Plnění pneumatik dusíkem.

Pneumatiky, elektrony, plecháče, podložky, šrouby, štefty, změna rozteče...

Moderátoři: Rudi, m.artty

Uživatelský avatar
renm
Příspěvky: 261
Registrován: 24 kvě 2007 13:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Příspěvek od renm »

LuckyR píše:
Ondras píše:Ale v prázdné gumě je atmosférický tlak! Nebo ji někdo před fouknutím dusíku z flašky vysaje? Nebo vymačká jako tubu? :D
Jj já bych to počítal s tim, že v tý pneu minimálně jedna atmosféra je, ale určitě ne 0 to je přece hloupost
máte měřáky na kola? Zkuste si vyfouknout kolo a změřit...měřák vám nic neukáže... 8)
________

darebashop.cz - s vůní spáleného benzínu
facebook - dareba hadry

Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |

Šubi
Příspěvky: 327
Registrován: 28 bře 2005 12:18
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Příspěvek od Šubi »

LuckyR píše:
Ondras píše:Ale v prázdné gumě je atmosférický tlak! Nebo ji někdo před fouknutím dusíku z flašky vysaje? Nebo vymačká jako tubu? :D
Jj já bych to počítal s tim, že v tý pneu minimálně jedna atmosféra je, ale určitě ne 0 to je přece hloupost
v pneu bude 1 atm. - ale tu nezměříš protože měřák ukazuje jen přetlak...
tzn - na měřáku budeš mít 0

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Příspěvek od Ondras »

renm píše:máte měřáky na kola? Zkuste si vyfouknout kolo a změřit...měřák vám nic neukáže... 8)
Což je důkaz vakua v pneu? Pak i ve vakuu žijeme, protože ten tvůj měřák ukazuje nulu i když leží na stole :D
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Sails66
Příspěvky: 198
Registrován: 25 dub 2007 18:53
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Sails66 »

Vzduch opravdu nemá tlak 0 :D to by asi nešlo. Má tlak řekněme kolem 1000 hPa (podle toho v jaké jste nadmořské výšce) a to je tlak 1 bar (pokud se teda nepletu). Takže i když kolo vypustíme, je v něm tlak jako v okolí a tzn. 1 bar. Měřák nám sice ukáže nula, ale to proto, protože měří na principu změny tlaku v pneu a ve vzduchu. tedy když kolo nafoukáme na 2 bary dusíkem tak tam je 1 bar vzduchu a 2 bary dusíku. :)

Uživatelský avatar
renm
Příspěvky: 261
Registrován: 24 kvě 2007 13:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Příspěvek od renm »

Šubi píše:
LuckyR píše:
Ondras píše:Ale v prázdné gumě je atmosférický tlak! Nebo ji někdo před fouknutím dusíku z flašky vysaje? Nebo vymačká jako tubu? :D
Jj já bych to počítal s tim, že v tý pneu minimálně jedna atmosféra je, ale určitě ne 0 to je přece hloupost
v pneu bude 1 atm. - ale tu nezměříš protože měřák ukazuje jen přetlak...
tzn - na měřáku budeš mít 0
asi máte pravdu, tohle jsem trochu podcenil...
takže to přepočítám - 1 atmosféra vzduchu = 0,3 atm jiných plynů než dusíku
dusík - 2 atmosféry + 0,7 atmosféry
- takže mě to vychází minimálně 89 % objemu je dusík :D
Tak jo no...ale myslím že to bude možná jinak...jo a ví někdo jak se ty kola foukají? co když je nafoukají, pak vyfouknou a pak znova nafoukají dusíkem? :) No jo...to je blbost... :lol:
A četl jste někdo jaké složení má vzduch u pneumatiky třeba formule 1 a následný vliv na jízdní vlastnosti? Kdysi to bylo psané v carautu...zajímavé počtení :)to jen tak na okraj...s tímhle to nemá samozřejmě moc společného..
Naposledy upravil(a) renm dne 01 dub 2008 20:36, celkem upraveno 1 x.
________

darebashop.cz - s vůní spáleného benzínu
facebook - dareba hadry

Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |

Uživatelský avatar
renm
Příspěvky: 261
Registrován: 24 kvě 2007 13:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Příspěvek od renm »

Ondras píše:
renm píše:máte měřáky na kola? Zkuste si vyfouknout kolo a změřit...měřák vám nic neukáže... 8)
Což je důkaz vakua v pneu? Pak i ve vakuu žijeme, protože ten tvůj měřák ukazuje nulu i když leží na stole :D
ano, omluvám se, byla to moje chyba i když jsem si byl vědom že nežijem ve vakuu...počítal jsem že 0 je vzduch okolí... 8)
________

darebashop.cz - s vůní spáleného benzínu
facebook - dareba hadry

Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |

Uživatelský avatar
sotomaior
Příspěvky: 1217
Registrován: 12 úno 2004 22:09
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Příspěvek od sotomaior »

ja si myslim ze je to taky reklamni trik, cistym dusikem to plnene neni, budou radi za 99,5%. kdyz tam nebudou cepovat vzduch michany s vodou tak ani klasika neni spatna... a furt nechapu jak mysli ze molekuly N2 sou vetsi, takze lepe tesni.... vzdyt kyslik ma vetsi atomarni polomer... a i kdyby, me na kolech v za sezonu unikne tak 0,2 tak to obcas zkontroluji a do servisu nemusim :wink:
Škoda Octavia 1.9TDIFUN 4x4

