E21

Moderátor: T-O-M

Odpovědět
DC
Příspěvky: 659
Registrován: 10 říj 2004 10:03
Bydliště: Praha 9-Vinoř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC »

u těhle E32 sou poměrně zajímavý provozní náklady a je nutno s tim počítat - běžná spotřeba 15-20 litrů na 100 při poměrně lehký noze apod...

a to nemluvim o tom že u 750 bejvaj častý problémy se ztrátou tlaku ve válcích, který maj nikasilovou povrchvovou úpravu, která po těch letech a kilometrech jde do kytek a nejde udělat levná GO

v tomhle sou lepší 740tky, který tim netrpěj tolik

a 735tka má ještě klasickou M30, jako mam třeba já v šestkách
Shark Racing team

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Příspěvek od máca »

DC píše:u těhle E32 sou poměrně zajímavý provozní náklady a je nutno s tim počítat - běžná spotřeba 15-20 litrů na 100 při poměrně lehký noze apod...
panbuh pres bmw promluvil
a to nemluvim o tom že u 750 bejvaj častý problémy se ztrátou tlaku ve válcích, který maj nikasilovou povrchvovou úpravu, která po těch letech a kilometrech jde do kytek a nejde udělat levná GO

v tomhle sou lepší 740tky, který tim netrpěj tolik

a 735tka má ještě klasickou M30, jako mam třeba já v šestkách
:lol:

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

dle mých info je ve válcích ALUSIL , a ztráty tlaků bych se tak nebál ideální je až to budeš případně kupovat (doporučuju německo a hledat) tak když to nastartuješ studený tak hned slyšíš zda jde na 12 nebo ne, vzhledm k tomu že motor M70 je poměrně měkký (kompresní poměr 8.8:1) tak jak je něco ve válci špatný tak dokud se neohřeje tak nejde.
Moje M70 najeto cca 270tis km jezdila nejdříve někde v hotelu a pak ji mělo asi 5 lidí v německu a potom jsem si pro ni zajel já, při přestavbě na BiTurbo šel samozřejmě motor ven, a jednak se všechno kontrolovalo a měnily se všechny těsnění, zabroušení ventilů atd. tak samozřejmě došlo i na válce a písty, po přeměření ve firmě kde dělají výbrusy (protože nemám dutinoměr a tak velký mikrometr) se zjistilo že motor (válce i písty) po těch km má hodnoty tak jak udává ETK u nových dílů, jen pístní kroužky byly sjetý (údajně jsou kvůli tomu ALUSILu měkčí než na litinu), takže se koupily nový pístní kroužky (nepoužívejte nic jiného než origo BMW, a i ve standartu jsou dva rozměry- 0 a 00 tak bach na to).
Toť vše k tlakům u M70.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

DC píše:u těhle E32 sou poměrně zajímavý provozní náklady a je nutno s tim počítat - běžná spotřeba 15-20 litrů na 100 při poměrně lehký noze apod...

a to nemluvim o tom že u 750 bejvaj častý problémy se ztrátou tlaku ve válcích, který maj nikasilovou povrchvovou úpravu, která po těch letech a kilometrech jde do kytek a nejde udělat levná GO

v tomhle sou lepší 740tky, který tim netrpěj tolik

a 735tka má ještě klasickou M30, jako mam třeba já v šestkách
Tak jako pokud jde o šestky tak naprosto bez kompromisů bych do toho auta šel. Ani bych se nerozmýšlel,je to prostě to nejúžasnější BMW co znám a toužím po ní od školních let. Ale jsou na mě moc drahé. Kdyby ale byla šance tak jde E21 ihned z domu aby uvolnila místo tomu skvostu. Mno anebo E9,ovšem to je ještě komplikovanější. Pokud jde o tu sedmičku - myslíš že je lepší manuál nebo automat? Co jsem vídal v inzercích tak to byly automaty a vždy měly nějakou vadu. Ale zase za 30-40k takovou loď.... :lol: :)
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

