


Jestli se nepletu tak Marauder ma komplet kit od bremba
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma
děrování se dělá mimojiné i z důvodu ještě lepšího chlazení kotouče!! Podle toho co píšeš, by ten bordel z destiček přivařoval na kotouče - tak to by asi kotouče nabývaly, ne? To je blbost - zkrátka kotouč se může zkroutit - samozřejmě že to jsou velmi malé výkyvy!Taboo píše:Tohle je taky blbost. Derovani a drazkovani kotoucu je delano z uplne jinych duvodu (= odvod plynu a prachu mezi destickami a kotouci). Ty kotouce samy se nekrouti, ale ten material desticek se pri vysokych teplotach, pro ktere ty desticky nebyly urceny, nanasi na ty kotouce - a vpodstate se k nim "privaruje", coz potom vetsina lidi mylne povazuje za zkroucene kotouce. Kotouce slouzi jen k jednomu jednoduchemu ucelu: prevest kinetickou energii do tepelne, k cemuz musi absorbovat dostatecne mnozstvi tepla a efektivne ho prevest do okolniho vzduchu. Toho je dosazeno jejich velikosti, masy (mass), pouziteho materialu a designu.Martin IV. píše:pozor nejde jen o destičky. Ale hlavně když máš děrované kotouče, tak mají menší tendenci se kroutit - což třeba u mě byla příčina výměny, mám na nich nalítáno 37000 a musely prač..Taboo píše:V dnesni dobe, kdy material desticek je na mnohem vyssi urovni nez pred 20ti lety, je to derovani a drazkovani kotoucu jen vice mene pro okrasu nez k uzitku.
Pokud nekdo jen vymeni "pokrouceny" kotouc za derovany - te same velikosti a z toho sameho materialu, pouzije ten samy model desticek a nezmeni jezdecky styl, tak skonci s "pokroucenymi" kotouci drive, nez s temi nederovanyma. Duvodem je snizeni masy toho kotouce a jeho nasledovny vyssi "heatsoak" zatimco ta vymena tepla mezi tim kotoucem a okolnim vzduchem se nezmeni.
To jsou uplne genialni zaveryMartin IV. píše:děrování se dělá mimojiné i z důvodu ještě lepšího chlazení kotouče!!Taboo píše:Derovani a drazkovani kotoucu je delano z uplne jinych duvodu (= odvod plynu a prachu mezi destickami a kotouci). Ty kotouce samy se nekrouti, ale ten material desticek se pri vysokych teplotach, pro ktere ty desticky nebyly urceny, nanasi na ty kotouce
Takze firmy, ktere se po desetileti zabyvaji nicim jinym, nez vyzkumem a vyvojem brzd pro zavodni vozy jsou nicim jinym, nez tlupama blbcu a ty vis o brzdach mnohem vic nez oniMartin IV. píše: Podle toho co píšeš, by ten bordel z destiček přivařoval na kotouče - tak to by asi kotouče nabývaly, ne? To je blbost - zkrátka kotouč se může zkroutit - samozřejmě že to jsou velmi malé výkyvy!
takže až narazíš na Boxtera nebo Touarega tak vem klíč a di na to.....NTI píše:Chode po ulici a koukej na brzdy ... vice pistek vecinou poznas uz od pohledu... tak treba ja mam bremba z porche boxster
... na subaru urcite taky neco bude a uricte jich je daleko vic ... treba na tuaregu jsem taky neco videl
Jestli se nepletu tak Marauder ma komplet kit od bremba
nevím proč sem taháš tohle!! Tohle jsem ani jednou neřekl, takže mi nevkládej do úst, co jsem nevyslovil!!!!!Taboo píše:Takze firmy, ktere se po desetileti zabyvaji nicim jinym, nez vyzkumem a vyvojem brzd pro zavodni vozy jsou nicim jinym, nez tlupama blbcu a ty vis o brzdach mnohem vic nez oni? O tom bych si dovolil pochybovat...
Protoze jsi tvrdil, ze ty vysledky vyzkumu tech firem, ktere jsem tady uverejnil, jsou naproste blbosti...Martin IV. píše:nevím proč sem taháš tohle!! Tohle jsem ani jednou neřekl, takže mi nevkládej do úst, co jsem nevyslovil!!!!!Taboo píše:Takze firmy, ktere se po desetileti zabyvaji nicim jinym, nez vyzkumem a vyvojem brzd pro zavodni vozy jsou nicim jinym, nez tlupama blbcu a ty vis o brzdach mnohem vic nez oni? O tom bych si dovolil pochybovat...
Ukolem drazkovani a derovani kotoucu je zejmena odvod plynu, ktere vznikaji trenim tech desticek proti tomu kotouci a snizuji tak kontakt tech desticek - podobne jako treba u pneumatik a hydroplaning, kde ty drazky v pneumatikach slouzi k odvodu vody. V dnesni dobe jsou ale pouzivany desticky s materialy, ktere neprodukuji tolik plynu jako nekdy pred 50ti lety, ale to derovani i nadale preziva coby image performance.JonnY píše:ono co si pametam ja tak drazky, diery su na odvstranenie necistot.
http://www.magnumforce.com/images/produ ... _style.jpgmilos píše:k tomu "bias" - muzes sem prosim dat odkaz na "adjustable proportioning valve", predstavu o tom mam ale rad bych videl jak to v realu vypada, nejaky parametry a i pribliznou cenu...
