
Lakování Alukol
- Chamelion
- Příspěvky: 1455
- Registrován: 04 pro 2004 09:45
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Lakování Alukol
Možná to tu někde bylo, ale já to nenašel...rád bych tu dostal co nejvíce rad ohledně lakování alu kol, nějaké postupy, nějaké tipy na co dát pozor, nějaká doporučení apod. Zkrátka něco na způsob tématu o lakování plastů, jen mi jde o alu 

-
- Moderátor
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 15 dub 2004 13:41
- Bydliště: !!!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lakování Alukol
aha, tak pak odmastit, lepící páskou odmaskovat, co nechceš stříkat a pak několik vrstev sprejem. Nečekej ale zázraky, nicméně nějakou dobu to vydrží.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|
-
- Moderátor
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 15 dub 2004 13:41
- Bydliště: !!!
- Kontaktovat uživatele:
A z jakého důvodu jsi proti komaxitu?ArnieGT píše:No tohle bych taky potřeboval,...ale nějako stabilnější trvanlivou variantu,....třeba název nějaké kvalitní základovky na hliník?...nebo něco co faaakt vydrží?..
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|
Re: Lakování Alukol
ty woe Vojto
ať tě ty BBS nenapadne lakovat...ty takhle maj vypadat,to neni odřený 


VW Touran '08 DSG
BMW E10 '02
Seat Cordoba SDI
NÁHRADNÍ DÍLY, DIAGNOSTIKA, PNEUSERVIS, AUTOSERVIS. STK, DOVOZ AUT - MOST 777525325
BMW E10 '02
Seat Cordoba SDI
NÁHRADNÍ DÍLY, DIAGNOSTIKA, PNEUSERVIS, AUTOSERVIS. STK, DOVOZ AUT - MOST 777525325
Re: Lakování Alukol
Moje slova říkám mu to od tý doby co je koupil...BALI píše:ty woe Vojtoať tě ty BBS nenapadne lakovat...ty takhle maj vypadat,to neni odřený

