reakce brzdovky s mědí?

Nápravy, podvozky, snižování, brzdy, řízení - vše kolem náprav a brzd

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová

reakce brzdovky s mědí?

Příspěvek od kucik »

POtřebuju radu.Udělal sem si komplet vedení brzdových a palivových tubiček pod autem z mědi,protože to je už na věky,jelikož měď nerezaví,ale jeden mechoš mě straší,že prý měď reaguje s brzdovkou a že mě to ty trubičky nebo gumičky v hlavním brzd. válci a ve třemenech sežere.Co je na tom pravdy? :?

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvek od bóďa »

sry, za OT, ale jestli je to pravda, tak to asi kurva nasere :lol:
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová

Re: reakce brzdovky s mědí?

Příspěvek od kucik »

No já právě doufám,že někdo napíše,že je to blbost.Dělal sem to na doporučení jednoho známýho klempíře,který s tím nikdy neměl problém,ale jistota je jistota,tak se radši ptám. Teba volva to mají taky z mědi,ale nevim,jestli to vevnitř nemají něčím potažené.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

MComb
Příspěvky: 2590
Registrován: 05 říj 2004 12:25

Příspěvek od MComb »

To je tak když začneš něco dělat a nevíš o tom nic moc. Já ti to samozřejmně nepřeju, ale vem si, že to bude pravda a budeš muset vše vyhodit a předělat. Peníze, čas a hlavně snaha v prdeli. Nehledě na to, že brzdy jsou dost podstatná věc. Tak hodně štěstí :wink:

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová

Re: reakce brzdovky s mědí?

Příspěvek od kucik »

No nechal sem si poradit právě od profíka,kterýá normálně dělá,takže sem se do toho nehnal bezhlavě,ale prostě našel se 1,co mi tohle řekl.Myslim si,že to není pravda,ale je lepší se pro jistotu zeptat více lidí
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »

Mam medeny trubky na trakturku 20 let a neni problem. A ty Volva nic uvnitr potazenyho nemaj, repasoval jsem ted trmeny a strihal trubky, budu zase davat med. Podle mne dotycnej keca, minimalne v pripade normalnich brzdovek, jestli plne synteticky se chovaj jinak, to nemuzu posoudit, pac jsem nezkousel.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: reakce brzdovky s mědí?

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 00:31, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
remix
Příspěvky: 9275
Registrován: 05 srp 2004 01:35
Bydliště: Moravian-Silesian region

Příspěvek od remix »

no ty vole tak to je pech.. tak sis to vyzkousel a asi to budes delat znovu :roll:
..:: MB C-Klasse ::..
..:: Škodovka vMPi ::..
..:: Kawa Z750 ::..

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »

Tak tohle je na zamysleni. Taboo dik, ale na upresneni, tyka se to i medenych trubek, primo urcenejch na brzdovy vedeni u starsich aut?Vzhledek k oblasti, kde se pohybujes ten nerez beru bez vyhrad, ale u bezny produkce, kde to pouzival vyrobce, co s tim?

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: reakce brzdovky s mědí?

Příspěvek od bóďa »

Taboo píše:
kucik píše:POtřebuju radu.Udělal sem si komplet vedení brzdových a palivových tubiček pod autem z mědi,protože to je už na věky,jelikož měď nerezaví,ale jeden mechoš mě straší,že prý měď reaguje s brzdovkou a že mě to ty trubičky nebo gumičky v hlavním brzd. válci a ve třemenech sežere.Co je na tom pravdy? :?
Chces opravdu dobrou radu, ktera ti jednou muze pripadne zachranit i zivot? Brzdove trubky vyrobene z medi na auto v ZADNEM pripade nedavej. Nejenze med je za tepla velice mekka (a snadno prorazitelna kdejakym kamenem), za studena je naopak velice krehka a casem (tepelnymi cykly) tvrdne a praska (zvlaste v oblasti namahanych spojeni). Tlak v brzdach mnohdy prevysuje i 1,000 PSI - a v zime ti muze stacit jen mala microscopicka prasklina v potrubi k tomu, aby se to potrubi pri plnem tlaku brzd doslova roztrhlo... Z techto duvodu je pouziti medeneho potrubi v brzdovem anebo vysokotlakem palivovem systemu v mnoha zemich (vcetne USA) doslova nelegalni. Pokud chces potrubi, ktere bude spolehlive trvat na veky, pouzij nerez ocel. :wink:
můžu se jen zeptat, jak je na tom tedy Volvo, to to ma řešene jinak? ani jsem nevedel ze ma medene trubky...
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »

Konkretne moje brzdy z 240 Volva mely privody ke trmenum v medi origo a stav po mnoha letech nesrovnatelnej s beznejma trubkama.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: reakce brzdovky s mědí?