Tak 735i v manuálu seženeš, 750i ne ( i když se možná taky dělaly, to by věděl Fugo, pokud ano tak je na prstech jedné ruky spočítáš v celé EU)

no a jak řiká DC provozní náklady jak na Queen Mary

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

750 se dělalo pouze v automatu ale lze přestavět na manuál z 850Ci či CSi, manuál jsem chtěl pouze první půlrok potom jsem si na automat tak zvyknul že bych už manuál nechtěl, ono když to přepneš na sport tak to jede dost slušně, jinak 750 není kára na sprinty jednak váha někde kolem 1800+ a když si uvědomíš gear ratio tak vidíš že vlastně tvoje 1 rychlost je dle poměru jako na jiných autech 2 ,takže ten rozjezd je nepatrně línější, příklad sprint na 400m Já se 750 origo 300PS a proti mě Renault 25 V6Turbo 204PS manuál, jednou vyhrál on a jednou já záleží na startu, ale jak jsme minuly ceduli 400m tak jsem mu vždy ujel.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

Koukal jsem na mobile.de - orientačně - jak se pohybují ceny E32 740i a 750i - 750iL a fakt to je za nějakých 1500 euro v průměru. Ale co mě zarazilo je cena E38 - spousta jich je ještě levnějších než E32,to nechápu proč.

Fugo: Jak je na tom E32 s korozí? Teoreticky by měla být minimálně pozinkovaná na to co to auto stálo když bylo nový,ale protože jsem viděl E34 vyhnilou do třetiny vozu tak je tento dotaz na místě. A u mě vůbec,dva shnilouše mám doma takže už nechci třetího. :lol: Pokud jde o tu špajzku tak jsem se hodně setkal s tím že je nefunkční úplně nebo třeba jsem viděl inzerát kde majitel upozorňuje na to že když je určité počasí tak to auto odmítá couvat. To je to tak poruchové? A co spotřeba? Kdesi jsem četl že se prý s tím dá jezdit okolo 12ti litrů ale není problém i 40. A dále že V12 5,4 který je v 750i pouze navyšuje náklady na provoz ale jeho přínos oproti V8 v 740i je minimální. Ale design toho auta je prostě úchvatnej. Tyhle obří sedany jsou prostě moje... BMW 7, Audi A8, VW Phaeton, MB 560SEL,600S... no mňau jako.

Na svých toulkách po Mobile.de jsem narazil na více než tisícikoňovýho Nissana Skyline za více než exkluzivní cenu nebo na rarity jako Lambo Jalpa,Espada totálně zničené a shnilé za cenu okolo 10000 eur. A nutno zmínit i fakt že evidentně vlastním exota protože E21 je tam celkem 34 kousků v cenách od 640 do 9900 eur.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

co si budem povídat každý auto hnije, prostě u tak starýho auto si to musíš prolízt, moje 7er je z německa kde jsem si ji sám vybíral,co se týče motoru tak E32 má motor M70B50 což je 4988ccm, ten 5.4 je až v E38, 4.0 má 210PS krouták nevim 4ventily na válec a 5.0 má 300PS a 450Nm 2 ventily na válec, proč je tak malý rozdíl ve výkonu? no je to daný hlavně kompresním poměrem kde V8 ho má tuším nad 10:1 a V12 jen 8.8:1, alpina svého času výměnou pístů a přeprogramováním ECU (možná jiný vačky) dosáhla zvýšení výkonu někde k 350PS,

Spotřeba: tohle auto není na spotřebu, já to používám jen na svezení nebo delší cesty, za 12 se asi jezdit dá ale ne ve městě.

Ceny: cena se v německu odvíjí hodně od stavu vozu tzn, není problém koupit E32 za 300 000kč ale bude jak nová, a to samý E38 ale bude KO, když jsem kupoval já měl jsem možnost jít do E38 ale to byla strašná vrána a na lepší prostě nebylo, tak jsem si vybral pěknou E32 ve verzi L, s EDC tlumiči, nezávislým topením, kůží atd zkrátka to jsem chtěl.

Automat: je to o tom jak se k tomu kdo chová, ono u motoru když nebudeš měnit olej a filtr tak to taky špatně skončí, a věř tomu že o tom že automat má filtr oleje ví jen málo lidí,potom to je taky o tom jak s tím kdo jezdí, pokud je někdo prase ne tele a dá D či R a hned tomu dá tak se nesmí divit že se začas ustřihnou lamely, chce to klídek, nastartovat šlápnout na brzdu dát D nebo R počkat sekundu nebo dvě až převodovka zařadí a pak můžeš plnej. atd.

pokud pujdeš do E32 koukej v německu tady to nemá smysl a doporučuju od cca 04/91 kdy nastala změna elektroniky.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

a hlavně se řiď pravidlem - nejlevnější NENÍ nejlepší, co ušetříš na ceně o to x-násobně tě ta kára stáhne na penězích času a starostech po koupi.
- je dobrý si to uvědomit u každé ojetiny, ono to pak neni hezkej pohled když člověku spadnou "růžové brýle".

