
E21
Moderátor: T-O-M
Halvěn v tvém případě by asi bylo nejlepší, pokud do toho teda fakt půjdeš, udělat to od základu. To jeste neskákat z jedný věci na druhou, ale co nejvíc to odstrojit a začít úplně od začátku, vyndat z toho všechno co jde, udělat plechařinu a vrace tam věci už hotový, abys něudělal něco a pak zjistil že si měl radši udělat tamto atd. atd. je mi jasný že ti řikám věci který víš sám, ale asi to bude lepší udělat prostě všechno komplet, sice to zabere hodně času a bude to dlouho trvat ale pak budeš mít všechno hotový 

Jj,najedu na to. Půjdu od zadku po předek - motor si nechám nakonec,kdoví jak to s ním bude. Dotaz - co udělá motor bez chladiče a vody v zimě? Určitě tam voda někde zůstala tak jen jestli mám ten chladič přidělat a naplnit to a dát tam fridex nebo je to jedno.
Momentální plán na zítra je vysklení zadku - 3 okna a sundání nápravy jako celku včetně diferáku. Plus samozřejmě všeho okolo abych se dostal na kastli. Ovšem když vidím ty šrouby...
Asi na tom nechám ruce a vořechy.
Po komplet rozebrání se jednotlivé části obrousí nebo dají opískovat a půjdou do komaxitu. A vymění se vše gumové. Když už budou dole i tlumiče a péra tak bych to rád snížil proto by to chtělo nějakou pérovnu kde by mi vytočili pružiny na zakázku. Nevíte někdo?
Mám možnost objednání těchto na fotce,ale vycházej na 10k což momentálně neberu.







BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
pružiny na zakázku ti udělají třeba v HP-sporting Maršovice u Jablonce nad Nisou najdeš na netu, ajestli to chceš dělat fakt pořádně tak až to budeš mít komplet odstrojený a vyvařený tak nech celou kastli opískovat a uvidíš kolik toho ještě vyleze.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
Koukal jsem že BMW už dělali takže tam napíšu nebo zavolám. Díkes! To pískování... jako určitě je to výbornej nápad,potíž je v tom že vše dělám venku a bez elektriky a hlavně nemám kam dávat díly co z toho očešu. LOL kolik by mohla stát pískovačka? Že bych si to postupně dělal sám.Fugo píše:pružiny na zakázku ti udělají třeba v HP-sporting Maršovice u Jablonce nad Nisou najdeš na netu, ajestli to chceš dělat fakt pořádně tak až to budeš mít komplet odstrojený a vyvařený tak nech celou kastli opískovat a uvidíš kolik toho ještě vyleze.


BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Podmínky jsou šílený,už jen kvůli soustavně poštípané prdeli od komárů tam nemůžu být tak dlouho jak situace vyžaduje a končím v pět odpoledne. A když končím v práci ve dvě tak toho moc neudělám.T-O-M píše:jj, jen tak dál
když tak koukam na podmínky v jakých to děláš, tak si řikam, ten kluk ale musí mít železný nervy![]()
HP určitě kontaktuj









BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
malou pískovačkou to nemá asi smysl, jinak tady u nás to dělá firma TYBEKO97 snad jsou tak na netu. A je to takovej tlak že plech třeba vypadá OK ale písek jde skrz, známej takhle nechal dělat auto, ale teď má jistotu že je všechno OK, a hlavně to dělaj v uzavřený hale (ve skafandrech) takže nemaj takovou spotřebu písku jako bys měl ty.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
Dnes jsem zkoušel sundat zadní nápravu. Celý odpoledne se s tím seru a nakonec to ztroskotalo na těch šroubech co jsou zboku na prahu a to ještě jen na jedné straně. Zlomil jsem na nich 2 imbusy a když jsem dal do ráčny bit a zkusil to takhle tak jsem ukroutil redukci. Pak jsem to vzal ještě hasákem a roztrhl si práh - malinko ale mám díru. No a ještě jsem se o to pořezal. Jinak jsem rozdělal bubny což mi dalo dost práce - nové bubny a nově nalepené pakny,pak jsem přišel na ulehčení a šlo to najednou. Zezadu jsem odšrouboval prasátka a zatlačil je do bubnu čímž se tento uvolnil a šlo to ven. Odpojil jsem táhla ruční brzdy,povolil ty velký matice zespodu na nápravnici co to držej,pak se sral s těmi imbusáky a nakonec ještě sundal zadní tlumiče s pérama. A tímto pro dnešek končím.
Akorát jsem fprdelijakskřivanvjeteli jestli nesundám ty dva zmetkošrouby. Nový imbus se už jen protáčí takže maj hlavy tam kde jsem teď i já.
Na fotce je uvidíte. Dále jsem vám vyfotil svou dílnu a kůlnu - abyste viděli jak mám "srovnaný" díly.






Na další fotce vidíte co mě udivilo - stav zadních pružin. Stačilo je vzít hadrem.


Imageshack is dead,těch pár fotek postnu sem pokud to půjde.

Na fotce je uvidíte. Dále jsem vám vyfotil svou dílnu a kůlnu - abyste viděli jak mám "srovnaný" díly.







Na další fotce vidíte co mě udivilo - stav zadních pružin. Stačilo je vzít hadrem.


