
Konkrétně u mýho auta by to chtěl totálně vyměnit trubku mezi turbem a klapkou a asi dát i klapku s větším průměrem.a rovnou i IC

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
tak to jsem teda jelen, já měl vždy stejný průřez potrubí (necelých 66mm) a na t2 to nejelo ani na 0,7 bar, na t 25 to jelo na 0,7 bar, a na t2860 to detonovalo na 0,7 barYurii píše:A ty sis zase nevšimnul co jsem psal já "při stejnym průřezu potrubí" (proto jsem to napsal tučně aby ze mne nikdo nedělal vola) takže aby to bylo úplně funkční musel by se zachovat průřez potrubí minmálně stejnej jako byl na výstupu turba... to pochopí každej prcek ze základky to nepopírám, je to fyzika a na tu sme krátcí)
Konkrétně u mýho auta by to chtěl totálně vyměnit trubku mezi turbem a klapkou a asi dát i klapku s větším průměrem.a rovnou i IC
OK, jeste jednou...Yurii píše:No taky mi něják neni jasný rozdíl 0.6 baru (při stejnym průřezu potrubí to přece bude jedno jaký turbo ho tlačí) Rozdíl bude akorát v době nástupu a průběhu tlaku (což je vlastne to samý)...
T2 na 0,7 bar, už netáhla od 5000 točeknethla protoze v sani uz urcite nebylo 0,7bar, takže výkon na té 1,8, byl někde okolo ubohých 150až170hp, při té T25, jelikož jsem si dával ke svačině 170 konová auta jako malinu a dvousetkonová se slušným nadhledem tak někde okolo 220 a s tou t28 jsem na tom byl o něco hůře jako když jsem měl na dvoukile necelých 300hp (ty turba byly na bluebirdu, kterého jsem oturbil), takže cca 260 až 270hpano protoze ta turba byla schopna udrzet nastaveny tlak i ve vysich otackachkentoya píše:já ti odpovědi napsal a ostatním doporučil at tě neposlouchají, udělej si zkouzšku sám, pokud chceš na zkoušku nějaký starý garrety, od t15, přes t2 až k t25, který si zrepasuješ, tak ti je věnuji, ale musíš si pro ně přijet, a upřímně já bych se na jejich repasi díky stavu vybodnul, ale na zkoušku dobrý, a sám uvidíš, že plácáš nesmysly, já nepotřebuji plácat do vody když zde máš knížky, které si můžeš nastudovat, anebo jsem ti napsal co jsem sám naměřil, a jestli si myslíš, že když jsem měnil turbo, tak jsem dával jinam i budík na tlak, tak se mýlíš, měnil jsem jen turba a výsledky ti napsal
a ještě ti k tomu napíšu odhad výkonu a upřímně když jsem byl na brzdě tak jsem to tipnul do 3%, to ale neznamená, že tyhle tipy jsou tak přesné
T2 na 0,7 bar, už netáhla od 5000 toček, takže výkon na té 1,8, byl někde okolo ubohých 150až170hp, při té T25, jelikož jsem si dával ke svačině 170 konová auta jako malinu a dvousetkonová se slušným nadhledem tak někde okolo 220 a s tou t28 jsem na tom byl o něco hůře jako když jsem měl na dvoukile necelých 300hp (ty turba byly na bluebirdu, kterého jsem oturbil), takže cca 260 až 270hp
jinak si přečti literaturu a možná pochopíš, a upřímně, když jsem začínal s turbama, myslel jsem si to samé co ty
promin mi moje OT tady, ale zajimalo by me jestli si postavil uz nejaky autotequilaman-4G63 píše:lidi ctete ty moje prispevky... dyt uz to tady vysvetluju takovou dobu... nechapu ze ma este nekdo porad problem to pochopit
jediny kdo mi tady zatim byl schopen narusit stabilitu me myslenky byl kentoya s tim protitlakem z vyfukove strany ktery by mohl ovlivnit plneni valce i pri stejnem tlaku v sani o tom ze vyznam vyfuku muze byt tak zasadni i u ctyrtaktu sem se tady zaslechl poprve a pro to sem ho i prosil aby to rozvedl.
blázen píše:Jenomže ty na tom motoru kde je T15 ten tlak 0,6bar pravděpodobně neudržíš ve vysokých otáčkách , kdežto s tím gt35 ano, takže ten posraný výkon stejný nebude.
A ke knkrétnímu přikladu jsem stále názoru, že T15 jen tak za T25 vyměnit nemůže protože si posere totálně AFR
Jiste. Mas o tom pochybyPhoB píše:V prvni rade bych se rad zeptal, jestli je tohle od taboo pravda:
"Jednoduse, i kdyby byly teplota vzduchu a tlak turba naprosto stejne, vetsi turbo pri tom samem tlaku dodava vetsi mnozstvi vzduchu."
A jak by jsi po mne chtel abych argumentoval? Vzdyt se tady jen do nekonecna porad opakuji!PhoB píše:Taboo posledni dobou casto v kazdem nasledujicim prispevku argumentuje trosku jinak nez v tom predeslem(nemyslim ted jen v tomhle tema).
Tak to jsi pochopil velice spatne, protoze celou tu dobu se tady snazim vysvetlit, ze tlak vzduchu - at uz atmosfericky anebo turba - sam o sobe nic neznamena bez kombinace jeho mnozstvi. Co se stane, kdyz upravis vacky - a atmosfericky tlak anebo tlak turba se absolutne nezmeni? Podle tequilaman-4G63 se nemuze stat vubec nic, protoze udajne bez zvyseni tlaku vzduchu nemuze jit do motoru vetsi mnozstvi vzduchu. Co se stane kdyz pouzijes propustenejsi air filter, mene restriktivni vyfuk anebo upravis kanaly hlavy? Opet, tlak vzduchu se nezmenil...PhoB píše:Treba v tom poslednim prispevku, bych z toho prostredniho(nejvetsiho odstavce) pochopil, ze vlastne nepotrebuju nijak upravovat vacky a podobny ptakoviny pro umozneni vstupu vetsiho mnozstvi vzduchu do motoru, staci jen nekonecne velke turbo.
OK, moje priklady se ti nelibily, vezmeme si tvoje. Jedno palivove cerpadlo je schopno dodat 10 litru paliva za hodinu pri tlaku 45PSI, druhe cerpadlo 20 litru za hodinu pri tlaku 45PSI. Odber motoru je 15 litru za hodinu pri tlaku 45PSI. Tlak paliva se nezmenil, jedno cerpadlo zasobi motor dostatecnym mnozstvim paliva, druhe ne... Podle tequilaman-4G63 je ale cerpadlo jako cerpadlo a turbo jako turbo, protoze 45PSI je 45PSI, pri kterych kazde cerpadlo dodava to same mnozstvi paliva a 15PSI je 15PSI, pri kterych kazde turbo dodava to same mnozstvi vzduchu.PhoB píše:V druhem odstavci myslim nespravne prirovnal turbo ke vstrikovaci. Ne, myslim ze turbo (v tomhle porovnani) bych priradil spise palivovemu cerpadlo (podobna situace jako kentoya nespravne prirovnal velikost turba ke slance).
stouhle otazkou je to tezke primarne tlak turba a tlak v sani sou dve pravdepodobne jine veliciny zanm definici tlaku v sani ale nevim co si predstavit pod tlakem turba....PhoB píše:Nedalo mi to, abych sem taky neco nenapsal.
V prvni rade bych se rad zeptal, jestli je tohle od taboo pravda:
"Jednoduse, i kdyby byly teplota vzduchu a tlak turba naprosto stejne, vetsi turbo pri tom samem tlaku dodava vetsi mnozstvi vzduchu."
.
Konecne ti to doslo...tequilaman-4G63 píše:kdyz totiz zmeris jaky tlak ta tvoje pumpa 10l v prikladu cerpa do motoru se spotrebou 15l tlak nikdy nebude tech 45 psi tlak bude nula nebo max 0,1psi
tequilaman-4G63 píše:pokud bude v sacim potrubi 0,6 bar tak tam bude 0,6bar a je uplne jedno kde se tam vezmou jestli je tam natlaci kompresor turbo z liazky nebo je tam nafoukas pumpickou na nafukovani lehatka na vodu je to uplne ale uplne totalne jedno
Teplota vzduchu jdoucí z turba je nad 140st/C proto se používá ic aby jsi ho ochladil na nějakou rozumnou hodnotu. V zimě v létě tě vůbec nezajímá. To jsou až pak následné korekce pro start,po start atdtequilaman-4G63 píše:jj teplota vzduchu je taky dost zasadni pravda ale ecu by si teplotuspis nemela mit problem dokorigovat kdyz si clovek uvedomi rozdily teplot v zime a v lete.....
Taboo píše:Konecne ti to doslo...tequilaman-4G63 píše:kdyz totiz zmeris jaky tlak ta tvoje pumpa 10l v prikladu cerpa do motoru se spotrebou 15l tlak nikdy nebude tech 45 psi tlak bude nula nebo max 0,1psiTrochu rozdil od tech nesmyslu, za kterymi jsi si tak stal jen na predchozi strane:
tequilaman-4G63 píše:pokud bude v sacim potrubi 0,6 bar tak tam bude 0,6bar a je uplne jedno kde se tam vezmou jestli je tam natlaci kompresor turbo z liazky nebo je tam nafoukas pumpickou na nafukovani lehatka na vodu je to uplne ale uplne totalne jedno
jj urcite ale pokud to je seriova ecu z turbo motoru musi pocitat s tim ze turbo vzduch ohreje tam sem ani tak nemiril. miril sem tam ze pokud budes mit seriove turbo v lete +30C a nebo v zime -30C musi fungovat pokud namontujes turbo ktere bude vzduch ohrivat vice a budes jezdit za mrazu ecu by si to porat mela byt schopna odregulovat v parakach v lete uz samozrejme nebude ale je to hrozne individuelni a kazda ecu se zachova jinak ma jine limity nektera to nedoreguluje vubec hodi okamzite chybu do pameti zavad nebo rovnou fuel cut to same i se vsema ostatnima snimacema a reakcema ecu na ne nektera to pobere nektera ne rozhodne sou tu limity ktere prorazeji nejdriv pigi pak stand alone zalezi na velikosti zasahu a typu ecu kazde ma svoje...Libor12 píše:Teplota vzduchu jdoucí z turba je nad 140st/C proto se používá ic aby jsi ho ochladil na nějakou rozumnou hodnotu. V zimě v létě tě vůbec nezajímá. To jsou až pak následné korekce pro start,po start atdtequilaman-4G63 píše:jj teplota vzduchu je taky dost zasadni pravda ale ecu by si teplotuspis nemela mit problem dokorigovat kdyz si clovek uvedomi rozdily teplot v zime a v lete.....