Jo a navíc to stejně nejde. ECU je kráva pitomá. Jak to zjistí že krom plynu stojíš na brzdě tak to odhodí motor na volnoběh a je koneceric píše:když máš propadlej pedál plynu,tak brzdi patou a špičkou přidej plyn![]()
No prdel to neni,to vim
prostě VW

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Jo a navíc to stejně nejde. ECU je kráva pitomá. Jak to zjistí že krom plynu stojíš na brzdě tak to odhodí motor na volnoběh a je koneceric píše:když máš propadlej pedál plynu,tak brzdi patou a špičkou přidej plyn![]()
No prdel to neni,to vim
ja mam jeste stary system , takze reakce na plyn je okmazita a nejak v tatikove 306 kde je odezva tak 0,5sec...leon4x4 píše:Jo a navíc to stejně nejde. ECU je kráva pitomá. Jak to zjistí že krom plynu stojíš na brzdě tak to odhodí motor na volnoběh a je koneceric píše:když máš propadlej pedál plynu,tak brzdi patou a špičkou přidej plyn![]()
No prdel to neni,to vim
![]()
prostě VW
Co je to za metodu?No jako synchron má za úkol vyrovnat počet otáček obou kol co jdou do sebe a pochopitelně větší záhul na něho bude mít, když budeš ze 100 kmh brzdit podřazením na dvojku
Ještě jak tu padl názor s meziplynem - ten se právě dává když se řadí dolů, nahoru je na to metoda dvojího vyšlápnutí spojky, ale obojí se používá hlavně na autech kde už je synchron úplně v hajzlu a musítě ho nějak suplovat eventuelně u aut kde synchron není (dneska už mají snychron všechny auta na všech stupních (krom reverze samozřejmě) - například Maluch neměl synchron na jedničce, V3S nemá nikde apod.).
Popisovaná metoda spojka nebo meziplyn má za úkol srovnat ten počet otáček - A TOMU PRÁVĚ CHCEME ZABRÁNIT, protože našim cílem je udržet motor v otáčkách kde má krouťák, aby auto po přeřazení dokázal táhnout dál. Je ovšem si s autem párkrát zajet a vypozorovat, na jaký rychlosti se rozjede na ten kterej stupeň při těch kterých otáčkách a pak se podle toho zařídit s řazením, protože pokud na trojku budu mít při 3000 otáčkách 100 kmh (a kolem 3000 otáček bude velkej krouťák), budu muset auto na dvojku roztáhnout velmi blízko k té stovce, jinak mi při přeřazení někde v 80ti kmh spadnou otáčky pod ten kroutící moment a chvilku bude trvat, než se auto dostane zase do otáček ve kterých získá tah a začne výrazněji akcelerovat.
Snad jsem to napsal dobře
dobryyyyyyyyyyyyyyleon4x4 píše:Mně se tyhle tvrzení strašně líbí. když je něco "nejlepší".horan píše:Velice odvážnéMartyn156 píše:Odvazne tvrzeni v podpisu![]()
![]()
Ono totiž strašně záleží na úhlu pohledu a kriterích podle kterých to hodnotíš.
Když chceš ujet 1300km na nádř tak je nejlepší dieslák od VW koncernu.
Když chceš smrdět jak kráva tak je nejlepší trabant nebo wartburg.
A když se ti líbí slečna co dělá přejímacího technika v servisu tak je nejlepší Fiat - tak se furt něco sere, takže se vidíte často
Normálně - sešlápneš spojku, dáš neutrál, pustíš spojku, znova sešlápneš, zařadíš kvalt a zase pustíš spojku, teď jako bys řadil normálně. Ta doba kterou ti "trvá" tenhle úkon stačí k tomu, aby motoru spadly otáčky níž. Teoreticky to snižuje taky opotřebení synchronů a převodovky celkově, ale zase úměrně dřív opotřebuješ spojkový ložisko. Ačkoliv je pravda, že spojka se mění obvykle jako celá sada, tedy včetně ložiska, kdežto převodvku normálně neměníš vůbec, takže by to nemělo být nijak hrozný. Mnohem dřív totiž odrovnáš spojkový ložisko, pokud například čekáš na semaforu se sešlápnutou spojkou a zařazenou jedničkou.Pepek píše:Co je to za metodu?No jako synchron má za úkol vyrovnat počet otáček obou kol co jdou do sebe a pochopitelně větší záhul na něho bude mít, když budeš ze 100 kmh brzdit podřazením na dvojku
Ještě jak tu padl názor s meziplynem - ten se právě dává když se řadí dolů, nahoru je na to metoda dvojího vyšlápnutí spojky, ale obojí se používá hlavně na autech kde už je synchron úplně v hajzlu a musítě ho nějak suplovat eventuelně u aut kde synchron není (dneska už mají snychron všechny auta na všech stupních (krom reverze samozřejmě) - například Maluch neměl synchron na jedničce, V3S nemá nikde apod.).
