Brzdy

Nápravy, podvozky, snižování, brzdy, řízení - vše kolem náprav a brzd

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

Odpovědět
Uživatelský avatar
wojtech
Příspěvky: 116
Registrován: 28 říj 2007 11:51
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od wojtech »

koukam, ze na tu moji otazku asi nikdo neodpovi - tak jinak: mate nekdo zkusenosti s brzdami znacky Galfer?? dekuji...
Skoda Favorit 136B s 67 chciplymi koniky pod kapotou :D

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Alfoun »

Hi. Pustil jsem se do upgradu prednich brzd na corru. Koupil jsem 4 pistkovy bremba a kotouce jsem nakoupil od stejne firmy jak Ondras (EBC). Kotouce jsou drazkovany i vrtany. Upgrade se tyka pouziti vetsich kotoucu z Cupry (323mmx28mm).Origos jsou 280mm. Jeste to nemam hotovy. Delam na adapterech pro brzdice.
Obrázek
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

milosh
Administrátor
Příspěvky: 8037
Registrován: 03 úno 2004 13:57

Re: Brzdy

Příspěvek od milosh »

Pekne pekne 8)

mariS
Příspěvky: 89
Registrován: 27 srp 2008 09:30

Re: Brzdy

Příspěvek od mariS »

Ahoj.. taky se zrovna venuju brzdam na svym Escortiku.. prijdou tam 4pot trmeny Bremba z Porsche a kotouce 300x28 z Focusu ST.. taky resim adaptery a pristi tyden by mohly byt hotovy, pak jen vsechno zgeneralkovat, vycistit, nalakovat a nasadit.. pujde to pod 17" Keskiny KT-1 takze by to sneslo i vetsi kotouce ale tohle by mohlo stacit na ubrzdeni "malyho" auta
Obrázek
Obrázek
nalevo obycejny kotouce na Escorta mk4, uprostred moje puvodni ATEcka z RS Turba a napravo Focusacky
Obrázek

jen me tak napada.. kdyz mam hlavni brzdovej valec 25,4, Porsche ma 23,8 a na zadnich brzdach budou kotouce a trmeny ze Sierry, ktera ma prumer hl.valce 22,2 nebude to delat nejakou neplechu? vyzna se v tom nekdo? vim ze se to da doresit regulatorama ale nejaky prakticky zkusenosti nekoho z odborniku by se hodily.. hraje roli prumer valcu nebo jde o celkovej objem vytlacene kapaliny?

Dik mariS
Ford Escort Mk4
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od PJ »

mariS: mam zato ze by mel odpovidat pomer plochy pumpy k pistkum, ale jakym smerem se jak projev zmeni, to uz sem ze skoly dlouho
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Alfoun »

To Maris:mohl bys mi zmerit vzdalenost mezi dirama pro uchyceni brzdicu. Dikes
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od honza 2.0 16v »

větší brzdovej válec=rychlejší rekace na sešlápnutí pedálu...při stejný dráze pedálu větší HBV "stlačí" (spíš vytlačí) víc kapaliny a tím je i větší pohyb pístků...samozřejměvzroste síla potřebná k ovládání brzd a ze začátku s ebude muset trochu trénovat dávkování...

mariS
Příspěvky: 89
Registrován: 27 srp 2008 09:30

Re: Brzdy

Příspěvek od mariS »

PJ: tohle mi moc neporadi.. preci jen merit prumery ve valci a v trmenech zrovna lehce nejde.. ve valci je u jedne poloviny pistu trn kterej ovlada druhou polovinu pistu takze ani nevim pomer cinnych ploch v HBV.. ale to je moc velky laborovani a dost nepresny.. idealni fakt nakonec budou nejaky regulatory a doladit to presne na zkusebne brzd, fungovat by to melo, ale aby to bylo stoprocentni tak to bude chtit koncovy cisla z mereni

Alfoun: zmerim, ale jak budu v garazi.. nemam to u baraku

honza: takhle nejak sem si to taky myslel, ze vetsi valec vytlaci vic kapaliny a teoreticky to znamena kratsi chod pedalu a tak nejak teoreticky to zarucuje, ze brzdy budou fungovat.. ale v tom pripade kdyz zadnim brzdam staci min kapaliny, aby brzdily maximalne tak by me zadek mel brzdit vic nez predek.. furt to vidim na ty regulatory

dik kluci za postrehy.. asi to nebude hned stoprocentni, ale autu uz sem venoval tolik casu ze nejaky dalsi laborovani s brzdama me nezabije
Ford Escort Mk4
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Alfoun »

