Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

elviiis píše:raddy ti určitě rozumí jen asi naraží na to co zajímá i mne a to jest že běžně na benzince netankuju benzín o teplotě -50st/c a vzduch tak chladnej se též nehledá snadno... tak kde ho kuci se srpem a kladivem vzali toho asi zajímá...
oni ho přece nikde nebrali. Naučili motor pracovat v podmínkách jaké jsou v 10000m a to je obsah kyslíku 15% a teplota -50. Vzduch je jasný a palivo se ochladilo v nádrží.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

elviiis píše:jo a ke slovu expanze směsi nechci rejt možná se platu... ale nepoužívá se toto slovo při motoru na vzduch kdy dochází k expanzi (rozpínání) při styku tlakového vzduchu běžné teploty a stalčeného zahřátého vzduchu ve válcích?
tak to řeknu jinak. Zvětšení objemu nasaté podchlazené směsí vlivem tepla při příchodu do teplého prostředí následně po výfuku. Tak to bylo myšleno.

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

jo takže to letadlo prostě dělalo to samé co dělá uato na zemi saje vzduch tepltoy okolí a benzín v nádrži má teplotu okolí... takže opět jsme pouze v teorii... protože já mám dneska na teploměru 28stupňů...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

A praxe bude taková podchladit palivo i vzduch pomocí co2 na zmíněných -50 a dostat ho do válce. Byť jen krátkodobě věřím tomu a simulace tomu také odpovídá dosáhnu většího výsledku než s turbo. Jak s tím motor naučit pracovat si prozatím nechám pro sebe. Nevýhoda už tolikrát opakovaná je chladicí médium v prostředí 28'C.

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

aha takže když postavíš přeplnovaný motor.řekněme nějaký 2litr Turbo řekněme s 450 - 500hp, tak stím podchlazením směsi budeš na 2litrovým NA mít vyšší výkon? to je určitě nesmysl..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

blázen píše:aha takže když postavíš přeplnovaný motor.řekněme nějaký 2litr Turbo řekněme s 450 - 500hp, tak stím podchlazením směsi budeš na 2litrovým NA mít vyšší výkon? to je určitě nesmysl..
mno smyls by to mělo... asi teda... jenže dosáhnout takových výsledků s turbem je celkem normální reálné , dlouhodobé a nikterak více náročnější na provoz (když pomineme spotřebu paliva)...

jenže už vydím jak budeš ochalozavot směs o teplotě 30st/c na -50... takže se dostáváme k tomu že debata o tomto je naprosto zbytečná protože až budeš schopen takto ochladit směs bude benzínovej motor jen muzeu :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:36, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
CRX_Zamek
Příspěvky: 120
Registrován: 26 lis 2007 14:15
Bydliště: Mladá Boleslav/Nosálov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CRX_Zamek »

Taboo píše:
Idaho píše:každopádne příklad praktického využití ti Libor dal, nebo jsi to nečetl celé?
Já neříkám že se to použilo v aute, já píšu že mne zajímá zda je to reálné v aute využít a jaké budou náklady a učinnost..
Opet, podobne jako DEI se snazite najit reseni neexistujiciho problemu. Trvaly vykon motoru neni v dnesnich dobach problemem. Naopak, co predstavuje problem je prenos vykonu motoru do kol a nasledovne do povrchu vozovky. Driveline urcena puvodne pro (napriklad) 200HP motor se nepotyka s 5-7 nasobkem vykonu (dosazitelnym pomoci preplnovani) moc dobre a misto pro zvyseni sirky pneumatik taky neni v karesoriich dnesnich vozu neomezene. Az budete menit synchronizatory, ozubeni a loziska prevodovky jednou tydne a rozebirat motor (a menit loziska klikove hridele a ojnic, tesneni hlavy, etc.) kazdy mesic coby beznou udrzbu - aby ten vuz byl vubec schopny provozu, potreba dalsiho narustu vykonu nastane z financniho a casoveho hlediska naprosto absurdni. Staci se samozrejme podivat to sveta Top Fuel dragsteru - aby clovek videl, co poteseni z nekolikasekundove jizdy vyzaduje a stoji.
Pokud si teda zvolite HP hranici, se kterou jste se ochotni po strance udrzby a provozuschopnosti potykat, tak zjistite, ze turbo anebo kompresor je pro dlouhodobe pouziti i nadale tou nejlepsi financni volbou. Jiste, nitrous anebo podchlazeni smese paliva muze mit vyssi ucinost a moznost dosazitelnosti vyssich vykonu, nez pomoci konvencniho preplnovani, ale u cilove cary, ke ktere vas dostane pouze driveline, ktera ten vykon motoru vydrzela, nikoho teoriema o ucinosti neumlatite.
:wink:
SRY za OT,ale jak často TABOO měníš v tom tvém vnitřnosti?Někde sem četl,že taky děláš často repas,jo a kolik máš stávající výkon?.Díkas za odpověď

Ještě jednou sry za OT.
My nick zam3k_crx!

