A/F...ladění?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
daiman
Příspěvky: 206
Registrován: 20 čer 2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

A/F...ladění?

Příspěvek od daiman »

zdravím,
chtěl bych se zeptat jak podle A/F meteru můžu ladit vůz. Mám to na lamdě a netušim co se kde ladí. dík za radu
Fiat Uno 1.4i 75 HP

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: A/F...ledění?

Příspěvek od Idaho »

daiman píše:zdravím,
chtěl bych se zeptat jak podle A/F meteru můžu ladit vůz. Mám to na lamdě a netušim co se kde ladí. dík za radu
no tak to se na to rovnou vyser,poud ty znalosti nemáš tak ti nejaké petirádkové školeníčko na TF bude uplne knicemu :)

ale abys nerekl : m2n mnoystv9 dod8van0ho vyduchu a vstrikovaního paliva a kontroluj si pomer , pritom si hlídej rovnou EGT protoze samotný A/F meter je ti v podstate k ladení k nicemu :) maximálně s ním uvidíš ze v urcitých otáckách ti chudne smes ale bez pomoci dalsich pristroju a cidel si sotva neco "naladíš"...
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
daiman
Příspěvky: 206
Registrován: 20 čer 2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: A/F...ledění?

Příspěvek od daiman »

Idaho píše:
daiman píše:zdravím,
chtěl bych se zeptat jak podle A/F meteru můžu ladit vůz. Mám to na lamdě a netušim co se kde ladí. dík za radu
no tak to se na to rovnou vyser,poud ty znalosti nemáš tak ti nejaké petirádkové školeníčko na TF bude uplne knicemu :)

ale abys nerekl : m2n mnoystv9 dod8van0ho vyduchu a vstrikovaního paliva a kontroluj si pomer , pritom si hlídej rovnou EGT protoze samotný A/F meter je ti v podstate k ladení k nicemu :) maximálně s ním uvidíš ze v urcitých otáckách ti chudne smes ale bez pomoci dalsich pristroju a cidel si sotva neco "naladíš"...
dík za radu
a jaké přídavné přístroje bych si měl pořídit a kde je sehnat?
Fiat Uno 1.4i 75 HP

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: A/F...ledění?

Příspěvek od JonnY »

daiman píše:dík za radu
a jaké přídavné přístroje bych si měl pořídit a kde je sehnat?
v prvom rade asi zopar nahradnych motorov...

Uživatelský avatar
daiman
Příspěvky: 206
Registrován: 20 čer 2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: A/F...ledění?

Příspěvek od daiman »

JonnY píše:
daiman píše:dík za radu
a jaké přídavné přístroje bych si měl pořídit a kde je sehnat?
v prvom rade asi zopar nahradnych motorov...
a pak??
Fiat Uno 1.4i 75 HP

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Re: A/F...ledění?

Příspěvek od Anděl »

daiman píše:
JonnY píše:
daiman píše:dík za radu
a jaké přídavné přístroje bych si měl pořídit a kde je sehnat?
v prvom rade asi zopar nahradnych motorov...
a pak??
Jaj každej hned přemýšlí, že bude ladit nějakou 500HP bestii. :D Předpokládám, že chceš ladit UNO 1.4.

První předpoklad je, že máš už nějaké úpravy na motoru. Jinak se vynaložené úsilí je nanic. :wink:

EDIT: Pokuď mluvím o úpravých, tak nemyslím filtr a laděnou koncovku výfuku. :lol:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
daiman
Příspěvky: 206
Registrován: 20 čer 2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: A/F...ledění?

Příspěvek od daiman »

Anděl píše:
daiman píše:
JonnY píše:v prvom rade asi zopar nahradnych motorov...
a pak??
Jaj každej hned přemýšlí, že bude ladit nějakou 500HP bestii. :D Předpokládám, že chceš ladit UNO 1.4.

