Heh, no znalosti nejsou tak kritický, jak to vypadá, ale jelikož jsem samouk, tak to nemám všechno pohromadě a dost věcí mi není zatím úplně jasných

viz setrvačník.
1) strvacnik - princip je mi tedy jasný. Moje V6 mi jde - zda se mi - docela pomalu do otacek. Kdyz otevru klapku na plno a hned zpet, co nejrychleji, tak mi motor vytoci do cca 2kRPM, kdyz ale to same udelam napr Saab 4valec 2,3 atmo nebo audi 100 2,4 V6, tak jim otacky vylitnou napr do 3kRPM, ale ten prubeh je daleko rychlejsi a reakce na otevreni klapky je rychlejsi. Tak me napadalo jestli to neni konstrukci motoru, konkretne váhou setrvačníku a všech řemenic atd.
2) moje lambda, jak jsem se vcera dozvedel, ma zivotnost 160tkm a ja mam najeto 220tkm, + motor se chova podivne - kdyz beru N98 nebo Vervu od Benziny, tak jede jak "má", ale když beru něco jinýho + různě nevím podle čeho, tak jako by vynechával válec, ale neni to tak intenzivní. A jede to hovno

To palivo vlastně spíš zmenšuje pravděpodobnost, že to pojede špatně. No a z těhle dvou informací vycházím, že lambda je pomalu po smrti.
3) zatim ladit sam nechci protoze tomu nerozumim a hlavne penez by to vyslo daleko vic si myslim.
Akorat mam problem, ze kdyz to bude chtit nekdo naladit, tak se tam musi nechat ta puvodni seriova lambda(jinak by se vstrik. jednotka zblaznila nebo by ve finale reagovala jinak ne) a WD dat nekam na vyfuk, ktery ovsem budu muset upravit, abych ji tam dal, no a pak dira ve vyfuku?!
4) Co mi není ale absolutně jasný - předstih je doba kdy do svíčky jde proud, aby se zapálila směs. Ale v dobu ještě před HÚ, aby doba kdy vylítne jiskra, tak se směs zapálila v idální okamžik. Když ale moje vozítko má cívku a rozdělovač, tak uplně nachápu, jak může jednotka ovládát předstih?! Jedině mě napadá, že palec má dost "dlouhý" kontakt, aby v tomto časovém rozpětí vstrik. jednotka dokázala zvolit ten nejlepší moment?!