žádné konkrétní řešení ani názorný příklad ,či alespon popis konkrétní konstrukce tu nikdo neřešil, jen píše,že to má ověřeno, či nějak podobně,tak se na to ptám. Jen jsem zvědavý, nic víc, vžádném případě to není žádný druh rýpání..JonnY píše:ja mam taky pocit ze sa to tu uz riesilo, takze skus si najst prve posty od libora a mozno to tam pisal...
Vodní mezichladič
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: Vodní mezichladič
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Taboo: nehledám řešení neexistujícího problému. V tématu o vlivu studené směsi na výkon motoru je toho napsáno dost a dost. Prostě jsem si chtěl ověřit teorii v praxi. A jestli ty výsledky kterými se chlubí DEI jsou skutečně. Dal jsem si 6měs práci,zkombinoval dvě věci dohromady(zmíněný ruský letecký motor který pracoval s reálnou teplotou prostředí -70 a řešení DEI) spočítal model,objednal z usa ventil,paradoxně byl levnější než ten v evropě
,postupně nechal vyrobit několik prototypu,až ke zkušebnímu. Bohužel co se týká elektroníckeho řízení nastal problém ten že ten kdo měl připravit elektroniku se na to nakonec vykašlal a zadarmo to rozhodně nedělal,byl jsem nuceny ohledně řízení teploty použít provizorní řešení,ale funkční. Na brzdě jsem si ověřil výsledky. Nárůst dvou sériových atmosférických motorů bez jakékoli úpravy byl v průměru kolem 10%.(mám grafy) U třetího motoru,opět atmosféry,a teď budeš mít radost,protože přiznám,že jsi měl pravdu. Použila se ecu motec a cílem bylo ověřit teorii zda dostanu do válce tolik směsi jako s turbo a jaký bude výkon. Odpověď zní ano,dostaneš. Druhá odpověď,se kterou jsi měl pravdu je ta,že došlo k takovému nárůstu výkonu že nejdříve fouklo tesneni a na druhy pokus po jeho vymene praskla klika. Celkovy zaver pro mne z toho plyne ten,ze pokud budu chladit jen benzin,zacne se chovat stejným způsobem jako když vstřikuji vodu. Osobně nemám vstřikování vody rád. Takhle je tam pořád jen benzín a vzduch. Nárůst výkonu u atmosféry odpovídá stejně jako vodě. Můžeš jít s předstihem blíže k HU a neobjeví se detonace. Nárůst výkonu díky tomu je vyšší. Předpoklad je použití prog.ecu. Pro turbo bych se nebál použít osvědčené chlazení vzduchu v saní,ic,benzín v kombinaci s prog.ecu. Snažit se tímto nahradit turbo u atmosféry v žádném případě. Účinek na motor je několikanásobně větší jak při použití NX(destrukce motoru) toť vše k menu experimentu. Btw: Kdyby někoho zajímala jeho cena,tak když spočítám čas,investice do výroby prototypu,elektroniky atd pohybujeme se v částce s 5nulami.

- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Taboo,vím že není problém dosáhnout většího výkonu dlouhodobě pomocí přeplňovani nebo dosáhnout limitu destrukce běžného automobilového motoru. Úkol byl jasný.
zničit atmosférický motor pouze benzínem a vzduchem bez nitro atd. A ověřit teorii že když palivo a vzduch podchladím dostanu ho bez přeplňovani do válce tolik směsi jako s turbo. Stalo se.
toto vidím jako nepoužitelné. Nedá se to jakkoli řídit,výkon jde nahoru rychleji než pist od dolní k horní uvrati
nárůst výkonu v pár s je více než 350% to prostě ten motor nevydrží. Žádný motor. Ovšem! Co se týká třeba toho chlazení pouze benzínu a vstupního vzduchu tak jako k tomu přistupuje DEI tak to funguje spolehlivě,dá se jim nahradit vstřik vody atd. a jejich uváděné výsledky nejsou nijak zkreslené. To jsem si také ověřil.



- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
No jo,ale ty jsi vyměnil na motoru co šlo
a i jsi mu zvětšil objem na 2.7l. Osobně jsem byl překvapený že vůbec takové zatížení ten n/a motor vydržel až k této hranici.(série) Jestli někdo o DEI vědět bude či ne o tom se přít nebudu. Já pro svůj atmo motor použiji chlazení benzínu pro potlačení detonaci místo vstřiku vody. To funguje spolehlivě,dá se řídit. Turbo mě zatím neláká. I když nikdy neříkám nikdy. 


libor:takže když vezmu v potaz tvůj závěr,tak je podchlazení benzínů k ničemu:
motor to nevydrží
stojí to majlant
je to složitější než cokoliv ostatního
takže se mi klade otázka k čemu to vlastně je?
proč jednoduše nepřeplnovat a nechladit vodou? neříkej,že proto,že se ti to nelíbí,protože bych začal diskusi na téma tvé inteligence.
jak můžeš dostat do válců stejné množství vzduchu jako při přeplnování?
když použiju třeba taboov motor 4G63T s nějakým gt40 a 2 bar, tak mi chceš říci,že si schopen dosáhnout stejného výsledku,jen podchlazením paliva? Tomu jednoduše nevěřím. Proč jít cestou,která nevede defakto k ničemu použitelnému dlouhodobě za cenu ,za kterou se dá posládat něco pro dlouhodobý provoz
motor to nevydrží
stojí to majlant
je to složitější než cokoliv ostatního
takže se mi klade otázka k čemu to vlastně je?
proč jednoduše nepřeplnovat a nechladit vodou? neříkej,že proto,že se ti to nelíbí,protože bych začal diskusi na téma tvé inteligence.
jak můžeš dostat do válců stejné množství vzduchu jako při přeplnování?
když použiju třeba taboov motor 4G63T s nějakým gt40 a 2 bar, tak mi chceš říci,že si schopen dosáhnout stejného výsledku,jen podchlazením paliva? Tomu jednoduše nevěřím. Proč jít cestou,která nevede defakto k ničemu použitelnému dlouhodobě za cenu ,za kterou se dá posládat něco pro dlouhodobý provoz

- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
No já Ti ji shánět nebudu.
jo je to výměna kus za kus + stavitelne kola rozvodu. Musí se nastavit jinak časování. Ecu byla myslím stejná nebo autronic. Prolez www.gtfour.ch jejich fórum a projelý 3s-gte.

- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Blázen: Špatně jsi pochopil můj závěr. Řekl jsem že bylo drahé vyzkoušení. Něco navrhneš,vyrobís ono to nefunguje vyhodis. Krůček po krůčku jsi blíže až vyrobís funkční prototyp. Takhle jsem to myslel. Závěr byl že je to nepoužitelné jako třeba náhrada NX nebo turbo,byť jen krátkodobé. I když je účinnější. Nárůst výkonu je skokovy,neříditelny,navíc další roli hraje teplotní šok v motoru atd. Popsal bych několik desítek stran papíru a není ani zde místo pro psaní proč a jak. Zkrátka tudy cesta nevede. Nezáleží přeci pod jakým tlakem jde směs do válce,ale kolik v ní je vzduchu a benzínu. Teplotou při -78 to lze dokázat aby ji tam bylo takové množství jako když ji tam tlačí turbo nebo dodám s n2o. Také jsem řekl,že chlazením benzínu jde bezezbytku nahradit vstřik vody. To lze. Dojde ke zpomalení laminarníhó horeni atd. Zkrátka benzín se chová stejně jako když vstřikujes vodu a tím pádem můžeš aplikovat to co při vodě. Takhle bylo myšleno. Takže n/a nebo turbo plus studený benzín. Zároveň k tomu zbytkovým co2 chladit ic plus vstup do sani. Láhev co2+ventil+vyměník benzín cca 10000.
Re: Vodní mezichladič
a to jsi si ověřil v praxi nebo opet "jen" vypočítal ?? ( tím narážím navýpočty z testování ostřiku vodou které bylo "vypočteno" na skoro 20minut a nevydrží ani 3Libor12 píše:zaleží na aplikaci. Pokud budu cladit jen palivo,tak jako v případe vatřiku vody do saní,výdrž 2kg co2 jsou tak na 2hod. Učinnost v porovnání s vodou je nesrovnatelná.Idaho píše:budu Liborovi trosku oponovat - to chlazení je sice dobré, učinné a levné ale sám jiste ví na jak dlouho ta bomba vydrží, stejen jako ten ostřik IC vodou - edostla jsem se zatím přes 3-4 minuty chodu, s ciklovačem max 10 minut, pochybuji že chlazení paliva CO2 s rozumně velikou bombou vydrží běžet déle než 15-20 minut..

Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: Vodní mezichladič
myslim si ze hlavni prinos podchlazeni paliva je v tom, ze podchlazene palivo ochladi dal vse okolo, tj i vzduch, ktery je potreba chladny, aby byl husty, a obsahovaL v konkretnim objemu vice molekul kysliku.
viz teplotni roztaznost latek - vzduch je plyn, takze koeficient teplotni roztaznosti je mnohem vetsi nez treba u benzinu - vyplati se vic chladit vzduch nez benzin
v tydle debate jde asi o to ze se benzinem ochladi vzduch, samozrejme ze se pomery ve valci uklidni - protoze na tu chemickou rakci je potreba porad stejne mnozstvi energie ale jsou jine pocatecni podminky, predavani tepla zacina pri mnohem nizsi teplote, nedosahne takovych hodnot jako pri obyc teplote motoru
chladice paliva sou treba beznou soucasti naftovych motoru, protoze ta nafta co se vraci zpetnym vedenim do nadrze pres redukcni ventil je hodne ohrata pruchodem regulaci tlaku,
tohodle se pouziva pri tech jednoduchejch powerboxech rekne se ze nafta je horka -> ma mensi hustotu -> musi se ji strikat vic -> vic to coudi a o to u nafty de
viz teplotni roztaznost latek - vzduch je plyn, takze koeficient teplotni roztaznosti je mnohem vetsi nez treba u benzinu - vyplati se vic chladit vzduch nez benzin
v tydle debate jde asi o to ze se benzinem ochladi vzduch, samozrejme ze se pomery ve valci uklidni - protoze na tu chemickou rakci je potreba porad stejne mnozstvi energie ale jsou jine pocatecni podminky, predavani tepla zacina pri mnohem nizsi teplote, nedosahne takovych hodnot jako pri obyc teplote motoru
chladice paliva sou treba beznou soucasti naftovych motoru, protoze ta nafta co se vraci zpetnym vedenim do nadrze pres redukcni ventil je hodne ohrata pruchodem regulaci tlaku,
tohodle se pouziva pri tech jednoduchejch powerboxech rekne se ze nafta je horka -> ma mensi hustotu -> musi se ji strikat vic -> vic to coudi a o to u nafty de
Re: Vodní mezichladič
to je hlavne preto, ze ta nafta je stlacena v common raily na 1400-1800barov.semysak píše:chladice paliva sou treba beznou soucasti naftovych motoru, protoze ta nafta co se vraci zpetnym vedenim do nadrze pres redukcni ventil je hodne ohrata pruchodem regulaci tlaku
takze ked sa vracia do nadrze, moze mat bez chladenia teplotu viac nez (ak si spravne pametam) 100 stupnov
mluví svahylsky musím zjistit jindeLibor12 píše:No já Ti ji shánět nebudu.jo je to výměna kus za kus + stavitelne kola rozvodu. Musí se nastavit jinak časování. Ecu byla myslím stejná nebo autronic. Prolez www.gtfour.ch jejich fórum a projelý 3s-gte.

TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
našel jsem zmínku na uk fóru prej je to kus za kus a nic se neupravuje ani vačková kola ne... vačká má jen zlehka ostřejší a má větší zdvihLibor12 píše:Elviiis: na to aby jsi si přečetl čísla svahilsky umět nepotřebuješ.![]()
Semysak: bingo! Díky


TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Já našel náhodou jen toto a pak ještě něco na doménách .au. Shodně uváděli 20psů+ ale bylo tam rozhodně měněne časování. Ještě mrkni na toysports. Tam jsou uvedené také tabulky se změnou načasování vacek sériových které přidají pár psů. Jinak určo nebude problém se dostat na 250. Dál už to bude horší,ale máš k tomu ten nejlepší základ. Každopádně Ti tu roste pomalu konkurence v podobě dvou kusů GT-4 twinturbo. 

mno těch 10ps bylo bez změny časování... jinak nějak to nehrotím nejezdím na závody jen vždycky na sprinty jednou s autem abych zjistil jak to jede ale jinak mám to auto jen pro svoje potěšení... mno chci zvednou tlak na max co dovolí jednotka což je 1,2bar z 0.7bar upravit celej výfuk včetně pipe za turbem sání no a váhám co s tím chlazením stlačeného vzduchu takže s těch sériovejch 208koní by to těch 250hodit snad mnělo... ale pokud mi mrdne v šišce a bude se mi zdát že to nestačí tak předělám komplet celej motor a el. a půjdu na 300ps a uvažoval jsem i twin ze supryLibor12 píše:Já našel náhodou jen toto a pak ještě něco na doménách .au. Shodně uváděli 20psů+ ale bylo tam rozhodně měněne časování. Ještě mrkni na toysports. Tam jsou uvedené také tabulky se změnou načasování vacek sériových které přidají pár psů. Jinak určo nebude problém se dostat na 250. Dál už to bude horší,ale máš k tomu ten nejlepší základ. Každopádně Ti tu roste pomalu konkurence v podobě dvou kusů GT-4 twinturbo.

TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Tak rozhodnuto a-w-a půjde pryč a nahradí jej standartní fmic... turbo je dosatatečně velké aby zvládalo plnit větší trasu a mnělo by se to vrátit na efektyvnosti a hmotnosti a lepšímu přistupu k motoru...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
hod foto jak to pod tou kapotou vypada, ja to videl jenom jednou v zivote u Fugaelviiis píše:Tak rozhodnuto a-w-a půjde pryč a nahradí jej standartní fmic... turbo je dosatatečně velké aby zvládalo plnit větší trasu a mnělo by se to vrátit na efektyvnosti a hmotnosti a lepšímu přistupu k motoru...

Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
hale hoď ten výkres do mejlu díky violentr19@seznam.cz díkLibor12 píše:Mno,mám tady výkres na svody pro dvě T28 co se náhodou ke mne dostal,kdyby ti jebloa kontakt na přímého dealera autronic.
s tím ic,no nevím. Já bych to ochlazení řešil buď ostrik vodou nebo co2. Když si chceš jen občas zasprintovat.
to není plast to nad motorem to je ten liquid IC je to IC v hliníkovém boxíku na té fotce jde vydět i výčko na dolévání kapaliny...NeviM píše:a to je jako pod tim plastem nad motorem? kazdopadne mas pravdu ze je tam prd videtelviiis píše:jde tam vydět prd ale...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily