
jakej vejfuk?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 10 lis 2005 19:32
- Bydliště: OV
- Kontaktovat uživatele:
- Mike Mad
- Moderátor
- Příspěvky: 2347
- Registrován: 11 kvě 2004 10:59
- Bydliště: Sleepy Hollow - Dux
- Kontaktovat uživatele:
Re: jakej vejfuk?
paneboze uz nee ... to si delate kozy ze jediny temata co se v tuningu furt opakujou sou, jakej vejfuck jakej vejfuck jakej vejfuck
lidi ctete trochu, dyk se to tu furt opakuje to samy
lidi ctete trochu, dyk se to tu furt opakuje to samy
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily
- LuckyR
- Příspěvky: 2621
- Registrován: 09 čer 2005 22:34
- Bydliště: Teď už Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: jakej vejfuk?
Mike Mad píše:paneboze uz nee ... to si delate kozy ze jediny temata co se v tuningu furt opakujou sou, jakej vejfuck jakej vejfuck jakej vejfuck
lidi ctete trochu, dyk se to tu furt opakuje to samy
No proto sem taky začal psát sem do existujícího threadu a nezaložil sem kůli tomu nový téma což dělá 90 % lidí
Jinak to Dave-TuningClubOstrava:
Bude to tenhle
http://www.vltava2000.cz/Sportovniautod ... oodsID=688
Španělští hřebci zemřeli..teď jezdím na německých konících
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 10 lis 2005 19:32
- Bydliště: OV
- Kontaktovat uživatele:
- Kingmichal
- Příspěvky: 299
- Registrován: 15 čer 2005 16:41
- Bydliště: Praha-Horní Měcholupy
- Kontaktovat uživatele:
Re: jakej vejfuk?
Ja mam vyfuk soieta 2*85mm DTM + misto stredovyho tlumice rezonator a je to parada...
Alfa Romeo 156 2.0TS 114KW 

Na vyfuku neni co pocitat, to jde jedine vzykouset.elviiis píše:Taky mám se Žambochem dobré skušenosti beru od něj dost věcí. Jinak na střeďák bych nešahal bez patřičných výpočtu můžese ti totiž povést snížit výkon a zvýšit spotřebu atd takže bacha na to.
Jinak zvolil si dobře
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"



Prave proto se to nepocita - vychazi se ze zakladni konstrukce, tj. u ctyrvalce 4-2-1 nebo 4-1, to podle urceni auta. Podle vykonu se vybere prumer trubek. Ohyby a svary pochopitelne udelat kvalitne tak jako tak. U atmosferickeho motoru navic stejne podstatnym prvek jsou hlavne ty svody, pokud jsou udelany blbe, nezachrani to sebelepsi vyfuk. Pocitani cehokoliv vesmes nema smysl.elviiis píše:![]()
![]()
CO? Výfuky se počítají už dob závodních škodovek? Aby mněl sprácnou funkci tak musíš spočítat výplach rychlost proudění atd atd. To že ho vyskoušíš je pak věc pomocí které můžeš odstranit chyby vzniklé výpočtem výrobou atd. Navíc nezjistíš jeho funkčnost projetím musíš na brzdu a zjistit křivku. Pokud děláš svodymněl by si kontrolavt iteplotu v jednotlivých místech a taky se podívat jestli je ve sběhu trubek špice opálená do cihlové barvy jako svíčky. Ke každé změně v jednotce bude sedět jinak spočítaný výfuk atd atd. Pak musíš určit jestli chceš výfukem nahnat spodky vrchy nebo neutrálně celé spektrum. No to je tak na knhu....
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
To by ses divil. I pokud necháš seriové svody tak je potřeba výfuk s počítat. Například pokud dáš velký průměr tak budeš mít krouťák od spodu ale nebudeš mít vrchy. Pokud dáš trubku tenkou tak to nepojede. Takže ji musíš dát mezi tím .Divil by ses ale i počet děr ve vnitřním plášti a jejich průměr dokáže výkon hodně ovlivnit. Co se týče svodů nejde jen o styl a o průměry ale i tloušťku trubky a její absorbci tepla a délku jednotlivých trubek atd tad. Na počítání je toho dost a navíc je dobré udělat i počítačovou animaci aby jsi si zjistil výření spalin.
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
nevím jestli chceš vypadat chytře, nebo chytrej jseš...elviiis píše:To by ses divil. I pokud necháš seriové svody tak je potřeba výfuk s počítat. Například pokud dáš velký průměr tak budeš mít krouťák od spodu ale nebudeš mít vrchy. Pokud dáš trubku tenkou tak to nepojede. Takže ji musíš dát mezi tím .Divil by ses ale i počet děr ve vnitřním plášti a jejich průměr dokáže výkon hodně ovlivnit. Co se týče svodů nejde jen o styl a o průměry ale i tloušťku trubky a její absorbci tepla a délku jednotlivých trubek atd tad. Na počítání je toho dost a navíc je dobré udělat i počítačovou animaci aby jsi si zjistil výření spalin.
základní návrh potrubí se samozřejmě počítá - možno i ta tvá počítačová animace, zvaná v normálním světě simulace

