škrtici klapka na saní turba
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: škrtici klapka na saní turba
základem je 7 žebrovy 16V. Rozdíl mezi 16ti a 20v dole není. 20v black top 160hp měl pouze lehčí ojníce. 20v hlava má itb. Všechno tohle co píšes vím. Střední pistova rychlost určuje co motor vydrží a co ne. Vrtání mám 83,zdvih 77 ale protože se jak pisty tak ojníce dělaly custom tak jsem změnil délku ojnic a jejich dwell time. Vše je odlehčene jak to jen šlo. Při těch 12500 jsem na 230hp což je lepší výsledek na litr než poladene s2000. Ona už ta poladena s2000 taky takový km náběh nemá.
Na tom motoru pracuji víc jak 7let neustále něco měním,zkouším,vylepšuji. Prostě dostal jsem se tam,kam TRD při úpravách toho motoru. Už není v atmosféře kam dál. Těch 200hp je únosných,otáčky také. Většinou akorát prostě motor vyndám,rozeberu proměrim a eventuelně vyměním co je třeba a jde zpět . Spolehlivě slouží,jezdí vše ok. Při těch 12 už tomu ale tak není. Tam dochází k tomu co jsem psal. Vím že za to může střední pistova rychlost atd. Proto bych to celé rád ukončil tím jak jsem psal výše a přesunul se na větší motory. V garáží už na mne smutně koukají dva 1uz-fe. 
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: škrtici klapka na saní turba
TRD mělo v roce 2002 specifikaci 215K/8500ot a to nebylo zdaleka nejsilnější na startu AE86 - N2 závodu. Jukni na "Hot Version AE86 Club Vol.9 [Tsukuba N2 Final Battle]"
Každopádně baví tě víc věda nebo ježdění? Mám také Hachinu, už tam není 4A-GE ale zase s váhou pod 950kg a výkonem 300+ to je docela FUN.
Každopádně baví tě víc věda nebo ježdění? Mám také Hachinu, už tam není 4A-GE ale zase s váhou pod 950kg a výkonem 300+ to je docela FUN.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: škrtici klapka na saní turba
V 98 mělo trd atlantic 240/9500,motor jsem stavěl dle vzoru motoru hasselgren,oni mají 232hp/9200rpm. V těch otáčkách se mi ty výkony nepodarily naladit. Laboroval jsem s tvarem kanálu,klapkami,délkou trumpet... Něco jsem asi udělal špatně,nevím. Nemám se s kým poradit,nikdo tu nic takového nemá,na všechno si musím přijít sám. Myslel jsem že je třeba chyba v lazení,tak jsem za nemalý peníz dovezl z jpn atlantic ecu,akorát jsem zjistil že +/- pár hp jsem na tom stejně při těch otáčkách. Jediné co pomohlo ho točit do těch 12500 jenže tam už je pist rychlost 32m/s a to je prostě pohřeb všeho co se točí. Takže většinou zcela výjimečně toto nastavení používám. Mám ho v ae92gti. Váha je cca 800 a jezdí to s tím velmi slušně. Problém je s trakci na předku. I s lsd na slicku a suchu musím hodně na 1 a 2 citlivě s plynem,možná je to v nastavení podvozku ale ať dělám co dělám tak víc jak 500kg na nápravu nedostanu. Baví mne obojí,ale radši jsem v dílně. Možná to auto jen odstavim a někdy se k němu vrátím. Uzavřel bych to tím,že prostě jezdí a dobře. Mám v plánu udělat ra61 celicu právě s tím 1uzfe. Jedna ra40 už tady v čechách jezdí.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: škrtici klapka na saní turba
Tak to zase trošku oživíme ne ?

Zajímavé řešení. Přivřením sekundární klapky zřejmě dochází ke zvýšení rychlosti proudění .... ?

Zajímavé řešení. Přivřením sekundární klapky zřejmě dochází ke zvýšení rychlosti proudění .... ?
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: škrtici klapka na saní turba
A koukám, že jdou ještě dál


Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: škrtici klapka na saní turba
řešení č. 1 (2klapky v sání) ..mi přijde spíš jako "polidštění" krvelačný bestie... kdy sice ruka a mozek pilota jedná, ale řj to trochu usměrňuje (vidím v tom trochu analogie s přívěrama na 2T motorech)
když tam totiž není, nedá se na tom jet... protože to jak ON/OFF spodek mrtvola a všechno nahoře.....asi to přivřením sekundární klapky využívá nějakou teorii rezonančního plnění...
když tam totiž není, nedá se na tom jet... protože to jak ON/OFF spodek mrtvola a všechno nahoře.....asi to přivřením sekundární klapky využívá nějakou teorii rezonančního plnění...
