uprava motoru renault v6 benzín

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
jolik
Příspěvky: 118
Registrován: 28 srp 2007 19:57
Bydliště: ostravwa

Příspěvek od jolik »

hm,po generálce bych motor neotvíral :?
Vento GTI 150+

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

jo neotvírat aby ses nelekl cos to tam splodil :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Bob
Příspěvky: 1446
Registrován: 29 srp 2004 18:41
Bydliště: Brno

Re: uprava motoru renault v6 benzín

Příspěvek od Bob »

motor byl kouslej takže krom obalu vše dělané vybrus pisty hlava klika pod hlavou kovové těsnění a tvrtčí pružiny pot ventilama prostě go, jo a hlava je snižená o 0,25
RENAULT LAGUNA V6 24V 152KW SOUČASNOST peugeot 106 xi do města
Suzuki GSX R 750 W 144 koní
www.revilohifi.cz
!!!!!ano dělám chyby v pravopise sem dizlektik!!!!

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava motoru renault v6 benzín

Příspěvek od bóďa »

Bob píše:motor byl kouslej takže krom obalu vše dělané vybrus pisty hlava klika pod hlavou kovové těsnění a tvrtčí pružiny pot ventilama prostě go, jo a hlava je snižená o 0,25
jenom jedna hlava? :twisted: :lol:

myslim si ze to je zaklad vic nez dobrej a nemusis mit tak obavu o motor a dalsi investice nemusej zacinat genralkou motoru coz by se dost prodrazilo... takze bych na tom asi udelal ty lehci upravy co jsou tu popsany jestli nechces ten motor zase rozebirat kvuli jinejm pistum...
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Bob
Příspěvky: 1446
Registrován: 29 srp 2004 18:41
Bydliště: Brno

Příspěvek od Bob »

nejlepší je natom že mě to nestalo ani floka vše dodal byvalí majitel rozebyrat se mě komplet nechce hledám spíš varianty na "povrchu" než komplet rozborku

hlavy to má dvě??? :shock: :lol:

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

tak na povrchu můžeš akorát tak provrtat střechu a leštit kapotu a pak to možná líp pojede :lol:

pokud chceš honik KW tak ho rozeber a poskládej pořádně, tj. slícuj požádně sání,zalešti ho,zkus použít jiné vačky a písty a jiný předstih,možná poupravit AFR pak se možná něčeho dočkáš... jinač bez přeplnování to asi moc nemá cenu..když už bys do toho lezl a měnil písty..tak už použij pro menši kompresi, instaluj lepší palivové čerpadlo,vstřiky, kompresor a dolad AFR s předstihem.. pak to bude lepší..pokud se to nerozsype protože rencky sou z bahna,..hlavně převodovky

nejlíp je zkusit si na nějakém odborném cizím foru najít někoho ,kdo už něco poskládal coby s vyšším výkonem a jednoduše to udělat podle něj
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bóďa »

Bob píše:nejlepší je natom že mě to nestalo ani floka vše dodal byvalí majitel rozebyrat se mě komplet nechce hledám spíš varianty na "povrchu" než komplet rozborku

hlavy to má dvě??? :shock: :lol:
no vidis tak uelej ten vejfuk a sani... a jo, je to pěkná saň :lol:
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

jj udělaj sání vejfuck atd ať máš dobrej pocit... nesouhlasím z bláznem že jedině přeplňování... kopress 14:1 by s tím taky dobře hnula :lol: ono hlavně jak psal blázen jestli jsou motory měkoty tak bych šel na sériové střeva opatrně...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

elviiis píše:jj udělaj sání vejfuck atd ať máš dobrej pocit... nesouhlasím z bláznem že jedině přeplňování... kopress 14:1 by s tím taky dobře hnula :lol: ono hlavně jak psal blázen jestli jsou motory měkoty tak bych šel na sériové střeva opatrně...
nesouhlasím.. výkon s velikostí kompresního poměru neroste lineárně v žádném případě,jediné co lineárně poroste bude riziko poškození motoru. Použitelný kompresní poměr bude tak 11,5 - 12:1 víc určitě ne,nárust výkonu bude malý a bude muset jezdit na bůhví co..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

blázen píše:
elviiis píše:jj udělaj sání vejfuck atd ať máš dobrej pocit... nesouhlasím z bláznem že jedině přeplňování... kopress 14:1 by s tím taky dobře hnula :lol: ono hlavně jak psal blázen jestli jsou motory měkoty tak bych šel na sériové střeva opatrně...
nesouhlasím.. výkon s velikostí kompresního poměru neroste lineárně v žádném případě,jediné co lineárně poroste bude riziko poškození motoru. Použitelný kompresní poměr bude tak 11,5 - 12:1 víc určitě ne,nárust výkonu bude malý a bude muset jezdit na bůhví co..
Mno to je asi relativní... vyděl jsem spoustu amerik s maso kompresí a mněli slušný obejmový výkon... i když jak říkáš jezdili bůh ví na co...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