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 00:32, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: reakce brzdovky s mědí?

Příspěvek od bóďa »

Taboo píše:
bóďa píše:můžu se jen zeptat, jak je na tom tedy Volvo, to to ma řešene jinak? ani jsem nevedel ze ma medene trubky...
Volvo (a jini vyrobci) pouziva slitinu medi a niklu, ktera je mnohem pevnejsi, nez jen cista med. Pokud clovek pouzije trubky, ktere jsou urceny pro brzdove systemy, tak to je OK, ale v zadnem pripade nepouzivejte nejake obycejne medene trubky urcene treba pro vodu anebo nejake nizkotlakove rozvody... :wink:
ok, díky za vysvětlení... mě by hlavně vlbec nenapadlo se pouštět do výroby, než bych si o tom všechno zjistil :lol: to musi totiž pěkně nasrat... ohejbat ty trubky a vsude mozne je provlikat asi neni žádná prdel...
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová

Re: reakce brzdovky s mědí?

Příspěvek od kucik »

Tak zjištěno že brzdovka s mědí nereaguje,tudíž tento problém odpadl. Jinak co psal Tabbo,cěřím,že má velké znalosti,ale měděné trubky se dávaly do aut už dřív a problémy s tím nebyly.Změny struktury mědi pochybuju že by se děly v běžných podmínkách,to by musely být teplotní výkyvy ve stovkách stupňů C.Známý to už dělal na mnoha autech a v životě s tím neměl žádný problém.A jinak napředpokládám,že mám tak výkoné auto a tudíž i brzdový systém,aby tam byl problém s tlakem.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Re: reakce brzdovky s mědí?

Příspěvek od Anděl »

kucik píše:Tak zjištěno že brzdovka s mědí nereaguje,tudíž tento problém odpadl. Jinak co psal Tabbo,cěřím,že má velké znalosti,ale měděné trubky se dávaly do aut už dřív a problémy s tím nebyly.Změny struktury mědi pochybuju že by se děly v běžných podmínkách,to by musely být teplotní výkyvy ve stovkách stupňů C.Známý to už dělal na mnoha autech a v životě s tím neměl žádný problém.A jinak napředpokládám,že mám tak výkoné auto a tudíž i brzdový systém,aby tam byl problém s tlakem.
Měď je pro brdový systém zakázána. :wink: Teda +- čistá, toco chceš tam dát.

Dělej si so chceš, ale pokuď mi přijdeš do cesty, tak ti rozbiju hubu. :kladivo: :mad: :x

Nedělej to. :wink:

A ještě ohledně změny struktury mědi, si nejdříve něco o tom naštuduj.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

všeobecně se samotná měd přestala používat na trubky před +- 25 lety, použít jde, ale hlavní problém je s praskáním při teplotách 20 pod nulou, kdy při jízdě mají některé plechové části díky proudícímu větru teplotu pod -50, kde už začíná být problém, samozřejmě že pokud je tam dáš nové tak to nějaký pátek vydrží, jinak zkus si to porovnat za odhadem tři roky, vytáhni jednu trubičku, narovnej ji a opět ohni, pravděpodobně ti praskne, pokud to samé udělám s trubičkou z mého nissana, a přitom trubky jsou staré 20 let, tak se nic nestane
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

kentoya píše:všeobecně se samotná měd přestala používat na trubky před +- 25 lety, použít jde, ale hlavní problém je s praskáním při teplotách 20 pod nulou, kdy při jízdě mají některé plechové části díky proudícímu větru teplotu pod -50, kde už začíná být problém, samozřejmě že pokud je tam dáš nové tak to nějaký pátek vydrží, jinak zkus si to porovnat za odhadem tři roky, vytáhni jednu trubičku, narovnej ji a opět ohni, pravděpodobně ti praskne, pokud to samé udělám s trubičkou z mého nissana, a přitom trubky jsou staré 20 let, tak se nic nestane
Tak tohle je mega blbost. :roll: :roll: :roll: -50°C jsme tu nikdy neměly. :wink:

Další odborník :lol:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová

Re: reakce brzdovky s mědí?

Příspěvek od kucik »

Anděl píše: Měď je pro brdový systém zakázána. :wink: Teda +- čistá, toco chceš tam dát.