-
Mr. Grimes
- Příspěvky: 119
- Registrován: 14 črc 2012 17:22
Re: škrtici klapka na saní turba
Ta druha klapka muze/musi zastavat daleko vice funkci najednou. Napr. umoznit ucinny limp mode, protoze k cemu je inzenyrovi regulace predstihu nebo vstriku, kdyz ten opicak nahore stejne taha plnej. Nebo obohaceni pri studenejsim motoru, nac davat o XX% vetsi vstriky a resit odezvu atd, kvuli jednomu opozdilcovi, ktery v -10st C zjisti ze ten najezd do garaze je moc prudky na tlaceni.
Aby jsme to tu rozsekli, tak by to chtelo mapu cinnosti z RJ. Verim ze tam bude nejaka akce v dusledku otacek/zatizeni, ale opravdu je primarni funkci te klapky par koni navic?
BTW v tovarne to asi nemaji jednoduche, kdyz si vzpomenu co jsou nekteri jednici schopni vymyslet...
Aby jsme to tu rozsekli, tak by to chtelo mapu cinnosti z RJ. Verim ze tam bude nejaka akce v dusledku otacek/zatizeni, ale opravdu je primarni funkci te klapky par koni navic?
BTW v tovarne to asi nemaji jednoduche, kdyz si vzpomenu co jsou nekteri jednici schopni vymyslet...
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: škrtici klapka na saní turba
Takže přivezl jsem dvě hlavy 4ag. Do obou instalovány sedla pro ventily +2.75mm. Materiál sedel je nějaká technologie práškoveho kovu používaná i u F1.
http://imagizer.imageshack.us/v2/720x48 ... 9/jmoj.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.com/i/mrjmojj" onclick="window.open(this.href);return false; http://imageshack.com/i/0uy9dhJ" onclick="window.open(this.href);return false; http://imageshack.com/i/15yrguj" onclick="window.open(this.href);return false;
Největší oversize ventily se dají sehnat +2mm,nechal jsem vyrobit zakázkové +2.75mm s tím že výfukové jsou kvůli chlazení plněné sodikem. Povrch všech ventilu je opatřen vrstvou "black nitride". Osazena jsou vodítka z manganove bronzi. V zájmu úprav kanálu jsem si jednu hlavu kdysi rozřezal,kvůli síle stěn abych věděl kam až můžu zajit. Jak vidno prozatím proveden pouze 5 angle valve job. Průtok plně otevřených sacích ventilu (zdvih 11mm) je 195cfm výfukové 163cfm a na střihu mají 37-49cfm podle úhlu a nastavení vačky. Co dál pro těch 1500hp? Jaké další úpravy? Počítám,že když na vstup do válce bude čekat 5bar tak nemá asi smysl se s něčím zabývat,nebo ano?
http://imagizer.imageshack.us/v2/720x48 ... 9/jmoj.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.com/i/mrjmojj" onclick="window.open(this.href);return false; http://imageshack.com/i/0uy9dhJ" onclick="window.open(this.href);return false; http://imageshack.com/i/15yrguj" onclick="window.open(this.href);return false;
Největší oversize ventily se dají sehnat +2mm,nechal jsem vyrobit zakázkové +2.75mm s tím že výfukové jsou kvůli chlazení plněné sodikem. Povrch všech ventilu je opatřen vrstvou "black nitride". Osazena jsou vodítka z manganove bronzi. V zájmu úprav kanálu jsem si jednu hlavu kdysi rozřezal,kvůli síle stěn abych věděl kam až můžu zajit. Jak vidno prozatím proveden pouze 5 angle valve job. Průtok plně otevřených sacích ventilu (zdvih 11mm) je 195cfm výfukové 163cfm a na střihu mají 37-49cfm podle úhlu a nastavení vačky. Co dál pro těch 1500hp? Jaké další úpravy? Počítám,že když na vstup do válce bude čekat 5bar tak nemá asi smysl se s něčím zabývat,nebo ano?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: škrtici klapka na saní turba
Obdivuji tvoji trpělivost napsat se s celostránkový příspěvkem a poté jej smazat.Taboo píše:Smazano
K věci: Moulové zapomente na ALS,BOV a jiné pikačoviny. 1500hp projekt se sice nekoná,vyzkoušel jsem si to na obyč 3sgte,popravil u toho jedno turbo přetočením,vysál půl olejové náplně abych následně doinstaloval klapky ještě před ventily.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: škrtici klapka na saní turba
klapky před ventily? jako na sání? zavřená klapka před turbem udělala takovej podtlak, že to vycuclo olej do spalovacího prostoru?
já když koukam na tyhle vymoženosti tak si říkám proč by to nejezdilo v současných závodních autech kdyby to bylo tak skvělý
já když koukam na tyhle vymoženosti tak si říkám proč by to nejezdilo v současných závodních autech kdyby to bylo tak skvělý
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: škrtici klapka na saní turba
Jo,musel jsem přidat další itb tak jak to je na fotce u toho bmw na předešlé straně. Nedošlo mi hned několik věcí. Třeba že turbo je mazané olejem a normálně na těsnění jde tlak. Takže jsem dal klapku před a protože turbo bylo původní,hned první jízda ze 4 na 5 a najednou všude bílo a smrad.
Dál je wg standarně ovládaná přetlakem,takže po domontování itb,druhá jízda,už delší - 1700m
a turbu se odporoučelo kolo kompresoru - ale pískalo to hezky
No potom se upravilo ještě par věcí - přesně tak jak Taboo napsal a předpokládal - ne on to věděl - proto mu nevěřím že se tím údajně nikdy nezabýval. Ale když se tomu trošku věnuješ tak to funguje zajímavě. Když budeš mít cestu kolem,můžem porovnat tvoji a moji st205. Co je levnější - instalovat 1 nebo 5 klapek včetně synchronizace jejich ovládání? Tohle řešení zakázala FIA.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: škrtici klapka na saní turba
Mozna nemam ke svym prispevkum ten spravny vztahLibor12 píše:Obdivuji tvoji trpělivost napsat se s celostránkový příspěvkem a poté jej smazat.![]()
To jsou naprosto nepodlozene spekulaceLibor12 píše:No potom se upravilo ještě par věcí - přesně tak jak Taboo napsal a předpokládal - ne on to věděl - proto mu nevěřím že se tím údajně nikdy nezabýval.
"I can only show you the door. You're the one that has to walk through it." J/K
IQ stylingem nenahradis.
Re: škrtici klapka na saní turba
jedna malá změna a skoro všechno je jinak
olej to vysálo přes turbo? WG ovládáš jak? proběhla tu i zmínka o ele ovládání. celkem bych se na to podíval
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: škrtici klapka na saní turba
Ano.posero píše: olej to vysálo přes turbo?
Obráceně,podtlakem. Ano,ewg umím taky. Tady pár fotek a určitě na to kápneš taky.posero píše: WG ovládáš jak?
Definuji ho tak,že jsi tu napsal věci - proto mne docela mrzí,že jsi je smazal - to není ukazování dveří,ty sám jsi to musel dělat,protože dočíst se o tom nedá a přijdeš na to až když si to zkusíš - projdeš dveřmi.Taboo píše:Zalezi jak definujes "zabyvat se"
Ten motor používal mechanické kontinualni vstřikování K jetronic,takže je to v pořádku. Ano s dnešními tlaky v palivové soustavě F1 - až 500 bar to nejde srovnat.leon4x4 píše:Mne spíš zaráží informace 16,4-16,5PSI relativního tlaku paliva, to je fakt docela malý přetlak, předpokládám vůči plnícímu tlaku.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: škrtici klapka na saní turba
jak to tu tak citam..
tak asi dam na radu isteho promotera drag racingu ..
a namontujem si to turbo ...
tak asi dam na radu isteho promotera drag racingu ..
