Brzdy

Nápravy, podvozky, snižování, brzdy, řízení - vše kolem náprav a brzd

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

Odpovědět
kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: Brzdy

Příspěvek od kony5 »

Brzdový omezovač tlaku..

Uživatelský avatar
fokr_jr
Příspěvky: 299
Registrován: 29 bře 2007 20:08
Bydliště: Přísečná
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od fokr_jr »

letos na Valasce me napadla takova vec:

kdyz si pribzdruju levackou a drzim auto pod plnym plynem (malo vykona 4kola na snehu/ledu) tak mi tak po 3-4 lehkych zabrzdenich ztvrdne pedal (jasne, vypotreboval sem podtalkovej zasobnik u HBV, porad to brzdi, jen musim vic slapat) no a pak kdyz uberu, tak se pedal zase zacne chovat normalne a ja si to vetsinou zaslapnu, pac si to neuvedomim vcas.

resil nekdy nekdo neco podobneho? vetsi podtlakovej zasobnik mi neprijde jako reseni, pac tam porad bude ta hranice, kdy mi podtlak dojde a zase budu muset vic slapat, aby to brzdilo... spis me napadlo vyresit nejak jinak zdroj podtlaku do brzd...

napady, navrhy, zkusenosti?

predem dik za kazdou relevantni odpoved
Suzuki Swift GTR - AWD ITB, T25 @ 9psi spousta srandy
Lupo 3L

Uživatelský avatar
Tead
Příspěvky: 486
Registrován: 08 srp 2009 15:58
Bydliště: Plzeň

Re: Brzdy

Příspěvek od Tead »

Případně zařídit si brzdnou soustavu bez posilovače... http://www.kellyscarcentre.com/site/ima ... 3pedal.jpg
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Alfoun »

Muzes pouzit elektrickou vakuovou pumpu.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
Svobda
Příspěvky: 183
Registrován: 10 pro 2009 00:06
Bydliště: KV kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Svobda »

Altik z nafty z vakuovkou . Taky jsem si toho vsiml kdyz jsem si hral . Myslim ze reseni bez posilovace by nebylo to nejscastnejsi
stavitelné podvozky www.DGR-PODVOZKY.cz
DOVOZ-ODTAH-OPRAVY aut

Uživatelský avatar
Tead
Příspěvky: 486
Registrován: 08 srp 2009 15:58
Bydliště: Plzeň

Re: Brzdy

Příspěvek od Tead »

TAk samozřejmě pokud se autem nejezdí jen závody tak je to špatná volba 8)
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P

Uživatelský avatar
fokr_jr
Příspěvky: 299
Registrován: 29 bře 2007 20:08
Bydliště: Přísečná
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od fokr_jr »

no vicemene se jedna ciste o "zavodni" auto. na bezny jezdeni to fakt neni...
Suzuki Swift GTR - AWD ITB, T25 @ 9psi spousta srandy
Lupo 3L

Uživatelský avatar
Tuner#2
Příspěvky: 1280
Registrován: 02 pro 2005 19:09
Bydliště: Plzeň

Re: Brzdy

Příspěvek od Tuner#2 »

Tak pokud je to závodní auto, tak posilovač vyhodit, dva válce a vahadlo předek/zadek...

Uživatelský avatar
fokr_jr
Příspěvky: 299
Registrován: 29 bře 2007 20:08
Bydliště: Přísečná
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od fokr_jr »

tuner: ok, potom tu visi otazka jaky valecky pouzit, aby to brzdilo... jsou na to nejaky tabulky / vypocty, nebo proste kopnu do regalu a co na me vypadne to tam dam?
Suzuki Swift GTR - AWD ITB, T25 @ 9psi spousta srandy
Lupo 3L

Uživatelský avatar
Tuner#2
Příspěvky: 1280
Registrován: 02 pro 2005 19:09
Bydliště: Plzeň

Re: Brzdy

Příspěvek od Tuner#2 »

Nejčastěji se jezdí kolem 16mm (15,8 nebo 15,9 dle výrobce). Čím větší bude tím, vetší silou na pedál budeš muset tlačit. Každému ale vyhovuje něco jiného a já spíš vím co se jezdí na Škodovkách.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od JRD McLAREN »

este sa to robieva aj tak..
ze predny okruh je jeden hlavny valec, povedzme 18ka
a zadny okruh je druhy hlavny valec, povedzme 16ka..

skutocne priemery/objemy by bolo ale treba najprv vypocitat / prepocitat
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
fokr_jr
Příspěvky: 299
Registrován: 29 bře 2007 20:08
Bydliště: Přísečná
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od fokr_jr »

jasny okruhy predek/zadek uz jsem si na druhem aute predelal (2kola) kvuli rucce, jen vystupy jsou pouzite z puvodniho HBV...

rekneme tedy hypoteticky ze bych mel vepredu 4pistky (rekneme EVO VI serie nebo neco podobneho co zrovna sezenu podobnych specifikaci), prumer kotouce 290 - 310 (zatim neni nic jiste)

a vzadu jednopistek prumer 51, kotouc 250 (jen pro uplnost rucka bude hydraulika v serii, ale to neovlivnuje chod HBV)

jaky dva valecky bych tedy mel pouzit? rekneme princip pedal - vahadla jak tu bylo zmineno vyse a abych vyradil podtlakovy posilovac a vse sem uslapal nohama - aby to taky vubec brzdilo :roll:
Suzuki Swift GTR - AWD ITB, T25 @ 9psi spousta srandy
Lupo 3L

Uživatelský avatar
Tuner#2
Příspěvky: 1280
Registrován: 02 pro 2005 19:09
Bydliště: Plzeň

Re: Brzdy

Příspěvek od Tuner#2 »

Já bych dal s klidem dvě 16tky a na vahadle to už došroubuješ podle potřeby předek/zadek, ale bez znalostí konkrétní plochy pístů se ničeho nedopracujem a stejně každému pak sedne něco jiného.

Uživatelský avatar
fokr_jr
Příspěvky: 299
Registrován: 29 bře 2007 20:08
Bydliště: Přísečná
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od fokr_jr »

doladeni zadku si poresim brzdneho regulatorem tlaku, ty vahadla bych asi preferoval nestelovatelny kvuli pevnosti. (pokud nepovidam nesmysly?)

no plochy zadku jsou jasny - jednopistek prumer 51 (plocha 496mm2 zadek) no a predky nejaky dostupny 4pistek - nevim, ted sem neco nasel rekneme ze by to bylo 4×30 (4×292mm2 ~ 1170mm2 predek +-)

s tim uz se da neco delat?
Suzuki Swift GTR - AWD ITB, T25 @ 9psi spousta srandy
Lupo 3L

Uživatelský avatar
Tuner#2
Příspěvky: 1280
Registrován: 02 pro 2005 19:09
Bydliště: Plzeň

Re: Brzdy

Příspěvek od Tuner#2 »

Jak říkám, znám to ze škodovek a tam se třeba v předu jezdí 4P plně zapojený a vzadu 4P ten samý zapojený na hlavní brzdu jen půlkou a druhá půlka je na hydra ručku. Takže proti Tobě je plocha zadku poloviční a vahadla se tam jezdí podle trati, auta, jezdce kolem 60/40, ale i 50/50 což pořád jde vpohodě na vahadlu nastavit. U tebe ten rozdíl je malinko větší než dvojnásobek, ale dle mě to bude chodit taky a nebo na předek můžeš zkusit tu 18tku, ale už budeš muset šlapat větší silou. Jinak vahadlo je mechanická věc, šroubení a tak jak ho vytočíš na jednu nebo druhou stranu měníš páku pro válce a tím pádem brzdový poměr. Pak už je to jen otestovat to na letišti na suchu, poznačit si polohu a otestovat to na dešti a opět si označit polohu. Začne pršet na závodech, vezmeš klíč, pootočíš třeba o dvě otáčky a máš nastaveno na mokro. Samo pak je k vahadlu možno dokoupit pohodlnější regulaci z kabiny, která je možná i za jízdy. Tahle vypadá vahadlo: http://speedpro.cz/popup_add_image.php?imagesID=3789" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Re: Brzdy

Příspěvek od Sova »

Myslíte že v normálních brzdných kotoučích může být karbon?
Bavil sem se po emailu s jedním člověkem co prodává Ferodo DS performance a napsal mi:

Dobrý den, jsou z lepšího materiálu, větší obsah karbonu. Ale větší cena neznamená, vždy lepší kvalita. Na těch Zimmermannech umíme udělat dobrou cenu, to je celé...

:shock:
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
Tead
Příspěvky: 486
Registrován: 08 srp 2009 15:58
Bydliště: Plzeň

Re: Brzdy

Příspěvek od Tead »

Sova: je myšlen karbon jako carbon jako uhlík ;) tudíž se jedná o koutouče vyrobený z kovu s větším obsahem uhlíku..nehledej v tom kouzla 8)
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Re: Brzdy

Příspěvek od Sova »

aha :lol:
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
Tead
Příspěvky: 486
Registrován: 08 srp 2009 15:58
Bydliště: Plzeň

Re: Brzdy

Příspěvek od Tead »

