Jak (vy)resit odklony kol

Nápravy, podvozky, snižování, brzdy, řízení - vše kolem náprav a brzd

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

Uživatelský avatar
crazyape
Příspěvky: 1610
Registrován: 25 říj 2005 20:55
Bydliště: doma

Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od crazyape »

Takze vaham....

Musim vyresit odklony u Escorta. V hlave se me honi 2 reseni a nevim ktere si vybrat.

Jista anglicka firma nabizi "excentricke silentbloky" jsou to spise excentricke unibally me tak prijde.
Reseni me prijde vcelku zajimave ale.... pujde s tim vubec jezdit? Ted taky kolik takovej "excentrickej uniball" vydrzi? Parkrat dira a bude v cudu? nebo se to odrazi zase na jinych komponentech?

Obrázek

Tady je odkaz -> http://www.area-six.co.uk/Adjustable%20 ... 20Arms.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Dalsi varianta je kompletni set PU silentbloku na auto od Powerflexu. A odklony vyresit napr "posunovanim cepu" - puvodni ulozeni se zvetsi/profrezuje a mohl by se tam hodit excentricky sroub kterym by se stelovala vzdalenost cepu. Jenze ted jde i o to jestli by to ty srouby vydrzely a casem se nehnuly.... dalsi vec je, jestli se dela tak "maly" excentr sroub?

Obrázek

http://cgi.ebay.de/POWERFLEX-BUSHES-FOR ... m153.l1262" onclick="window.open(this.href);return false;

Chci vedet vase nazory na to. Cim vic hlav, tim vie toho da dohromady :) navic tady bude urcite nekdo znalej :)

BTW: Rameno vypada takhle ->
Obrázek

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od luke.bean »

a budeš řešit jen odklony nebo i záklon?
spíš než unibal bych řešil posouváním čepu,to fordí rameno je na to připravený a úplně k tomu vybízí..

unibal je tak na race car ale ne do normálního používání a navíc se docela často mění a trpí tím dost dalších věcí než když tam máš tvrdou gumu..
QUATTRO 309 kW

Uživatelský avatar
crazyape
Příspěvky: 1610
Registrován: 25 říj 2005 20:55
Bydliště: doma

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od crazyape »

Odklon, mam sjizdi se vnitrni strana pneu cca o 2-3 cm :) a geo to neni, neni tam uz co nastatovat. Proste dole je to moc roztahle

Ale taky si myslim ze to bude lepsi reseni, upravit ty ramena. Ted me psal jeden Fordi kolega a napadlo ho toto:

vyfrezovat nyty cepu. Vyndat cep, zvetsit ovalne diry cepu samozrejme smerem dovnitr. Hodit tam poradne srouby + podlozky. Poradne dotahnout, nastavit odklony a az to bude vse nastavene tak podlozky zavarit k ramenu aby nedoslo k uvolneni. A hlavne potom ten cep pujde normalne vymenit kdyz se vytluce :)

Myslim ze docela levny a efektivny reseni.

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od máca »

a co udelat stelovaci horni ulozeni tlumicu? nevim jak to ma ford, ale na e 30 to docela relativne jednoduse jde vyresit a je to docela elegantni reseni a jeste se da i ralativne jednoduse stelovat
cabrio bukvice

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4044
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od JRD McLAREN »

No a ty si predpokladam znizoval podvozok...

cize pomoze ta uprava co ti radil kamarat..
alebo "donutit" rameno, aby bolo o5 v tom "uhle"
v akom je na seriovych strunach..

co sa da vyriesit aj taq, ze sa cap vybere "z pomedzi tych dvoch plechov"
a namontuje sa "na vrchny plech"..prip sa dovari kusok plechu...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od luke.bean »

přesně tak jsem to myslel taky uedělat hejbací čepy.. :wink:
QUATTRO 309 kW

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od honza 2.0 16v »

no pokud máš problém s geometrií,tak jak jsou na tom třeba těhlice? některý těhlice jsou měkký a stačí větší rána a máš rozhozenou geometrii tak,že to dohromady už nedáš.extrém je zborcený horní uložení tlumičů-ale autokros snad nejezdíš:)

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od luke.bean »

no,kdyby měl feldu,tak ani nemusí jezdit autokros aby se mu hejblo horní uložení :lol: :lol:
QUATTRO 309 kW

Uživatelský avatar
crazyape
Příspěvky: 1610
Registrován: 25 říj 2005 20:55
Bydliště: doma

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od crazyape »

luke.bean píše:přesně tak jsem to myslel taky uedělat hejbací čepy.. :wink:
Vsak tak to s kolegou myslime taky, precti si co jsem psal vyse :) Myslim ze by to mohlo fungovat.