Ne, ten ventil se nainstaluje jen na ten zadni okruh. Ten okruh prednich brzd je tazeny pak jen primo z toho master cylinderu. Pak se tim ventilem jen zmensi tlak do zadnich brzd.milos píše:dík, potom se teda jeden okruh pouzije pro predek a druhej pro zadni napravu? (ne jako original krizem - prave predni+leve zadni a naopak)
Taboo píše:Protoze jsi tvrdil, ze ty vysledky vyzkumu tech firem, ktere jsem tady uverejnil, jsou naproste blbosti...![]()
Ja vychazim z americkeho systemu diskuznich for, kde lidi sdili fakta a informace zalozene na osobnich zkusenostech anebo pochazejici z duveryhodnych zdroju. Ne to, co si kdo jen mysli anebo co se komu zda i kdyz vi o necem ho*no. Takove "informace" jsou proste k nepotrebe a nikomu nepomuzou k rozsireni vedomosti. Proto, kdyz tady sdilim nejake technicke informace, tak jsou v 99% pripadech 100% spravne a pravdive. Ne proto, ze bych snad vedel vsechno a nikdy se v nicem nepletl, ale proto, ze kdyz neco nevim anebo si necim nejsem jisty, tak se proste radeji k danemu tematu nevyjadruji...
![]()
Prestan se vztekat jako maly klukMartin IV. píše: Přečti si celý článek a ukaž mi kde jsem zpochybňoval výsledky nějakých firem!! Takže se uklidni!! A opět ti říkám, nevkládej mi do úst něco co jsem neřekl - možná se to dělá v americkém systému diskuzních for, ale TADY NE!!!!
JonnY píše:ono pokial viem tak pomerne bezne a jednoduche riesenie je zohnat si brzdy s nejakeho velkeho suv. Ked zvladnu brzdit 2 tonovy tuareg, tak s cca 1.3 tony tazkym autom nebudu mat problem....
¨Taboo píše:To jsou uplne genialni zaveryMartin IV. píše:děrování se dělá mimojiné i z důvodu ještě lepšího chlazení kotouče!!Taboo píše:Derovani a drazkovani kotoucu je delano z uplne jinych duvodu (= odvod plynu a prachu mezi destickami a kotouci). Ty kotouce samy se nekrouti, ale ten material desticek se pri vysokych teplotach, pro ktere ty desticky nebyly urceny, nanasi na ty kotouce.
Koho by to napadlo, ze kdyz jsou ty desticky vystaveny vysokym teplotam, tak ty plyny by mohly byt dokonce i horke a jejich odvodem pres derovani by se mohlo dosahnout lepsiho chlazeni tech kotoucu.
Takze firmy, ktere se po desetileti zabyvaji nicim jinym, nez vyzkumem a vyvojem brzd pro zavodni vozy jsou nicim jinym, nez tlupama blbcu a ty vis o brzdach mnohem vic nez oniMartin IV. píše: Podle toho co píšeš, by ten bordel z destiček přivařoval na kotouče - tak to by asi kotouče nabývaly, ne? To je blbost - zkrátka kotouč se může zkroutit - samozřejmě že to jsou velmi malé výkyvy!? O tom bych si dovolil pochybovat...
FYI, ten "bordel" desticek ktery se privaruje na kotouce se u normalnich desticek pro silnicni provoz sklada vetsinou z 50-60% kovu. Kovy se pri vysokych teplotach vetsinou jen nejak nevyparuji do okoli, ale tavi. Kdyby jsi cetl to, co se tady pise aspon trochu pozorneji, tak by jsi se mohl dovtipit, ze ten material z tech desticek se nanasi na kotouce JEN pri vysokych teplotach, pro ktere ty desticky nebyly urceny. Pri normalnich teplotach se ten material obrusuje jednak z tech desticek a taky i z kotoucu, coz zalezi na vlastnostech materialu tech desticek a kotoucu.
Jestli chces videt, jak ten nanos materialu vypada, tady to je dobre videt na obrazku kotouce Martina:
A ne, kotouce se nekrouti. Co ty a hodne jinych lidi mylne povazuje za pokroucene kotouce neni nic jineho nez nerovnomerne opotrebeni a nanos materialu desticek na stranach tech kotoucu, ne pokrouceni toho kotouce vzhledem k jeho svisle ose. Kdyby jsi mel nekdy moznost dat ten kotouc do soustruhu tak, jak to bezne delame my, tak by jsi mohl videt, ze ta svisla osa toho kotouce se nemeni a jen proto, ze ten kotouc je na jedne strane nerovnomerne obrouseny a na druhe strane ma nerovnomerny nanos materialu - a proto ty strany maji vykyvy od svisle osy - jeste neznamena, ze ten kotouc je pokrouceny.
Uz jsem ti jednou rekl, aby jsi drzel hubu kdyz vis ho*no - a to se tyka taky USA. Ja mluvim o brzdach - a ne ekonomice, a jestli ty jsi takovy expert na vasi mistni ekonomiku, tak otevri oci a podivej se kolem sebe na ty vysledky tech svych skvelych znalosti a znalosti tobe podobnym "expertum". Od tebe bych si zcela urcite nechal poradit. Ono by to bylo, jako by mi nejaky homeless vysvetloval, jak se stat milionarem.Martin IV. píše:Nevím asi žiješ v Americe a místní psychika se ti stala vlastní , když nedokážeš pochopit, že jsem uznal to s tím přivařením - ne ale ty to musíš propirat pořád dokola... ach jo...
a ku*va neříkej že vím hovno. To co vím já, tak vím od mechošů ke kterým jezdím, popřípadě od kamošů - tak jsem myslel že v tomto měli pravdu.. no holt chyba. Protože nemám vzdělání na opravu a údržbu aut, tak si nechám poradit od zkušenějších.. ty víš taky hovno třeba o ekonomice.. V americe je každej frajer na svůj obor, ale pak si nedokáže ani vyměnit žárovku u lustru viď??