Dělej si so chceš, ale pokuď mi přijdeš do cesty, tak ti rozbiju hubu. :kladivo: :mad: :x

Nedělej to. :wink:

A ještě ohledně změny struktury mědi, si nejdříve něco o tom naštuduj.
Chlape tak tímhle jsi mě dostal,ale jak je známo,že přes net je každý hrdina. Ale jelikož nejsem žádný blb,který se chce zabít,tak to budu muset ještě pozjišťovat a v nejhorším případě předělat.

Uživatelský avatar
Starlet
Příspěvky: 2217
Registrován: 01 led 2007 16:03
Bydliště: Praha

Re: reakce brzdovky s mědí?

Příspěvek od Starlet »

kucik píše:
Anděl píše: Měď je pro brdový systém zakázána. :wink: Teda +- čistá, toco chceš tam dát.

Dělej si so chceš, ale pokuď mi přijdeš do cesty, tak ti rozbiju hubu. :kladivo: :mad: :x

Nedělej to. :wink:

A ještě ohledně změny struktury mědi, si nejdříve něco o tom naštuduj.
Chlape tak tímhle jsi mě dostal,ale jak je známo,že přes net je každý hrdina. Ale jelikož nejsem žádný blb,který se chce zabít,tak to budu muset ještě pozjišťovat a v nejhorším případě předělat.
Tak to jsou silný slova :x
Fiat UNO Logo 1.3 D R.I.P
Toyota Starlet 1.3 16V R.I.P
Opel Zafira A 2.0 16v DTi
www.blackhawks.cz
www.fitnessworld.cz
výživa QNT, Peak Sport Nutriton a doplňky Mad Max za super ceny
500PS 4x4 na všechny korejské vozy za hubičku

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

Anděl píše:
kentoya píše:všeobecně se samotná měd přestala používat na trubky před +- 25 lety, použít jde, ale hlavní problém je s praskáním při teplotách 20 pod nulou, kdy při jízdě mají některé plechové části díky proudícímu větru teplotu pod -50, kde už začíná být problém, samozřejmě že pokud je tam dáš nové tak to nějaký pátek vydrží, jinak zkus si to porovnat za odhadem tři roky, vytáhni jednu trubičku, narovnej ji a opět ohni, pravděpodobně ti praskne, pokud to samé udělám s trubičkou z mého nissana, a přitom trubky jsou staré 20 let, tak se nic nestane
Tak tohle je mega blbost. :roll: :roll: :roll: -50°C jsme tu nikdy neměly. :wink:

Další odborník :lol:
děkuji za uznání :D aspon vidím jak ti to myslí, tak jak je možné když je na slunku +40 a začne foukat vítr tak je hned jen +30 :D , ještě jednou si to přečti dvakrát se zamysli a znova to napiš, při -20 když pojedeš tak díky proudícímu větru zchládnou některé díly až na -50 :D kapišto mysliteli ?
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Chyronex
Příspěvky: 45
Registrován: 07 čer 2004 20:54

Příspěvek od Chyronex »

:shock: To snad ne tohle? Jako když je venku -20 stupňů a jedeš autem tak vlivem proudění klesá teplota na -50 stupňů? To je vtip ne? To je blbost přece. By popíralo rovnice rovnováhy. Nikdy ti nemuže klesnout teplota míň, než je teplota okolí, ať jedes třeba rychlostí 300kh/h. Jiné je to u zdroje tepla, třeba motor, člověk, zde se samozřejmě ochlazuje podle proudícího vzduchu, ale nikdy nebude chladnější než teplota okolí. Dyžtak mě ukamenujte.
0-100 km/h....dobrej čas
100-0 km/h....ještě lepší

Uživatelský avatar
Hans
Příspěvky: 638
Registrován: 08 led 2005 20:02
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Hans »

No nevím, jak to Kentoya myslel, ale něco na tom je. Když budeš ležet na slunku v létě, když je 40st, tak ti je logicky horko, ale sedni na motorku a jeď 100kmph... Bude ti stejné horko, nebo tě bude okolní vzduch ochlazovat? :wink:

Nevím, fyzika ani podobné vědy mi nikdy moc nešly, ale logickou úvahou to dává smysl...Nejsem si ale jistý tím markantním rozdílem, ale jak říkám, nevím, jenom uvažuju.. :wink:
Audi A3 8L, 1.9TDI

HUMMER - Like nothing else

Smyk překvapí pouze toho, kdo v něm právě není...

