Ostré vačky

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Chosse
Příspěvky: 3622
Registrován: 19 led 2006 07:17
Bydliště: u Prostějova...
Kontaktovat uživatele:

Ostré vačky

Příspěvek od Chosse »

Zdarec chlapi kdo mi poradí výrobce ostrých vaček na škodovky,konkrétně favorita.Díkes předem 8)

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

pohledej, na netu je toho jak sraček-buď výrobce nových,nebo v nějakým motorsport bazaru-občas se v bazarech objeví zajímavá nabídka

doporučuju buď vačky origo škoda motorsport (ty už moc nejsou a jsou ceněný..) nebo vačky od výrobců: Fiedler/Albrecht - tito dva za totality spolu spolupracovali (aby ne , když bydlej ve stejným městě..) a dělali snad i něco přímo pro škodovku../Chovanec...
Naposledy upravil(a) honza 2.0 16v dne 27 úno 2007 19:00, celkem upraveno 1 x.

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Chosse
Příspěvky: 3622
Registrován: 19 led 2006 07:17
Bydliště: u Prostějova...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chosse »

Díkes,asi se na něj obrátím.Čauec

Uživatelský avatar
Tuner#2
Příspěvky: 1280
Registrován: 02 pro 2005 19:09
Bydliště: Plzeň

Re: Ostré vačky

Příspěvek od Tuner#2 »

Já před měsícem jsem po dlouhém váhání a sbírání informací šel do vačky od p. Čepka - motor Excel, tak jsem na to na jaře zvědavý.

vvčelař
Příspěvky: 5
Registrován: 18 led 2007 21:32

Re: Ostré vačky

Příspěvek od vvčelař »

Jaké chceš časování nebo jak by to mělo jezdit?

Uživatelský avatar
Chosse
Příspěvky: 3622
Registrován: 19 led 2006 07:17
Bydliště: u Prostějova...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chosse »

Zdarec,časování asi 260,nebo něco kolem.Mám to na takový ježdění pro potěšení takže aby to trochu přidalo na síle ale nechci s tím jezdit závody do vrchu :nono: Co doporučíš?Máš zkušenost?Díkes Chosse

Uživatelský avatar
Chosse
Příspěvky: 3622
Registrován: 19 led 2006 07:17
Bydliště: u Prostějova...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chosse »

Zdravím,tak se mi ozval borec s vačkou 280 za 2000,- dá se to za tu cenu?

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Chosse píše:Zdravím,tak se mi ozval borec s vačkou 280 za 2000,- dá se to za tu cenu?
Da, doufam, ze mi ji neukradl z motoru :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Tuner#2
Příspěvky: 1280
Registrován: 02 pro 2005 19:09
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Tuner#2 »

Chosse píše:Zdravím,tak se mi ozval borec s vačkou 280 za 2000,- dá se to za tu cenu?
Pokud víš od koho je (myslím motorář, který jí dělal) a jsou známy alespoň vůle ventilů a jaké ventilové pružiny použít, tak není problém. Pokud ne, tak bych byl opatrný.

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

http://web.skodateam.cz/index2.php?ses_ ... 15&idz=354

tady něoc od shwejka ..mylsím že ten taky umí..

Uživatelský avatar
Chosse
Příspěvky: 3622
Registrován: 19 led 2006 07:17
Bydliště: u Prostějova...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chosse »

Chlapi tak jsem tu vačku objednal,je to dobrej kamoš a říkal že on sám ji má taky od toho borce a vše v pohodě,tak uvidíme.Doporučil mi akorát pod ventilové pružiny přidat podložky.Ty co jsou origo tak o 1ks navíc.Čauec zatim a díky za rady 8)

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Chosse píše:Chlapi tak jsem tu vačku objednal,je to dobrej kamoš a říkal že on sám ji má taky od toho borce a vše v pohodě,tak uvidíme.Doporučil mi akorát pod ventilové pružiny přidat podložky.Ty co jsou origo tak o 1ks navíc.Čauec zatim a díky za rady 8)
Staci spravne seridit vule, pokud bys chtel poradne vytacet motor, tak jsou lepsi tvrdsi pruziny, ale to si zas koledujes o jine problemy.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Chosse
Příspěvky: 3622
Registrován: 19 led 2006 07:17
Bydliště: u Prostějova...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chosse »

Kluci když už jsme u toho,jaký vůle dát na ventily když tam dám tu 280?Nechat stejný jako origo? 0,20 a 0,25 (mám tam hliníkové zdvihací tyčky)