Imageshack is dead,těch pár fotek postnu sem pokud to půjde.

BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: E21
Tož asi k tomu přikročím. Někdo na e30 psal že se ty velký šrouby dají vytáhnout i do kabiny takže by se to třeba pižlat nemuselo. Nevim. Jo a co jsi s nima dělal pak? Tam se to musí nějak odvrtat nebo jak to tam je?paveld píše:U E30 jsem se s tema imbusama na zadni naprave taky sral, nakonec jsem to vzal flexou - nejsnazsi reseni...a taky nejrychlejsi.
Ale kerej píčus s prominutím vymyslel imbusy na takový místo....

Dá se otočit kardanem na volnoběh? Diferákem jo ale abych povolil všechny šrouby na kardanu tak s tím musím otáčet nebo se mi to nepovede.

BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: E21
Do kabiny vytahnes sroub co jde skrz ten silentblok, ten kus plechu, co drzi na tech imbusech je potreba sundat, protoze naparvnici budes sundavat spodem. S tim jsem se taky dlouho sral - v tech silentblocich drzi tak dokonale, ze bych se s tim snad ani nebal jezdit bez tech sroubu. Po nekolika hodinach pokusu ji vyrvat a vypacit, jsem ty silentbloky odvrtal, pak uz se ji neochotne ven i chtelo.
BMW 316i E30 -> BMW 320i E36
Re: E21
Na E30 foru jsi psal neco o stabilizatoru - na fotkach jsem ho nevidel, ale jestli tam fakt je, vyndal bych ho prvni a samostatne - je to hned, ted me nenapada jestli muze nejak komplikovat vyndani napravy.
BMW 316i E30 -> BMW 320i E36
Stabilizátor je tady - viz foto. Je chycen zkrz ramena - velká prohlubeň a na nápravnici to vypadá je uchycenej podobně jako vepředu takže by potíže dělat nemusel. 

- Přílohy
-
- Obr.0164.jpg (114.04 KiB) Zobrazeno 2460 x
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Jinak je pěkně vidět na fotce z dneška nad textem jak mě udivil stav pružin. Je tam rameno,pod ním v prahu je vidět nápravnice a pod ní souběžně s ramenem je taková šišatá tyčka a to je vono. Nahoře na ramenu mám odložené prasátko a leží na prohlubni do které je přišroubován ten stabilizátor. 

BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Kolečka jsou jen plechovýT-O-M píše:zdá se mi to nebo, v kůlně vidim nějaký alu kolečka a výfuk






S tím Musketierem mám eště jeden eventuelní záměr - rozfiknu ho a udělám výfuk dle Alpina B6 a na každou stranu přijde jedna ta epes koncovka.

Aaaaaaneeeeeboooooo bych na to chtěl dát výfuky z motorky,nebo podobné nerezáče,ale to hooooodně předbíhám.

BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Tomu bych se rád vyhnul - pokud by se úpravy měly zvrhnout k tuzingu tak to radši na to nedám nic.
Každopádně moje vize je dva výfuky,po každé straně jedna koncovka,to se mi vždy líbilo. 


- Přílohy
-
- 6166Alpina_zonder_kenteken.jpg (42.66 KiB) Zobrazeno 2426 x
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Na E21 se mi začínají ozývat zájemci přestože nikde nefiguruje jako na prodej. Proto zde zdůrazním že ZATÍM není určená k prodeji a ani ji v tomto stavu nikomu nabízet nebudu.
Jinak práce jsou přerušeny,venku prší takže sedím doma. Novou flexu nebudu brát hned do takových podmínek a navíc nejsem cvok.
Jinak práce jsou přerušeny,venku prší takže sedím doma. Novou flexu nebudu brát hned do takových podmínek a navíc nejsem cvok.

BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Přátelé drazí,asi se budete královsky bavit. Jako já.
Nafotil jsem silentbloky v nápravnici co jsem vytáhnul z auta. Plechové pouzdro zůstalo zatím na autě,to co jsem vyfotil na mě vypadlo.
Takhle ten díl vypadá novej















Takhle ten díl vypadá novej
- Přílohy
-
- lem10647.JPG (9.2 KiB) Zobrazeno 2489 x
-
- lem10646.JPG (9.11 KiB) Zobrazeno 2489 x
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Jojo,jsou dobří. Snad vyjdou u nich ty silentbloky do nápravnice (2x) a do ramen (4x) levněji než u elitu či autokelly,tam jsou ty jak jsem poslal obrázky po 1200,-Laconi píše:MJ Auto, vybral si dobrou firmu, maj tam toho hodně a ceny gut


BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Imageshack už se umoudřil a tak zde vám předkládám novou várku...





A tady je jeden "silentblok",vypadá to že někdo přišel o podrážky u bot




Pro Toma náhled jak by vypadal Musketier na E21... myslím že to není tak špatný. Na autě se ty laufy zdají celkem v pohodě. Takže fiknout a na každou stranu jeden by i šlo myslím. Co myslíš ty?








A tady je jeden "silentblok",vypadá to že někdo přišel o podrážky u bot








Pro Toma náhled jak by vypadal Musketier na E21... myslím že to není tak špatný. Na autě se ty laufy zdají celkem v pohodě. Takže fiknout a na každou stranu jeden by i šlo myslím. Co myslíš ty?



BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01