Kazdy hlavni brzdovy valec ma na sobe regulatory pro zadni brzdy,ktere se otviraji pod urcitym tlakem. Jak pise Honza. S vetsim pistem ve valci se snizuje krok pedalu. S tim jesli budes vyvijet vetsi tlak na desticky si moc jisty nejsem.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Libor12 »

Já myslel že zatěžový regulátor je umístěn vždy na zadní nápravě který je ovládány buď přímo nápravou a její zátěží a nebo že tam je takový expanzní člen,který se roztahne pod určitým tlakem aby zadní kola začaly brzdit o maličko později než přední. K velikosti pistu hlavního i velikosti pistu trmenu... Desky většinou sedí přímo na kotouči... Takže ani nejde tak o objem kapaliny jako právě o ten tlak v systému. A ten se podle mne dosáhne menší činnou plochou pistu. Že školy jsem sice dlouho,ale pamatuji si poučku mého učitele o pronikání jehloveho podpatku do asfaltu nebo něčí nohy. :D a i když jich bude více a součet jejich plochy bude stejný jako plocha jednoho velkého,pořád budou do toho asfaltu či něčí nohy pronikat snadněji. A z toho vychází vícepistove trmeny. Stejná plocha jako u jednopistoveho vytváří mnohem větší tlak na desku a v hlavním brzdovém válci je to to samé. To je můj názor,ale třeba je špatný.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od honza 2.0 16v »

regulátory na HBV jsem viděl pouze na favoritu,či feldě... ostatní AUTA to mají na zadní nápravě ovládaný nějakým pákovým mechanismem.....pokud zrovna nejde o auto s bubnovejma brzdama a motorem vzadu

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Libor12 »

Já nechci být za rejpala Honzo,ale jak ten HBV pozná že si dozadu sedli dva lidé a do kufru dali dva pytle cementu? :D protože právě od toho se to jmenuje zatěžový regulátor. A i favorit a feliciie ho mají na zadní nápravě. Tvůj popis sedí. Přes pákový mechanismus se to přenáší z nápravy na pist regulátoru.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Libor12 píše:Já nechci být za rejpala Honzo,ale jak ten HBV pozná že si dozadu sedli dva lidé a do kufru dali dva pytle cementu? :D protože právě od toho se to jmenuje zatěžový regulátor. A i favorit a feliciie ho mají na zadní nápravě. Tvůj popis sedí. Přes pákový mechanismus se to přenáší z nápravy na pist regulátoru.
s tím si jdi rejt do vývojářů ve AZNP škoda :D (címž by jsi ryl i skoro do mě,protože jsem ve vývoji a pro škodovku taky něco děláme,nebo spíš do Palu,či kdo měl ten vehement na starosti.)vím že hodně lidí s vadným omezovačem na nápravě radši pořídí ty omezovače na HBV,než aby dávali cca 3500,- za novej na nápravu.Osobně v tom vidím nějakej fígl v pouze omezeným průtoku kapaliny za jakejkoliv podmínek.žádný upravování tlaku dle zatížení...


Edit:dal jsme tam pár smajlíků,aby to rytí bylo trošku lehčí :mavani:
Naposledy upravil(a) honza 2.0 16v dne 06 pro 2008 15:38, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Libor12 »

O tom jsem právě mluvil,dozadu k nápravě se dával místo toho takový kovový válečěk s gumou uvnitř,která měla určitou vůli uvnitř a tlak kapaliny ho roztahl. Dosáhlo se tím přesně toho efektu aby začala zadní kola brzdit později.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Owner
Příspěvky: 92
Registrován: 26 črc 2007 10:44
Bydliště: Jižní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Owner »

Facko opravdu nema zadny zatezovy regulator...jen na tom hlavnim brzd.valci jsou pro zadek ty ventili ci co to je za vymysl.
Jo a kdyz si das do zadu dva lidi tak se sotva rozjedes s fackem :D

Uživatelský avatar
thomaZ
Příspěvky: 276
Registrován: 28 bře 2008 21:27
Bydliště: brno!

Re: Brzdy

Příspěvek od thomaZ »

Ahoj. Budu předělávat brzdy na Civicu. Mám třmeny z CTR, budu kupovat kotouče 300x25mm a samozřejmě destičky. Nechcu zbytečně vyhazovat jen za značku, ale zároveň na tom nechcu vůbec šetřit. Auto je do rychlejšího běžnýho provozu.
Děkuju za tipy. :wink:
Občas mi to jede na 3 válce.

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Ondras »

thomaZ: Čisté kotouče EBC. Desky EBC RedStuff.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
thomaZ
Příspěvky: 276
Registrován: 28 bře 2008 21:27
Bydliště: brno!

Re: Brzdy

Příspěvek od thomaZ »

Děkuju za tip, Ondras. 8)
V Anglii jsem je sehnal komplet za 7500Kč vč. dopravy do ČR. Kotouče kat.č. D1118 a desky DP31254C. Musim najít, kde na ně v ČR, raději bych to vzal otud. Všude narážim na ATE, Ferodo, Nipparts a TRW; popř. čistý Bremba(ty jsou na tom taky dobře?).
Občas mi to jede na 3 válce.

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Ondras »

EBC v CZ budou výrazně dražší. Na http://www.honda-club.cz/forum" onclick="window.open(this.href);return false; se pravidelně pořádají hromadné nákupy z http://www.brakes4u.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;. Jsou tam i nějaké slevy, vzhledem k množství.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
thomaZ
Příspěvky: 276
Registrován: 28 bře 2008 21:27
Bydliště: brno!

Re: Brzdy

Příspěvek od thomaZ »

Děkuju. Společná objednávka vyjde uplně nejlíp. Zkusím Padamovi nadsat. :D
Občas mi to jede na 3 válce.

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Brzdy

Příspěvek od elviiis »

jinak musím podotknout že s TRW jsem byl spokojenej. Mněl jsem je na roveru jež má nápravy a brzdiče s hondy a brzdili výtečně když jsem si dal sjezdík tak smrděli kouřili ale stále brzdili takže bych je nezavrhoval. protože tak poddimenzované brzdy jako rover 220turbo už nemám asi nic :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
kujon
Příspěvky: 2409
Registrován: 24 črc 2004 23:34
Bydliště: Chotěboř, Brno.
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od kujon »

Má někdo zkušenosti s Mintex brzdama? Co jsem tak googlil, tak prý vůbec nejsou špatný. A za velice pěknou cenovku ;)

http://cgi.ebay.co.uk/PEUGEOT-106-(95-o ... 12001r7604
Pug 106 S16 - splašená francouzská krabička :afro:
A také něco většího německého.

Uživatelský avatar
maxm
Příspěvky: 41
Registrován: 25 zář 2008 15:04

Re: Brzdy

Příspěvek od maxm »

Hosi jake platnicky (za mormalnu cenu) by ste mi odporucili k Zimmermannom dierovanym, aby to brzdilo :D a nezburalo mi rozpocet...
I love the smell of the napalm in the morning

Uživatelský avatar
cr4sh3r
Příspěvky: 182
Registrován: 27 bře 2007 00:40

Re: Brzdy

Příspěvek od cr4sh3r »

maxm píše:Hosi jake platnicky (za mormalnu cenu) by ste mi odporucili k Zimmermannom dierovanym, aby to brzdilo :D a nezburalo mi rozpocet...
Jediný co ti doporučím, tak je že Zimmermanům děrovaným se vyhni obloukem, hodně velkým obloukem!!!
Ford Mondeo ST220

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od PJ »

cr4sh3r píše:
maxm píše:Hosi jake platnicky (za mormalnu cenu) by ste mi odporucili k Zimmermannom dierovanym, aby to brzdilo :D a nezburalo mi rozpocet...
Jediný co ti doporučím, tak je že Zimmermanům děrovaným se vyhni obloukem, hodně velkým obloukem!!!
Myslim, že si mu právě zbořil rozpočet, jestli už je koupil :lol:
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
maxm
Příspěvky: 41
Registrován: 25 zář 2008 15:04

Re: Brzdy

Příspěvek od maxm »

prezradis mi aj dovod preco ee????
I love the smell of the napalm in the morning

Uživatelský avatar
cr4sh3r
Příspěvky: 182
Registrován: 27 bře 2007 00:40

Re: Brzdy

Příspěvek od cr4sh3r »

maxm píše:prezradis mi aj dovod preco ee????
Brzy se zkroutěj a začnou praskat od dírek... Ty díry akorát oslabujou celej kotouč, jinak žádný extra výhody nemaj.
Ford Mondeo ST220

Uživatelský avatar
maxm
Příspěvky: 41
Registrován: 25 zář 2008 15:04

Re: Brzdy

Příspěvek od maxm »

A po kolko najazdenych kilometroch sa ti to stalo??? :wink:
I love the smell of the napalm in the morning

Uživatelský avatar
cr4sh3r
Příspěvky: 182
Registrován: 27 bře 2007 00:40

Re: Brzdy

Příspěvek od cr4sh3r »

maxm píše:A po kolko najazdenych kilometroch sa ti to stalo??? :wink:
No ono ani nejde o najetý km, jak spíše jednou pořádně zabrzdit a můžeš je vyhodit. Ale pokud nevěříš, tak si je kup, a pak se mlať do hlavy. Je mi jasný že to každej chce aby mohl machrovat že má kotouče alá WRC :x
Ford Mondeo ST220

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a brzdy“