procentuální nárust výkonu řekněme od 6:1 do těch 12:1 je mnohonásobně vyšší jak z 12:1 na 18:1 ty procenta jdou dolů a to hrozně moc.. takže můj názor na 14:1 je ,že je to nesmysl vůči jiným možným úpravám
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

percentualny narast vykonu voci zmene kompresneho pomeru by mal byt linearny (ina vec je linearita potrebneho oktanoveho cisla paliva) a samotny narast vykonu je cca 4% na 1bod kompresie, cize napr. pri zmene kompresie z 10:1 na 11:1 sa vykon zvysi o cca 4%. aspon tak tvrdia mudre knihy...

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

nesouhlasím ,já vyčetl, že účinnost tepelného oběhu klesá s hodnotami nad cca 12:1 (krom toho bych vzal v úvahu nebezpečí detonací) ,to znamená,že zisk výkonu je v porovnání se zvyšujícím se kompresním poměrem do 12:1 výraně nižší, ,...kurva halík nižší,nižžší
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

souhlasím s bláznem -navíc nevím nač kompresi jak hovado, když potom k tomu nebude mít vačky :wink:

nechápu lidi co dávaj kompresi 12 na seriový vačky, když i vačkám 294/285 co mam já stačí 11.2:1, výrobce doporučuje minimum10.5:1 bezpečný maximum 11.6...víc by taky šlo za cenu lepšího benzínu,než je mix 99/98,za cenu poškození a rychlejšího opotřebení motoru (občas se takový motory silně přehřejvaj)

velkou kompresí můžeš mírně zlepšít průběh Mk ve středních otáčkách, max výkon to o moc nezlepší (ze seriovejch 9.5 na 12:1 na skoro seriovým motoru nárust skoro 0 - lepší vejfuk,hlava,sání=+8PS...,přičemž stejnej výsledek na brzdě měl stejně osazenej a poladěnej motor s KP 10,5:1)

jo a co si pamatuju ze školy, tak velikost KP souvisí s tepelnou účinností motoru a zvýšení o 1 bod teoreticky znamená nárust výkonu kolem 3PS...bohužel do hranic 12:1..

proto bych šel cestou rozumného navýšení KP - své by si k tomu měl říct i případný ladič/výrobce vaček... :)

tsin
Příspěvky: 413
Registrován: 15 čer 2006 19:22

Příspěvek od tsin »

presne tak, blazen ma pravdu.. ostatni reci jako zvysovat kompresi na 12 a vice je holy nesmysl u tohoto motoru
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

blázen píše:nesouhlasím ,já vyčetl, že účinnost tepelného oběhu klesá s hodnotami nad cca 12:1 (krom toho bych vzal v úvahu nebezpečí detonací) ,to znamená,že zisk výkonu je v porovnání se zvyšujícím se kompresním poměrem do 12:1 výraně nižší, ,...kurva halík nižší,nižžší
znie to logicky, ale preco potom pouzivaju napr. zavodne motory spalujuce metanol kompresny pomer 15:1 aj vyssi?

uplny zaklad na uvod:
http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_ratio

trosku praxe:
http://www.popularhotrodding.com/tech/0 ... index.html

vysoke kompresne pomery maju svoj dovod a zaroven prinasaju svoje specificke problemy....samozrejme, je rozdiel ak sa bavime o seriovo produkcnom motore a zavodnom speciale, ale na druhej strane nie je spravne tvrdit vseobecne ze kompresia nad 12:1......atd

najviac praktickych informacii sa na tuto temu dozvies na americkej hot rod scene....

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

raddy píše:
blázen píše:nesouhlasím ,já vyčetl, že účinnost tepelného oběhu klesá s hodnotami nad cca 12:1 (krom toho bych vzal v úvahu nebezpečí detonací) ,to znamená,že zisk výkonu je v porovnání se zvyšujícím se kompresním poměrem do 12:1 výraně nižší, ,...kurva halík nižší,nižžší
znie to logicky, ale preco potom pouzivaju napr. zavodne motory spalujuce metanol kompresny pomer 15:1 aj vyssi?

