
Moc díky :smt023
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Vpodstate co rekl Libor, s tim motorem nic vnitrne delat "nemusis". Zvysit vykon a zaroven zvysit zivotnost motoru si ale ve vetsne pripadu odporuje. Pokud ale chces zvysit zivotnost ve smyslu zvyseni spolehlivosti, tak by jsi mohl zvazit eliminaci vyvazovacich hrideli, ktere se starim nemaji rady vysoke RPM. U DOHC bloku se k tomu bezne pouziva kratka hridel olejoveho cerpadla z Mirage (ktere temi vyvazovacimi hrideli nebylo vybaveno uz od vyroby), ale ve tvem pripade (protoze ten SOHC blok ma trochu jine olejove cerpadlo) budes muset tu hridel za olejovym cerpadlem budto urezat a zaslepit anebo z ni odsoustruzit jeji zavazi (obe metody se pouzivaji i v pripade tech DOHC bloku). Kazda z tech metod ma sve pro a proti. Pri eliminaci te leve hridele se musi o neco pootocit jeji loziska (aby doslo k zaslepeni jejich puvodniho privodu oleje) a k zaslepeni otvoru te hridele ve front case pote pouzit budto OEM zatku z Mirage, vhodnou freeze plug anebo cokoliv jineho (= zatku vyrobenou z kusu silnejsiho hlinikoveho plechu).starion1985 píše::smt006 potřeboval bych poradit jak na úpravu motoru.Chtěl bych zvýšit výkon a zároveň zvýšit životnost motoru - nemám v plánu s ním jezdit závody,ale pár koní navíc se hodí.Jedná se o motor z Mitsubishi 2.0Turbo 8-mi ventil ( chci zachovat ) s kodovym označením 4G63T z r.1985
Moc díky :smt023
Ano, ten SOHC 4G63 je predchudcem toho DOHC. US Stariony byly vybaveny pouze G54B motory, ale ty SOHC a DOHC 4G63 bloky jsou temer identicke. Ten SOHC nema olejove trysky (stejne jako N/A DOHC), jeho main caps klikove hridele jsou oddeleny (narozdil od toho DOHC, ktere je ma spojene ve dvojicich), olejove cerpadlo a front case je o neco jina (z duvodu pouziti mechanickeho [pruzinoveho] napinaku rozvodoveho remene u toho SOHC) a samozrejme ten SOHC ma take jine pisty. To je myslim vse. Vpodstate kazda 4G6x hlava se da dat na kazdy 4G6x blok (i presto, ze u nekterych kombinaci je nutno zaslepit nektere kanaly bloku), vsechny 4G6x hlavy a bloky pouzivaji tu samou roztec sroubu.Fifi píše:Starion ale píše něco o 8mi ventilu, tak jestli to nebude ještě nějaký předchůdce toho "legendárního" 4G63T? Případně, jestli bude shodný blok, tak z něj ten 16V udělat?
Pocet valcuTomitooo píše:Co má společnýho motor G4GR, co je například v Hyundai Lantra (J1,1.6, 16v, 84 kW)
právě s 4G63?
Ani v nejmensim. G4GR (1.6L), G4GM (1.8L) a G4GF (2.0L) jsou ryze Hyundai motory Beta skupiny. G4GC (2.0L) je pote Hyundai Betta II. Ani jeden z nich nema s 4G63 (anebo jakymkoliv jinym Mitsu Sirius motorem) nic spolecneho (= prumer valcu, zdvih klikove hridele, etc.).Tomitooo píše:Někde sem četl, že snad jeden z druhýho vychází nebo co.
Co se tyka pouziteho materialu po strance metalurgie, tak skutecne nevim (a nikdy jsem se nemel moznost setkat s nejakymi laboratornimi analyzacema), ale po strance kvality zpracovani se mezi temi Mitsu a Hundai bloky a hlavama nezdaji byt zadne rozdily. Kvalita tech bloku obou znacek se zda byt pomerne konsistentni (at uz je nekdo povazuje za dobre anebo ne tak dobre), ale slicovani forem tech hlav miva vetsi odchylky (at uz u Mitsu anebo Hyundai). Nektere hlavy jsou lepsi, nektere horsi, ale to nejsips zalezi na dnu tydne jejich vyrobykony5 píše:A co kvalita tech hyundai 4g63 motoru? Myslim hlava .klikova hridel a blok ? ...je lepsi z toho N/A motoru stavet turbo z mitsubishi bloku nebo hyundai?...mam 2 bloky hyundai v top stavu...a mitsu blok na jednom valci velke ryhy takze uz nepouzitelny.....jinak ty kopie hyundai a mitsu motoru jsou naprosto totozne....