Jinak tehlice si nemyslim ze by byli ko a horni ulozeni sem daval nove.
A problem je v tom ze se sjizdi gumy. Najel sem na nich tak max 10tis a jsou v prdeli vnitrni kraje... tak 3cm

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od honza 2.0 16v »

tohle někdy dělá naho..o sbíhavost,navíc pokud na ni nikdo nešahal,když se snižovalo auto...

na bejvalým HGT se mi sjíždělo jedno kolo u řidiče zevnitř...nakonec se z tohodle problému vyklubala špatná sbíhavost

Uživatelský avatar
crazyape
Příspěvky: 1610
Registrován: 25 říj 2005 20:55
Bydliště: doma

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od crazyape »

Delali sme ji asi 6x :lol: a stejne je to na kokot...

Uživatelský avatar
HANYSx
Příspěvky: 1009
Registrován: 26 kvě 2005 11:51
Bydliště: vinohradycity

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od HANYSx »

měl sem po snížení stejnej problém na hondě, vyřešili sme to prodloužením horních ramen, který se musely převařit, ty žádný horní ramena nemáš takže musíš patřičně zkrátit spodní
nechal bych si na geo přesně změřit kolik stupňů máš odklon, pak bych dopočítal o kolik musí bejt rameno kratší, abych dosáhl požadovaného odklonu( bylo mi porazeno na lehce sportovnější jízdu nechat 1° a že to pak doženou zbíhavostí, aby se nesjížděli vnitřky) pak odvrtat čep, zavařit po něm díry a vyvrtat nový přesně podle výpočtu, pevnostní šrouby, pod matku pérovaka a je to :wink:

Uživatelský avatar
crazyape
Příspěvky: 1610
Registrován: 25 říj 2005 20:55
Bydliště: doma

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od crazyape »

Aha tak koukam ze takovy problem nemam jen na escortu :lol:

JInak vrtat presne dury a tak... na to prdim. Asi to udelam jak jsem uz psal. Rozsiri se dira, hodi se pevnostni sroub pres podlozky. Nastavi se odklony a podlozky se privari k ramenu.

Akorat by me zajimalo o kolik se zhruba budou muset ty kola "Stahnout" dovnitr. Kolik to delalo tobe?

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4044
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od JRD McLAREN »

..no zalezi o kolko si znizil...

v niektorych pripadoch to mozu byt kludne aj 2 cm
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
crazyape
Příspěvky: 1610
Registrován: 25 říj 2005 20:55
Bydliště: doma

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od crazyape »

40mm s tim ze origo to bylo nejak -20 snad a 195/50 R15 kola ted 205/40 R17

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4044
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od JRD McLAREN »

ahaaa..
tak k tomu "nepriaznivemu draniu" pneumatik ti prispela aj ta sirka pneumatiky..
sa ti trosku pomenili sily posobiace na silembloky...

ja mam na origo plechu 185/60 R14 a odklon 0.0 nic..
ale na hliniku 195/60 R14 uz 0.3st..
a to neni nic znizovane, upravovane (zatial)..

napr. u VW je ta "kostica" skoro rovnaka u Golfa4-5 ako aj u Audi TT
ibaze TT je nizzsie...
a tym padom je "oko" pre spodny gulak dalej od stredu "osi / poloosi" ( ci stredu loziska )
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
HANYSx
Příspěvky: 1009
Registrován: 26 kvě 2005 11:51
Bydliště: vinohradycity

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od HANYSx »

crazyape píše:Aha tak koukam ze takovy problem nemam jen na escortu :lol:

JInak vrtat presne dury a tak... na to prdim. Asi to udelam jak jsem uz psal. Rozsiri se dira, hodi se pevnostni sroub pres podlozky. Nastavi se odklony a podlozky se privari k ramenu.

Akorat by me zajimalo o kolik se zhruba budou muset ty kola "Stahnout" dovnitr. Kolik to delalo tobe?
na hondě se to muselo udělat naopak, vystrkovala se horní část kola ven a muselo se skoro 1.5cm, ale ten americkej aerodeck byl v sérii vepředu snad vyšší než vzadu takže sem snižoval předek asi vo 8 cm

kolik přesně potřebuješ se právě dá dopočítat když si necháš na geometrii změřit kolik ten odklon máš, akorát při výpočtu je třeba nezapomenout na to, že geoška je dělaná na obvod disku a ten čep kterym to hodláš nastavit je od poloosy(kolem který to kolo naklápíš) jinak daleko než kraj disku

Uživatelský avatar
crazyape
Příspěvky: 1610
Registrován: 25 říj 2005 20:55
Bydliště: doma

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od crazyape »