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

blázen píše:aha takže když postavíš přeplnovaný motor.řekněme nějaký 2litr Turbo řekněme s 450 - 500hp, tak stím podchlazením směsi budeš na 2litrovým NA mít vyšší výkon? to je určitě nesmysl..
neříkám že vyšší. Říkám že pokud přestavis atmosféru na turbo a dosáhnes na tento výkon,ovšem trvale,já na tu samou hranici dosáhnu podchlazením vzduchu a paliva,ovšem omezeným časem v závislosti na objemu chladícího média. Jinak řečeno,atmosféra je schopna nasat si nějakých dle typu sani a časování nějakých 50 až 80% směsi. Použijí li turbo náplním válec v závislosti na plnícím tlaku na cca 180% objemu válce. Totoho množství směsi jsem schopen při normálním nasátí atmosféry tam dostat podchlazením. Rozumíme si? Bohužel krátkodobě. Tedy stejné množství směsí stejný výkon. U použití tohoto systému u turbo už je to jinak. Jelikož samo turbo už té směsi dá tolik,a teoretická hodnota zažehu směsi je 290% ku objemu válce,dostat se na tuto hodnotu a tím posunout hodnotu výkonu na teoretickou hranici 400kw/l objemu. Opět si rozumíme? Mmch: viděli jste a taboo to jistě potvrdí,kolik motorů u dragsterů,teď mluvím o těch které mají výkon nad 1000kw používá turbo? Zda mají třeba chlazení hlav,válců atd? Nemají. A proč? Protože se využívá efektu chlazení palivem. Směs nitrometanu a hydrazinu. Vedlejším efektem bohužel zůstává produkce vodíku a oxidu uhelnatého při spalování. Proto ty plameny od výfuku.

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

no libor, prilis si ma nepresvedcil, velmi rychlo si odskocil z presvedcovania ze take nieco sa normalne pouzivalo a keby si chcel tak to spravis kedykolvek teraz do roviny dalsieho teoretizovania a navyse v odlisnych oblastiach....

zacal si s tym, ako dosiahne atmo motor ucinnost 400% expanziou podchladeneho paliva a zmesi (naozaj mi nemusis skenovat technicke vykresy, na zaciatku debaty som mal pocit ze mas o tom doma minimalne zopar kniznych publikacii), detto o pouziti v f1, najprv podchladenie, potom splynovanie, takisto by som si rad nieco precital, ved nebud lakomec a uved nejaky zdroj, ked si si spravil taku peknu debatku...
pises, ze rusky motor v la5 vlastne bezi tymto specialnym sposobom preplnovania normalne, len pouziva co priroda ponuka

[quote="Libor12 Abych to uvedl na pravou míru. Zmíněný motor švecov pracoval se směsí vzduchu a benzínu pod -50'C. Jeho plnění bylo účinnější než u turbo díky expanzi podchlazené směsi. Rozumíme si? Tam se nic nepodchlazovalo. Motor takto pracoval v reálném prostředí. A jeho výkony na tehdejší dobu mluví za vše. Neřekl jsem ani že se 10krát zvětší výkon. Prostě jen to že oproti normální teplotě kdy směs má nějaký objem,jejím podchlazením se zmenší. To znamená že pod bodem mrazu -50 jsem ji schopen dostat do válce v poměru ku teplé směsi o 400% víc. Rozumíme si?[/quote]