k tomu průmeru.. tam jsi se trochu upsal nemyslíš?
když jdeš po maximálním výkonu tak pokud možno dej průměr trubky na horní hranici pro danej obsah motoru, když po příznivým průběhu Nm, tak dej dolní hranici atd...
mam tu oskenovanou část jedný knížky od , kde se popisuje kompletní návrh a výpočet potrubí , včetně jaká modifikace má na co vliv...
světe div se, ale ten výpočet na moje coupe, resp na můj seriovej motor funguje, (průměry a délky trubek svodů , + průmeř trubky pod autem..) a tak jsme ho použil na výpočet poturbí na ostrej motor..
po diskuzi ohledně rozvodů si myslím že děláš leda tak do fčel....elviiis píše:Hej chlape mohl by jsi mi říst co je to za knížku? Výfukama sezabívám jen okrajově jelokož dělám do turb a i tak by se to někdy hodilo. Vesměs se spolehám co se vejfuků týče na rady od chlapů s cimbu .
jak se tedy "počítá" výfuk na turbomotor???????????

-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 10 lis 2005 19:32
- Bydliště: OV
- Kontaktovat uživatele:
nemohl bys mi tu oskenovanou cast knizky poslat na e-mail at se o pocitani vyfuku neco dovim? Dikyhonza 2.0 16v píše:nevím jestli chceš vypadat chytře, nebo chytrej jseš...elviiis píše:To by ses divil. I pokud necháš seriové svody tak je potřeba výfuk s počítat. Například pokud dáš velký průměr tak budeš mít krouťák od spodu ale nebudeš mít vrchy. Pokud dáš trubku tenkou tak to nepojede. Takže ji musíš dát mezi tím .Divil by ses ale i počet děr ve vnitřním plášti a jejich průměr dokáže výkon hodně ovlivnit. Co se týče svodů nejde jen o styl a o průměry ale i tloušťku trubky a její absorbci tepla a délku jednotlivých trubek atd tad. Na počítání je toho dost a navíc je dobré udělat i počítačovou animaci aby jsi si zjistil výření spalin.
základní návrh potrubí se samozřejmě počítá - možno i ta tvá počítačová animace, zvaná v normálním světě simulace, ale pak se od toho návrhu dělá mnoho dalších různě upravenejch kopií a jde se na brzdu zjištovat co a kdy...
k tomu průmeru.. tam jsi se trochu upsal nemyslíš?
když jdeš po maximálním výkonu tak pokud možno dej průměr trubky na horní hranici pro danej obsah motoru, když po příznivým průběhu Nm, tak dej dolní hranici atd...
mam tu oskenovanou část jedný knížky od , kde se popisuje kompletní návrh a výpočet potrubí , včetně jaká modifikace má na co vliv...
světe div se, ale ten výpočet na moje coupe, resp na můj seriovej motor funguje, (průměry a délky trubek svodů , + průmeř trubky pod autem..) a tak jsme ho použil na výpočet poturbí na ostrej motor..
j.rojt@seznam.cz
No ne tak jak si myslíš jediný co se počítá jsou ohyby atd a to tak aby tam nevznikali turbulence a jelikož vznikat budou tak aby vznikali co nejméně.Teď vyrábím dělěnou downpipe pro Daihatsu GTti. U turb ti jde většinou o náběh turba tudíž se snažíš udělat výfuk co nejprůchozejší aby se turbo rychleji roztáčelo atd.Krosmen píše:po diskuzi ohledně rozvodů si myslím že děláš leda tak do fčel....elviiis píše:Hej chlape mohl by jsi mi říst co je to za knížku? Výfukama sezabívám jen okrajově jelokož dělám do turb a i tak by se to někdy hodilo. Vesměs se spolehám co se vejfuků týče na rady od chlapů s cimbu .
jak se tedy "počítá" výfuk na turbomotor???????????
Jo a dělám do banánů a prodávám lístky na vlak kdyby jsi chtěl



