ahoj jsem zacinajici tuner a chtel jsem se zeptat k cemu slouzi blow off ventil,?
a jeste jsem se chtel zeptat jestli se da tento ventil pouzit i kdyz nemam turbo
dik
Bentrix píše:ahoj jsem zacinajici tuner a chtel jsem se zeptat k cemu slouzi blow off ventil,?
a jeste jsem se chtel zeptat jestli se da tento ventil pouzit i kdyz nemam turbo
dik
Naposledy upravil(a) DitrTKOZ dne 23 kvě 2007 11:29, celkem upraveno 1 x.
BOV odpouští hromadící se tlak mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou. Při sundání nohy z plynu a zavření škrtící klapky se turbo dál točí setrvačností, ale tlak který produkuje se zarazí o škrtící klapku a hromadí se v potrubí. Protože už nemá tlak kam unikat, tak dojde k tomu, že se díky tomuto tlaku proti lopatkám začne turbo brzdit a zahřívá se. Při dalším sešlápnutí plynu je nutné počkat, až se turbo zase roztočí do pracovních otáček. Tomuto nepříznivému efektu se říká turbodíra a BOV slouží k tomu, aby se tlak odpustil ve chvíli, kdy sundáte nohu z plynu a řadíte další rychlost. BOV tak chrání turbo před působením protitlaku a nadměrným zahříváním. U každého odpuštění stlačeného vzduchu je v případě modelů open loop slyšet zajímavý zvukový efekt.
funguje jako pojistný ventil, který vypustí sice ze sacího traktu stlačený vzduch, ale ne na základě impulsu z podtlakové hadičky (při sundání nohy z plynu), ale proto že tlak už přerostl přes maximální možnou nastavenou hranici a mohl by poškodit motor. Jedná se o pojistný ventil, který se používá u vysokotlakých aplikací přeplňování turbodmychadlem nad 20 PSI. Jakmile tlak klesne pod nastavenou hranici, tak se ventil opět zavře.
s tím jak BOV brání proti zahřívání to rozved, to mne docela zajímá
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Jinak s tím nejde jen o vysokotlaké aplikace. Používá se i v případě že máš upravenou jednotku a máš nějakým spůsobem odpojený fuel cut. U MAF (váha vzduchu měří průtok vzduchu) většinou ůpravou řídící jednotky u MAP (měří tlak vzduchu) manual fuel cut defender (odpustí zduch s přetlakové hadičky) nebo electronic fuel cut defender (měni napětí výstupního signálu MAP) a pro tyto případy se používá POP jelikož jednotky v těchto případech nerozpozná hodnotu boostu a nedokáže zabránit přeboostování motoru (při kterém by mohlo dojít k poškození motoru). POP tlak odpustí a jede se dál. K přeboostování může dojít i třeba když ti odletí hadička od WS a bypas turba se neotevře.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Idaho píše:s tím jak BOV brání proti zahřívání to rozved, to mne docela zajímá
on to beztak nekde zkopiroval
pokud mas MAF, tak ti fouknuti vzduchu BOVem chvilkove zpusobi bohatou smes.
to chápu ale vliv na ochlazení turba bude asi tak velkej jako přílivová vlna, která se zvedne i břehů indie když v kalifornii flusneš do moře
Naposledy upravil(a) Idaho dne 23 kvě 2007 13:43, celkem upraveno 1 x.
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Idaho píše:to chýápu ale vliv na ochlazení turba bude asi tak velkej jako přílivová vlan vlna která se zvedene i břehu indie když v kalifornii flusneš do moře
105LRS píše:Urcite by to slo! to je tak zvane imitace turba pro ten zvuk! dava se to vetsinou do sani!! Ale nemusi to jit u kazdeho auta...
imitace zvuku BOV ale nedelá BOV ale součástka pracující na uplne jiném principu.. nahraj si ten zvuk na kazeták a když pojedeš okolonějaké třináctky tak to pouštej.. zabere to a investice malá...
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz