Blow off ventil

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Zamčeno
Bentrix
Příspěvky: 2
Registrován: 14 kvě 2007 22:26
Kontaktovat uživatele:

Blow off ventil

Příspěvek od Bentrix »

ahoj jsem zacinajici tuner a chtel jsem se zeptat k cemu slouzi blow off ventil,?
a jeste jsem se chtel zeptat jestli se da tento ventil pouzit i kdyz nemam turbo
dik :(

Uživatelský avatar
DitrTKOZ
Moderátor
Příspěvky: 1323
Registrován: 09 říj 2006 20:40
Bydliště: už Ludgeřovice :))) tagže prajzák

Re: Blow off ventil

Příspěvek od DitrTKOZ »

Bentrix píše:ahoj jsem zacinajici tuner a chtel jsem se zeptat k cemu slouzi blow off ventil,?
a jeste jsem se chtel zeptat jestli se da tento ventil pouzit i kdyz nemam turbo
dik :(
:lol: :nono:
Naposledy upravil(a) DitrTKOZ dne 23 kvě 2007 11:29, celkem upraveno 1 x.
tkoz už nejsem..ale jebat nebudu měnit nick
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
DitrTKOZ
Moderátor
Příspěvky: 1323
Registrován: 09 říj 2006 20:40
Bydliště: už Ludgeřovice :))) tagže prajzák

Re: Blow off ventil

Příspěvek od DitrTKOZ »

BOV odpouští hromadící se tlak mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou. Při sundání nohy z plynu a zavření škrtící klapky se turbo dál točí setrvačností, ale tlak který produkuje se zarazí o škrtící klapku a hromadí se v potrubí. Protože už nemá tlak kam unikat, tak dojde k tomu, že se díky tomuto tlaku proti lopatkám začne turbo brzdit a zahřívá se. Při dalším sešlápnutí plynu je nutné počkat, až se turbo zase roztočí do pracovních otáček. Tomuto nepříznivému efektu se říká turbodíra a BOV slouží k tomu, aby se tlak odpustil ve chvíli, kdy sundáte nohu z plynu a řadíte další rychlost. BOV tak chrání turbo před působením protitlaku a nadměrným zahříváním. U každého odpuštění stlačeného vzduchu je v případě modelů open loop slyšet zajímavý zvukový efekt. spek
tkoz už nejsem..ale jebat nebudu měnit nick
ObrázekObrázek

Bentrix
Příspěvky: 2
Registrován: 14 kvě 2007 22:26
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bentrix »

tak dik
8)

Uživatelský avatar
DitrTKOZ
Moderátor
Příspěvky: 1323
Registrován: 09 říj 2006 20:40
Bydliště: už Ludgeřovice :))) tagže prajzák

Re: Blow off ventil

Příspěvek od DitrTKOZ »

a pak ještě existuje POP of ventil
tkoz už nejsem..ale jebat nebudu měnit nick
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
DitrTKOZ
Moderátor
Příspěvky: 1323
Registrován: 09 říj 2006 20:40
Bydliště: už Ludgeřovice :))) tagže prajzák

Re: Blow off ventil

Příspěvek od DitrTKOZ »

funguje jako pojistný ventil, který vypustí sice ze sacího traktu stlačený vzduch, ale ne na základě impulsu z podtlakové hadičky (při sundání nohy z plynu), ale proto že tlak už přerostl přes maximální možnou nastavenou hranici a mohl by poškodit motor. Jedná se o pojistný ventil, který se používá u vysokotlakých aplikací přeplňování turbodmychadlem nad 20 PSI. Jakmile tlak klesne pod nastavenou hranici, tak se ventil opět zavře. spek
tkoz už nejsem..ale jebat nebudu měnit nick
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Blow off ventil

Příspěvek od Idaho »

s tím jak BOV brání proti zahřívání to rozved, to mne docela zajímá :D

:lol: :lol:
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Jinak s tím nejde jen o vysokotlaké aplikace. Používá se i v případě že máš upravenou jednotku a máš nějakým spůsobem odpojený fuel cut. U MAF (váha vzduchu měří průtok vzduchu) většinou ůpravou řídící jednotky u MAP (měří tlak vzduchu) manual fuel cut defender (odpustí zduch s přetlakové hadičky) nebo electronic fuel cut defender (měni napětí výstupního signálu MAP) a pro tyto případy se používá POP jelikož jednotky v těchto případech nerozpozná hodnotu boostu a nedokáže zabránit přeboostování motoru (při kterém by mohlo dojít k poškození motoru). POP tlak odpustí a jede se dál. K přeboostování může dojít i třeba když ti odletí hadička od WS a bypas turba se neotevře.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Re: Blow off ventil

Příspěvek od rozumik »

Idaho píše:s tím jak BOV brání proti zahřívání to rozved, to mne docela zajímá :D

:lol: :lol:
on to beztak nekde zkopiroval :lol:
pokud mas MAF, tak ti fouknuti vzduchu BOVem chvilkove zpusobi bohatou smes.
CA18DET inside Obrázek

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Blow off ventil

Příspěvek od Idaho »

rozumik píše:
Idaho píše:s tím jak BOV brání proti zahřívání to rozved, to mne docela zajímá :D

:lol: :lol:
on to beztak nekde zkopiroval :lol:
pokud mas MAF, tak ti fouknuti vzduchu BOVem chvilkove zpusobi bohatou smes.
to chápu ale vliv na ochlazení turba bude asi tak velkej jako přílivová vlna, která se zvedne i břehů indie když v kalifornii flusneš do moře :D
Naposledy upravil(a) Idaho dne 23 kvě 2007 13:43, celkem upraveno 1 x.
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Re: Blow off ventil

Příspěvek od rozumik »

Idaho píše:to chýápu ale vliv na ochlazení turba bude asi tak velkej jako přílivová vlan vlna která se zvedene i břehu indie když v kalifornii flusneš do moře :D
ta druha veta byla doplnek k ditrovi :lol:
CA18DET inside Obrázek

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Blow off ventil

Příspěvek od Ivan »

Proč toto téma zamykáte? Odemykám...

Uživatelský avatar
Mike Mad
Moderátor
Příspěvky: 2347
Registrován: 11 kvě 2004 10:59
Bydliště: Sleepy Hollow - Dux
Kontaktovat uživatele:

Re: Blow off ventil

Příspěvek od Mike Mad »

ivan> kdyby tady to tema nebylo uz aspon 10krat...staci Hledat :twisted:
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily

Uživatelský avatar
105LRS
Příspěvky: 4
Registrován: 03 čer 2007 16:12
Bydliště: Otrokovice

Příspěvek od 105LRS »

Urcite by to slo! to je tak zvane imitace turba pro ten zvuk! dava se to vetsinou do sani!! Ale nemusi to jit u kazdeho auta... :o)
Škodylak (105L tuning)

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

105LRS píše:Urcite by to slo! to je tak zvane imitace turba pro ten zvuk! dava se to vetsinou do sani!! Ale nemusi to jit u kazdeho auta... :o)
imitace zvuku BOV ale nedelá BOV ale součástka pracující na uplne jiném principu.. nahraj si ten zvuk na kazeták a když pojedeš okolonějaké třináctky tak to pouštej.. zabere to a investice malá... :(
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Fáboš
Moderátor
Příspěvky: 4047
Registrován: 07 kvě 2004 22:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Blow off ventil

Příspěvek od Fáboš »

Ivan píše:Proč toto téma zamykáte? Odemykám...
ano toto téma je tady na x způsobů. lock
bez špéry jak kretén a v naftě.....3er

[url]http://www.getphoto.cz

Zamčeno

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“