a namontujem si to turbo ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: škrtici klapka na saní turba
Ja vim... Je to ale tezka situaceLibor12 píše:Definuji ho tak,že jsi tu napsal věci - proto mne docela mrzí,že jsi je smazal - to není ukazování dveří,ty sám jsi to musel dělat,protože dočíst se o tom nedá a přijdeš na to až když si to zkusíš - projdeš dveřmi.![]()
![]()
![]()
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: škrtici klapka na saní turba
Vim co tu smejdi za individua. I ja byl upozornen abych "neviril prach" Chapu ze nekteri si postavili na nekterych vecech dobry obchod a neradi by o nej prisli. Nedavno jsem se vzbudil a dostal napad jak za pomoci vlastnosti nitrous oxide preplnit N/A motor treba 200psi. Zadny "backfire". Preplneni pomoci expanze samotneho plynu. Asi by z toho byla revoluce v drag racingu.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- Geminiracing
- Příspěvky: 41
- Registrován: 25 srp 2014 16:46
- Bydliště: Trenčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: škrtici klapka na saní turba
myslienka klapky pred turbom je stara ako samotne preplnovanie. Pani od Renaultu vyvojom koncom 70tych rokov presli z Alpine Turbo na R5 Turbo a karburator Weber vymenili za vstrekovanie K-jetronic. Klapka zostala pred turbom a IC mal 4 vystupy priamo do hlavy (so vstrekovacmi). Toto zoskupenie vydrzalo pre specifikaciu Tour De Corse s 250-280HP (z objemu 1397ccm). Next stage bol uprage motora pre Maxi Turbo. Objem zdvihli na 1526ccm, velke turbo, vacka 300/300, KP 6,5:1, vodou chladeny IC a 4-klapka v saciom potrubi. O palivo staralo mechanicke vstrekovanie Kugel-Fischer. V zakladnej verzii z toho dostali 350HP 420Nm a polozili zaklad pre F1 turbo motory (1500ccm x turbo) zaciatkom 80tych rokov.
Presli krasnym vyvojom a da sa od nich vela naucit, nasledne aplikovat v praxi...
Presli krasnym vyvojom a da sa od nich vela naucit, nasledne aplikovat v praxi...
Re: škrtici klapka na saní turba

Vždyť to je geniální... Proč se to teda nepoužívá?
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: škrtici klapka na saní turba
..lebo automobilky su skamenely dinosaury..
..a niektory ing. proste niesu schopny "primat" inovativne technilogie..
..a samozrejme peniaze, ekologia, ropna lobby a pod ...
..a niektory ing. proste niesu schopny "primat" inovativne technilogie..
..a samozrejme peniaze, ekologia, ropna lobby a pod ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: škrtici klapka na saní turba
protoze to muze byl nachylne k pretoceni turba? kdyz se podtlakem odlehci kompresor?
Re: škrtici klapka na saní turba
pri zavretej klapke je kompresor pasivny,nepohana ho turbina. Jeho otacky preto mozu iba klesnut. Navyse,podtlak pred kompresorom ho spomaluje,resp.posobi proti jeho pohybu. Jo a ako uz bolo spomenute cuca to olej.
Je dovodom klapky pred turbo jednoduchsia aplikacia itb,alebo to ma aj dalsie vyhody?
Je dovodom klapky pred turbo jednoduchsia aplikacia itb,alebo to ma aj dalsie vyhody?
Re: škrtici klapka na saní turba
proc by mel podtlak pred kompresorem spomalit kompresorove kolo? kompresorove kolo nic nepresouva ani nestlacuje podtlak = nedostatek masy vzduchu
klasicky kdyz se startuje nebo roztaci velke prumyslove kompresory tak se musi zavirat vstupni klapky a zaluzie + otvirat vystupni aby pohony agregat mel dostatecnou silu pro rozbeh, potom se az otviraji klapky aby kompresor tlacil
klasicky kdyz se startuje nebo roztaci velke prumyslove kompresory tak se musi zavirat vstupni klapky a zaluzie + otvirat vystupni aby pohony agregat mel dostatecnou silu pro rozbeh, potom se az otviraji klapky aby kompresor tlacil
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: škrtici klapka na saní turba
tak jim dáme to proč sem chodí. Zde je funkční schéma přeplnování pomocí N2O s využitím pár principů fyziky. Žádné turba,žádné kompresory,žadný backfire. Postavil jsem funkční verzi,při přetlaku 25psi což odpovídá množství kyslíku stlačeném na 70psi se shodným výkonem . Patentováno doposud není,mám ověřeno. Tak kdo bude prvníTaboo píše:Sam dobre vis (a mne to bylo v nekolika SZ potvrzeno), ze i na tomto foru se pohybuji vysoce kvalifikovani lide za naprosto jinym ucelem, nez necim verejne prispivat
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: škrtici klapka na saní turba
v pripade toho REED VALVE, tam mas navyse nakreslene ventily ...

Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