Tak napad s soupanim cepu je dobry ovsem asi taky k nicemu.... kdo by se potom sral s nastavenim tech odklonu? na geo urcite ne... kdyz auto stoji tak s tim ani nehnou....

dalsi varianta je udelat sroubovatelny, uprostred ramene trubka se zavitem.. ovsem tady je problem najit cep ktery bude sroubovatelny.... tzn bude mit vnejsi zavit....

a dalsi jsou jak jsem jiz psal stelovatelne misky... tady zase nevim jak s upevnenim loziska... jestli staci jen dira o presnem prumeru pistnice z tlumice v tom "soupatelnem" plechu a potom to stahnout a nebo jestli to lozisko musi byt nalisovane v tom plechu? Podle me ne,e

Obrázek

Obrázek

Uz jsem z toho fakt opice, do jara to musi byt jinak nema cenu kupovat nove gumy a vubec s tim jezdit..

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od NeviM »

touhle myslenkou jsem se zabyval kdyz jsem snil o jednom auti ktery se chci jednou postavit... myslim ze nastavitelnej spodni cep by byl k nicemu, to by se muselo rameno kua zkratit aby se trosku zmenil odklon kola :) jde o to jak mas udelanej McPherson.... me napadla tato varianta, jde ale pouzit "jen" u tohoto reseni, coz je ale myslim hodne rozsirene... a "jde" pouzit znamena ze by se tim dal efektivne menit odklon, v praxi to jeste vyzkousene nemam a dlouho mit nebudu a ani jsem o tom jeste nikdy s nikym nemluvil, tak treba zjistim ze to z nejakeho duvodu nepujde :) zkusim to nacrtnout.... tak jsem to nacrt :lol: snad z toho chapete jak to myslim 8)

kolem spodniho sroubu drziciho tehlici na tlumici by se to tocilo a odklon by byl dan tim v jake poloze se dotahne ten horni sroub :D
NAZORY?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
roman1492
Příspěvky: 6
Registrován: 18 říj 2006 21:03
Bydliště: Přerov

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od roman1492 »

ten samý problém jsem měl na fioně, odklony nastavený na max a geo pořád v pytli....
tak mi mechoš poradil vychylovací šrouby MONROE http://www.automedik.cz/autodily.html?path" onclick="window.open(this.href);return false;[]=80&path[]=151306&path[]=201976&path[]=459491&path[]=459492&path[]=459493&product=90308
namontováno mezi těhlici a tlumič místo origo neštelovacího šroubu - funguje to, geo v klidu :D
teď jen, jestli to u tvýho konstrukčně jde....
Fiat Brava 1.4 12V

Uživatelský avatar
crazyape
Příspěvky: 1610
Registrován: 25 říj 2005 20:55
Bydliště: doma

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od crazyape »

Obavam se ze tohle me nepomuze... ja am tlumic v tehlici pevne narazen a chycen jednim sroubem... TZn ze v tehlici je vyfrezovana dura vk tery drzi tlumic a pak je jisten sroubem

nakonec asi budeme stejne delat ten spodni cep s tim ze se to bude muset presne spocitat. Zase takovy rozdil tam nebude a po malem zkraceni ramene jde cep soupat vcelku dost :) furt to bude mensi draha nez kdyby se to stelovalo v horni misce...

Puvodni pozice...
Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od NeviM »

ja nevim, me tohle reseni prijde porad hrozne neefektivni (vzhledem k delce paky kazdym centimetrem o ktery cep posunes ziskas jen pramalou az skoro zanedbatelnou zmenu odklonu podle me) a navic mi nejde do hlavy jak budes resit to brutalni zmenseni rozchodu... podlozkami pod kola? :? a co takhle tehlici rozriznout a sesroubovat aby byla stelovaci? :)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
HANYSx
Příspěvky: 1009
Registrován: 26 kvě 2005 11:51
Bydliště: vinohradycity

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od HANYSx »

NeviM píše:ja nevim, me tohle reseni prijde porad hrozne neefektivni (vzhledem k delce paky kazdym centimetrem o ktery cep posunes ziskas jen pramalou az skoro zanedbatelnou zmenu odklonu podle me) a navic mi nejde do hlavy jak budes resit to brutalni zmenseni rozchodu... podlozkami pod kola? :? a co takhle tehlici rozriznout a sesroubovat aby byla stelovaci? :)
jestli má Ačka kvuli snížení, bude potřebovat něco kolem 1cm což podle fotek půjde posunutím čepu vyřešit eště s rezervou takže nikde žádnou neefektivitu nevidim... rozchod řeší bez problémů ET kol a pochybuju, že tam má kola séériovejch rozměrů :wink:

btw k dýlce páky vs odklon kola: trefil sem obrubník a kolo mam do V snad o tři centimetry, přitom, že sou příčný ramena ohnutý neni okem skoro znatelný

Uživatelský avatar
crazyape
Příspěvky: 1610
Registrován: 25 říj 2005 20:55
Bydliště: doma

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od crazyape »

Jojo mam Acka diky snizeni :) Takze si taky nemyslim ze tam bude tak narkamtni rozdil

maji tam byt 195/50 R15 pri seriovem snizeni -20 a ja mam 205/40 R17 pri -40, sjizdeji se kraje...