Uživatelský avatar
Kingmichal
Příspěvky: 299
Registrován: 15 čer 2005 16:41
Bydliště: Praha-Horní Měcholupy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kingmichal »

Anděl píše:http://www.engitec.wz.cz/ 8) ing. Chovanec
Tak tomu sem psal asi uz 2* a jeste ani jednou mi neodpovedel takze nevim no.... :?
Alfa Romeo 156 2.0TS 114KW :lol:

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Chosse píše:Kluci když už jsme u toho,jaký vůle dát na ventily když tam dám tu 280?Nechat stejný jako origo? 0,20 a 0,25 (mám tam hliníkové zdvihací tyčky)
vetšinou jako origo..

Uživatelský avatar
Chosse
Příspěvky: 3622
Registrován: 19 led 2006 07:17
Bydliště: u Prostějova...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chosse »

Ten Engitec jsem taky zkoušel a vůbec se neozval........ :nono:

Uživatelský avatar
Tuner#2
Příspěvky: 1280
Registrován: 02 pro 2005 19:09
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Tuner#2 »

Chosse píše:Ten Engitec jsem taky zkoušel a vůbec se neozval........ :nono:
Zkoušel jsi volat? Na mail p.Čepek ani Chovanec moc nereagují, protože by nědělali nic jiného... Já jsem zavolal, domluvil osobní odběr a konzultaci a vše proběhlo super.

Uživatelský avatar
LLuKKi
Příspěvky: 166
Registrován: 29 čer 2008 18:46
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostré vačky

Příspěvek od LLuKKi »

Mám dotaz,na 280° vačky ( motor C20XE 16V) dát silnější pružiny nebo jen podložky? Každej říká něco jiného a popřípadě kde sehnat?díky za názor a info...
Fábia TDi 4x4 - race
F11 530D M - day
E92 335i
E53 3.0i ex
AutoVELVET Autobazar Šumperk
ODTAH VOZIDEL , ND BMW 773886911

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostré vačky

Příspěvek od Libor12 »

Asi takhle. Ventilova respektive jakákoli jiná pružina je vyrobena v určitém rozměru který určuje její sílu respektive odpor který klade při stlačení. Říká se tomu spring rate a je vyjádřen silou většinou N ale také kg a dalších,kterou je potřeba vynaložit na její stlačení/roztažení o jednotku délky. Takto vyrobena pružina je tepelně zpracována aby si své vlastnosti udržela. Tomu se zase říká memory efekt. Protože je to jenom ocel tak tento efekt se samozřejmě časem snižuje a pružině se začne její spring rate snižovat. Samozřejmě je počítán z určitého rozměru. No a ty tu pružinu podložís. Co se stane? Spring rate neboli síla která bude potřeba k jejímu stlačení nevzroste,ty jen posunes začátek toho kdy pružina začne pracovat. Jenže to má druhé úskalí a tím je ten memory efekt a pružina se tomu že je neustále stlačena přizpůsobí a pracovní bod se posune zpět. :) na to doplatila spousta majitelů motoru zvlášť u regulátoru tlaku oleje,kdy než by ho vyměnili tak dali také na radu podobného člověka jaký to radil tobě aby zvýšili tlak oleje než novou pružinu raději podložky. On se ten tlak v důsledku toho co jsem řekl v úvodu zvýší ale pouze dočasně a pak motor zaklepal. Častý důvod. To samé se stane s těmi pružinami na ventilech. Kdyby to bylo tak jednoduché asi by se nikdo nezabyval výrobou několika sad o různém spring rate pro různé setupy ale prodával by jen podložky. Pokud mi nevěřís vezmi ventilovou pružinu změř dej do svěráku a stlač jako kdyby jsi dal podložky navíc. Dvakrát třikrát denně ji polej vroucí vodou na 10min a za měsíc změř. Uvidíš sám co se stane.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
LLuKKi
Příspěvky: 166
Registrován: 29 čer 2008 18:46
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostré vačky

Příspěvek od LLuKKi »

Libor12: Čau,díky za info,dnes se mi to potvrdilo u známého,říkal to samé co ty. Když budu mít štěstí,chvílu to vydrží,když ne,tak dokonce praskne a hotovo. Nevíš náhodou,kde tvrdši (silnější) pružiny sehnat??
Fábia TDi 4x4 - race
F11 530D M - day
E92 335i
E53 3.0i ex
AutoVELVET Autobazar Šumperk
ODTAH VOZIDEL , ND BMW 773886911