První předpoklad je, že máš už nějaké úpravy na motoru. Jinak se vynaložené úsilí je nanic. :wink:

EDIT: Pokuď mluvím o úpravých, tak nemyslím filtr a laděnou koncovku výfuku. :lol:
shromažďuju informace a proto se ptám a mimochodem čekám až mi dorazí vyfukový systém a líznutá hlava :lol:
další (razantnější) úpravy se budou dělat přes zimu :?:
Fiat Uno 1.4i 75 HP

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Význam to bude mít až budeš mít navíc i vačky pokud nejsou naddimenzvoiané tak vstřiky apd. V podstatě ten budík co teĎ máš ti bude ukazovat směs... Když ti to řeknu hodně hodně teoreticky... Budeš přidávat na směsi a budeš její poměr určovat pomocí toho to budíku ale jak naopsal idaho chce to více hraček... a ty hračky budou tak drahý že je nesmysl ladit uno 1.4 když už tak turbo verzi... ale určo ne atmo... dostaneš se na 100koní stejně ti ujede i seriovej swift gti a akorát budeš nasranej že jsi ty peníze vyhodil zbytečně...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
daiman
Příspěvky: 206
Registrován: 20 čer 2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od daiman »

elviiis píše:Význam to bude mít až budeš mít navíc i vačky pokud nejsou naddimenzvoiané tak vstřiky apd. V podstatě ten budík co teĎ máš ti bude ukazovat směs... Když ti to řeknu hodně hodně teoreticky... Budeš přidávat na směsi a budeš její poměr určovat pomocí toho to budíku ale jak naopsal idaho chce to více hraček... a ty hračky budou tak drahý že je nesmysl ladit uno 1.4 když už tak turbo verzi... ale určo ne atmo... dostaneš se na 100koní stejně ti ujede i seriovej swift gti a akorát budeš nasranej že jsi ty peníze vyhodil zbytečně...
souhlasím ale teď se na tom učím dělat nějaké ty úpravy abych se mohl pustit do přestavby na turbo a vyždímat z toho co to pujde.
Fiat Uno 1.4i 75 HP

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Mno spíš než přestavovat bych koupil celej motor... jiank s kontaktuj reproboye on do turbíčkovejch on dělá...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
daiman
Příspěvky: 206
Registrován: 20 čer 2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od daiman »

jj myslel jsem přehodit motory a upravit :lol:
Fiat Uno 1.4i 75 HP

Uživatelský avatar
reproboy
Příspěvky: 946
Registrován: 20 zář 2006 16:41
Bydliště: Vesnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reproboy »

motor 1,4i není špatnej, atmo cestou se da dostat k vysokym vykonum, kde si Swift GTI ani neškrtne, nicmene je to otazka nekolika desitek tisic korun a hodne prace.
Osobne bych se na to vyprdnul, koupil uno 1,3 nebo 1,4turbo, udelal par uprav a to ti na vsechny auta na silnici bude stačit. Navic atmosfera postrada ten pravy zatah co se tyce strednich otacek..

Uživatelský avatar
daiman
Příspěvky: 206
Registrován: 20 čer 2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od daiman »

reproboy píše:motor 1,4i není špatnej, atmo cestou se da dostat k vysokym vykonum, kde si Swift GTI ani neškrtne, nicmene je to otazka nekolika desitek tisic korun a hodne prace.
Osobne bych se na to vyprdnul, koupil uno 1,3 nebo 1,4turbo, udelal par uprav a to ti na vsechny auta na silnici bude stačit. Navic atmosfera postrada ten pravy zatah co se tyce strednich otacek..
souhlasím ale na něčem se naučit musím..se nevrhnu rovnou na přestavbu z 1,4 na 1,4T. 1, zatim není moc financí..sem rád že si udělám co si udělám
2, viz výš
Fiat Uno 1.4i 75 HP

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

reproboy píše:motor 1,4i není špatnej, atmo cestou se da dostat k vysokym vykonum, kde si Swift GTI ani neškrtne, nicmene je to otazka nekolika desitek tisic korun a hodne prace.
Osobne bych se na to vyprdnul, koupil uno 1,3 nebo 1,4turbo, udelal par uprav a to ti na vsechny auta na silnici bude stačit. Navic atmosfera postrada ten pravy zatah co se tyce strednich otacek..
nmemůžu souhlasit.. na coupe srazu se jel i letmej sprint ..sice motor točil v úplně blbejch otáčkách, ael díky tomu že to je nA, tak reakc ebyla lepší než u turbo aut, a porážka od Milanovýho a exmarcelovýho coupe 20VT se příjmá..