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od Tom_ »

Hans píše:No nevím, jak to Kentoya myslel, ale něco na tom je. Když budeš ležet na slunku v létě, když je 40st, tak ti je logicky horko, ale sedni na motorku a jeď 100kmph... Bude ti stejné horko, nebo tě bude okolní vzduch ochlazovat? :wink:

Nevím, fyzika ani podobné vědy mi nikdy moc nešly, ale logickou úvahou to dává smysl...Nejsem si ale jistý tím markantním rozdílem, ale jak říkám, nevím, jenom uvažuju.. :wink:
taky bych rekl , to same mas -10 a jdes a zima neni,ale jed z kopce na lyzich a myslim ze to bude rozdil :lol:
Audi Coupe Quattro

Uživatelský avatar
Chyronex
Příspěvky: 45
Registrován: 07 čer 2004 20:54

Příspěvek od Chyronex »

Ono souhlasim s tím, že když jsi na slunku nebo jedeš na lyžích, že cítíš větší zimu, ale člověk je zdroj tepla, okolní proudění ho ochlazuje a ty maš pocit větší zimy. Ale nikdy tě neochladí víc jak okolí. To prostě podle mě nejde.
0-100 km/h....dobrej čas
100-0 km/h....ještě lepší

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: reakce brzdovky s mědí?

Příspěvek od JonnY »

Hans : lenze ak sa clovek nehybe (a nefuka), zohreje vzduch ktory je priamo okolo neho a je mu horko.
ak sa zacne hybat (fukat) tak ten zohriaty vzduch co ma okolo seba odfukne a preto je mu zima.

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

kentoya píše:
Anděl píše:
kentoya píše:všeobecně se samotná měd přestala používat na trubky před +- 25 lety, použít jde, ale hlavní problém je s praskáním při teplotách 20 pod nulou, kdy při jízdě mají některé plechové části díky proudícímu větru teplotu pod -50, kde už začíná být problém, samozřejmě že pokud je tam dáš nové tak to nějaký pátek vydrží, jinak zkus si to porovnat za odhadem tři roky, vytáhni jednu trubičku, narovnej ji a opět ohni, pravděpodobně ti praskne, pokud to samé udělám s trubičkou z mého nissana, a přitom trubky jsou staré 20 let, tak se nic nestane
Tak tohle je mega blbost. :roll: :roll: :roll: -50°C jsme tu nikdy neměly. :wink:

Další odborník :lol:
děkuji za uznání :D aspon vidím jak ti to myslí, tak jak je možné když je na slunku +40 a začne foukat vítr tak je hned jen +30 :D , ještě jednou si to přečti dvakrát se zamysli a znova to napiš, při -20 když pojedeš tak díky proudícímu větru zchládnou některé díly až na -50 :D kapišto mysliteli ?
Mě to myslí dobře. 8)

Zajdi prosím např. za Fyzikářem na nějakou základní školu a on ti to rád vysvětlí. :wink: :lol:

Zamysli se. Pokuď by jsi měl pravdu, tak je to nobelova cena za fyziku.
:lol:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Žigi
Příspěvky: 278
Registrován: 01 pro 2005 17:06

Příspěvek od Žigi »

Ono je podstatnej rozdíl v tom co je opravdová fyzikální veličina,a pocit člověka spocenýho orosenýho jedoucího dolů ze sjezdovky pánové:D :D

Jinak souhlas s tím učitelem fyziky na základce, myslím si že to bude tak 7má třída, strana 56 :D :P
Mini Cooper 1,3 SPi & Mini Cooper S
+ some daily cars

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!

Re: reakce brzdovky s mědí?

Příspěvek od Ondras »

Bravo! Takže, Kentoyo, tvrdíš, že z chladnějšího tělesa (plechu na předku) přeneseš teplo na těleso teplejší (proudící vzduch)? Tak sláva, zřejmě jsi prolomil termodynamické zákony a jsi na nejlepší cestě k sestrojení perpetum mobile.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: reakce brzdovky s mědí?

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 00:32, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
jolik
Příspěvky: 118
Registrován: 28 srp 2007 19:57
Bydliště: ostravwa

Příspěvek od jolik »

To co píše Kentoya je dost možné protože když u nás dyzláky nastartovali v -20stupních bylo to v pohodě ale když začali jezdit tak jim zamrzala nafta v trubkách.
Vento GTI 150+

Zpět na „Podvozek a brzdy“