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostré vačky

Příspěvek od Libor12 »

Podívej jestli existuje nějaký výrobce performance dílů pro tvůj typ motoru a zvolenou vacku, pokud ne tak v podstatě každá pružinarna Ti je udělá. Ale chce to originál a tomu přizpůsobit spring rate,ale ne zas moc aby se zbytečně nezvyšovaly parazitní ztráty. Třeba pružiny na mé 4a jsou pro zvolené otáčky o 6kg tužší na mm.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Benny
Příspěvky: 139
Registrován: 21 čer 2004 16:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostré vačky

Příspěvek od Benny »

Libor12 píše:No a ty tu pružinu podložís. Co se stane? Spring rate neboli síla která bude potřeba k jejímu stlačení nevzroste,ty jen posunes začátek toho kdy pružina začne pracovat.
Nemáš tak docela pravdu, jelikož síla pružiny stlačením roste, co že dáno vztahem:
F = k * y
kde: F.... je síla pružiny, k... je tuhost pružiny a y.... je stlačení...
a jestli znáš silový diagram pružiny, tak mi dáš za pravdu :)
Audi Coupe quattro 20v

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostré vačky

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Benny píše:
Libor12 píše:No a ty tu pružinu podložís. Co se stane? Spring rate neboli síla která bude potřeba k jejímu stlačení nevzroste,ty jen posunes začátek toho kdy pružina začne pracovat.
Nemáš tak docela pravdu, jelikož síla pružiny stlačením roste, co že dáno vztahem:
F = k * y
kde: F.... je síla pružiny, k... je tuhost pružiny a y.... je stlačení...
a jestli znáš silový diagram pružiny, tak mi dáš za pravdu :)
Podkládat nemůžeš donekonečna... musíš zachovat nějakou minimální vůli mezi závity (optimálně 1mm a více mezi středními závity) při plném zdvihu.Podložením pružiny tu vůli zmenšíš... někdy natolik, že pružina může prasknout..nebo tak, že ani neotočíš motorem, v případě že po sobě nic nekontroluješ a neměříš..jen děláš to co někdo někde vykládal.....

bohužel s jinou vačkou (ne)potřebuješ jiný "k" a to podložením nezískáš...pouze zvětšíš počáteční sílu, která může ve finále znamenat třeba vydrolení zvedáků/podložek, opotřebení palců vačky atd.. sestkal jsem se s mnoha pružinama pro "ostré" vačky, které měli tuhost značně vyšší, ale počáteční síla při "montážní výšce" byla menší než v případě seriových pružin..

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostré vačky

Příspěvek od Libor12 »

Jistě,že Ti dám za pravdu,jenže to jsi uvedl jen část. Pružina má 4 stavy. Volný,předpruženy,pracovní,mezní. Volný- pružina tak jak je vyrobena,předpruženy je osazena na ventilu,pracovní -ten nejdůležitější v tuto chvíli by pružina po celou dobu zdvihu měla mít co nejrovnoměrnější sílu a mezní to je pružina stlačena na dosed závitu- nemělo by být. Podložením jen zkrátís něco zrušís stav předpruženi kam by se kvůli tomu aby vydržela co nejdéle měla vracet.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Benny
Příspěvky: 139
Registrován: 21 čer 2004 16:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostré vačky

Příspěvek od Benny »

No jasně, jen jsem reagoval na část textu, co jsem citoval. Je jasný, že podkládat pružiny nejni ideální, jelikož se zvyšuje právě i její předpětí, což je nežádoucí a způsobuje vydření vačky, jak už bylo řečeno. A mnohem lepší je použít pružinu s větší tuhostí.
Audi Coupe quattro 20v

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostré vačky

Příspěvek od JRD McLAREN »

LLuKKi píše:Libor12: Čau,díky za info,dnes se mi to potvrdilo u známého,říkal to samé co ty. Když budu mít štěstí,chvílu to vydrží,když ne,tak dokonce praskne a hotovo. Nevíš náhodou,kde tvrdši (silnější) pružiny sehnat??
Mozno ti pomoze toto:
http://195.28.90.58/dohc/ostatne/DSCN1371.JPG

na ople su dobry Rise Motorsport, Dbilas-Dynamic, AVL-Shrick...


ja mam na motore prebrusene 272st vacky a podla dbilasu je "konecna hranica"
kedy je mozne pouzit standardne "seriove" pruziny.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“