.
hm, zaujimave, preco to iste nepouziva konkurencia a preco posledna verzia tohoto motora (zo vstrekovanim paliva) pouzivala kompresor?
preplnovanie ako take vzniklo kvoli leteckym motorom a preco? nie pre zvysenie vykonu pri vzlete, tam je ho dost. ale pre zvysenie vyskoveho dostupu, to je jediny dovod preplnania. nahrada HMOTNOSTI kyslika v nasavanej zmesi, to je cele. ubytok koncentracie kyslika vo vzduchu sa nahradi zvysenim celkoveho objemu vzduchu-jeho stlacenim.
keby vo vyskach kvoli teplote fungovalo "prirodzene preplnanie" na tebou uvadzanych 400% efektivity plnenia, tak by mechanicke preplnanie stratilo zmysel.
v dobe 2.sv vojny by taketo riesenie (400%efektivita plnenia atmo motora) znamenala obrovsku vyhodu nad konkurenciou, specialne ak by nemala mechanicke preplnanie a z nejakeho dovodu odmietla prirodne. tym padom by sa taketo technicke riesenie stalo unikatne a urcite by sa spomenulo v technickej specifikacii motora, ale naozaj som nebol schopny nic podobne zistit, napriek tomu ze technickych dat o tomto motore je naozaj dostatok.
V skutocnosti bolo a stale je jedine pouzivane riesenie mechanicke preplnanie piestovych leteckych motorov, toto bol prelom v ich konstrukcii v 2sv. vojne a (co ja viem) jediny pouzivany sposob zvysenia ich vyskoveho dostupu.
na zemi argumentujes technickymi problemami s chladenim, preco to ale nefici/neficalo vo vzduchu, preco sa vlastne vynaslo a vyvinulo preplnovanie? ved same od seba to ide este lepsie....
neviem, ale tebou zacata tema mi pripada taka ako napisal taboo-hladanie riesenia neexistujuceho problemu a to navyse velmi spekulativnym sposobom. ale ako pisem, dobre odkazy by ma dokazali presvedcit...

a nakoniec, porovnanie dragsterov s palivom nitrometan a otazka preco dosahuju take vykony nema absolutne nic spolocne s tym s cim si zacal.
preco dragstery nepouzivaju turbo? pretoze to iste co robi turbo robi ich normalne palivo-nitrometan. zabudol si dodat ze nitrometan je palivo s velmi specialnou vlastnostou-jeho stochiometricky pomer je takmer 1:1. co to znamena? ze takmer vsetok kyslik potrebny na kompletne zhorenie paliva ma nitrometan v sebe. a co znamena toto? moznost dodavky obrovskeho mnozstva paliva bez nutnosti dodavky este vacsieho mnozstva vzduchu. vysledok? vykon 7000k z 6l motora. ak by si chcel dostat ten isty vykon benzinom, musel by si dodat 13x viac vzduchu ako paliva a to urobi prave turbo.....
Naposledy upravil(a) raddy dne 01 črc 2008 19:30, celkem upraveno 7 x.

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

stejně je to nesmyslná teorie pro použití v autech, i kdyby se mi podařil nádrž s benzínem ochladit dusíkovým dvojobalem na -100, a teplotu vzduchu mega intercoolerem na - 50, tak vyvstává další problém a tím je led, ve výšce kde to použili na letadle, je pokud se nemýlím minimální vlhkost vzduchu, a na zemi je bohužel jiná, a kdybych to chtěl použít na zemi, tak bych za sebou musel táhnout vagon co by sušičku vzduchu aby mi led neucpal trubky
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Rady,nikam jsem neodskočil. Precti si ještě jednou co jsem napsal. Ne že zvýším účinnost motoru o 400% ale že ji tam při podchlazení na -50 dostanu o tolik více. Efektivita spálení je však o trochu méně. Čili při podchlazení nemusím jít až na tuto hranici. Konkurence šla cestou použití oxidu dusného. A musím souhlasit i s tím,že poslední verze svecova měla kompresor. Sice pak dosáhli větších výšky ovšem zhoršila se manévrovatelnost. S tím motorem n/a se létalo dost dlouho a měl vynikající výsledky i při použití prostředí nabízeného přírodou. Mýlís se,nitrometan má obdobnou hranici laminarního horeni jako benzín 0.5m/s a 1.7:1 s.p. Takže přece jen nějaký vzduch potřebuje. Hydrazin se přidává kvůli chlazení. Tato směs se však velmi nestabilní. Samozřejmě že pár publikací doma mám. Zatím si vystačím s tím co o konstrukci motoru švecov vím,a taky jak dokázal pracovat v prostředí -50. Co se zplynování paliva používaného v f1 toy se dočtes na jejich stránkách nebo v některém z časopisu věnující se této tematice. Věřím že najdeš i pár odkazů. Toto ovšem nesouvisí s podchlazovaním. Jen jsem v tomto tématu o tom viděl zmínku. Jsem rád že i Taboo připustil efektivitu ochlazování. Pokud se nemýlím tak jistě potvrdí,že i mitsubischi někdy v 90letech experimentovalo s chlazením vzduchu a benzínu u svých motorů s kapalnym dusíkém ale už nevím proč od něho upustilo. Možná zmiňovaný led nebo nemožnost regulace teploty,nevím.
Naposledy upravil(a) Libor12 dne 01 črc 2008 19:37, celkem upraveno 1 x.