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od NeviM »

aha, nejak mi nedoslo ze ten spatnej odklon je zpusobenej zmenou pozice ramen po snizeni, tak beru zpet to s tim rozchodem, tim posunutim ho vlastne naopak opet priblizis tomu seriovemu... akorat teda moc nechapu jak jsi myslel to ze se Ti pneu sjizdi vevnitr o 2-3cm :? ale to je jedno, kazdopadne ted kdyz jsem pochopil o co jde, tak asi neni o cem diskutovat, lip nez posunutim toho spodniho cepu to asi vyresit nejde 8)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Kulisek
Příspěvky: 366
Registrován: 29 bře 2008 22:29
Bydliště: F-M

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od Kulisek »

Ahoj tak pánové řešíte odklon a ten pokud nejde nastavi fabrikou tak se řeší přes horní uložení když posuneš spodní čep tak je moc blízko kola což ti moc u MCphersnu nepomůže jedině horní uložení řezání a skracování ramen je blbost z důvodu pevnosti..No jak jsem pochopil sjíždí se ti kola vnitřky pneu.Máš sériový podvozek?Máš sériové kola?Máš pneu co tam má být? Jestli ne tak jak uděláš geošku a bude OK tak když budeš jezdit jen rovně tak vše Ok,ale jestli budeš chtít zatáčet což určitě tak je problém tady.Já jezdil závody do vrchu a okruhy a vím o čem mluvim.Stačíkdyž dáš na auto podložky nebo kola s jiným ET a bude to samé a geoška může být pořád dobrá a stejně se bude sjíždět.Geoškou nastavíš kola akorát pro směr rovně což není pro lém,ale když zatočíš tak každé kolo má opisovat jiný předepsaný rádius a těmito zásahy to rozhodíte a to se dá taky řešit na závodních autech a fprmulích MTX se to řešilo.Lajcky řečeno směr rovně OK zatočíš a přední se hádají.Já mám na svém autě podvozek Weitec všechny silentbloky Powerflex a kola 215/40/17 a geošku u profíku ve předu A 1st 10min a vzadu 2st 29min a předek se sjíždí a zadek né a je to tím co jsem napsal.Tak hodně zdaru.Ahoj
Zakázková výroba na CNC strojích výroba různých držáků adaptérů podložek a provádím různé úpravy dílů mrkněte na foto

http://petjess.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
crazyape
Příspěvky: 1610
Registrován: 25 říj 2005 20:55
Bydliště: doma

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od crazyape »

Tak jsme to vcera zmerili a spocitali na nejaky cca 2mm. Dnes sem to tak udelal a viditelne kola do Acka uz nejsou. Ted je ovsem totalne zjebana geometrie... prave kolo viditelne sbihave jak prase.. takze si to dela po dirach atd co chce...ale to bylo i predtim.. jen jak se kola rozchazeli do A tak to tolik s volantem nejebalo :)

takze si to dela po dirach atd co chce... tak sem na to zvedavej jak se to bude chovat po serizeni :)

Uživatelský avatar
HANYSx
Příspěvky: 1009
Registrován: 26 kvě 2005 11:51
Bydliště: vinohradycity

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od HANYSx »

držim palce! taky sem měl na hondě po předělání nastavení uplně v háji, přijel sem na GEO pánové změřili odklony, řekli, že takhle OK nastavili a vše v poho, gumy se přestaly zevnitř sjíždět a předek už se do navalený zatáčky nehrne, ale pěkně drží stopu

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 00:24, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Ragnar
Příspěvky: 42
Registrován: 12 črc 2005 15:35

Re: Jak (vy)resit odklony kol

Příspěvek od Ragnar »

Taboo zaujimave citanie 8) aspon uz viem co sa mi deje s kolesami (bumpsteer) a prva vec ktora pojde prec su megan racing springs - 2" a pojdu tam stock EDM springs.. mam setup tlmice AGX pruziny megan racing - 2" a silentbloky energy a nastaveny camber pomocou excentrickych srobov fastcam a cakal som ze to bude super setup ale zataca to dost zle hlavne po hrbolatych cestach
1G DSM

Zpět na „Podvozek a brzdy“