Jak do něj narvat co nejvíc koní????
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Jak do něj narvat co nejvíc koní????
Prosím o radu/y, jak do motoru 1.8 20VT narvat co nejvíc koníků. Předem upozorňuji že meze se nekladou na finance. Jen pokud máte s něčim podobnym zkušenosti nebo víte jak toho docílit, tak mi poraďte.
Čím víc tím líp - jde o Seat Cordoba Cupra (mimochodem zatim pořád na prodej)
Čím víc tím líp - jde o Seat Cordoba Cupra (mimochodem zatim pořád na prodej)
- Přílohy
-
- P1000291_resize.JPG (239.1 KiB) Zobrazeno 2095 x
Jelikož je myšlenka postavená hlavně na přehlídkové a závodní bázi, tak město vynechám. Jinak klidně bych to vzal na projížďku po normálních silnicích s tim riskem, že auto po úpravě nebude mít platné technické podmínky pro normální provoz.blázen píše:jako každý přeplnovaný motor, zvolit vhodně velké turbo a vše odvinout od něj.. ale je třeba jen popřemýšlet jestli to budeš stavět pro čistý okruh, nebo i pro normální městský provoz.. pak zvolit konfiguraci...a stavět..
Re: Jak do něj narvat co nejvíc koní????
Tak já bych začal větším turbem, IC, silnější hadice na IC, úprava řídící jednotky, výměna vačky, pružin, snížení hlavy, komplet výfuk, sportovní sání, vyleštění kanálků. Kovové těsnění pod hlavu.Ale zase nadruhou stranu je otázka jak se zachovají všechny mechanické části vzhledem k této námaze.
Myšlenka mé otázky spočívá v tom, že nejsem zrovna zběhlej v tomto motoru a ve zvyšování koníků. Dostali jsme od nezávislího sponzora návrh, pokud předložíme realnej plán, jak do tohoto motoru - auta dostat max. sílu, tak on bude hradit veškeré výdaje - práce bude bohužel spočívat jen a jen na nás. Jinak nejsem na to sám, jen bych chtěl znát vaše nápady co k tomu použí, co tam dát jak na to a kolik by z toho bylo (jasně že pokud mi někdo napíše i konečnou cenu takovýho projektu, tak se zlobit nebudu
) Jen prosim o pomoc, jestli někdo má nápad co použít a jak.

Re: Jak do něj narvat co nejvíc koní????
Prostě pokus omylMatias píše:Tak já bych začal větším turbem, IC, silnější hadice na IC, úprava řídící jednotky, výměna vačky, pružin, snížení hlavy, komplet výfuk, sportovní sání, vyleštění kanálků. Kovové těsnění pod hlavu.Ale zase nadruhou stranu je otázka jak se zachovají všechny mechanické části vzhledem k této námaze.

blázen píše:když nebudu koukat na prachy tak to auto seberu a odvezu do kageki racing, nebo po domluvě k maratovi a řeknu mu/jim at to postaví na požadovaný výkon.. pokud budou ochotní


Pokud mas opravdu zajem ten motor naslapat, tak to neres tady na debilnim TF, a odvez to nekam, kdo tyto motory dela. Napr. Michl motorsport, Krenek-motorsport apod, proste nekam, kdo stavi tyto veci.
Ale pokud chcete tady jen polemizovat o hovne tak prosim...
jestli prachy nehrajou roli jebnul bych tam pořádnej motor pokud však tam chceš nechat tot. tak ho vyndej nakup pořádné díli jako kliku , ojnice , písty , vyčky , ventili , setrvák , řemenice udělej pořádnej otor kup pořádné turbo , svody apd , velkej Ic , pořádné sací svody , velké vstřikovače a palivovou pumpu , pak kup pořádnou programovatelnou jednotku a všchny potřebný měřiče a domluv se s někým kdo ti to na brzdě naladí.
Promiň toto téma mi přijde ůplně scestné. řekni kolik na to budeš mít a pak se dá měco vymejšlet. Takhle střílt nemá cenu a nebo jak psal blázen odvez to maratovi a bude s toho peklo.
Promiň toto téma mi přijde ůplně scestné. řekni kolik na to budeš mít a pak se dá měco vymejšlet. Takhle střílt nemá cenu a nebo jak psal blázen odvez to maratovi a bude s toho peklo.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Tak jako jo, ale tady jde o to, že by to měla bejt práce našeho týmu a ne nějaké firmy. Každopádně tomu se tak jako tak nevyhnem. Jen jsem chtěl vědět co udělat a jakou máme realnou šanci. Kolik z toho po úpravách dostanem (realná cena - ikdyž není rozhodující) A kolik z toho jsme schopni udělat mi samy. Proto to sem dávám a ptám se - jde mi jen o vaše názory a nějakej ten nápad jak z toho dostat co nejvíc - díkyFranus píše:blázen píše:když nebudu koukat na prachy tak to auto seberu a odvezu do kageki racing, nebo po domluvě k maratovi a řeknu mu/jim at to postaví na požadovaný výkon.. pokud budou ochotníJake Kegeki zase:( nechapu proc to sem cpete, nemyslim, ze maji nejake zkusenosti s vw motorama, navic co kageki dela, je jen to, ze vymenuje seriove dily za kity, tak z nich nedelejte nejaky Hightech engineering
![]()
Pokud mas opravdu zajem ten motor naslapat, tak to neres tady na debilnim TF, a odvez to nekam, kdo tyto motory dela. Napr. Michl motorsport, Krenek-motorsport apod, proste nekam, kdo stavi tyto veci.
Ale pokud chcete tady jen polemizovat o hovne tak prosim...
Náš čas a naše práce. Finance nevim protože by to nešlo z mí kapsy, ale když zauvažuju musí to bejt zase realná cena. Pochybuju že mi daj mega abych tomu přidal 20koní - tradiční rčení poměr cena - výkon. Pak je to bez problémůelviiis píše:jestli prachy nehrajou roli jebnul bych tam pořádnej motor pokud však tam chceš nechat tot. tak ho vyndej nakup pořádné díli jako kliku , ojnice , písty , vyčky , ventili , setrvák , řemenice udělej pořádnej otor kup pořádné turbo , svody apd , velkej Ic , pořádné sací svody , velké vstřikovače a palivovou pumpu , pak kup pořádnou programovatelnou jednotku a všchny potřebný měřiče a domluv se s někým kdo ti to na brzdě naladí.
Promiň toto téma mi přijde ůplně scestné. řekni kolik na to budeš mít a pak se dá měco vymejšlet. Takhle střílt nemá cenu a nebo jak psal blázen odvez to maratovi a bude s toho peklo.
Jak řikám tomu se asi nevyhnem - jen chci vědět co nás čeká a měli čas se na to připravit. Nerad bych se do něčeho pustil a pak zjistil že šlo udělat tamto a tohle a celý to zase rozdělávat. Proto chci slyšet různý názory a nápady, abych z toho udělal nějakej rozumnej realnej plán. jinak díky všem za pomoc a radyFranus píše:Je zase hloupost vymyslet vymyslene a tvorit vytvorene, kazdopadne bych se aspon s temi firmami spojil kvuli konzultaci, pripadne kvuli dodani dilu.....
-
- Moderátor
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 15 dub 2004 13:41
- Bydliště: !!!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak do něj narvat co nejvíc koní????
Jako rozumím správně, že tobě jako totálnímu laikovi (neber to pejorativně, podle toho, jak se ptáš to tak vypadá) dá někdo motor k úpravě, bude ti za to platit a dokonce očekávat úspěch? Je ten člověk padlý na hlavu, nebo jsi mu neřekl, že tvé znalosti v oboru jsou nula?
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|
Re: Jak do něj narvat co nejvíc koní????
Divný co.........Ondras píše:Jako rozumím správně, že tobě jako totálnímu laikovi (neber to pejorativně, podle toho, jak se ptáš to tak vypadá) dá někdo motor k úpravě, bude ti za to platit a dokonce očekávat úspěch? Je ten člověk padlý na hlavu, nebo jsi mu neřekl, že tvé znalosti v oboru jsou nula?

Ne bylo to na muj popud s tim, že by se něco takovýho dalo udělat. Kamarád (automechanik) přišel s tim že by do toho šel a že by pomohl. Pak se přidal ještě jeho kolega a když jsme přemejšleli co kde jak, přišel jejich zaměstnavatel, že pokud to myslíme vážně, že to zafinancuje, ale musí to bejt naše práce a za prachy co dotoho strčí to musí mít i přiměřenej výkon. Už to dáváme do kupy (plány) asi tejden a mě napadlo se zeptat i lidí tady s fóra. Občas tady narazim na docela zajímavý myšlenky. Tak proč ne.
