MarauderZ28 píše:mno pokud to HP up je v desítkách HP (kolik čekáš UP 30-40 HP ?) tak si nemyslím, že je to tak ultra, že bys potřeboval nějakej megaspešl olej ...
Nejdrive byl odhadovany narust vykonu 20-30hp. Bez nadsazky, proste poctivych 25 koni. Motorari vedi, jaky je kumst nahanet kone na 1.6l. De facto se mechanik vzdy drzi hodne pri zemi. Naposledy delali turbo civica a odhadovany vykon byl nekde kolem 180hp. Nakonec namerili neco lehce pres 220hp. Po zkompletovani motoru a prvnim nakopnuti a lehkem vytoceni si vzpominam na poradny ulek

Cekali tehdy prijezd supersportu. Jeden z mechaniku to nakopl. Kolega byl mezitim pred dilnou, slysel proturovani a se slovy: "Uz jedou kluci" utikal zpet do dilny, kde s udivem zjistil, ze jde o crx, nikoliv cbr

Po teto zkusenosti a zkouseni reakce motoru rekl: "Netusim, kolik tam vlastne bude". Ono nejde jen o vykon. V motoru jsou pouzite rotujici casti z lehkych slitin a vse je samozrejme kovane, z duvodu drastickeho navyseni kompresniho pomeru. To se samo na vykonu neukaze, ale ovlivni to jeho dynamiku a to je imho stejne dulezite.
Video jeste se seriovou elektronikou (respektive s prepisovatelnou ECU PM7-X04 z D16Z5, ktera byla puvodne porizena, ale vse ztroskotalo na nemoznosti regulovatelnosti volnobehu) je
zde (Omluvte mizernou kvalitu, toceno pouze mobilem).
Takze je to, Maraudere, asi tak, jak pises. Pumpa na sracky

Auto zacina fungovat od 4tis nahoru. Dole je to mrtve. Volnobeh bude zrejme kolem 2500rpm. Veskere vnitrnosti jsou kovane, ojnice jsou schopne snest az 11500rpm. V soucasnosti uz je v aute ECU P28 z SOHC V-TEC civica, ktera je spolu s P30 (DOHC V-TEC) jedna z nejlepe modifikovatelnych seriovych jednotek. Odhadujeme, ze auto bude tocit cirka 10tis rpm, zalezi co se naladi. Nema smysl auto zbytecne moc vytacet, pujde-li vykon uz dolu.
Konecne byl doresen problem s predstihem instalaci OBD1 rozdelovace ze sedanu ESi. Ted se vyrobila priruba, aby rozdelovac vubec na necem drzel a bude nasledovat finalni faze a to lazeni na brzde. Nejdrive na seriovych vackach a az si budem jisti, ze je vse plne funkcni, pak prijdou na radu Crespa. Porovnaji se hodnoty mezi seriovymi a ostrymi vackami a auto se pujde testovat dop provozu. Pak zpet na brzdu a pripadne poznatky se prenesou zase do provozu. CRX by mela byt hotova na tuto sezonu. Bohuzel je to tady v cesku s takovymi upravami dost prukopnicke. Dily shanim kde se da. Argentina, staty, Kanada... Psal jsem vsem renomovanym vyrobcum pistu ohledne zakazkove vyroby (Ross, Wiseco, Mahle, JE, Endyn ...). Je to opravdu neskutecny problem. Jen konstrukce svodu na 303/302 vacky trvala nekolik mesicu. Dale nejvetsi problemy se ZC ojnicemi neb v usa nemaji D16A9 motory. D16 serie je jednovacka. Obdoba A9/Z5 je ZC. Vrtani, zdvih pistu je totozny, ovsem bylo to natesno. ZC ojnice nesedely vubec. Neslo otocit klikou. Bylo treba ubrat 4mm na vyvlozkovani bloku, coz se zdalo maximalne riskantni a zavanelo zadrenim motoru. Auto bylo na konzultace u Michl Motorspor a pan Michl dal tehle uprave nakonec zelenou. Kdyby ne, slo by vsechno pravdepodobne do sracek. Koupe Eagel ojnic (momentalne Probe) a opet by nebyla jistota, zda nebudou totozne. Bohuzel vymena jednoho drastickeho dilu na sebe navaze dalsich 5 nasledujicich. Zvysovani vykonu na max atmosferickou cestou je maraton.
Co se tyce 1mm oversize na hlave. De facto to znamena zvetseni prumeru kanalu.