Brzdy
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma
Re: Brzdy
letos na Valasce me napadla takova vec:
kdyz si pribzdruju levackou a drzim auto pod plnym plynem (malo vykona 4kola na snehu/ledu) tak mi tak po 3-4 lehkych zabrzdenich ztvrdne pedal (jasne, vypotreboval sem podtalkovej zasobnik u HBV, porad to brzdi, jen musim vic slapat) no a pak kdyz uberu, tak se pedal zase zacne chovat normalne a ja si to vetsinou zaslapnu, pac si to neuvedomim vcas.
resil nekdy nekdo neco podobneho? vetsi podtlakovej zasobnik mi neprijde jako reseni, pac tam porad bude ta hranice, kdy mi podtlak dojde a zase budu muset vic slapat, aby to brzdilo... spis me napadlo vyresit nejak jinak zdroj podtlaku do brzd...
napady, navrhy, zkusenosti?
predem dik za kazdou relevantni odpoved
kdyz si pribzdruju levackou a drzim auto pod plnym plynem (malo vykona 4kola na snehu/ledu) tak mi tak po 3-4 lehkych zabrzdenich ztvrdne pedal (jasne, vypotreboval sem podtalkovej zasobnik u HBV, porad to brzdi, jen musim vic slapat) no a pak kdyz uberu, tak se pedal zase zacne chovat normalne a ja si to vetsinou zaslapnu, pac si to neuvedomim vcas.
resil nekdy nekdo neco podobneho? vetsi podtlakovej zasobnik mi neprijde jako reseni, pac tam porad bude ta hranice, kdy mi podtlak dojde a zase budu muset vic slapat, aby to brzdilo... spis me napadlo vyresit nejak jinak zdroj podtlaku do brzd...
napady, navrhy, zkusenosti?
predem dik za kazdou relevantni odpoved
Suzuki Swift GTR - AWD ITB, T25 @ 9psi spousta srandy
Lupo 3L
Lupo 3L
Re: Brzdy
Případně zařídit si brzdnou soustavu bez posilovače... http://www.kellyscarcentre.com/site/ima ... 3pedal.jpg
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
Re: Brzdy
Altik z nafty z vakuovkou . Taky jsem si toho vsiml kdyz jsem si hral . Myslim ze reseni bez posilovace by nebylo to nejscastnejsi
stavitelné podvozky www.DGR-PODVOZKY.cz
DOVOZ-ODTAH-OPRAVY aut
DOVOZ-ODTAH-OPRAVY aut
Re: Brzdy
no vicemene se jedna ciste o "zavodni" auto. na bezny jezdeni to fakt neni...
Suzuki Swift GTR - AWD ITB, T25 @ 9psi spousta srandy
Lupo 3L
Lupo 3L
Re: Brzdy
Tak pokud je to závodní auto, tak posilovač vyhodit, dva válce a vahadlo předek/zadek...
Re: Brzdy
tuner: ok, potom tu visi otazka jaky valecky pouzit, aby to brzdilo... jsou na to nejaky tabulky / vypocty, nebo proste kopnu do regalu a co na me vypadne to tam dam?
Suzuki Swift GTR - AWD ITB, T25 @ 9psi spousta srandy
Lupo 3L
Lupo 3L
Re: Brzdy
Nejčastěji se jezdí kolem 16mm (15,8 nebo 15,9 dle výrobce). Čím větší bude tím, vetší silou na pedál budeš muset tlačit. Každému ale vyhovuje něco jiného a já spíš vím co se jezdí na Škodovkách.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
este sa to robieva aj tak..
ze predny okruh je jeden hlavny valec, povedzme 18ka
a zadny okruh je druhy hlavny valec, povedzme 16ka..
skutocne priemery/objemy by bolo ale treba najprv vypocitat / prepocitat
ze predny okruh je jeden hlavny valec, povedzme 18ka
a zadny okruh je druhy hlavny valec, povedzme 16ka..
skutocne priemery/objemy by bolo ale treba najprv vypocitat / prepocitat
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Brzdy
jasny okruhy predek/zadek uz jsem si na druhem aute predelal (2kola) kvuli rucce, jen vystupy jsou pouzite z puvodniho HBV...
rekneme tedy hypoteticky ze bych mel vepredu 4pistky (rekneme EVO VI serie nebo neco podobneho co zrovna sezenu podobnych specifikaci), prumer kotouce 290 - 310 (zatim neni nic jiste)
a vzadu jednopistek prumer 51, kotouc 250 (jen pro uplnost rucka bude hydraulika v serii, ale to neovlivnuje chod HBV)
jaky dva valecky bych tedy mel pouzit? rekneme princip pedal - vahadla jak tu bylo zmineno vyse a abych vyradil podtlakovy posilovac a vse sem uslapal nohama - aby to taky vubec brzdilo
rekneme tedy hypoteticky ze bych mel vepredu 4pistky (rekneme EVO VI serie nebo neco podobneho co zrovna sezenu podobnych specifikaci), prumer kotouce 290 - 310 (zatim neni nic jiste)
a vzadu jednopistek prumer 51, kotouc 250 (jen pro uplnost rucka bude hydraulika v serii, ale to neovlivnuje chod HBV)
jaky dva valecky bych tedy mel pouzit? rekneme princip pedal - vahadla jak tu bylo zmineno vyse a abych vyradil podtlakovy posilovac a vse sem uslapal nohama - aby to taky vubec brzdilo