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

Libor12 píše: Mýlís se,nitrometan má obdobnou hranici laminarního horeni 0.5m/s 1.7:1 s.p. Takže přece jen nějaký vzduch potřebuje.
raddy píše:zabudol si dodat ze nitrometan je palivo s velmi specialnou vlastnostou-jeho stochiometricky pomer je takmer 1:1. co to znamena? ze takmer vsetok kyslik potrebny na kompletne zhorenie paliva ma nitrometan v sebe. .
napisal som takmer, 1.7:1 voci 14.7:1 znesie slovko TAKMER bez problemov. Takze opravujem, nie takmer 1:1 ale presne 1.7:1...

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

:) také mě chytás za slovo. Nicméně představu mám,simulace kterou jsem si vytvořil,která vychází z reálných podmínek také hovoří sama za sebe. Teď jen zpracování. Neříkám že je to cesta k trvalému navýšení výkonu a použití. Bohužel omezené možnosti chladícího média. I zmíněná vzdušná vlhkost bude činit problém. Ale je to cesta tím směrem,kdy klasický způsob už skončíl. V podstatě něco podobného jako oxid. Jeho použití je také krátkodobé k navýšení výkonu. Jenže levnější varianta ve srovnání s co2

Bobas
Příspěvky: 6
Registrován: 11 črc 2006 20:24
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bobas »

Ahoj kluci,se zájmem jsem pročetl toto téma.Vidím,že mezi vámi jsou opravdoví odborníci,protože i přes můj pokročilejší věk,kdy se stále motám kolem aut a vymýšlel jsem kdysi všelijaké ptákoviny,jsem většinou vedle.Můžu jen sdělit svoje zkušenosti.V šedesátých létech jsem začal jezdit s Tatrou 57,vzduchem chlazená.Pokud bylo vedro,auto nejelo,po dešti se mohlo potrhat.Pak jsem si přečetl,že za II.války němci u Messerů pro zvýšení výkonu používali přisávání vody.Po různém laborování jsem to dotáhl až po montáž do Fiata 127,který ve vedrech jel jak z praku a vychlastal mě na 100 km 5 l vody.Jisté je logické vysvětlení,že voda zvětší objem kyslíku ve válci a i nepatrně i ochladí potrubí,kterým je nasávána.Ale jestli toto ochlazení mělo nějaký vliv na chod motoru...?Vím,že konstrukce motorů je už někde jinde,ale myslím si,že stále platí,že studený a vlhký vzduch jsou pro motory nejlepší kombinací.Fandím vám, vždyť většina geniálních nápadů vzešla právě od takovýchto nadšenců.Jen vám trochu závidím,že si turba nemusíte vyrábět na koleně jako já před 25ti lety. 8)
Provádím repase tlumičů pérování www.opravy-tlumicu.com