1. motor od VW není dle mého názoru zrovna moc připravenej na nějaký zběsilosti a pokud není v plánu to jen lehce poladit, tak se rozsype jako domeček z karet.
2. dávat brutální výkon do auta s FWD koncepcí je druhá šílenost. Marat to zkusil a ve finále zabudoval 4x4, takže doufám, že to auto má aspoň Haldex (nevím z hlavy jestli má Cupra v sérii a nechce se mi to hledat z vrozené lenosti).
3. základem je zvýšení plnícího tlaku nebo výměna turba za větší, obojí lze provozovat dokud vám bude stačit palivový systém, pokud půjdete dál (tipuju, že u tohodle motoru zhruba do 200 koní snad vstřiky ještě budou stíhat, opět nevím jistě, střílím od boku), nevyhnete se programovatelné ECU a upgrade palivového systému. To sebou nese nutnost to naladit, takže potřebujete a relativně dobrý přístup k brzdě a potřebný hardware (WB lambda, měřák). "Drobnosti" typu upgrade IC, výměna hadic za pořádné potrubí se SAMCO spojkama, BOV apod. zvládnete určitě sami, oproti tomu případnou výrobu kovaných ojnic a pístů už budete muset někomu svěřit (pár firem v ČR je, takže problém to snad nebude), stejně tak nějakou ostřejší vačku. Jestliže máte nulové zkušenosti a půjdete do toho moc hrr, nebude od věci mít někde v dílně pro sichr ještě náhradní motor, protože blok proražený zlomenou ojnicí můžete používat pouze jako nohu stolečku na kafe.
2. dávat brutální výkon do auta s FWD koncepcí je druhá šílenost. Marat to zkusil a ve finále zabudoval 4x4, takže doufám, že to auto má aspoň Haldex (nevím z hlavy jestli má Cupra v sérii a nechce se mi to hledat z vrozené lenosti).
3. základem je zvýšení plnícího tlaku nebo výměna turba za větší, obojí lze provozovat dokud vám bude stačit palivový systém, pokud půjdete dál (tipuju, že u tohodle motoru zhruba do 200 koní snad vstřiky ještě budou stíhat, opět nevím jistě, střílím od boku), nevyhnete se programovatelné ECU a upgrade palivového systému. To sebou nese nutnost to naladit, takže potřebujete a relativně dobrý přístup k brzdě a potřebný hardware (WB lambda, měřák). "Drobnosti" typu upgrade IC, výměna hadic za pořádné potrubí se SAMCO spojkama, BOV apod. zvládnete určitě sami, oproti tomu případnou výrobu kovaných ojnic a pístů už budete muset někomu svěřit (pár firem v ČR je, takže problém to snad nebude), stejně tak nějakou ostřejší vačku. Jestliže máte nulové zkušenosti a půjdete do toho moc hrr, nebude od věci mít někde v dílně pro sichr ještě náhradní motor, protože blok proražený zlomenou ojnicí můžete používat pouze jako nohu stolečku na kafe.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Beaver: 1) S tim se musí počítat, proto se na to připravujem dopředu, aby jsme po nějakej úpravách nezjistili, že je to všechno na h....o.
2) To zhlavy taky nevim, ale jinak celej plán je tak dost šílenej, že vyžaduje jen samý šílený lidi. Navíc kdyby všechno mělo snadný řešení tak by to na konci nebyla taková zábava a nebyl by z toho člověk potom tak šťastnej když se to na skutečně podaří. Člověk je na to víc hrdej když s tim měl pořádnou práci a když se mu podaří to co jiní považovali za nesmysl.
3)
Noha ke stolu mě pobavila - díky
Jinak nulové zkušenosti určitě nemáme - ikdyž já osobně v něčem dost zaostávám - proto jsme na to tři, každej zná něco. S nadhozenejma problémama budu počítat - díky za upozornění a colkově moc díky za rady
2) To zhlavy taky nevim, ale jinak celej plán je tak dost šílenej, že vyžaduje jen samý šílený lidi. Navíc kdyby všechno mělo snadný řešení tak by to na konci nebyla taková zábava a nebyl by z toho člověk potom tak šťastnej když se to na skutečně podaří. Člověk je na to víc hrdej když s tim měl pořádnou práci a když se mu podaří to co jiní považovali za nesmysl.