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: A/F...ledění?

Příspěvek od Beaver »

daiman píše:zdravím,
chtěl bych se zeptat jak podle A/F meteru můžu ladit vůz. Mám to na lamdě a netušim co se kde ladí. dík za radu
Udelam ti male resume:

- samotnej budik je pouze abys vedel, jak na tom je smes
- budik zapichnutej na narrow-band lambde co mas v aute v serii ti navic zadne smerodatne hodnoty pro ladeni neukaze, jak uz tu bylo uvedeno, tak ti jen rekne, ze je smes hodne chuda nebo hodne bohata, ale urcite nebudes schopnej odchytnout nejaky odchylky
- pro ladeni smesi potrebujes dalsi HW a SW. Bud si koupis palivovej pocitac, kterym budes chopnej upravit delku otevreni vstriku (pripadne dalsi parametry), nebo si koupis potenciometr a das ho na vedeni mezi snimac teploty nasavaneho vzduchu a ECU. Jeho otacenim potom oblbnes ECU a reknes ji, ze vzduch ma jinou teplotu a proto ma dat jine mnozstvi paliva.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
daiman
Příspěvky: 206
Registrován: 20 čer 2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: A/F...ledění?

Příspěvek od daiman »

Beaver píše:
daiman píše:zdravím,
chtěl bych se zeptat jak podle A/F meteru můžu ladit vůz. Mám to na lamdě a netušim co se kde ladí. dík za radu
Udelam ti male resume:

- samotnej budik je pouze abys vedel, jak na tom je smes
- budik zapichnutej na narrow-band lambde co mas v aute v serii ti navic zadne smerodatne hodnoty pro ladeni neukaze, jak uz tu bylo uvedeno, tak ti jen rekne, ze je smes hodne chuda nebo hodne bohata, ale urcite nebudes schopnej odchytnout nejaky odchylky
- pro ladeni smesi potrebujes dalsi HW a SW. Bud si koupis palivovej pocitac, kterym budes chopnej upravit delku otevreni vstriku (pripadne dalsi parametry), nebo si koupis potenciometr a das ho na vedeni mezi snimac teploty nasavaneho vzduchu a ECU. Jeho otacenim potom oblbnes ECU a reknes ji, ze vzduch ma jinou teplotu a proto ma dat jine mnozstvi paliva.
máš s tim nějakou zkušenost??
Fiat Uno 1.4i 75 HP

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Ne, ale lidi co s tim zkusenost maji ti stejne reknou to samy :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
daiman
Příspěvky: 206
Registrován: 20 čer 2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od daiman »

ja se jenom ptam aby se mi neposral motor nebo něco na něm :lol:
Fiat Uno 1.4i 75 HP

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

daiman píše:ja se jenom ptam aby se mi neposral motor nebo něco na něm :lol:
v tvým případě bych ještě studoval na teoretický úrovni, než se do něčeho teď pouštěl..

udržoval bych motor v dobrým seriovým stavu a až budeš mít dostatečný znalosti, tak teprv začneš něco dělat , nebo zjistíš že v tom utopíš nehorázný prachy prostě na to nebudeš mít...

publikací a zajímavejch portálů o úpravách motorů a jejich funkci je na netu dostatek (škoda že těch pár dobrejch je v angličtině..) takže stačí jen hledat a o dlouhejch zimních večerech studovat..

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

daiman píše:ja se jenom ptam aby se mi neposral motor nebo něco na něm :lol:
V tvem pripade ani celkem neni moc co ladit. Mas atmosferickej motor a de facto jedina vec, co bys mozna mohl aplikovat je obohaceni smesi pri vyssich otackach, aby se ti zvedl kroutici moment. Navic mas maloobjemovej motor, takze si nemuzes nejak moc vyskakovat a kazda uprava smesi bude mit pomerne malej efekt.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 17 srp 2014 10:05, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: A/F...ledění?