A co se týče twinCam jsem měl plus mínus pravdu u aut je to lápe znějící DOHC u řadových motorů



je mezi tím rozdíl asi jako mezi pumou a fiestou - líp to vypadá



Sory za OT a nechci se s někým hádat myslím že to sem nepatří.
je mezi tím rozdíl asi jako mezi pumou a fiestou - líp to vypadá
A to se budu hádat pumu máme doma a je mezi ní a fiestou rozdíl světelných let co se týče úplně všeho i když převzatého z fiesty.....
Např uz turbíny délka svodů nehraje témněř žádnou roli vzhledem k jejich pořizovacím nákladům.....samo ohyby hrají roli a průmněr ale ne délka.Co se týče dalšího pokračování za turbem tak je důležitý potřebný průmněr a čim kratší a rovnější tím lepší.......

A to se budu hádat pumu máme doma a je mezi ní a fiestou rozdíl světelných let co se týče úplně všeho i když převzatého z fiesty.....



Např uz turbíny délka svodů nehraje témněř žádnou roli vzhledem k jejich pořizovacím nákladům.....samo ohyby hrají roli a průmněr ale ne délka.Co se týče dalšího pokračování za turbem tak je důležitý potřebný průmněr a čim kratší a rovnější tím lepší.......


To jsem napsal jen trochu složitěji
Musíš totiž počítat s tím že nic nejni ideální a taky musíš počítat s tím že chceš aby to jelo taky když ti netlačí turbo
Jinak mně puma nepřišla nějak super konec konců jako všechny EU fordy. Vždycky se mi líbila jelikož designově se jim povedla ale nejedeto žere to a nedrží to na cestě je to samé jako tygra a corsa. I když je fakt že tygra je škaredá a a v jiných aspektech je na tom puma lépe.


Jinak mně puma nepřišla nějak super konec konců jako všechny EU fordy. Vždycky se mi líbila jelikož designově se jim povedla ale nejedeto žere to a nedrží to na cestě je to samé jako tygra a corsa. I když je fakt že tygra je škaredá a a v jiných aspektech je na tom puma lépe.
Pred chvilkou jsi psal, ze jde hlavne o nabeh turbaelviiis píše:To jsem napsal jen trochu složitějiMusíš totiž počítat s tím že nic nejni ideální a taky musíš počítat s tím že chceš aby to jelo taky když ti netlačí turbo


Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Tak zkus u myho auta pridat tlak, zachovat streva a vysroubovat vykon na 600 koni a ty strevicka ti polezou z bloku dirama i kdyz je nakoupis lepsi. Zachovat kompresni pomer muzes tak maximalne u N/A motoru, kterej dodatecne oturbis nizkotlakym kitem.elviiis píše:To si jen myslíš spíš je musíš nasměrovat do míst kde se to turbo vleze
Jinak to bylo hodně zobecněno a nejni to tak ůplně pravda. lepší je zachovat kompres apřidat tlak ale to už musíš dát troškem lepší střevíčka
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
To sy nemyslím. Ne že bych měl skušenosti s extrémními výkony ale pokud dáš dobré střeva tak by neměl být problém navíc toho samého výkonu dosáhneš s menším pnícím tlakem. U 300ZX tak začali v pozdější době dávat dvě malé turba s menším plnícím tlakem a větší kompres a mnělo to o fous lepší hodnoty
Myslím že tohle je věc názorů a pořádně by toho mohl kecat jen ten kdo to má odskoušené

Myslím že tohle je věc názorů a pořádně by toho mohl kecat jen ten kdo to má odskoušené