Suzuki Swift GTR - AWD ITB, T25 @ 9psi spousta srandy
Lupo 3L
Lupo 3L
Re: Brzdy
Já bych dal s klidem dvě 16tky a na vahadle to už došroubuješ podle potřeby předek/zadek, ale bez znalostí konkrétní plochy pístů se ničeho nedopracujem a stejně každému pak sedne něco jiného.
Re: Brzdy
doladeni zadku si poresim brzdneho regulatorem tlaku, ty vahadla bych asi preferoval nestelovatelny kvuli pevnosti. (pokud nepovidam nesmysly?)
no plochy zadku jsou jasny - jednopistek prumer 51 (plocha 496mm2 zadek) no a predky nejaky dostupny 4pistek - nevim, ted sem neco nasel rekneme ze by to bylo 4×30 (4×292mm2 ~ 1170mm2 predek +-)
s tim uz se da neco delat?
no plochy zadku jsou jasny - jednopistek prumer 51 (plocha 496mm2 zadek) no a predky nejaky dostupny 4pistek - nevim, ted sem neco nasel rekneme ze by to bylo 4×30 (4×292mm2 ~ 1170mm2 predek +-)
s tim uz se da neco delat?
Suzuki Swift GTR - AWD ITB, T25 @ 9psi spousta srandy
Lupo 3L
Lupo 3L
Re: Brzdy
Jak říkám, znám to ze škodovek a tam se třeba v předu jezdí 4P plně zapojený a vzadu 4P ten samý zapojený na hlavní brzdu jen půlkou a druhá půlka je na hydra ručku. Takže proti Tobě je plocha zadku poloviční a vahadla se tam jezdí podle trati, auta, jezdce kolem 60/40, ale i 50/50 což pořád jde vpohodě na vahadlu nastavit. U tebe ten rozdíl je malinko větší než dvojnásobek, ale dle mě to bude chodit taky a nebo na předek můžeš zkusit tu 18tku, ale už budeš muset šlapat větší silou. Jinak vahadlo je mechanická věc, šroubení a tak jak ho vytočíš na jednu nebo druhou stranu měníš páku pro válce a tím pádem brzdový poměr. Pak už je to jen otestovat to na letišti na suchu, poznačit si polohu a otestovat to na dešti a opět si označit polohu. Začne pršet na závodech, vezmeš klíč, pootočíš třeba o dvě otáčky a máš nastaveno na mokro. Samo pak je k vahadlu možno dokoupit pohodlnější regulaci z kabiny, která je možná i za jízdy. Tahle vypadá vahadlo: http://speedpro.cz/popup_add_image.php?imagesID=3789" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sova
- Příspěvky: 3475
- Registrován: 07 lis 2006 04:03
- Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen
Re: Brzdy
Myslíte že v normálních brzdných kotoučích může být karbon?
Bavil sem se po emailu s jedním člověkem co prodává Ferodo DS performance a napsal mi:
Dobrý den, jsou z lepšího materiálu, větší obsah karbonu. Ale větší cena neznamená, vždy lepší kvalita. Na těch Zimmermannech umíme udělat dobrou cenu, to je celé...

Bavil sem se po emailu s jedním člověkem co prodává Ferodo DS performance a napsal mi:
Dobrý den, jsou z lepšího materiálu, větší obsah karbonu. Ale větší cena neznamená, vždy lepší kvalita. Na těch Zimmermannech umíme udělat dobrou cenu, to je celé...

Cléon & Fonte
Re: Brzdy
To je život no, ale asi počítá s tím, že když to napíše takhle tak se na to chytne víc hustotunerů
taky bych u výrobců kotoučů radši ocenil kdyby napsali třídu ocele, než psát takovýhle mrdky 


Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
Re: Brzdy
tak pisal som tu o MD components.. .aby som dal vsetko na pravu mieru tak kuk fotky:
http://img19.imageshack.us/img19/5287/2 ... 160708.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img803.imageshack.us/img803/4394 ... 160656.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img24.imageshack.us/img24/1641/p2250047a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
predne 345mm unasac nesedel, dal som si vyrobit novy (90eur + cesta) a zadne sadli krasne aj s bubnovou rucnou brzdou 330mm
brzdia neskutocne... len tu spatnu nalepku som musel odstranit a dat si tam krasne "tovarensku"
http://img19.imageshack.us/img19/5287/2 ... 160708.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img803.imageshack.us/img803/4394 ... 160656.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img24.imageshack.us/img24/1641/p2250047a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
predne 345mm unasac nesedel, dal som si vyrobit novy (90eur + cesta) a zadne sadli krasne aj s bubnovou rucnou brzdou 330mm
brzdia neskutocne... len tu spatnu nalepku som musel odstranit a dat si tam krasne "tovarensku"

Naposledy upravil(a) gabko24 dne 10 bře 2012 03:59, celkem upraveno 1 x.
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
průměr brzdovýho válce určíš podle objemů...
máš zdvih pedálu, převod pedálu (běžně zesílení kolem 4), mechanickej zdvih brzdovýho válce (neberme teď v úvahu posilovač, ten má zdvih cca stejnej jako HBV..)
- tandemový mívaj 36,42mm,(46 a 48 ve výjímečnejch případech), tj jeden okruh má zdvih cca poloviční... to s daným průměrem určuje objem, kterej jseš schopnej vytlačit...
tak teď znáš průměr pístků ve třmenu, spočítej tedy objem, kterej maj při plným zdvihu (tj při plným brždění..) a podle toho určíš velikost válečku co potřebuješ..
máš zdvih pedálu, převod pedálu (běžně zesílení kolem 4), mechanickej zdvih brzdovýho válce (neberme teď v úvahu posilovač, ten má zdvih cca stejnej jako HBV..)
- tandemový mívaj 36,42mm,(46 a 48 ve výjímečnejch případech), tj jeden okruh má zdvih cca poloviční... to s daným průměrem určuje objem, kterej jseš schopnej vytlačit...
tak teď znáš průměr pístků ve třmenu, spočítej tedy objem, kterej maj při plným zdvihu (tj při plným brždění..) a podle toho určíš velikost válečku co potřebuješ..
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
gabko24... nove adaptery ti vyrobil Kabrt ..??
nemal si nahodou povodne tie mensie brzdice..??
co predavash na rallybazare..??
nemal si nahodou povodne tie mensie brzdice..??
co predavash na rallybazare..??
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
aha..
no ja sa potrebujem zmestit do priemeru 15ky kola...
wilwoody su moc velke..
no ja sa potrebujem zmestit do priemeru 15ky kola...
wilwoody su moc velke..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Brzdy
jj tie som mal v R16 s 330 kotucom... ale do seriovej R16 sa to nezmestilo 
...bola jedna spravna pripomienka unas na toyotateame, ze ci nemam kotuce naopak... lebo tie drazky ci nemaju ist smerom von.... neviem, takto som to mal oznacene uz od Kabrta... a zas som videl auta co to maju takto, aj naopak... niekto so zaujimavou teoriou co preco a ako?

...bola jedna spravna pripomienka unas na toyotateame, ze ci nemam kotuce naopak... lebo tie drazky ci nemaju ist smerom von.... neviem, takto som to mal oznacene uz od Kabrta... a zas som videl auta co to maju takto, aj naopak... niekto so zaujimavou teoriou co preco a ako?
Re: Brzdy
Sova: Oni teď nedávno nějak měnili značení tuším tak,že nějak nevím co to performance je..mám zkušenosti s DS 3000 vpředu + DS2500 vzadu a DS2500 vpředu + DS2000 na zadku ....DS3000 za studena prakticky nebrzdí, když se ohřejou tak je to celkem peklo, koušou celkem dost a chce to zvyk + jim celkem chutnají kotouče....
DS2500 jsou trochu příjemnější, ale taky už je znát, že je to racingová směs a za studena se jim tolik nechce...a musíš na to myslet, jeli jsme na Saxu před pár lety tu kombinaci 2500 + 2000 a zapomněli zahřát brzdy a při prvním brždění se utrhl zadek, jako když zatáhneš za ruční...protože ty 2000 brzdějí dost i bez zahřátí..
Pokud je performance přeražená DS2000 a auto je do normálního provozu tak je to dobrá volba na předek a zadní destičky nechat nejspíš seriový, pokud je performance DS3000 nebo 2500 tak viz výše......ono, ale u brzd dost záleží na co auto máš?
a jestli jsou nějak upravený ?



Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
- Sova
- Příspěvky: 3475
- Registrován: 07 lis 2006 04:03
- Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen
Re: Brzdy
chlápek z autodílů mi říkal, že ds performance je sportovní řada do normálního provozu a že ty ds2000-2500-3000 jsou už závodní a na normální ježění se už moc nehodí.
z toho co psal tak kotouč cca. 3tis a destička cca 2tis
měl bych to na normální ježdění
z toho co psal tak kotouč cca. 3tis a destička cca 2tis
měl bych to na normální ježdění
Cléon & Fonte
Re: Brzdy
Tak je to jak jsme myslel
DS Performance = dřívější DS2000, který už zmizlo....myslím, že by měli fungovat dobře, já s nima mám jen zkušenosti na zadní nápravě a rozhodně nebyl důvod si stěžovat (krom toho že to nebrzdilo jako správný závodní brzdy
) určitě je to změna k lepšímu oproti seriovejm destičkám, jen se připrav, že velmi pravděpobodně budou rychlejš pryč
Ferodo jako takový tyhle lepší řady umí 




Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P