To je život no, ale asi počítá s tím, že když to napíše takhle tak se na to chytne víc hustotunerů :lol: taky bych u výrobců kotoučů radši ocenil kdyby napsali třídu ocele, než psát takovýhle mrdky :(
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P

gabko24
Příspěvky: 7
Registrován: 17 lis 2011 17:10

Re: Brzdy

Příspěvek od gabko24 »

tak pisal som tu o MD components.. .aby som dal vsetko na pravu mieru tak kuk fotky:

http://img19.imageshack.us/img19/5287/2 ... 160708.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img803.imageshack.us/img803/4394 ... 160656.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img24.imageshack.us/img24/1641/p2250047a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

predne 345mm unasac nesedel, dal som si vyrobit novy (90eur + cesta) a zadne sadli krasne aj s bubnovou rucnou brzdou 330mm
brzdia neskutocne... len tu spatnu nalepku som musel odstranit a dat si tam krasne "tovarensku" :-)
Naposledy upravil(a) gabko24 dne 10 bře 2012 03:59, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od honza 2.0 16v »

průměr brzdovýho válce určíš podle objemů...

máš zdvih pedálu, převod pedálu (běžně zesílení kolem 4), mechanickej zdvih brzdovýho válce (neberme teď v úvahu posilovač, ten má zdvih cca stejnej jako HBV..)

- tandemový mívaj 36,42mm,(46 a 48 ve výjímečnejch případech), tj jeden okruh má zdvih cca poloviční... to s daným průměrem určuje objem, kterej jseš schopnej vytlačit...

tak teď znáš průměr pístků ve třmenu, spočítej tedy objem, kterej maj při plným zdvihu (tj při plným brždění..) a podle toho určíš velikost válečku co potřebuješ..

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od JRD McLAREN »

gabko24... nove adaptery ti vyrobil Kabrt ..??

nemal si nahodou povodne tie mensie brzdice..??
co predavash na rallybazare..??
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

gabko24
Příspěvky: 7
Registrován: 17 lis 2011 17:10

Re: Brzdy

Příspěvek od gabko24 »

nie, boli to tieto iste brzdice... nie, dal som to miestnemu sustruznikovy... nove diery som si zameral na aute a dorobili sme zavity....
uz ich nepredavam... uz predavam len willwoody :-)

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od JRD McLAREN »

aha..
no ja sa potrebujem zmestit do priemeru 15ky kola...
wilwoody su moc velke..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

gabko24
Příspěvky: 7
Registrován: 17 lis 2011 17:10

Re: Brzdy

Příspěvek od gabko24 »

jj tie som mal v R16 s 330 kotucom... ale do seriovej R16 sa to nezmestilo :-D

...bola jedna spravna pripomienka unas na toyotateame, ze ci nemam kotuce naopak... lebo tie drazky ci nemaju ist smerom von.... neviem, takto som to mal oznacene uz od Kabrta... a zas som videl auta co to maju takto, aj naopak... niekto so zaujimavou teoriou co preco a ako?

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Re: Brzdy

Příspěvek od Sova »

Máte zkušenost s Ferodo DS Performance?
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
Tead
Příspěvky: 486
Registrován: 08 srp 2009 15:58
Bydliště: Plzeň

Re: Brzdy

Příspěvek od Tead »

Sova: Oni teď nedávno nějak měnili značení tuším tak,že nějak nevím co to performance je..mám zkušenosti s DS 3000 vpředu + DS2500 vzadu a DS2500 vpředu + DS2000 na zadku ....DS3000 za studena prakticky nebrzdí, když se ohřejou tak je to celkem peklo, koušou celkem dost a chce to zvyk + jim celkem chutnají kotouče.... 8) DS2500 jsou trochu příjemnější, ale taky už je znát, že je to racingová směs a za studena se jim tolik nechce...a musíš na to myslet, jeli jsme na Saxu před pár lety tu kombinaci 2500 + 2000 a zapomněli zahřát brzdy a při prvním brždění se utrhl zadek, jako když zatáhneš za ruční...protože ty 2000 brzdějí dost i bez zahřátí.. :lol: Pokud je performance přeražená DS2000 a auto je do normálního provozu tak je to dobrá volba na předek a zadní destičky nechat nejspíš seriový, pokud je performance DS3000 nebo 2500 tak viz výše......ono, ale u brzd dost záleží na co auto máš? 8) a jestli jsou nějak upravený ?
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Re: Brzdy

Příspěvek od Sova »

chlápek z autodílů mi říkal, že ds performance je sportovní řada do normálního provozu a že ty ds2000-2500-3000 jsou už závodní a na normální ježění se už moc nehodí.
z toho co psal tak kotouč cca. 3tis a destička cca 2tis
měl bych to na normální ježdění
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
Tead
Příspěvky: 486
Registrován: 08 srp 2009 15:58
Bydliště: Plzeň

Re: Brzdy

Příspěvek od Tead »

Tak je to jak jsme myslel ;) DS Performance = dřívější DS2000, který už zmizlo....myslím, že by měli fungovat dobře, já s nima mám jen zkušenosti na zadní nápravě a rozhodně nebyl důvod si stěžovat (krom toho že to nebrzdilo jako správný závodní brzdy :lol: ) určitě je to změna k lepšímu oproti seriovejm destičkám, jen se připrav, že velmi pravděpobodně budou rychlejš pryč 8) Ferodo jako takový tyhle lepší řady umí 8)
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a brzdy“