Open Diff vs LSD

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Open Diff vs LSD

Příspěvek od Idaho »

Jaký je konkrétně rozdíl mezi "Open Diff" a "LSD" diff?
co znamenají u "Open Diff" značení 1,5way a 2way - videl jsem nákresy ale popis jen v japonštine :( je to schopen někdo shrnout a zhruba vysvětlit???

MKIII GT má LSd diff ( alespon jsem si to dposdu mylsel ale toyota ho označuje jako "Open Diff " zatímco do MKIV se dával Open i LSD..???
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Open Diff vs LSD

Příspěvek od Idaho »

PL odpovědi typu "jdi na drift-forum" sem prosím nedávejte, lidi co tam jsou a jsou mi schopný poradit chodí i sem jen pod jinejma nickama ty ostatní mi neporadí :D
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Re: Open Diff vs LSD

Příspěvek od martin »

Open diff je diferenciál bez omezení svornosti, takže čistě jen planety, ten nikdy nebude 1 1,5 ani 2 way.
LSD může být několik druhů, v základě jsou 3.
1)lamelový diff je první varianta, pracuje za základě tření lamel o sebe v olejové lázni. Je nejpoužívanější v motorsportu kvůli rychlím reakcím, ale musí se často repasovat. U toho typu diferenciálu se uvádějí hodnoty 1 1,5 a 2 way. To uvádí při jakých podmínkách a jak velkou má svornost. 1way svírá pod plynem, při brždění motorem se otevírá, v zásadě se používá jen pro FWD. 1,5way svírá jak pod plynem tak částečně i pod brzdou, vhodný na 4wd a RWD aplikace. 2way svírá naplno jak pod plynem tak pod brzdou, používá se při driftech ale i naopak třeba ve Formuli 3 kde se bokem nejzdí.
2)typ je torsen, ten má pomalejší nástup zato vydrží hodně dlouho bez potřeby repase, nutná jen častá výměna oleje. V serii jsou s nim vybavený např. S2000, celica turbo (zadní diff), a všechny audi quattro (mezinápravový i zadní). tohle je dobrá volba pro auto na každý den, budu ho dávat do celicy, moje verze ho nemá v serii.
3)VLSD tzv visco LSD jehoš nástup je asi nejpomalejší. Často se používá jako mezinápravová špéru u starší turbo 4wd aut (cossworth, integrale, celica, impreze GT, e30 325ix zadní) a i u některých RWD aut (cossworth, skyline RWD, 200sx atd.). Pracuje na bázy tření lamel o sebe ve speciální vazelíně kde dojde ke svornosti až po určitém čase tření lamel o sebe, zahřátí vazelíny a jejich spojení.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

dík za vysvětlení, zmátlo mne tohle ( nabídka Takakiry )
Přílohy
diff.jpg
diff.jpg (87.65 KiB) Zobrazeno 1485 x
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Open Diff vs LSD

Příspěvek od Idaho »

zakroužkoval jsme skyline, ale jde mi samozřejmě o surpu kde je to stejné..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Re: Open Diff vs LSD

Příspěvek od martin »

V tom sloupečku je uvedeno jaký diff je na danym autě v serii. Mimochodem se supristou jsem řešil dát torsen z MK3 supry do celicy, mohl ho sehnat, prý je tam dávali v serii (asi za příplatek).

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Open Diff vs LSD

Příspěvek od Idaho »

aha takže jsme špatne pochopil nabídku, oni nabízejí LSD a v tabulce je uvedeno co tam je v originále?? proč tegy GTE supra má v serii LSD a tady je uvedeno Open dif ( kterej byl v serii u GE, LSD tam bylo za přílatek ) non LSD se do GTE nedávalo ( v serii ).

btw jak poznám zda je LSD torsen nebo lamela? Vím o jediném příplatkovém LSd do supry a to bylo práve pro NA verzi LSD, které má GTE v serii..

edit : samo myslím bez toho abych ho otevřel -má nejaké spec konstrukční prvky které předpokládají jinou stavbu plášte??
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Příspěvek od martin »