To z duvodu, ze maly turbo nafouka min vzduchu, proto je mozny mit vyssi kompresni pomer. Navic turba mely rychlejsi spool-up, coz ovsem taky neni prekvapeni.elviiis píše:To sy nemyslím. Ne že bych měl skušenosti s extrémními výkony ale pokud dáš dobré střeva tak by neměl být problém navíc toho samého výkonu dosáhneš s menším pnícím tlakem. U 300ZX tak začali v pozdější době dávat dvě malé turba s menším plnícím tlakem a větší kompres a mnělo to o fous lepší hodnoty![]()
Myslím že tohle je věc názorů a pořádně by toho mohl kecat jen ten kdo to má odskoušené
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
asi si pumou nikdy nejel sprominutim si s tygrou vytřu řit kde chci a jezdim po praze za osum........ono těch 125PS na 1020kg neni málo ale samo ani moc.....
K těm turbům proč myslíš že se zmněna ve velikosti udělala a v počtu?Co MKIII a MKIV supra?7MGTE a 2JZ GTE?????V podstatě stejné bloky lechce odlišné hlavy jedno versus dvě turba a postupné plnění.....
Moje praktická zkušenost se svodama na tubo je jak píše beaver je to jen cesta od hlavy k turbu na cca 300PS dvoulitru......
K těm turbům proč myslíš že se zmněna ve velikosti udělala a v počtu?Co MKIII a MKIV supra?7MGTE a 2JZ GTE?????V podstatě stejné bloky lechce odlišné hlavy jedno versus dvě turba a postupné plnění.....
Moje praktická zkušenost se svodama na tubo je jak píše beaver je to jen cesta od hlavy k turbu na cca 300PS dvoulitru......
- Květoslávek
- Příspěvky: 1601
- Registrován: 16 srp 2006 11:01
- Bydliště: Brno-Hlavní město Moravy
- Motor
- Příspěvky: 4041
- Registrován: 05 bře 2007 07:32
- Bydliště: Orlová (Ostrava)
- Kontaktovat uživatele:
Vidim ze se tu rozbehla pekna debata o vyfukach...
mel bych taky dotaz...
Mam Escorta 1.3 combi a chtel bych na to nejakou ladenku... nema doma nekdo neco co bych mohl pouzit? ale at je to do objemu 1.4... Trosku se bojim navyseni spotreby a chci aby to ta 1.3 udychala... hodne lidi rika ze to nebude mit nic moc zvuk


mel bych taky dotaz...
Mam Escorta 1.3 combi a chtel bych na to nejakou ladenku... nema doma nekdo neco co bych mohl pouzit? ale at je to do objemu 1.4... Trosku se bojim navyseni spotreby a chci aby to ta 1.3 udychala... hodne lidi rika ze to nebude mit nic moc zvuk

Ještě jsem neslyšel hezky znějícího seriovýho forda
to krosman > Taky jsem psal že je puma podstatně lepší než tygra. Ale je to auto který láka vzheledem ne jízdními výkony.
Co se těch turb týče tak 300zx r32 byli napřed dvě T3 a pak dvě T25 jinka malí turba rychleji tlačí. Tudíž máš i lepší náběh.
Jinak jak jsem psal někdo upřednostňuje malé turbo a větší kompres a někdo naopak. Zásadní rozdíl je bycg řekl v tom že auto z větší kompresí musíš víc hlídat při ladění protože snáz dosáhneš vysokého výkonu a tudíž se ti ten motoř snáz posere.
Co se svodů u turb týče tak je pár zásad
1) všechny svody stejně dlouhé (aby měli stejný objem)
2) co nejpozvolnější ohyby
3) nasměrovat je tam kde se vejdou
Protože u turb jde o to dostat spaliny co nejrychleji k turbu a co mužná nejmíň zabránit turbulencím.
Proto bývaj svody na turba tako vý monstra
Jinak hrozně moc udělá downpipe. Např u mého GTti je naprosto hrozná a krade autu 10koní a výrazně spomaluje turbo a proto už se chystá druhá

to krosman > Taky jsem psal že je puma podstatně lepší než tygra. Ale je to auto který láka vzheledem ne jízdními výkony.
Co se těch turb týče tak 300zx r32 byli napřed dvě T3 a pak dvě T25 jinka malí turba rychleji tlačí. Tudíž máš i lepší náběh.
Jinak jak jsem psal někdo upřednostňuje malé turbo a větší kompres a někdo naopak. Zásadní rozdíl je bycg řekl v tom že auto z větší kompresí musíš víc hlídat při ladění protože snáz dosáhneš vysokého výkonu a tudíž se ti ten motoř snáz posere.
Co se svodů u turb týče tak je pár zásad
1) všechny svody stejně dlouhé (aby měli stejný objem)
2) co nejpozvolnější ohyby
3) nasměrovat je tam kde se vejdou
Protože u turb jde o to dostat spaliny co nejrychleji k turbu a co mužná nejmíň zabránit turbulencím.
Proto bývaj svody na turba tako vý monstra

Jinak hrozně moc udělá downpipe. Např u mého GTti je naprosto hrozná a krade autu 10koní a výrazně spomaluje turbo a proto už se chystá druhá
