(více přehledné info o motoru a nějaký fotky zde: http://fiatcoupe.ic.cz/foto.html" onclick="window.open(this.href);return false; a http://fiatcoupe.ic.cz/tech.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
a přemejšlím co dál vylepšit.
Při sledování současnejch rallye aut - zejména kategorie S1600 a S2000 mě napadá myšlenka úpravy sací komory -ale nemůžu se skoro ničeho dopátrat, krom obecnejch pouček, že pro NA motor má mít tato komora objem roven 0,6 násobku objemu motoru, pro turbomotor má komora být větší.
Jiné zdroje uvádějí čím větší, tím lepší - a tak hrubé pravidlo pro objem "intake plenum" je 1 až 2 násobek objemu motoru. Rozhodně spíš častěji narážím na teoretické výpočty délek a průměrů "intake runners" pro dané rpm spektrum než objem této komory. V každé diskuzi a článku co jsem četl na toto téma "chytřejší" přispěvatelé uvadějí přímej vztah mezi velikostí komory a velikostí klapky...
Když se podívám pod kapoty aut skupiny S1600 a S2000 tak vidím doslova ohromné komory sání (objem není nijak určen, pravidla omezují průměr škrtící klapky na 64mm) -to by odpovídalo spíše druhé poučce 1 až dvojnásobku objemu motoru. Podívám li se ale na většinu dnes produkovaných aut a "aftermarket" sacích potrubí, tak spíš platí první poučka.
z míry mě vyvedl článek , kde malej 4 válec (honda 600) postupně zkoušeli s různými objemy sací komory (celkem 8komor -od 0,6 násobku objemu motoru po snad 4l sací komoru) - přičemž nejslabší výkony motor podával s nejmenší komorou a s největší byl nárust výkonu až 8kw...
tak teď babo raď co by bylo vhodný na můj setup motoru...Má někdo s tímto zkušenosti a praktický poznatky - či snad i nějakej výpočet?

nějaký snímky sacích potrubí pro sk. S1600 a S2000 tu:
http://hno3.rajce.idnes.cz/saci_potrubi_S1600_S2000/" onclick="window.open(this.href);return false;