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

Libor12 píše:
blázen píše:aha takže když postavíš přeplnovaný motor.řekněme nějaký 2litr Turbo řekněme s 450 - 500hp, tak stím podchlazením směsi budeš na 2litrovým NA mít vyšší výkon? to je určitě nesmysl..
neříkám že vyšší. Říkám že pokud přestavis atmosféru na turbo a dosáhnes na tento výkon,ovšem trvale,já na tu samou hranici dosáhnu podchlazením vzduchu a paliva,ovšem omezeným časem v závislosti na objemu chladícího média. Jinak řečeno,atmosféra je schopna nasat si nějakých dle typu sani a časování nějakých 50 až 80% směsi. Použijí li turbo náplním válec v závislosti na plnícím tlaku na cca 180% objemu válce. Totoho množství směsi jsem schopen při normálním nasátí atmosféry tam dostat podchlazením. Rozumíme si? Bohužel krátkodobě. Tedy stejné množství směsí stejný výkon. U použití tohoto systému u turbo už je to jinak. Jelikož samo turbo už té směsi dá tolik,a teoretická hodnota zažehu směsi je 290% ku objemu válce,dostat se na tuto hodnotu a tím posunout hodnotu výkonu na teoretickou hranici 400kw/l objemu. Opět si rozumíme? Mmch: viděli jste a taboo to jistě potvrdí,kolik motorů u dragsterů,teď mluvím o těch které mají výkon nad 1000kw používá turbo? Zda mají třeba chlazení hlav,válců atd? Nemají. A proč? Protože se využívá efektu chlazení palivem. Směs nitrometanu a hydrazinu. Vedlejším efektem bohužel zůstává produkce vodíku a oxidu uhelnatého při spalování. Proto ty plameny od výfuku.
pak nechápu vůbec smysl něco takového se snažit realizovat.. takže taky souhlasím s tabooem, hledání něčeho v ničem..
btw:1000kw dragstery lítaj s turbem/ama..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Oxid dusny také vytáhli zpět na světlo světa až v 70 letech jako revoluci ve výkonu motoru. Tam kde rusové skončili já začnu. Oni totiž neměli teploměry reagující ve ms na změnu teploty,neměli programovatelné jednotky,palivové mapy které budou reagovat a přizpůsobí množství vstřiku atd., zkrátka jen ten srp a kladivo a v daleko primitivnéjších podmínkách dokázali vytvořit bezesporu jedny z nejlepších stíhaček. A nejen je. Nejsem žádný zarytý bolševik,ba naopak,ale musím říci že ruští konstruktéři a nejen letadel byli daleko lepší než jejich protivníci. A spousta nápadů pochází právě od nich a od nás.

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Libor12 píše:Nejsem žádný zarytý bolševik,ba naopak,ale musím říci že ruští konstruktéři a nejen letadel byli daleko lepší než jejich protivníci. A spousta nápadů pochází právě od nich a od nás.
No a vydíš to japonci to okoukali a kde jsou oni teď a kde jsme mi a rusko :lol:

Myslím že jsi opravdu na špatném fóru :twisted:

nic méně přinášíš zajímavé poznatky jen je skus upravit pro naše užití :)
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Také že je upravím pro použití v autě. Sice to bude fungovat omezeně jako no2. Ještě pár detailů k doladění a už se bude vyrábět prototyp. Testovací auta už také jsou.

mashina
Příspěvky: 46
Registrován: 27 lis 2005 14:50
Bydliště: cb
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mashina »

libore ty teda rikas ze diky ochlazeni paliva se ti ho podari dostat do valcu vetsi mnozstvi? jestli ano tak k cemu je to dobry? my hlavne potrebujem tam dostat co nejvic kysliku. Neni problem dat vstriky s vetsim cc

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Neřekl jsem podchlazením paliva,ale směsi. Opravdu větší vstřik není problém. Jenže atmosféra není sama o sobě schopna nasát více vzduchu. To je dané vlastnostmi časování,svody,délkou sani a velikostí. Takže i při sebelepším odladěni do atmo nedostanes více než 80% objemu válce. Použijes tedy přeplněni(turbo,kompresor) trvalý výkon,nebo Ti stačí krátkodobý a směs podchladis.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od JonnY »

hmm, co ja viem tak za urcitych okolnosti (nejake rezonancne sanie) sa da aj atmosfericky motor dotlacit ku 100% pripadne trosicka viac.

mashina
Příspěvky: 46
Registrován: 27 lis 2005 14:50
Bydliště: cb
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mashina »

Libor12 píše:Neřekl jsem podchlazením paliva,ale směsi. Opravdu větší vstřik není problém. Jenže atmosféra není sama o sobě schopna nasát více vzduchu. To je dané vlastnostmi časování,svody,délkou sani a velikostí. Takže i při sebelepším odladěni do atmo nedostanes více než 80% objemu válce. Použijes tedy přeplněni(turbo,kompresor) trvalý výkon,nebo Ti stačí krátkodobý a směs podchladis.
a kolik rikas ze se zvysi hustota vzduchu kdyz ho ochladis z 40stC na -40? jinak preju hodne stesti, doufam, ze nas budes informovat:)

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Ano,četl jsi správně. Je možnost,ale jen v určitém spektru otáček a délce sani dosáhnout přetlaku v potrubí až 0.4bar. Je zde využito opět fyzikálních zákonů. To je na delší článek a vysvětlování. Když řeknu že se v sani vytvoří pulsy tím že při expanzi a výfuku vzniká zvuková vlna a při překryti ventilu se využije k rozhoupang sloupce směsi v sani která se "opře" o okolní atmosféru a tak dojde k vytvoření přetlaku,opět se objeví názory a začnou mi to vyvracet že to tak není. Chvilku googli něco o tom určitě najdeš. Když nebudeš něčemu rozumět tak jsem ochoten vysvětlit.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od JonnY »

ono ja o tom aku taku predstavu mam :)

jedine co mi robilo troska problem bolo, ze tlakova vlna sa moze odrazit od konca sania (alebo ako to hovoris "opriet" o atmosferu)

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Pokud jsi někde viděl vysvětlení,tak mu věř. Ve zkrácené verzi dochází k rozkmitaní sloupce vzduchu před ventilem a využití rozdílu tlaku. To samé se musí zohlednit při konstrukci výfuku. Ta sama zvuková vlna při expanzi a výfuku nesmí být od konce výfuku zpět dříve než zavře výfukový ventil. Jinak vlastně nahradí jeho funkci a podstatně zhorší plnění.
Naposledy upravil(a) Libor12 dne 03 črc 2008 13:19, celkem upraveno 1 x.

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

Libor12 píše:Ano,četl jsi správně. Je možnost,ale jen v určitém spektru otáček a délce sani dosáhnout přetlaku v potrubí až 0.4bar. Je zde využito opět fyzikálních zákonů. To je na delší článek a vysvětlování. Když řeknu že se v sani vytvoří pulsy tím že při expanzi a výfuku vzniká zvuková vlna a při překryti ventilu se využije k rozhoupang sloupce směsi v sani která se "opře" o okolní atmosféru a tak dojde k vytvoření přetlaku,opět se objeví názory a začnou mi to vyvracet že to tak není. Chvilku googli něco o tom určitě najdeš. Když nebudeš něčemu rozumět tak jsem ochoten vysvětlit.
toto je pravda, lze vytvořit přetlak snad až 0,5bar pomocí pulsů vzduchu odrážejících se od zavřeného ventilu zpět na klapku
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:37, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
CRX_Zamek
Příspěvky: 120
Registrován: 26 lis 2007 14:15
Bydliště: Mladá Boleslav/Nosálov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CRX_Zamek »

Díky za odpověd.

// necituj zbytecne pls... Beaver
My nick zam3k_crx!

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Taboo: Ve spoustě věci s tebou samozřejmě souhlasím. Výkon motoru,životnost,přenos výkonu na silnici. Ale... Obecně pravidlo o nárůstu výkonu 1% při ochlazení vzduchu o 11F platí jen pro teploty vzduchu do 0'C. Pokud jdeš dále tak pod 0 tak už toto pravidlo neplatí. Při podchlazovaní paliva i vzduchu je toto pravidlo nepoužitelné. Objem tím i hustota jak vzduchu tak paliva se mění zcela jinak v plusovych hodnotách než v minusovych. Zmenší li se při ochlazení z 28'C objem vzduchu o 1.369 při poklesu na 0'C v jeho objem při poklesu od nuly do -28'C je už 2.951 a o dalších 20'C dolů už je to 4.017 toto ovšem platí pro normální tlaky a teplotu do -94'C. Dále už jsou hodnoty opět jiné. Podobné hodnoty platí i pro palivo. Jinak už cílové komponenty k ochlazení jsou už ve finální fázi na papíře a připravuje se jejich výroba. Nechci tím nahrazovat turbo,to v žádném případě. Protože použitím na sériovou atmosféru v přeplněni o nějakých 400% směsí více by byla okamžitá smrt motorů. Viděl bych použití tam,jako třeba u podchlazeného paliva a turbomotoru mu dovolit zvýšit plnící tlak při zachování doby vstřiku. Tím by mohl jít krátkodobě výkon nahoru. Celé to je pro použití pouze tak jako třeba NOS. Ovšem v našich podmínkách je při srovnání ceny oxidu dusného a oxidu uhličitého neporovnatelne. Mám nějaké zkušenosti třeba s NOS,a můžu jen potvrdit tvá slova o přemýšlení kdy to tlačítko "boost" stisknout právě kvůli ceně náplně. MMCH,už jsem si vzpomel proč mitsubisi ustoupilo od podchlazovaní paliva a směsi. Bylo to právě kvůli extrémnímu nárůstu výkonu a destrukci motoru.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“