Popisovaná metoda spojka nebo meziplyn má za úkol srovnat ten počet otáček - A TOMU PRÁVĚ CHCEME ZABRÁNIT, protože našim cílem je udržet motor v otáčkách kde má krouťák, aby auto po přeřazení dokázal táhnout dál. Je ovšem si s autem párkrát zajet a vypozorovat, na jaký rychlosti se rozjede na ten kterej stupeň při těch kterých otáčkách a pak se podle toho zařídit s řazením, protože pokud na trojku budu mít při 3000 otáčkách 100 kmh (a kolem 3000 otáček bude velkej krouťák), budu muset auto na dvojku roztáhnout velmi blízko k té stovce, jinak mi při přeřazení někde v 80ti kmh spadnou otáčky pod ten kroutící moment a chvilku bude trvat, než se auto dostane zase do otáček ve kterých získá tah a začne výrazněji akcelerovat.
Snad jsem to napsal dobře
Nemohl by jí někdo trochu vysvětlit? A přiblížit mi jak se to nejlíp dělá?
Normálně - sešlápneš spojku, dáš neutrál, pustíš spojku, znova sešlápneš, zařadíš kvalt a zase pustíš spojku, teď jako bys řadil normálně. Ta doba kterou ti "trvá" tenhle úkon stačí k tomu, aby motoru spadly otáčky níž. Teoreticky to snižuje taky opotřebení synchronů a převodovky celkově, ale zase úměrně dřív opotřebuješ spojkový ložisko. Ačkoliv je pravda, že spojka se mění obvykle jako celá sada, tedy včetně ložiska, kdežto převodvku normálně neměníš vůbec, takže by to nemělo být nijak hrozný. Mnohem dřív totiž odrovnáš spojkový ložisko, pokud například čekáš na semaforu se sešlápnutou spojkou a zařazenou jedničkou.Pepek píše:Co je to za metodu?No jako synchron má za úkol vyrovnat počet otáček obou kol co jdou do sebe a pochopitelně větší záhul na něho bude mít, když budeš ze 100 kmh brzdit podřazením na dvojku
Ještě jak tu padl názor s meziplynem - ten se právě dává když se řadí dolů, nahoru je na to metoda dvojího vyšlápnutí spojky, ale obojí se používá hlavně na autech kde už je synchron úplně v hajzlu a musítě ho nějak suplovat eventuelně u aut kde synchron není (dneska už mají snychron všechny auta na všech stupních (krom reverze samozřejmě) - například Maluch neměl synchron na jedničce, V3S nemá nikde apod.).
Popisovaná metoda spojka nebo meziplyn má za úkol srovnat ten počet otáček - A TOMU PRÁVĚ CHCEME ZABRÁNIT, protože našim cílem je udržet motor v otáčkách kde má krouťák, aby auto po přeřazení dokázal táhnout dál. Je ovšem si s autem párkrát zajet a vypozorovat, na jaký rychlosti se rozjede na ten kterej stupeň při těch kterých otáčkách a pak se podle toho zařídit s řazením, protože pokud na trojku budu mít při 3000 otáčkách 100 kmh (a kolem 3000 otáček bude velkej krouťák), budu muset auto na dvojku roztáhnout velmi blízko k té stovce, jinak mi při přeřazení někde v 80ti kmh spadnou otáčky pod ten kroutící moment a chvilku bude trvat, než se auto dostane zase do otáček ve kterých získá tah a začne výrazněji akcelerovat.
Snad jsem to napsal dobře
Nemohl by jí někdo trochu vysvětlit? A přiblížit mi jak se to nejlíp dělá?
tak to už sem PÁN ŘIDIČajsik píše:jinak pri podrazovani je mezi plyn super vec ... kdyz ho nedas tak tim podrazenim ztratis rychlost protoze se spotrebuje na vyrovnani otacek prave tim synchronem ... a ono hlavni vyhoda mezi plynu je ale že to umi snad jen "pan ridic" spickou brzdit a patou proslapnout plyn ... a levou mit na spojce ...
Ja sem asi blbej ale co jee to ten synchron?Beaver píše:Dle mé logiky bych to rozjel na jedničku do 5800 ot a přeřadil na dvojku tak, aby mi otáčky nespadly moc pod 4000, protože tě pak ten točivej moment bude roztahovat.... pak zase do otáček nejvyššího výkonu a trojka, stejnej postup. Nicméně pokud to bude takhle fungovat a bezva ti to pojede, tak určitě budeš často měnit synchrony na dvojce
je to součástka, která vyrovnává otáčky ozub. kola s řadícím kroužkem -přibrzdí je na okamžik, ve kterém zapadnou výřezy v řadícím kroužku do zubů na řadícím kole=dojde k zařazení přev stupně.[/quote]Ja sem asi blbej ale co jee to ten synchron?
synchron to prostě nestihne dobrzdit ,je možná horší.Na běžný ježdění stačí ,ale tomhle kalupu už ne .Kdyby měl někdo zájem ,tady http://www.sqsracing.com/cz/index.php dokážou postavit bezsynchronní převodovku ze seriovky + další věciHANYSx píše:sem se chtel uz nekolikrat zeptat, kdyz vytocim dvojku do omezovace a radim za tri tak tam nejde, jenom slysim i cejtim jak skrabe vo roztoceny zuby, takze samo radickou uhnu a napodruhy uz tam jde(aniz bych poustel a znovu vyslapaval spojku) to uz sou ale otacky dole a moh sem rovnou radit mnohem driv...Jestli sem dobre pochopil predchozi diskusi tak: sem rychlejsi nez synchron?
Nebo je neco v neporadku?