odstranění systému aktivního uhlí

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

odstranění systému aktivního uhlí

Příspěvek od kucik »

Potřeboval bych radu, jestli někdo už odstraňoval na japonci systém aktivního uhlí. Chci pročistit motorový prostor a ta změť hadiček a trubiček mně tam leze na nervy.Jde o to,jestli to nebude dělat nějaký bordel, myslím,jestli to nebude vadit jednotce. Je na to totiž napojený EGR ventil a ještě nějaký další ventily a nějaký trojcestný magneticky ventil-vše je vidět na fotkách.Ty konektory bych kdyžtak nechal zapojené,abych obechcal jednotku.Ale ty hadičky a nádobku chci vyrazit.
Přílohy
IMG_0246.JPG
IMG_0246.JPG (103.05 KiB) Zobrazeno 1648 x
P1010015.JPG
P1010015.JPG (109.86 KiB) Zobrazeno 1646 x
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: odstranění systému aktivního uhlí

Příspěvek od Libor12 »

Bez úpravy řídící jednotky nic neodstranuj. Čas od času si jednotka prověří funkci dle výsledku emisí.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: odstranění systému aktivního uhlí

Příspěvek od kucik »

Vím,že EGR ventil můžu zaslepit a pokud neodpojím konektor,tak jednotka nic nepozná,takže bych nechal ty konektory zapojené a výhazel jen to vedení.NAvíc aktivní uhlí nemá s emisema už nic společného ne?
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: odstranění systému aktivního uhlí

Příspěvek od Libor12 »

Aktivní uhlí je s emisemi velice úzce spjato tak jako egr. Dochází k němu zkapalnení benzínových par a znovu nasatí do sacího potrubí. Záleží na tom jak je ta tvoje paštika stará a jak ecu provádí ovládání a kontrolu. Pokud už máš obd 2 tak to udělat nejde. Ecu čas od času ventil uzavře,otevře,tím vznikne bohatší směs a jednotka ověří funkci dle výsledku emisí,takže je úplně jedno jestli ventil necháš zapojeny v obvodu. To lze jen u kombinace řízení elektro/podtlak nebo podtlak ale ne obd 2 a dvě nebo 3 lambda sondy.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: odstranění systému aktivního uhlí

Příspěvek od kucik »

Je to rok 1987 mazda 626 GD, lambdu to má jednu a i když to má kat,tak pochybuju,že to splňuje nějakou normu.BUde to fungovat nějak na principu podtlaku,mám k tomu knížku Jak na to,ale bohužel o tomhle se tam moc nezmiňují.Vím,že nejjednodušší by bylo to vyhodit a vyzkoušet,co to dělá,ale nechci vše složit a pak zas rozložit,kdy by to dělalo bordel.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: odstranění systému aktivního uhlí

Příspěvek od Libor12 »

Tak tady to úplně v pohodě můžeš zlikvidovat. Cívky ventilu nahraď adekvátním odporem a je klid. Pozor na podtlaky,některé bývají průchozí a ovládají i něco jiného.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: odstranění systému aktivního uhlí

Příspěvek od bóďa »

mám takovou blbou otázku, ale měla / jak často by se měnit ta "nádoba", v které se páry shromaždují a může její dlouhá "nevýměna" mít vliv na chod motoru nebo výkon nebo cokoli? :D
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: odstranění systému aktivního uhlí

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 00:22, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: odstranění systému aktivního uhlí

Příspěvek od kucik »

Dík za rady a typy,zítra to letí z auta ven.Čím míň tam toho bude,tím líp. :D Kdyby někdo věděl,co se dá ještě odstranit,tak bych taky byl rád za typ.
To Tabbo: Jsem přemýšlel,že do těch portů udělám závit a dám tam šroubek s těsněním.Původně sem tam totiž chtěl dát ty gumové záslepky,ale když jsou naprd,tak to vymyslím jinak.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: odstranění systému aktivního uhlí

Příspěvek od Libor12 »

Co já mám zkušenost,tak většina toyot a to i moje z roku 88 udělá po zapnutí kličku diagnostický test elektro okruhu,takže cokoliv odpojím,třeba i ventil na benzínové páry signalizuje jako poruchu. Nevím jak mazda. Každopádně to zjistí velice rychle a případný odpor je haléřova položka.
Naposledy upravil(a) Libor12 dne 07 dub 2009 08:12, celkem upraveno 1 x.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: odstranění systému aktivního uhlí

Příspěvek od Libor12 »

bóďa píše:mám takovou blbou otázku, ale měla / jak často by se měnit ta "nádoba", v které se páry shromaždují a může její dlouhá "nevýměna" mít vliv na chod motoru nebo výkon nebo cokoli? :D
toyota uvádí 5let nebo 100000km. Nevím jak jinde,asi to bude obdobné.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“