uplny zaklad na uvod:
http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_ratio

trosku praxe:
http://www.popularhotrodding.com/tech/0 ... index.html

vysoke kompresne pomery maju svoj dovod a zaroven prinasaju svoje specificke problemy....samozrejme, je rozdiel ak sa bavime o seriovo produkcnom motore a zavodnom speciale, ale na druhej strane nie je spravne tvrdit vseobecne ze kompresia nad 12:1......atd

najviac praktickych informacii sa na tuto temu dozvies na americkej hot rod scene....
nikdo nepopírá nárust výkonu při z KP 11:1 na 15:1 v obou případech na dobře naladěných motorech..já sem chtěl jen poukázat to, že daleko větší nárust výkonu bude ze 7:1 na 11:1 než z 11:1 na 15:1 a to ještě za cenu velikých problému s detonacemi a nutnosti bůhví jakého paliva.,. kde ten nárust opravdu nebude lineární a za cenu obroských problémů se patrně dostaví neuspokojivý výsledek. O nějakých speciálech tu nemůže být řeč,protože tady nikdy nikdo nemůže žádný takový speciál skládat at už z vědomostního nebo finančního hlediska., pouze si na tom můžeme ukázat jak to dopadne v téměř ideálním případě... na pokraji možností,kde se ty speciály budou patrně pohybovat
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

mam taky pocit ze taboo by o tom nieco mohol vediet...

Uživatelský avatar
Bob
Příspěvky: 1446
Registrován: 29 srp 2004 18:41
Bydliště: Brno

Re: uprava motoru renault v6 benzín

Příspěvek od Bob »

mám kontrolní otasku když udělám saní,profi čip, a komplet vyfuk kolik mám očekavat narust mám možnost to nechat udělat a cena je relativně dobrá ale slibovanej narust se mě zdá až moc tak chci slišet váš nazor třeba nekecá???
RENAULT LAGUNA V6 24V 152KW SOUČASNOST peugeot 106 xi do města
Suzuki GSX R 750 W 144 koní
www.revilohifi.cz
!!!!!ano dělám chyby v pravopise sem dizlektik!!!!

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava motoru renault v6 benzín

Příspěvek od blázen »

odpověd ti přessně nikdo nepoví,záleží jak to uděláš a jak je udělaná GO na motoru.. ale motor bude líp dýchat,něco nahoru půjde.. je to laborace.. taky se ti stím může jezdit hůř,změna výfuku bude asi měnit umístění špičky kroutícího momentu
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Bob
Příspěvky: 1446
Registrován: 29 srp 2004 18:41
Bydliště: Brno

Re: uprava motoru renault v6 benzín

Příspěvek od Bob »

vyfuk je komplet kopie jak rozměr tak pruměr jedné fransouské firmy a ta garantuje prí min. 15koní nahoru je to možné??? komplet mám slibené prí 220ps cos je narust o 35 ps cos se mě zdá celkem hodně
RENAULT LAGUNA V6 24V 152KW SOUČASNOST peugeot 106 xi do města
Suzuki GSX R 750 W 144 koní
www.revilohifi.cz
!!!!!ano dělám chyby v pravopise sem dizlektik!!!!

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava motoru renault v6 benzín

Příspěvek od blázen »

s 35hp bych nepočítal.. s polovinou možná .. je fuk čeho je to kopie.. jde o to,jak se bude motor chovat po montáži
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava motoru renault v6 benzín

Příspěvek od bóďa »

blázen píše:s 35hp bych nepočítal.. s polovinou možná .. je fuk čeho je to kopie.. jde o to,jak se bude motor chovat po montáži
predpokladam ze je to kopie vyfuku primo na tenhle motor takze to fuk moc neni.... :wink:
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Bob
Příspěvky: 1446
Registrován: 29 srp 2004 18:41
Bydliště: Brno

Re: uprava motoru renault v6 benzín

Příspěvek od Bob »

ja sem tipoval 20-25ps
RENAULT LAGUNA V6 24V 152KW SOUČASNOST peugeot 106 xi do města
Suzuki GSX R 750 W 144 koní
www.revilohifi.cz
!!!!!ano dělám chyby v pravopise sem dizlektik!!!!

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava motoru renault v6 benzín

Příspěvek od blázen »

bóďa píše:
blázen píše:s 35hp bych nepočítal.. s polovinou možná .. je fuk čeho je to kopie.. jde o to,jak se bude motor chovat po montáži
predpokladam ze je to kopie vyfuku primo na tenhle motor takze to fuk moc neni.... :wink:
je to úplně fuk,když nemáš třeba graf z brzdy co to s motorem udělalo.. ikdyby to byla kopie i formule 1 tak se něco změní výkon třeba bude vyšší ale třeba mu to posune maximum točivého momentu výš.. takže se mu stím v výsledku bude po městě jezdit hůř.. už si pochopil?
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Bob
Příspěvky: 1446
Registrován: 29 srp 2004 18:41
Bydliště: Brno

Re: uprava motoru renault v6 benzín

Příspěvek od Bob »

je to origo na tenhle rok a motor, ale stím kroutákem mužes mít pravdu
RENAULT LAGUNA V6 24V 152KW SOUČASNOST peugeot 106 xi do města
Suzuki GSX R 750 W 144 koní
www.revilohifi.cz
!!!!!ano dělám chyby v pravopise sem dizlektik!!!!

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava motoru renault v6 benzín

Příspěvek od bóďa »

blázen píše:
bóďa píše:
blázen píše:s 35hp bych nepočítal.. s polovinou možná .. je fuk čeho je to kopie.. jde o to,jak se bude motor chovat po montáži
predpokladam ze je to kopie vyfuku primo na tenhle motor takze to fuk moc neni.... :wink:
je to úplně fuk,když nemáš třeba graf z brzdy co to s motorem udělalo.. ikdyby to byla kopie i formule 1 tak se něco změní výkon třeba bude vyšší ale třeba mu to posune maximum točivého momentu výš.. takže se mu stím v výsledku bude po městě jezdit hůř.. už si pochopil?
hele ty jsi asi nepochopil, ze jakasi firma udelala sportovni vyfuk na lagunu 3,0 24v, ktery ma pochopitelne odzkouseny a zmereny ze to prida tolik a tolik vykonu a prida to stejne na trilitrovym motoru laguny Lůdi, Bláži i Emila. takze na jedny lagune, druhy, treti i cvrty, proste na vsech stejne (s timhle motorem). a Bob ma kopii toho vyfuku takze jestli je to dokonala kopie tak mu to prida stejne jako na ty lagune na ktery zkousela ten vyfuk ta firma... ano, kdyby delal kopii vyfuku formule 1, tak si nemuze byt vysledkem jisty co to bude delat. ale on dela kopii vyfuku na lagunu. uz jsi pochopil? :wink:
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava motoru renault v6 benzín

Příspěvek od blázen »

bóďa píše:
blázen píše:
bóďa píše:predpokladam ze je to kopie vyfuku primo na tenhle motor takze to fuk moc neni.... :wink:
je to úplně fuk,když nemáš třeba graf z brzdy co to s motorem udělalo.. ikdyby to byla kopie i formule 1 tak se něco změní výkon třeba bude vyšší ale třeba mu to posune maximum točivého momentu výš.. takže se mu stím v výsledku bude po městě jezdit hůř.. už si pochopil?
hele ty jsi asi nepochopil, ze jakasi firma udelala sportovni vyfuk na lagunu 3,0 24v, ktery ma pochopitelne odzkouseny a zmereny ze to prida tolik a tolik vykonu a prida to stejne na trilitrovym motoru laguny Lůdi, Bláži i Emila. takze na jedny lagune, druhy, treti i cvrty, proste na vsech stejne (s timhle motorem). a Bob ma kopii toho vyfuku takze jestli je to dokonala kopie tak mu to prida stejne jako na ty lagune na ktery zkousela ten vyfuk ta firma... ano, kdyby delal kopii vyfuku formule 1, tak si nemuze byt vysledkem jisty co to bude delat. ale on dela kopii vyfuku na lagunu. uz jsi pochopil? :wink:
hele Bóďo..z toho co tu píšeš víš o motoru naprosto kulové.. můžu ti s klidem napsat, že výkon motoru se bude odvíjet třeba od jeho kvality GO... to že nějaká firma něco udělala a něčím garantuje je pěkné to,že to někdo napodobí a čeká 35hp je ještě pěknější a nárust nějakých HP ti nepopírám.. ..já ti jen tvrdím,že výsledek může být ve tvaru nárustu HP ,ale což předpokládám mu posune výš špičku kroutícího momentu a ve finále se mu stím může jezdit po městě hůř.. což je jediné co tu tvrdím..nikde nepíšu,že to tak bude a nikde netvrdím,že je ten výfuk špatný.. měl by ses probudit ze zasněných ideálů a zkusit trošku použít mozek..třeba taky napíšeš kloubný OT
pokud k tomu máš ještě nějaký opodstatněný,nebo ověřený fakt,tak klidně piš..pokud ne,..tak si nechej svoje nesmyslné OT pro sebe
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
jolik
Příspěvky: 118
Registrován: 28 srp 2007 19:57
Bydliště: ostravwa

Příspěvek od jolik »

Bob:vyzkoušej a uvidíš :wink: ,nikdo Ti to přes internet neodhadne,jinak sohlas s bláznem.
Vento GTI 150+

Uživatelský avatar
Bob
Příspěvky: 1446
Registrován: 29 srp 2004 18:41
Bydliště: Brno

Re: uprava motoru renault v6 benzín

Příspěvek od Bob »

je pravda že kdyš sem dělal forda kopije wolf tak to na rozjest vubec nemělo silu ale od 3500otaček to jelo min o 50% líp ale to sem přiklaněl velkím kolum ale je možné že se posunul krouták
RENAULT LAGUNA V6 24V 152KW SOUČASNOST peugeot 106 xi do města
Suzuki GSX R 750 W 144 koní
www.revilohifi.cz
!!!!!ano dělám chyby v pravopise sem dizlektik!!!!

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“