EDiT:
takze dneska som na to pozeral, motor je takmer suchy, ziaden olej od neho, pod vekom ventilov cerveny tmel + imbusovy kluc napichnut na imbuse, ktory drzi veko ventilov

Dakujem!

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Dik za odopved. Ja len som sa bal, ze tam nemozem dat INY olej, lebo moze sa uvolnit, nejaky olejovy film, ktory moze zadret loziska a pod... (takuto vec som niekde pocul a neviem co je na tom pravdy, preto sa radsej pytam...)... Dalej ja pouzivam 10W60 v mojom benzinovom hladkom motore. Tento 2.0V6 motor bude vystavovany max. zatazi, to znamena, ze olej bude meneny mozno aj kazdych 5000km a potrebujem tam NAOZAJ kvalitny olej, s ohladom na to, ze to nejazdilo nejake tie tri roky... Takze 5W50??? Nic sa tomu nestane?Andìl píše:Nalej tam napø. toto http://www.e-valvoline.cz/?p=productsMo ... -50-4Litry
Má vyšší viskozitu pøi provozní teplotì než "normální" oleje. To má pro tebe 2 výhody. Motor má už nìco najeto, takže by nebylo úplnì divné, kdyby nìjaký olej šel jinam, než má. I pøi vysokém zatížení a teplotì, stále dobøe "maže".
Přes zimu tam nalej 5W50 a na léto 10W60 např. od Valvoline. Můžeš ale i jiného výrobce.misokgb píše:Dik za odopved. Ja len som sa bal, ze tam nemozem dat INY olej, lebo moze sa uvolnit, nejaky olejovy film, ktory moze zadret loziska a pod... (takuto vec som niekde pocul a neviem co je na tom pravdy, preto sa radsej pytam...)... Dalej ja pouzivam 10W60 v mojom benzinovom hladkom motore. Tento 2.0V6 motor bude vystavovany max. zatazi, to znamena, ze olej bude meneny mozno aj kazdych 5000km a potrebujem tam NAOZAJ kvalitny olej, s ohladom na to, ze to nejazdilo nejake tie tri roky... Takze 5W50??? Nic sa tomu nestane?Anděl píše:Nalej tam např. toto http://www.e-valvoline.cz/?p=productsMo ... -50-4Litry
Má vyšší viskozitu při provozní teplotě než "normální" oleje. To má pro tebe 2 výhody. Motor má už něco najeto, takže by nebylo úplně divné, kdyby nějaký olej šel jinam, než má. I při vysokém zatížení a teplotě, stále dobře "maže".
Dakujem!
No vypada to tak, ze motor na plne obratky pojde az v lete, planujem zastavbu tohto motora do ineho auta, co tipujem potrva akurat do jariAndìl píše:Pøes zimu tam nalej 5W50 a na léto 10W60 napø. od Valvoline. Mùžeš ale i jiného výrobce.misokgb píše:Dik za odopved. Ja len som sa bal, ze tam nemozem dat INY olej, lebo moze sa uvolnit, nejaky olejovy film, ktory moze zadret loziska a pod... (takuto vec som niekde pocul a neviem co je na tom pravdy, preto sa radsej pytam...)... Dalej ja pouzivam 10W60 v mojom benzinovom hladkom motore. Tento 2.0V6 motor bude vystavovany max. zatazi, to znamena, ze olej bude meneny mozno aj kazdych 5000km a potrebujem tam NAOZAJ kvalitny olej, s ohladom na to, ze to nejazdilo nejake tie tri roky... Takze 5W50??? Nic sa tomu nestane?Andìl píše:Nalej tam napø. toto http://www.e-valvoline.cz/?p=productsMo ... -50-4Litry
Má vyšší viskozitu pøi provozní teplotì než "normální" oleje. To má pro tebe 2 výhody. Motor má už nìco najeto, takže by nebylo úplnì divné, kdyby nìjaký olej šel jinam, než má. I pøi vysokém zatížení a teplotì, stále dobøe "maže".
Dakujem!
To myslíš vážně.Krosmen píše:tak ten motor vypláchni výplachovim olejem a máš jistotu....já ho používám každou druhou výměnu a max spokojenost.....a to používám olej selenia HPX 20W-50......
Doporučuji nastudovat pojem viskozita a proštudovat technické listy olejů. Oleje 5W50 většinou mají lepší parametry, než 10W60. Ale pro léto je 10W60 plně dostačující olej i při plném zatížení na okruhu.JonnY píše:jeden by povedal, ze ak Krestovo Evo jazdi na 5W50, tak by to mohlo stacit aj beznym autam. holt asi nie
okrem toho, ja mam taky pocit ze cim vacsie cislo za W tym je olej redsi...
presne naopak,cim mensi cislo pred W tim je olej ridsi a cislo za W cim vetsi tim lepsi pro vyssi teplotyJonnY píše:jeden by povedal, ze ak Krestovo Evo jazdi na 5W50, tak by to mohlo stacit aj beznym autam. holt asi nie
okrem toho, ja mam taky pocit ze cim vacsie cislo za W tym je olej redsi...
copa se ti nelíbí kocourkuAnděl píše:To myslíš vážně.Krosmen píše:tak ten motor vypláchni výplachovim olejem a máš jistotu....já ho používám každou druhou výměnu a max spokojenost.....a to používám olej selenia HPX 20W-50......
Co chceš vyplachovat.Krosmen píše:copa se ti nelíbí kocourkuAnděl píše:To myslíš vážně.Krosmen píše:tak ten motor vypláchni výplachovim olejem a máš jistotu....já ho používám každou druhou výměnu a max spokojenost.....a to používám olej selenia HPX 20W-50......
to je jasne. ja hovorim o tom druhom cisle.Tom_ píše:presne naopak,cim mensi cislo pred W tim je olej ridsi a cislo za W cim vetsi tim lepsi pro vyssi teplotyJonnY píše:jeden by povedal, ze ak Krestovo Evo jazdi na 5W50, tak by to mohlo stacit aj beznym autam. holt asi nie
okrem toho, ja mam taky pocit ze cim vacsie cislo za W tym je olej redsi...
ZaKrosmen píše:výplachový olej je určen pro vyčištění motoru od usazenin které rozpustí je na to postup aplikace a ten olej je velice řídký.....
Ked tym myslis mna, tak ano seriovym budikom, ktory sa mi zda funguje korektne...SPEEDY píše:Prosímtì, ten tlak oleje jsi mìøil jak? Budíkem, co je v palubovce?
Já myslím že po více než deseti letech praxe v oboru mám už nějaký zkušenosti zasebou...je s podivem že tuto proderu doporučují výrobci oleje nehledě na to že každej olej dělá usazeniny...ano olej netvoří silný film a tudíž se motor nastartuje a nechá čtvrt hodiny běžet...každej jak dělá jak umí já ti taky nekecám do toho jak dělat kabelovku......Anděl píše:ZaKrosmen píše:výplachový olej je určen pro vyčištění motoru od usazenin které rozpustí je na to postup aplikace a ten olej je velice řídký.....
1. Toto auto nikdy nezažilo olej, který by se usazoval a pokuď ano, tak už jsou dávno veškeré usazeniny pryč.
2. Výplachový olej prakticky "vůbec" nemaže, takže jen pár chvilek běhu na tento olej poškodí motor nenávratně.
3. Vždy zbyde v motoru nějaké množství tothoto oleje, který degraduje nový olej.
4. Co na to řekne turbo, se už raději vůbec neptám.
Máš se ještě co učit.
máš pravděpodobně na mysli topíc na jejich fóru s názvem: Znáte život mimo servis?meerecheck píše:Ja jen prilozim polinko do ohne. Pro italsky motor se zemedelskymi vulemi kvuli otackam je nevhodne cokoliv pod 10W, mrknete se, kolik Alf diky tomu zarvalo na klice.