- Fáboš
- Moderátor
- Příspěvky: 4047
- Registrován: 07 kvě 2004 22:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak já se připojím. Chci koupit kola nová,ale bohužel se nedělají v barvě kterou chci. tzn, že je chci nechat přestříkat nebo si je přestříkám sám. (vybavení je). Kola bych chtěl do matný tmavěšedý až černý. poradíte jakej postup udělat, když je budu chtít udělat svépomocí? díky.
bez špéry jak kretén a v naftě.....3er
[url]http://www.getphoto.cz
[url]http://www.getphoto.cz
Ale u komaxitu je jedna nemila vlastnost: kdyz budete mit nekde na tech kolech "skviry" ... proste nejakej divokej tvar, podobnej napojeni normalnich ocelacu stredu na rafek, tak se tam ten komaxit nemusi dostat moc dobre a problemove misto je za rok dva tri na svete.
Komaxit je dobrej, dobre a rychle se s nim dela, ale ten prunik je horsi, no, v tech problemovejch mistech.
Na disky by bylo nej namaceni do hodne zredene barvy, ale zase kdo ma treba kupovat 25L barvy na namoceni disku, coz?
Nebo pak kvalitni rucni lakovani, moc prace ale vysledek supr
Komaxit je dobrej, dobre a rychle se s nim dela, ale ten prunik je horsi, no, v tech problemovejch mistech.
Na disky by bylo nej namaceni do hodne zredene barvy, ale zase kdo ma treba kupovat 25L barvy na namoceni disku, coz?
Nebo pak kvalitni rucni lakovani, moc prace ale vysledek supr
tak to je na prd, mám plecháče, nouzovej jsem je stříkl sprejem do černý a říkal jsem si, že bych je třeba na příští zimu hodil do bílýho komaxitu, páč a protože jsem se právě nedostal do všech míst, kde byly zrezlý a rád bych to reznutí nějak zastavilŠíša píše:Ale u komaxitu je jedna nemila vlastnost: kdyz budete mit nekde na tech kolech "skviry" ... proste nejakej divokej tvar, podobnej napojeni normalnich ocelacu stredu na rafek, tak se tam ten komaxit nemusi dostat moc dobre a problemove misto je za rok dva tri na svete.
Komaxit je dobrej, dobre a rychle se s nim dela, ale ten prunik je horsi, no, v tech problemovejch mistech.
Na disky by bylo nej namaceni do hodne zredene barvy, ale zase kdo ma treba kupovat 25L barvy na namoceni disku, coz?
Nebo pak kvalitni rucni lakovani, moc prace ale vysledek supr
Fiat Panda 1.2 >> AR 155 2.0 TS >> BMW E30 318i >> AR Giulietta 2.0 TD >> Ford Sierra 2.0i DOHC >> Saab 9000 CSE 2.0t >> AR 164 2.5 TD >> Ford Sierra 2.0i >> Lancia Lybra 2.4jtd
Jj, jakmile u plechacu je to chycene v tom spoji stred/rafek, tak uz to moc nepomuze, komaxitem vubec. Zastavis to, ale za dva roky to bude venku. Jednou rez je jednou rez, hlavne kdyz se do toho nedostanes. To uz by chtelo asi vykoupat v nejakem "sraci"(odrezovac, kyselina, ...) aby se to dostalo i dovnitr a pak poradnou koupel v zinkove zakladovce, ale to je penezma nekde jinde.
Sam mam v komaxitu kola na broukovi, ale po dvou letech je to venku zas.
Vždy (nebo téměř) je třeba kolo opískovart k odstranění drobné koroze a zbytků původních laků a potom máme
Varianty:
1) Šopování + barva
+ dobrá antikorozní ochrana
- hrubý povrch
2) Zinkování + barva
+ skvělá antikorozní ochrana
- na zinku špatně drží běžné barvy, potřeba nátěru speciálem, pak povrchová barva = vyšší cena.
3) Komaxit - prášková barva
+ dobrý vzhled jednou vrstvou, slušná odolnost proti korozi a otěru
- v místě spoje "věnce" se středem kola se někdy stane, že barva nevyplní správně tu skulinu - neslije se a problémové místo je na světě
4) Nástřik akrylátovou barvou
+ skvělý vzhled, možnost volby stejného odstínu jako auto, antikorozivní ochrana nižší než u předchozích....
- vzhledem k opískování nutnost nástřiku více vrstev nebo lépe plničem, takže vyšší náklady
5) Chromování
+ skvělý vzhled
- není věčné, kompletní ráfek se velmi obtížně připravuje (brousí) pod chrom, tudíž vysoká cena a možnost nedokonalosti v oblesti spoje věnce se středem
6) Natření štětkou
+ rychlost, nízká cena
- vzhled, protikorozní ochrana nižší
Sam mam v komaxitu kola na broukovi, ale po dvou letech je to venku zas.
Vždy (nebo téměř) je třeba kolo opískovart k odstranění drobné koroze a zbytků původních laků a potom máme
Varianty:
1) Šopování + barva
+ dobrá antikorozní ochrana
- hrubý povrch
2) Zinkování + barva
+ skvělá antikorozní ochrana
- na zinku špatně drží běžné barvy, potřeba nátěru speciálem, pak povrchová barva = vyšší cena.
3) Komaxit - prášková barva
+ dobrý vzhled jednou vrstvou, slušná odolnost proti korozi a otěru
- v místě spoje "věnce" se středem kola se někdy stane, že barva nevyplní správně tu skulinu - neslije se a problémové místo je na světě
4) Nástřik akrylátovou barvou
+ skvělý vzhled, možnost volby stejného odstínu jako auto, antikorozivní ochrana nižší než u předchozích....
- vzhledem k opískování nutnost nástřiku více vrstev nebo lépe plničem, takže vyšší náklady
5) Chromování
+ skvělý vzhled
- není věčné, kompletní ráfek se velmi obtížně připravuje (brousí) pod chrom, tudíž vysoká cena a možnost nedokonalosti v oblesti spoje věnce se středem
6) Natření štětkou
+ rychlost, nízká cena
- vzhled, protikorozní ochrana nižší
Existuje povrchova uprava kovov,zvana anglicky " Electroless Nickel Plating ".Tudiz to nie je galvanicky proces,ktory sposobuje ,ze stopy kyselin a inych sraciek sa dostanu medzi dva spojene materialy / na kole je stred nanitovany,alebo navareny na obruc /,a to je miesto vzniku dalsej korozie /.
Electroless Nickel ma dodolnost asi 800 hodin slaneho postrekovania / bez prestavky /,nez zacne ukazovat znamky korozie.
Na tento nanos sa moze aplikovat aky kolvek finish,praskova farba,polyuretanove farby,a vsetky typy dvojzlozkovych automobilovych lakov.
Electroless Nickel ma dodolnost asi 800 hodin slaneho postrekovania / bez prestavky /,nez zacne ukazovat znamky korozie.
Na tento nanos sa moze aplikovat aky kolvek finish,praskova farba,polyuretanove farby,a vsetky typy dvojzlozkovych automobilovych lakov.
Ne, jen schanim info, protoze si chci udelat sve kola Weltmaister na brouka
jde o tyhle(pro info) - nejsou alu, ale ocel:
http://www.vwbrouk.cz/Aspx/PicResize.as ... =400&H=300
jde o tyhle(pro info) - nejsou alu, ale ocel:
http://www.vwbrouk.cz/Aspx/PicResize.as ... =400&H=300