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

T-O-M píše:a hlavně se řiď pravidlem - nejlevnější NENÍ nejlepší, co ušetříš na ceně o to x-násobně tě ta kára stáhne na penězích času a starostech po koupi.
- je dobrý si to uvědomit u každé ojetiny, ono to pak neni hezkej pohled když člověku spadnou "růžové brýle".
Tak toho se Tome neboj,docela mě ty dva bavoři vyléčily z kupování kdečeho. Chci proto pořádný auto který je zárukou kvality... No a sedmička snad je. 8)
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

biker
Příspěvky: 1840
Registrován: 18 dub 2006 22:19
Bydliště: velký venkov

Příspěvek od biker »

a to aj bych se podival mozna este po e23 naky vopravdu :slina:
jenze consciho odradi stari no po ty e21 se nedivim,ale myslim ze takovy pekny e23 jeste jsou :D

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

a co šoféra? k takovýmu autu se to hodí!
Přílohy
bmw 950.jpg
bmw 950.jpg (72.8 KiB) Zobrazeno 2304 x

biker
Příspěvky: 1840
Registrován: 18 dub 2006 22:19
Bydliště: velký venkov

Příspěvek od biker »

T-O-M píše:a co šoféra? k takovýmu autu se to hodí!
:slina:
tohle mit :cry: tak jsem :plaz:

biker
Příspěvky: 1840
Registrován: 18 dub 2006 22:19
Bydliště: velký venkov

Příspěvek od biker »


biker
Příspěvky: 1840
Registrován: 18 dub 2006 22:19
Bydliště: velký venkov

Příspěvek od biker »


biker
Příspěvky: 1840
Registrován: 18 dub 2006 22:19
Bydliště: velký venkov

Příspěvek od biker »


biker
Příspěvky: 1840
Registrován: 18 dub 2006 22:19
Bydliště: velký venkov

Příspěvek od biker »

http://www.bmwinfo.com/pictures/00268.jpg
a na zaver :lol:


btw: doma sem takticky zacal poukazovat na obrovskou potrebu R6 combika pro rodinu :?:

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

To je nadílka... :) :lol: :slina: :slina: :slina: Nicméně přistanu trošku protože moje realita je zatím stále jen vrakoidní E21 a prodojená E30. Ale přispěju svou troškou do mlýna. Z těchto kousků si beru příklad:
Přílohy
IMG_0301.jpg
IMG_0301.jpg (48.41 KiB) Zobrazeno 2284 x
0280.jpg
0280.jpg (45.35 KiB) Zobrazeno 2284 x
1.jpg
1.jpg (80.18 KiB) Zobrazeno 2285 x
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

Zde vypíchnu zejména fotku obnaženýho čela - mám to jinak a dost mě to sejří páč to vypadá příšerně. Seženu pro porovnání další pak.
Přílohy
IMG_0308.jpg
IMG_0308.jpg (49.96 KiB) Zobrazeno 2270 x
IMG_0270.jpg
IMG_0270.jpg (48.16 KiB) Zobrazeno 2270 x
bmw 320i.JPG
bmw 320i.JPG (41.37 KiB) Zobrazeno 2271 x
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

Všimněte si vršku čela u mě a vršku čela u normální E21. Chybí mi tam plech kua... Takže se otevře kapota a přes chladič se kouká na zadek masky a spojleru. Má někdo nějaký nápad? Mě napadá jen sehnat tlustší chladič...
Přílohy
foto62ar6.jpg
foto62ar6.jpg (191.87 KiB) Zobrazeno 2263 x
320i-Engine-2-small.jpg
320i-Engine-2-small.jpg (82.68 KiB) Zobrazeno 2263 x
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

Tady je to rozeznatelný líp...
Přílohy
Foto(07).jpg
Foto(07).jpg (63.24 KiB) Zobrazeno 2391 x
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

Crazy photos aneb žralok stokrát jinak. :lol: :lol: :lol:

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

Teď nevim co chceš Consci :? Vracíš se ke svojí trojce nebo šetříš na sedmičku?
Ano podle obráků ti tam chybí ta horní plechová lišta, ale to snad neni zásadní nebo snad něco drží?

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

T-O-M píše:Teď nevim co chceš Consci :? Vracíš se ke svojí trojce nebo šetříš na sedmičku?
Ano podle obráků ti tam chybí ta horní plechová lišta, ale to snad neni zásadní nebo snad něco drží?
Co chci... urychleně se zbavit trojky a přitáhnout sedmičku nebo starou šestku - bohužel se to musí udělat v tomto pořadí a protože tu E21 nikdo v takovým stavu nekoupí,budu ji muset alespoň dokončit. No nevím,možná to deponuju a budu jezdit v něčem jiným. Každopádně však na tom musím dělat dál takže přes jistou nechuť objevovat další a další problémy na tom opět makám. Fotky postnu. Ta lišta je součástí čela - ani by mě nenapadlo že jde sundat a tak jsem si nevšiml že na novým není. Vadí to asi tak,že při otevírání kapoty se vršek čela kroutí dolů,když bouchneš do podběhu pěstí tak celé čelo rezonuje a nejsem si jist co to udělá když pojedu rychle. Určitě tam bude vznikat nežádoucí tlak vzduchu... A je to fakt hnusný na pohled. Jinak jsem při práci objevil pár nepříjemností - brzdové vedení je totálně shnilé takže mě čeká GO. Palivové vedení je z pancéřových trubiček a není shnilé ale asi to dostalo prdu takže to teče. Chtěl jsem to uříznout pilkou na železo a výsledkem je pilka bez zubů a malý vryp v trubce. Přední brzdy mají dost kompletně celé,mám tu nové kotouče Brembo a destičky TRW ovšem s třmenama se nepočítalo - loupou se jak perník. Motor je úplně mokrej,dá se říct že jsem větší olejničku neviděl ještě. No a tak dál,zvenku a na fotkách to vypadá mnohem líp než zespoda a v reálu. :(
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

No... Snad imageshack dovolí...

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

Dnes jsem si k autu vzal digitál a myslím že ty fotky co z něj vylezly nebudou potřebovat komentář. :( Mno ale to později,teď mi nejede imageshack. :twisted:
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

zarazily mě ty brzdy vpředu - takovej jednopístek :( ale asi stačej

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

Jj,brzdí jak čert,to bych taky neřekl. No jo,původní... :lol: Ale všechno je to v takovým stavu půlsmrt že fakt nevím co na tom udělat dřív. Každopádně musí zadek dolů a repase mě nemine.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

Tak. Vidíte to sami,pro mě to znamená soustavné přemýšlení co ještě počká a co je nutno udělat ihned. Kdyby měl někdo tip jak co udělat bez složitých demontáží tak sem s ním.

Nejhorší je že u tohoto vozu je všechno závislé na něčem. Že potřebuje třeba nápravnice zrenovovat o tom není sporu ale... sedí na ní motor takže by musel ven nejprve on a pak teprve řízení,ramena atd. Nebo by třeba stačilo motor podložit aby seděl na místě a nápravnici vyndat spodem. Vzadu zase abych sundal diferák musím dát pryč výfuk,odpojit kardan a vše na čem visí zadní náprava a sundat to jako celek asi... To lze udělat celkem snadno pokud se dostanu na šrouby a pokud je vůbec povolím.

Dále bych potřeboval kontakty na firmy vyrábějící: trubičky,těsnění,péra,šrouby,gumové části jako prachovky či silentloky,firmy které přebrušují hlavy motorů,dělají výbrusy a související úkony atp. - poslední možnosti v případě že se do toho pustím naplno a tudíž se rozhodnu si to nechat. :?
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

Něco u Kelly či Elitu, brzdový hadičky Gold Fren, silentbloky Powerflex, hadice Samco, jinak v sekci tuning nebo styling jsem před nedávnem viděl odkaz na b3tuning.com - česká firma co dělá různé kovové věci na přání, reference nemám, firmu neznam, jen jsem to viděl, ale podle toho co řikaj tak by leckterej držák mohli umět udělat.

Odpovědět

Zpět na „BMW Cars“