Zvláštní, když tak na to koukáte, a pak sledujete co se stalo dneska Kubicovi. Je to opravdu kus cesty v bezpečnosti co se za ta léta ušel... Třeba nehoda Kubicy a Gilla Villeneuveho se zas až tak moc nelišila, jen Kubica si zlomil nohu a Villeneuve zemřel ........
Nosce te ipsum - know thyself
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan Gallery:kubi-gsi.rajce.idnes.cz NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
Ale úplně nejvíc mě dostala nehoda Rogera Williamsona (1973 - Dutch Grand Prix). Až mi bralo dech, jak se David Purley (jeho stájový kolega) snažil svého kamaráda zachránit. Vemte si, že v té době nebyly ani nehořlavé kombinézy, takže se musel jo popálit. Údajně, co vím se Williamson udusil, takže nebýt liknavosti traťových komisařů co tam stáli okolo jako dementi, mohli ho zachránit. Někde jsem četl, že k tak vážné nehodě by nedošlo nebýt nekvalitních bariér okolo trati. Když na ně s monopostem vletěl, tak se pod ním ohýbaly a on po nich klouzal až k jedné která se neohla a místo toho ho katapultovala zpět na dráhu kde vůz začal hořet. Ještě jsem zapoměl dodat, že když prý fanoušci viděli, jak se Purley snaží Williamsonovi, který stále křičel o pomoc rozepnout pásy, chtěli mu pomoct ale policie je zastavila. Nehoda se stala v dost problémové části a vůz hasičů by údajně musel jet asi 200m v protisměru. Ale opravdu nechápu, proč ho tehdy pořadatelé uhasili a nechali Williamsonovo tělo až do konce závodu pod plachtou u trati.... A to nemluvím o faktu, že tato GP se neměla vůbec jet, ale organizátoři dostali vyjímku, za údajné zvýšení bezpečnosti okruhu.
Smutný paradox je že se podobně jako k Williamsonovi zachovali i k Piersi Couragovi, jehož tělo, po jeho smrti zde v GP v roce 1970 zaházeli pískem a vyhrabali až po skončení závodu...
Nosce te ipsum - know thyself
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan Gallery:kubi-gsi.rajce.idnes.cz NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
krásná videa! To poslední video je smutný, ale jak píšeš - je vidět, že bezpečnost už se hnula kupředu - viz "Kubika" anebo pár sezón na zpátky - tušim rok 2003 v Brazílii - Webber a Alonso. Sedět ve starých klasických monopostech, už tady taky nebyli
Sennovi se podle mě nerovná žádný jezdec.. Vím , že je jiná doba, jiné auta, ale stejně, kdysi ta F1 byla o něčem, dnes je o ničem... Bylo to více o lidech . Jak na trati, tak mimo ni... ..
Škoda 105 -> Opel Manta B -> Opel Vita B Sport -> Honda Accord 2.0 16V Vtec
Ale asi to taky je hodně o štěstí, stačí se podívat na Nikiho Laudu. btw. koho vidíte letos na konci sezóny na bedně úplně nejvýš? Já myslím že Lewise. Už od 1. závodu jsem říkal, že na to má být mistr. A hlavně viz Monako, jinak nudné, ale ty jeho Drifty
Nosce te ipsum - know thyself
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan Gallery:kubi-gsi.rajce.idnes.cz NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
Jen me zarazi, ze u vetsiny videi kdyz se stane bouracka, tak ostatni jezdci zpomaly a projedou....frci proste dal. Jen jeden tusim zastavil a bezel na pomoc. Ale je dobry videt, jak se zlepsila bezpecnost u F1.
neller píše:Jen me zarazi, ze u vetsiny videi kdyz se stane bouracka, tak ostatni jezdci zpomaly a projedou....frci proste dal. Jen jeden tusim zastavil a bezel na pomoc. Ale je dobry videt, jak se zlepsila bezpecnost u F1.
no protože jezdci jsou tam od toho aby závodili. Tu pomoc mají poskytnout traťoví komisaři a doktor...
Jinak je docela zajmavý sledovat, jak všichni nadávají na FIA, proč zavádí takový a takový pravidlo, že je to kravina a tohle a najednou všude se mluví, jak ta FIA je skvělá atd..jen takovej paradox, ale každopádně je dobře, že ta bezpečnost se zvýšila...jen škoda, že takový bezpečnost tu nebyla už několik let zpátky...
Já osobně si myslím, že FIA je pro bezpečnost Formule velmi důležitá, co třeba snížení výkonů monopostů a ubrání 2 válců... Na druhou stranu už to zase není tak akční jak to bylo... Přijde mi že ubylo soubojů mezi jezdci a každý si drží "to svoje"... Jo a to nové pravidlo týkající se vjezdů do boxů v přítomnosti safety caru na trati je taky dost "nedomrdlé"
Nosce te ipsum - know thyself
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan Gallery:kubi-gsi.rajce.idnes.cz NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
Nosce te ipsum - know thyself
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan Gallery:kubi-gsi.rajce.idnes.cz NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