Příspěvek od tom28 »

daiman píše:
Anděl píše:
daiman píše: a pak??
Jaj každej hned přemýšlí, že bude ladit nějakou 500HP bestii. :D Předpokládám, že chceš ladit UNO 1.4.

První předpoklad je, že máš už nějaké úpravy na motoru. Jinak se vynaložené úsilí je nanic. :wink:

EDIT: Pokuď mluvím o úpravých, tak nemyslím filtr a laděnou koncovku výfuku. :lol:
shromažďuju informace a proto se ptám a mimochodem čekám až mi dorazí vyfukový systém a líznutá hlava :lol:
další (razantnější) úpravy se budou dělat přes zimu :?:
Hlavně nezapomeň že úprava NA motoru, jak píšeš "líznutá hlava" apod. jsou pro další stavbu na turbomotor naopak nevhodná.

Uživatelský avatar
daiman
Příspěvky: 206
Registrován: 20 čer 2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: A/F...ledění?

Příspěvek od daiman »

tom28 píše:
daiman píše:
Anděl píše: Jaj každej hned přemýšlí, že bude ladit nějakou 500HP bestii. :D Předpokládám, že chceš ladit UNO 1.4.

První předpoklad je, že máš už nějaké úpravy na motoru. Jinak se vynaložené úsilí je nanic. :wink:

EDIT: Pokuď mluvím o úpravých, tak nemyslím filtr a laděnou koncovku výfuku. :lol:
shromažďuju informace a proto se ptám a mimochodem čekám až mi dorazí vyfukový systém a líznutá hlava :lol:
další (razantnější) úpravy se budou dělat přes zimu :?:
Hlavně nezapomeň že úprava NA motoru, jak píšeš "líznutá hlava" apod. jsou pro další stavbu na turbomotor naopak nevhodná.
jak budu prestavovat tak to delat nebudu to vim že to neni moc ok
Fiat Uno 1.4i 75 HP

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: A/F...ledění?

Příspěvek od blázen »

daiman píše:
tom28 píše:
daiman píše: shromažďuju informace a proto se ptám a mimochodem čekám až mi dorazí vyfukový systém a líznutá hlava :lol:
další (razantnější) úpravy se budou dělat přes zimu :?:
Hlavně nezapomeň že úprava NA motoru, jak píšeš "líznutá hlava" apod. jsou pro další stavbu na turbomotor naopak nevhodná.
jak budu prestavovat tak to delat nebudu to vim že to neni moc ok
jestli chceš foukat trochu víc,tak budeš muset s hlavou nahoru, nebo pístama dolů a stejně pořádně chladit.. a rozhodně měřit a poslouchat cink cink
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Taboo píše:
Beaver píše:Mas atmosferickej motor a de facto jedina vec, co bys mozna mohl aplikovat je obohaceni smesi pri vyssich otackach, aby se ti zvedl kroutici moment.
Obohacenim smesi ve vyssich otackach se kroutici moment nezvedne.
:wink:
V tom pripade ma smulu uplne :lol: - kazdopadne muj starej prohnilej Favorit s karburatorovym motorem jezdil na WOT pri bohate smesi vyborne, v nizsich otackach to jelo pridusene (prechlastane), ale jakmile se motor vytocil, bylo to uz fajn a jel skvele.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 17 srp 2014 10:05, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

chico
Příspěvky: 533
Registrován: 05 dub 2006 14:01
Bydliště: ...

Příspěvek od chico »

Taboo píše:V tom pripade bych podezrival zavadnou akceleracni pumpu karburatoru...
:wink:
:shock: odkdy se americani vyznaji ve favoritu???? a nerikej ze to tam taky u vas jezdi to by byla rarita jak babylon :lol:

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: A/F...ladění?

Příspěvek od semysak »

mozna od ty doby co vsechny karburatory, vstrikovaci jednotky a zazehovy spalovaci motory sou vice-mene stejny a to ze je na nich /v nich je jinej pocet valcu, plast nebo vicko na olej na to nema vliv : - )

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
IQ stylingem nenahradis.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“