wesly.TDI píše:teď jen čekám na poznámku, že 2.0 16V Hyundai je to samé co se cpe do EVA, jen bez turba
On tim myslel Miguela, ktery si (a vsem okolo) az donedavna namlouval, ze ma ve svem Tiburonu 4G63 z Eva (pouze N/A verzi).kony5 píše:Wesly nevim jak materialem a tim i kvalitou ale ty hyundai jsou identicke z mitsu....
Eclipse byla vpodstate zplacana ze strev Galantu VR4 (= prvni Evo, Evo 0) - a treba na zadnich trailing ramenech byly ponechany uchyty pro AWS servo. Ty zadni aktivni linky jsou take pozustatky z Galanta VR4 (bez nich by to AWS nepracovalo)kony5 píše:Ja vim ze myslel miguela......ale 6ti bolt v 3evu je fakt stejny jako v te sonate a napravy z eclipse gsx jsou totozne jako toho santama....kdyz nemuzu sehnat nejaky dil na eclipse napravy diktuju v prodejne dalsi modely a nakonec sem vzdy vse sehnal
( ramena. cepy. Loziska ) ... U nas v cr je problem neco sehnat kdyz se prodavaci nechce to neni jak v usa kde to mate vsude...
....
Jaký díly by jsi mi doporučil,co se týče pístů(motor půjde na výbrus a tak schánim i písty),ojnic+pánví a ložisek klikovky?Jinak ten nízký kompesní poměr by šel vyřešit jiným dnem pístu?Taboo píše:Vpodstate co rekl Libor, s tim motorem nic vnitrne delat "nemusis". Zvysit vykon a zaroven zvysit zivotnost motoru si ale ve vetsne pripadu odporuje. Pokud ale chces zvysit zivotnost ve smyslu zvyseni spolehlivosti, tak by jsi mohl zvazit eliminaci vyvazovacich hrideli, ktere se starim nemaji rady vysoke RPM. U DOHC bloku se k tomu bezne pouziva kratka hridel olejoveho cerpadla z Mirage (ktere temi vyvazovacimi hrideli nebylo vybaveno uz od vyroby), ale ve tvem pripade (protoze ten SOHC blok ma trochu jine olejove cerpadlo) budes muset tu hridel za olejovym cerpadlem budto urezat a zaslepit anebo z ni odsoustruzit jeji zavazi (obe metody se pouzivaji i v pripade tech DOHC bloku). Kazda z tech metod ma sve pro a proti. Pri eliminaci te leve hridele se musi o neco pootocit jeji loziska (aby doslo k zaslepeni jejich puvodniho privodu oleje) a k zaslepeni otvoru te hridele ve front case pote pouzit budto OEM zatku z Mirage, vhodnou freeze plug anebo cokoliv jineho (= zatku vyrobenou z kusu silnejsiho hlinikoveho plechu).starion1985 píše::smt006 potřeboval bych poradit jak na úpravu motoru.Chtěl bych zvýšit výkon a zároveň zvýšit životnost motoru - nemám v plánu s ním jezdit závody,ale pár koní navíc se hodí.Jedná se o motor z Mitsubishi 2.0Turbo 8-mi ventil ( chci zachovat ) s kodovym označením 4G63T z r.1985
Moc díky :smt023
To tovarni TC06-11A turbo te na 300HP samozrejme nedostane, takze vse ostatni je o vetsim turbu (dobrou volbou by bylo treba EVO III Big 16G) a vse, co s tim souvisi (od intercooleru a jeho potrubi, pres palivove cerpadlo, injectory a AFPR az po vyfuk a moznost vylazeni - manipulace predstihu zapalovani a dodavky paliva). Co te bude ale i nadale brzdit je zejmena ta SOHC hlava a nizky kompresni pomer.Ano, ten SOHC 4G63 je predchudcem toho DOHC. US Stariony byly vybaveny pouze G54B motory, ale ty SOHC a DOHC 4G63 bloky jsou temer identicke. Ten SOHC nema olejove trysky (stejne jako N/A DOHC), jeho main caps klikove hridele jsou oddeleny (narozdil od toho DOHC, ktere je ma spojene ve dvojicich), olejove cerpadlo a front case je o neco jina (z duvodu pouziti mechanickeho [pruzinoveho] napinaku rozvodoveho remene u toho SOHC) a samozrejme ten SOHC ma take jine pisty. To je myslim vse. Vpodstate kazda 4G6x hlava se da dat na kazdy 4G6x blok (i presto, ze u nekterych kombinaci je nutno zaslepit nektere kanaly bloku), vsechny 4G6x hlavy a bloky pouzivaji tu samou roztec sroubu.Fifi píše:Starion ale píše něco o 8mi ventilu, tak jestli to nebude ještě nějaký předchůdce toho "legendárního" 4G63T? Případně, jestli bude shodný blok, tak z něj ten 16V udělat?
Ty vyvazovaci hridele tam jsou dve - jedna nalevo od klikove hridele, hnana samostatnym remenem a jedna napravo, hnana olejovym cerpadlem. Pokud se ten motor trese, sance jsou, ze se remen te leve hridele uz pretrhnul, na coz je dobre si davat pozor (= pokud se ten pretrzeny remen omota okolo klokove hridele a dostane se mezi ni a rozvodovy remen, tak casto zpusobi preskoceni toho rozvodoveho remenu a nasledovne ohnuti ventilu pisty).starion1985 píše:..a ta vyvažovací hřídel jak jsi o ní psal,tak to má své pro a proti,motor sice lépe snáší vyšší otáčky a rychleji jde do otáček,ale auto celkově sebou třese
Mitsu prislo s tou DOHC hlavou v 1989 (takze i N/A pisty z tech karburatorovych verzi toho pre-89 Astron motoru - s kompresnim pomerem 8.8:1 - by se nejspis daly pouzit). I ty US 2.6L 4G54 motory byly SOHC. Ja to napsal trochu nestastne, minil jsem, ze do US se nedovazely Stariony s temi SOHC 4G63. V US se ty 4G54 motory nahrazuji DOHC 4G63 (anebo vsemoznymi 4G64/63 hybridy, ty bloky, hlavy a klikove hridele jsou zamenitelne, takze se da postavit vse od vysoko-otackoveho 4G64 s 4G63 klikou a hlavou az po 4G63 stroker s 4G64 klikou), protoze Mitsu od nich upustilo a nahradilo je 4G64 blokem. S prevodovkou a zadnim diferencialem by jsi nemel mit s temi 300HP zadne problemy, ale tovarni spojka nejspis dlouho nevydrzi. V tomto ohledu by bylo asi nejlepsi se nechat inspirovat Australskymi vlastniky tech SOHC 4G63 Starionu, protoze ja a nikdo jiny v US s nema skutecne nema zadne osobni zkusenosti. Ja bych ale predpokladal, ze tvuj 4G63 ma ten "siroky" blok a KM-132 prevodovku, takze budes muset pouzit lamelu a pritlacny talir specificky pro tvou kombinaci (coz opet nevim, jestli vubec nekdo v US vyrabi).starion1985 píše:S tím DOHC je parádní myšlenka,ale spíš budu chtít zůstat u SOHC.Ty písty by mi mohli vyrobit v CP Carrillo..jinak když půjdu s výkonem na 300koní tak aby to vydržela zbytek pohoného ústrojí (spojka,převodovka a diferenciál).
Ty Starion US verze 2.6litru jsou také 8-mi ventily nebo je dělaly i jako DOHC??..co vim tak snad měly ještě menší kompresní poměr ( 7.0 ) a ta moje verze má ( 7.6 )
To zni dobrestarion1985 píše:Ano,podle zjištění mám opravdu převodovku typ KM132 a našel jsem stránky kde se dá sehnat docela dost performance dílů a maj tam i spojky od EXEDY - http://www.carid.com/1985-mitsubishi-st ... rivetrain/" onclick="window.open(this.href);return false; ,ale stejnak při vyšším výkonu by to chtělo samosvorný difernciál,což US verze měly
PěknéLibor12 píše:No tohle jako inspirace pomůže ne?https://www.youtube.com/v/yo3sGCnTXEw" onclick="window.open(this.href);return false;
Absolutne, ver mistarion1985 píše:Taboo : myslíš že ustojí cca 300HP??