chtel jsem se zeptat,musis ted neco menit casteji,nebo si na neco davat vetsi pozor nez pred tim kdy jsi to nemel chiplyblah píše:ja mam chiply TDI 66kw na asi 85kw a pohodicka... 200 to udela (v TP mam maximalku 180) najeto 137 000Mirda píše:zviratko píše:... když budeš jezdit normálně ( do cca 200km/h ) tak si myslím že ti vydrží. ...![]()
Některý auta maji občas problém udělat i 150+
![]()
Tak ono jet dlouho na vysoké otáčky taky není zrovna nejlepší...
Každopádně to chce nejdříve pořádně celý prohřát a pak až kravnout ... na konci zas ochladit turbo než se auto odstaví
Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?
tak s tímhle nemůžu souhlasit. naftový motor NELZE zahřát volnoběhem, jako benzín! naopak, studený chod naftového motoru má negativní vliv komponenty motoru (někde o tom byl článek ve spolupráci s Reeshou, čili asi něco na tom bude). naftu zahřejete nejlíp klidnou jízdou.JonnY píše:ked je zima tak je fajn ho nechat chvilku poklepat na volnobehu. cigaretka, dvenajlepsie sa to spoznava podla zvuku. kym je nad cca 5 stupnou, tak je to jedno, ale ak je menej, tak to clovek spozna po uchu, a je lepsie ho nechat chvilku zohrievat.
o tom chlazení turba po F&F jízdě, s tím souhlas. stejně je to většinou tak, že to kotlíte po dalnici, pak sjedete a máte to domů ještě 5km přes město. stačí jet po městě už klídeček a nemusíte pak stát ještě 5minut před garáží. každopádně zaflekovat to po zběsilý jízdě doma a mít vypnutej motor dřív než se auto vůbec naděje že už je doma, to je slušnej demoliční sklon..
Mégane III SkyFox, Dynamique 1.6 110
- sejki
- Příspěvky: 377
- Registrován: 29 dub 2005 12:43
- Bydliště: Usti nad Orlici
- Kontaktovat uživatele:
JJ na tohle turbo strasne trpi, kdyz mu das nazrat a pak prijedes a hned to chcipnes tak to turbo je tak rozpalene ze svoji vahou se prohne osa, sice to je jen o par setinek ale tam je znat vsechno, dale se muzou nakroutit lopatky a navic muzes vypect olej v turbu...
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto
Re: Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?
ja netvrdim ze sa ma motor zohriat na pracovnu teplotu. nas 1.4hdi (70hp) ma v zime pri pomalsej jazde (bud kolona, alebo ustalena pomala jazda) a kureni problem udrzat svoju pracovnu teplotu. takze o zohriati na volnobeh nemoze byt rec.ryan69 píše:Tak s tímhle nemůžu souhlasit. naftový motor NELZE zahřát volnoběhem, jako benzín! naopak, studený chod naftového motoru má negativní vliv komponenty motoru (někde o tom byl článek ve spolupráci s Reeshou, čili asi něco na tom bude). naftu zahřejete nejlíp klidnou jízdou.
len je rozdiel, ci maju suciastky a olej -5stupnou a zacnem to cele zatazovat (ci uz "vytacat" do napr 2500, alebo na druhu stranu vysoka zataz v nizkych otackach), alebo ci ho necham chvilku na volnobeznych 800otackach a on sa zohreje na +5stupnov. ale taktiez motor od motora. ak je uvedene v navode ze sa ma v zime chvilu pockat, tak by som to urcite dodrzoval. ak nieje, tak to asi nieje take vazne, ale myslim ze to nezaskodi.
ad chladenie: ono zalezi od motora a od auta. ak je to slaby motor v pomerne lahkom aute (C3 1.4hdi 1000kg a 70hp), tak naozaj nieje asi uplne nutne. v navode na pouzitie neni o tom ani ciarka.
ale na druhu stranu v terracane (2.9crdi 165hp a 2000kg) sa vyslovene pise v navode aj v interiery, ze turbo ochladit treba.