3)



Jinak nulové zkušenosti určitě nemáme - ikdyž já osobně v něčem dost zaostávám - proto jsme na to tři, každej zná něco. S nadhozenejma problémama budu počítat - díky za upozornění a colkově moc díky za rady

-
- Moderátor
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 20 čer 2004 16:07
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
to je dost sirokej pojemATTSpeed píše:No vono to z toho asi neni zřejmí, ale pokud možno pořádnej poděs.Franus píše:A co ma byt cilem toho projektu?
Zatim řešim jen motor a výkon. Prostě to musí lítat jako střela.
ma to jako strela litat na kopcich, na okruhu, na sprintech, na vytrvalostnich zavodech, nebo to musi mit nejvetsi Vmax?
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.
trochu ot ale zajmá mně to na sprinty v jakých otáčkách je nej mít maximální výkon??Bordel píše:to je dost sirokej pojemATTSpeed píše:No vono to z toho asi neni zřejmí, ale pokud možno pořádnej poděs.Franus píše:A co ma byt cilem toho projektu?
Zatim řešim jen motor a výkon. Prostě to musí lítat jako střela.
ma to jako strela litat na kopcich, na okruhu, na sprintech, na vytrvalostnich zavodech, nebo to musi mit nejvetsi Vmax?
vw golf II 1.6 carb.
výškově stavitelnej podvozek
ATS CUP 195/50 R15
<a href="http://pomalu-a-vklidu.wz.cz"> pomalu-a-vklidu </a>
výškově stavitelnej podvozek
ATS CUP 195/50 R15
<a href="http://pomalu-a-vklidu.wz.cz"> pomalu-a-vklidu </a>
Re: Jak do něj narvat co nejvíc koní????
Určite ak tu bylo zmíneno lehčí a pevnejší písty, neskodilo by třeba i zvýšení objemu, snížení komprese, více vzduchu ( vetší turbo, ptimalizace sacího traktu, lepší chlazení + ostřik IC ) ruku v ruce stím vzít učinější chlazení jak vodním okruhem tak oleje, lepší olejové čerpadlo, upgrade palivové soustavy, ve spojení se správným řízeím vstřiků, lepší zapalování ( pořádné kabely a civku - cívky ).
Použít ARP srouby aldasí pevnejší spojovací materiál spolu s pořádnými vnitřnostmi.
to vše až bue hotovo tak je třeba přemýšlet jak to dostat na vozovku. další věc je čím budete oveřovat výsledek, stačí mu graf z brzdy nebo chce aby to i "jelo" pokud mu stačí graf z brzdy tak je hotovo a cca 80-90% investicve pujde do výkou bude efet max koní / 1kč ale pokud bude chtít aby to jelo, tak pomer koně / cena se začne stávat více a více nepříznivým jelikož až 60-80% investic pujde mimo výkon podle toho jak bude chtít aby to jezdilo / sprnty, okrh vrchy..) takže říct že třeba investice 100tis a nárust o 200ps je v pořádku ale investice 150tis a nárust o 100PS ne je docela zcestná protože podle stylu nasazení se to auto s horším poměrem cena/výkon bude ve výsledku drtit to první aut kdekoliv at už pujde o okruh nebo sprint..
nejprve bych zvolil na co to auto bude a podle toho navrhval, ale je třeba si uvedomit že každý kompromis je krok zpet..
Použít ARP srouby aldasí pevnejší spojovací materiál spolu s pořádnými vnitřnostmi.
to vše až bue hotovo tak je třeba přemýšlet jak to dostat na vozovku. další věc je čím budete oveřovat výsledek, stačí mu graf z brzdy nebo chce aby to i "jelo" pokud mu stačí graf z brzdy tak je hotovo a cca 80-90% investicve pujde do výkou bude efet max koní / 1kč ale pokud bude chtít aby to jelo, tak pomer koně / cena se začne stávat více a více nepříznivým jelikož až 60-80% investic pujde mimo výkon podle toho jak bude chtít aby to jezdilo / sprnty, okrh vrchy..) takže říct že třeba investice 100tis a nárust o 200ps je v pořádku ale investice 150tis a nárust o 100PS ne je docela zcestná protože podle stylu nasazení se to auto s horším poměrem cena/výkon bude ve výsledku drtit to první aut kdekoliv at už pujde o okruh nebo sprint..
nejprve bych zvolil na co to auto bude a podle toho navrhval, ale je třeba si uvedomit že každý kompromis je krok zpet..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele: