máte měřáky na kola? Zkuste si vyfouknout kolo a změřit...měřák vám nic neukáže...LuckyR píše:Jj já bych to počítal s tim, že v tý pneu minimálně jedna atmosféra je, ale určitě ne 0 to je přece hloupostOndras píše:Ale v prázdné gumě je atmosférický tlak! Nebo ji někdo před fouknutím dusíku z flašky vysaje? Nebo vymačká jako tubu?
Plnění pneumatik dusíkem.
Re: Plnění pneumatik dusíkem.
________
darebashop.cz - s vůní spáleného benzínu
facebook - dareba hadry
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
darebashop.cz - s vůní spáleného benzínu
facebook - dareba hadry
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Re: Plnění pneumatik dusíkem.
v pneu bude 1 atm. - ale tu nezměříš protože měřák ukazuje jen přetlak...LuckyR píše:Jj já bych to počítal s tim, že v tý pneu minimálně jedna atmosféra je, ale určitě ne 0 to je přece hloupostOndras píše:Ale v prázdné gumě je atmosférický tlak! Nebo ji někdo před fouknutím dusíku z flašky vysaje? Nebo vymačká jako tubu?
tzn - na měřáku budeš mít 0
-
Ondras
- Moderátor
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 15 dub 2004 13:41
- Bydliště: !!!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plnění pneumatik dusíkem.
Což je důkaz vakua v pneu? Pak i ve vakuu žijeme, protože ten tvůj měřák ukazuje nulu i když leží na stolerenm píše:máte měřáky na kola? Zkuste si vyfouknout kolo a změřit...měřák vám nic neukáže...
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|
Vzduch opravdu nemá tlak 0
to by asi nešlo. Má tlak řekněme kolem 1000 hPa (podle toho v jaké jste nadmořské výšce) a to je tlak 1 bar (pokud se teda nepletu). Takže i když kolo vypustíme, je v něm tlak jako v okolí a tzn. 1 bar. Měřák nám sice ukáže nula, ale to proto, protože měří na principu změny tlaku v pneu a ve vzduchu. tedy když kolo nafoukáme na 2 bary dusíkem tak tam je 1 bar vzduchu a 2 bary dusíku. 
Re: Plnění pneumatik dusíkem.
asi máte pravdu, tohle jsem trochu podcenil...Šubi píše:v pneu bude 1 atm. - ale tu nezměříš protože měřák ukazuje jen přetlak...LuckyR píše:Jj já bych to počítal s tim, že v tý pneu minimálně jedna atmosféra je, ale určitě ne 0 to je přece hloupostOndras píše:Ale v prázdné gumě je atmosférický tlak! Nebo ji někdo před fouknutím dusíku z flašky vysaje? Nebo vymačká jako tubu?
tzn - na měřáku budeš mít 0
takže to přepočítám - 1 atmosféra vzduchu = 0,3 atm jiných plynů než dusíku
dusík - 2 atmosféry + 0,7 atmosféry
- takže mě to vychází minimálně 89 % objemu je dusík
Tak jo no...ale myslím že to bude možná jinak...jo a ví někdo jak se ty kola foukají? co když je nafoukají, pak vyfouknou a pak znova nafoukají dusíkem?
A četl jste někdo jaké složení má vzduch u pneumatiky třeba formule 1 a následný vliv na jízdní vlastnosti? Kdysi to bylo psané v carautu...zajímavé počtení :)to jen tak na okraj...s tímhle to nemá samozřejmě moc společného..
Naposledy upravil(a) renm dne 01 dub 2008 20:36, celkem upraveno 1 x.
________
darebashop.cz - s vůní spáleného benzínu
facebook - dareba hadry
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
darebashop.cz - s vůní spáleného benzínu
facebook - dareba hadry
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Re: Plnění pneumatik dusíkem.
ano, omluvám se, byla to moje chyba i když jsem si byl vědom že nežijem ve vakuu...počítal jsem že 0 je vzduch okolí...Ondras píše:Což je důkaz vakua v pneu? Pak i ve vakuu žijeme, protože ten tvůj měřák ukazuje nulu i když leží na stolerenm píše:máte měřáky na kola? Zkuste si vyfouknout kolo a změřit...měřák vám nic neukáže...
