Jak to vůbec funguje?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Jak to vůbec funguje?

Příspěvek od tom28 »

Je tu někdo, kdo by byl schopen vysvětlit, jakým stylem pracuje běžná motorová jednotka? Jde mi o to, že každá jednotka má pro daný motor zanesené určité mapy ve kterých pracuje. K dolazení má k tomu lambdu, MAF, teplotní čidla apod.
Jde mi o to, když bych chtěl obohatit směs tím, že bych třeba zvedl tlak na palivové liště jestli bych si pomohl. Nebo by jednotka na základě signálu z lambda sondy zkrátila dobu vstřiků nějakých těch "milisekudách"
a byl bych na tom pořád stejně.
Díky

Uživatelský avatar
matt
Příspěvky: 1931
Registrován: 17 črc 2007 15:20
Bydliště: Plzeň

Re: Jak to vůbec funguje?

Příspěvek od matt »

Dovoz aut ze zahraničí, Non-stop odtah, Kompletní péče o vozidlo (mytí, leštění, tepování, leštění světel), Zařízení STK, Diagnostika vozidel, Rychlé sjednání pojistky za fajn cenu, Servis.
Plzeň 775115675

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Jak to vůbec funguje?

Příspěvek od JonnY »

v open loop (akceleracia), kde ide ecu podla map, by sa obohatila zmes

v closed loop (ustalena rychlost, napr 20% zoslapnutie plynu) ecu koriguje zmes podla lambdy, a tam by skratila vstreky aby sa udrzala pozadovana bohatost.

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak to vůbec funguje?

Příspěvek od blázen »

ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Jak to vůbec funguje?

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 10:16, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

Takže se dá říci že jsem namydlený. Dal jsem na motor sání , které má vetší průtokový profil a jedná se o osvědčenou drobnou úpravu. Myslím si že ecu je schopná tento rozdíl úpravou doby vstřiku bez problému dosáhnout optimální směsi, ale pokud to tuším zprávně, tak mírně obochacená směs je lepší než směs nastavená z fabriky. V serii se totiž nejedná o nějaký ryze závodní motor "2,8 vanos bmw"
Myslíš že třeba úpravou signálu z teplotního čidla bych docílil bohatší směsi a jednotka by tento signál akceptovala, nebo by se dál řídila signálem z lambda sondy? prostě zkusit simulovat věčně studený motor.

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

ještě mě napadlo, když jednotka přijímá signál od lamba sondy, určitě by se nějak dalo změřit její hodnoty a pomocí nějakého odporu nasimulovat chudší směs. Tak by potom mohla jednotka obohatit směs aniž by o tom měla ponětí.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

tom28 píše:Takže se dá říci že jsem namydlený. Dal jsem na motor sání , které má vetší průtokový profil a jedná se o osvědčenou drobnou úpravu. Myslím si že ecu je schopná tento rozdíl úpravou doby vstřiku bez problému dosáhnout optimální směsi, ale pokud to tuším zprávně, tak mírně obochacená směs je lepší než směs nastavená z fabriky. V serii se totiž nejedná o nějaký ryze závodní motor "2,8 vanos bmw"
Myslíš že třeba úpravou signálu z teplotního čidla bych docílil bohatší směsi a jednotka by tento signál akceptovala, nebo by se dál řídila signálem z lambda sondy? prostě zkusit simulovat věčně studený motor.
mam pocit ze si Taboo-ov post uplne nepochopil.
v seriovom stave (open loop = akceleracia) je zmes velmi bohata. jej ochudobnenim clovek ziska trocha vykonu, za zvyseneho rizika detonacii.
v closed loop (ustalena jazda) sa motor bude stale snazit kompenzovat akykolvek zasah.

cize obohatenim zmesi nic neziskas. a je mozne ze tym trocha stratis

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 10:16, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

v tom případě bude lepší nechat to jak to je. Nechápu tedy proč na německém netu nabízejí nějakou upravenou MAF, když by se tím ničeho podstatného nedocílili. Jedině že by danou směs ochuzovali.
Je nějaké zařízení, kterým bych byl schopen změnit předstih, nebo je to jen otázka čiptuningu.
Díky

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Příspěvek od Termik »

tom28 píše:Takže se dá říci že jsem namydlený. Dal jsem na motor sání , které má vetší průtokový profil a jedná se o osvědčenou drobnou úpravu. Myslím si že ecu je schopná tento rozdíl úpravou doby vstřiku bez problému dosáhnout optimální směsi, ale pokud to tuším zprávně, tak mírně obochacená směs je lepší než směs nastavená z fabriky. V serii se totiž nejedná o nějaký ryze závodní motor "2,8 vanos bmw"
Myslíš že třeba úpravou signálu z teplotního čidla bych docílil bohatší směsi a jednotka by tento signál akceptovala, nebo by se dál řídila signálem z lambda sondy? prostě zkusit simulovat věčně studený motor.
Podle mě to bude horší než série...
BMW...V8...

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“