
EGR - odpojit či neodpojit ??????
Moderátor: Idaho
EGR - odpojit či neodpojit ??????
Řešíme teď debatu na téma, zda je lepší EGR ventil odpojit a nebo ho nechat na pokoji (bavíme se o situaci kdy je funkční). Na jedné straně jsou názory, že to je žrout výkonu a znečišťuje sání a na druhé straně zas někdo tvrdí, že jeho odpojením se výkon motoru sníží, protože prý ten ventil zvyšuje tlak v sání.Zajímaly by mne vaše zkušenosti a názory (hlavně u benzínových motorů). Dík za tipy 

Re: EGR - odpojit či neodpojit ??????
EGR způsobuje, že část výfukových plynů se vrací do sání, což ho jednak zanáší, jednak poněkud zvyšuje zbytečně teplotu v sání a pak zhoršuje kvalitu směsi, takže o něco klesne oktanové číslo. Tj. EGR vyřadit, motor doplnit o nádobu na chytání oleje z odvětrání (protože olejová mlha špiní sání taky + snižuje oktanové číslo) a máte čisté sání a ničím nedegradovaný výkon (aspoň co se týká ekologie).vrabi píše:Řešíme teď debatu na téma, zda je lepší EGR ventil odpojit a nebo ho nechat na pokoji (bavíme se o situaci kdy je funkční). Na jedné straně jsou názory, že to je žrout výkonu a znečišťuje sání a na druhé straně zas někdo tvrdí, že jeho odpojením se výkon motoru sníží, protože prý ten ventil zvyšuje tlak v sání.Zajímaly by mne vaše zkušenosti a názory (hlavně u benzínových motorů). Dík za tipy
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
nejsem sice zadnej einstein, ale EGR sem videl jenom na nafte tam bych ho odpojil urcite co jsem videl - sani melo zmenseny prumer asi na polovinu vinou sazi a dalsiho,
na benzinu nevim neslysel sem o tom, jen na nejakym saab motoru se zmenou komprese naklapenim hlavy a futer valcu a pak mazda xedos 6 nebo 9, ale tam bych ho taky zkusil odpojit
semysak
na benzinu nevim neslysel sem o tom, jen na nejakym saab motoru se zmenou komprese naklapenim hlavy a futer valcu a pak mazda xedos 6 nebo 9, ale tam bych ho taky zkusil odpojit
semysak
na benzínových motorech GM bývá EGR celkem běžně, renault to má taky, je fakt že na dieselech se taky montujeAnonymous píše:nejsem sice zadnej einstein, ale EGR sem videl jenom na nafte tam bych ho odpojil urcite co jsem videl - sani melo zmenseny prumer asi na polovinu vinou sazi a dalsiho,
na benzinu nevim neslysel sem o tom, jen na nejakym saab motoru se zmenou komprese naklapenim hlavy a futer valcu a pak mazda xedos 6 nebo 9, ale tam bych ho taky zkusil odpojit
semysak
No tak Toyota to má taky a na benzínuAnonymous píše:nejsem sice zadnej einstein, ale EGR sem videl jenom na nafte tam bych ho odpojil urcite co jsem videl - sani melo zmenseny prumer asi na polovinu vinou sazi a dalsiho,
na benzinu nevim neslysel sem o tom, jen na nejakym saab motoru se zmenou komprese naklapenim hlavy a futer valcu a pak mazda xedos 6 nebo 9, ale tam bych ho taky zkusil odpojit
semysak

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Po třetí flašce už nepoznáš nic.oct píše:Je jedno jesli ze slamy neboo z brambor. Ve vyslednem produktu nepoznas ani ze je to syntetika![]()
HM
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"