________
darebashop.cz - s vůní spáleného benzínu
facebook - dareba hadry
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
darebashop.cz - s vůní spáleného benzínu
facebook - dareba hadry
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
- sotomaior
- Příspěvky: 1217
- Registrován: 12 úno 2004 22:09
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plnění pneumatik dusíkem.
ja si myslim ze je to taky reklamni trik, cistym dusikem to plnene neni, budou radi za 99,5%. kdyz tam nebudou cepovat vzduch michany s vodou tak ani klasika neni spatna... a furt nechapu jak mysli ze molekuly N2 sou vetsi, takze lepe tesni.... vzdyt kyslik ma vetsi atomarni polomer... a i kdyby, me na kolech v za sezonu unikne tak 0,2 tak to obcas zkontroluji a do servisu nemusim 
Škoda Octavia 1.9TDIFUN 4x4
hmm... a to tedy chcete řící že když budík na tlak turba ukazuje 1 bar tak jsem jako natlačil tlak jakej je v okolí
a na nulu klesá protože 1bar neumí naměřit? nebo když nafouknu jedno kolo z nuli na jeden bar mám tam stále nic? máte v tom kapku hokej chlapi... pokud vyfouknu pneu na nulu je tam 0 tzn. bude tam jen množství vzduchu jaké je pro daný objem pneu a bežný atmosferický tlak (podle nadmořské výšky) běžné a když následně nafouknu pneu na dva bary budou tam 2bary tzn rozdíl bude +- 2bary 
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
-
Ondras
- Moderátor
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 15 dub 2004 13:41
- Bydliště: !!!
- Kontaktovat uživatele:
Ne, opět je to rozdíl tlaků. Pokud máš nafoukáno na 1bar, tak pokud by jsi budík (či jeho čidlo) v ten okamžik odstranil, tak by tou dírou unikal vzduch pod tlakem 1bar (vůči okolí).elviiis píše:hmm... a to tedy chcete řící že když budík na tlak turba ukazuje 1 bar tak jsem jako natlačil tlak jakej je v okolí
Na nulu klesá, když je v místě měření stejný tlak jako v okolí - po oddělání čidla by nic neunikalo, ani se nepřisávalo.elviiis píše:a na nulu klesá protože 1bar neumí naměřit?
Ne, máš tam o bar více, než v okolí - opět analogie - vzduch z pneu by unikal.elviiis píše:nebo když nafouknu jedno kolo z nuli na jeden bar mám tam stále nic?
To co ukazuje budík, není absolutní hodnota tlaku plynu, ale je vztažená k okolí.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|
Kuwa chlapi... dyť o tom mluvím... tzn rozdíl tlaku bude 2bary... je jedno že v běžné nadmořské výšce je tlak 1atmosféra pro budík je to nula... takže pokud ukáže 2bary je tam vůči atmosferickému tlaku tlak 2bary... a jde o ten rozdíl kterej bude 2bary... ne 1 ne 1.5 ale 2...
tzn pokud je vpneu 0 je tam např 5l vzduchu a jakmile tam natlačím 2bary bude tam např 15l směsi tzn má li původní směs 78% tak po přidání 10l dusíku (směsi kde je 99% dusíku) bude v 15l směsi 13.8l dusíku což je 92% dusíku...
čistě teoreticky nevím jak se bude mněnit závyslot objemu vzduchu na jeho tlaku...
tzn pokud je vpneu 0 je tam např 5l vzduchu a jakmile tam natlačím 2bary bude tam např 15l směsi tzn má li původní směs 78% tak po přidání 10l dusíku (směsi kde je 99% dusíku) bude v 15l směsi 13.8l dusíku což je 92% dusíku...
čistě teoreticky nevím jak se bude mněnit závyslot objemu vzduchu na jeho tlaku...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- sotomaior
- Příspěvky: 1217
- Registrován: 12 úno 2004 22:09
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plnění pneumatik dusíkem.
teoreticky by tlak/objem asi takto ... PV=nRT , p1V1=p2V2 za ideal podminek , jinak nevi nekdo, jak je udano slozeni vzduchu, je to v molarnich nebo hmotnostnich zlomcich?
Škoda Octavia 1.9TDIFUN 4x4
a co třeba že dusík neni tak agresivní na pneumatiku a má jiný kompresní vlastnosti vůči vzduchu...tudíž lépe absorbuje nárazy...myslim že taky celkem dobrej důvod
jinak...http://www.pneurevue.cz/casopis/news.php?id=72
jinak...http://www.pneurevue.cz/casopis/news.php?id=72
Opel Astra f 1.4 - prodano
BMW e46 Touring 320d - rozbito
Honda Accord 3.0 V6 - prodano
BMW e46 Touring 330d - aktual
BMW e46 Touring 320d - rozbito
Honda Accord 3.0 V6 - prodano
BMW e46 Touring 330d - aktual
- sotomaior
- Příspěvky: 1217
- Registrován: 12 úno 2004 22:09
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plnění pneumatik dusíkem.
hrnec09: s tou agresivitou maj pravdu, dusik je za beznych teplot inert... ale jeste sem nevidel pneu znehodnocenou oxidaci, materialy kordu sou dobre oceli... podle me to pneu neuskodi ale ani nejak nepomuze, kdyz clovek neni lempl a je si schopen obcas overit tlak v pneu...
Škoda Octavia 1.9TDIFUN 4x4