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

hmm... a to tedy chcete řící že když budík na tlak turba ukazuje 1 bar tak jsem jako natlačil tlak jakej je v okolí :roll: a na nulu klesá protože 1bar neumí naměřit? nebo když nafouknu jedno kolo z nuli na jeden bar mám tam stále nic? máte v tom kapku hokej chlapi... pokud vyfouknu pneu na nulu je tam 0 tzn. bude tam jen množství vzduchu jaké je pro daný objem pneu a bežný atmosferický tlak (podle nadmořské výšky) běžné a když následně nafouknu pneu na dva bary budou tam 2bary tzn rozdíl bude +- 2bary :alien:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Sails66
Příspěvky: 198
Registrován: 25 dub 2007 18:53
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Sails66 »

A kolik myslíš že je běžný atmosférický tlak? V nadmořské výšce 300m může byt něco kolem 950 až 1000 hPa a to je 1 bar. Když nafoukneš pneu na 2 bary tak tam jsou 2 bary oproti atmosférickém tlaku. Nulový tlak je ve "vakuu"

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

elviiis píše:hmm... a to tedy chcete řící že když budík na tlak turba ukazuje 1 bar tak jsem jako natlačil tlak jakej je v okolí :roll:
Ne, opět je to rozdíl tlaků. Pokud máš nafoukáno na 1bar, tak pokud by jsi budík (či jeho čidlo) v ten okamžik odstranil, tak by tou dírou unikal vzduch pod tlakem 1bar (vůči okolí).
elviiis píše:a na nulu klesá protože 1bar neumí naměřit?
Na nulu klesá, když je v místě měření stejný tlak jako v okolí - po oddělání čidla by nic neunikalo, ani se nepřisávalo.

elviiis píše:nebo když nafouknu jedno kolo z nuli na jeden bar mám tam stále nic?
Ne, máš tam o bar více, než v okolí - opět analogie - vzduch z pneu by unikal.

To co ukazuje budík, není absolutní hodnota tlaku plynu, ale je vztažená k okolí.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

[quote="elviiis"][/quote]merak ukazuje pretlak, cize atmosfericky tlak ako 0.

ked ukazuje pretlak 1bar, tak realny tlak ktory tam je se 2bary

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Kuwa chlapi... dyť o tom mluvím... tzn rozdíl tlaku bude 2bary... je jedno že v běžné nadmořské výšce je tlak 1atmosféra pro budík je to nula... takže pokud ukáže 2bary je tam vůči atmosferickému tlaku tlak 2bary... a jde o ten rozdíl kterej bude 2bary... ne 1 ne 1.5 ale 2...

tzn pokud je vpneu 0 je tam např 5l vzduchu a jakmile tam natlačím 2bary bude tam např 15l směsi tzn má li původní směs 78% tak po přidání 10l dusíku (směsi kde je 99% dusíku) bude v 15l směsi 13.8l dusíku což je 92% dusíku...

čistě teoreticky nevím jak se bude mněnit závyslot objemu vzduchu na jeho tlaku...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
sotomaior
Příspěvky: 1217
Registrován: 12 úno 2004 22:09
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Příspěvek od sotomaior »

teoreticky by tlak/objem asi takto ... PV=nRT , p1V1=p2V2 za ideal podminek , jinak nevi nekdo, jak je udano slozeni vzduchu, je to v molarnich nebo hmotnostnich zlomcich?
Škoda Octavia 1.9TDIFUN 4x4

Uživatelský avatar
hrnec09
Příspěvky: 297
Registrován: 06 led 2007 17:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od hrnec09 »

a co třeba že dusík neni tak agresivní na pneumatiku a má jiný kompresní vlastnosti vůči vzduchu...tudíž lépe absorbuje nárazy...myslim že taky celkem dobrej důvod
jinak...http://www.pneurevue.cz/casopis/news.php?id=72
Opel Astra f 1.4 - prodano
BMW e46 Touring 320d - rozbito
Honda Accord 3.0 V6 - prodano
BMW e46 Touring 330d - aktual

Uživatelský avatar
sotomaior
Příspěvky: 1217
Registrován: 12 úno 2004 22:09
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Příspěvek od sotomaior »

hrnec09: s tou agresivitou maj pravdu, dusik je za beznych teplot inert... ale jeste sem nevidel pneu znehodnocenou oxidaci, materialy kordu sou dobre oceli... podle me to pneu neuskodi ale ani nejak nepomuze, kdyz clovek neni lempl a je si schopen obcas overit tlak v pneu...
Škoda Octavia 1.9TDIFUN 4x4

Odpovědět

Zpět na „Disky + Pneumatiky“