Na lehoučkou AE86 je lamelák v pohodě, ale myslim že by si toyota nedovolila dát na tak těžký auto lamelový diff, by to nic nevydrželo, bude tam torsen. Poznáš to tak že odkryješ zadní výko diffu tak na bebe něco vykoukne,

když tohle tak je to torsen

Obrázek

když tohle tak je open

Obrázek

takhle vypadá lamelák

Obrázek

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Re: Open Diff vs LSD

Příspěvek od martin »

Idaho píše:edit : samo myslím bez toho abych ho otevřel -má nejaké spec konstrukční prvky které předpokládají jinou stavbu plášte??
myslim že určitě ne, vycházim ze zkušeností s celicou kde jsou oba obaly shodný a nepoznáš to na 100% dokud ho neotevřeš.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Open Diff vs LSD

Příspěvek od Idaho »

aha takže pokud budu vycházet z toho že by toyota nedala lamelovej, tak každá GTE ( tzn rok výroby nad 88 ) bude mít torsen v serii ( pokud už nekdo diff neměnil a nedal tam to co bylo zrovna po ruce - NA diff ) a některé NA ( od 87 ) budou mít non LSD a některé LSD...

takže pokud budeš chtít jeden torsen se mi válí doma :D
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Re: Open Diff vs LSD

Příspěvek od Lander »

Já mám doma jeden torsen do Toyoty, převodovka S54, na prodej.

Ten samý mám i v MR2ce

Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Open Diff vs LSD

Příspěvek od JonnY »

Tejto teme moc nerozumiem, ale co viem, tak torsen vraj nieje moc dobry na sneh / lad (do podmienok s minimalnou adheziou).
Tam je idealny obyc lamelovy diff.
Este jedna vec je stupen svornosti. Tj, ak to spravne chapem, tak kolko krutaku sa bude prenasat v kazdom pripade na jedno koleso.

lamelovy diff potrebuje pomerne casto (v pripade naseho offroadu asi 10k km) vymienat olej, bo sa k sebe lamely zacnu lepit a zvysovat svornost...

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Re: Open Diff vs LSD

Příspěvek od martin »

JonnY píše:Tejto teme moc nerozumiem, ale co viem, tak torsen vraj nieje moc dobry na sneh / lad (do podmienok s minimalnou adheziou)....
Jasně, lamela bude vždy o krok napřed před torsnem. Ale co jsem mluvil s klukem co má audi 80 a jezdí s ní valašskou stopu tak řikal že lepší čtyřkolku neřídil. Má torsen uprostřed a vzadu. Jestli někdo viděl průjezdy Slováčka na Stopě pochopí o čem mluvím :D
Já volím torsna z důvodu servisu, v zimě s tim autem budu jezdit každý den a nechce se mi repasovat lamely každé léto. Dopředu nebo na střed si lamelák klidně dám, ale vzadu je torsen na celice nesmrtelnej.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Open Diff vs LSD

Příspěvek od JonnY »

ja z torsenom ziadne skusenosti nemam, ale podla toho co viem, to povazujem za genialny vynalez :)

btw a co quaife ?
http://www.quaife.co.uk/
myslim ze focus rs mal quaife :)

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lander »

Můj Torsen vypadá takto:

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Mk.III ma lamelak.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Re: Open Diff vs LSD

Příspěvek od martin »

JonnY píše:ja z torsenom ziadne skusenosti nemam, ale podla toho co viem, to povazujem za genialny vynalez :)

btw a co quaife ?
http://www.quaife.co.uk/
myslim ze focus rs mal quaife :)
to by mně taky zajímalo, v anglii je všichni do saxa vts cpou. prý je to malinko poupravený torsen, něco na ten způsob.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Open Diff vs LSD

Příspěvek od JonnY »

http://www.houseofthud.com/differentials.htm#quattro
ked na to mate cas, tak tu je neco o diffs (aj quaife) popisane.
len som na to este nemal cas...

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

kurnik zkusim najít dif z themy s lamelama který sou ale umístěný mimo převodovku na jedný poloose a vede spátky do převodovky...má to tak i fiat coupe......
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

a pokud se nemýlím tak eclipse GSX má středovej torsen a zadní je VLSD ale jen v některejch modelech GSX...třeba v mim....... :lol: :lol: :lol:
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“