Vzduchové filtry

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jurisek16
Příspěvky: 4584
Registrován: 16 srp 2007 21:59
Bydliště: KarVWiná-7

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od Jurisek16 »

Ahoj...chtěl bych se zeptat jestli můžu dát takový ten malý oddechový filtřík na odvětrávání klikovky...origo to vede z víka ventilů přes hadici do sání...a po cestě na sání je na trubce nějaký snímač...chtěl bych vědět jestli můžu dát hned za to víko ventilů ten malý filtr...no a na sání nějakou záslepku....no a potom kčemu tam může být ten snímač :roll: no a pak plusy a mínusy toho filtříku :?: Předem dík moc :wink:
Přílohy
10034.jpg
10034.jpg (7.79 KiB) Zobrazeno 4549 x
Dailycar: BMW E60 525iA (218ps)
WeekendCar: VW Golf mk3 VR6
Inprogress: =VW Golf mk2 GTI 12V= :) (???ps+)
Velmi Rychlejch 6 Dost Obrovskejch HrnCů

Uživatelský avatar
fonz
Moderátor
Příspěvky: 4914
Registrován: 13 zář 2006 22:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od fonz »

ja ho mam primo na viku

Obrázek
Fazeey píše:tunynk pyčo ne, nezáleží jak to jede, jak to sedí, ale na tom, jak to vypadá
91' Escort RS2000 · 2.0 110kW
92' Escort RS2000 · 2.0 110kW
93' e36 cabrio · 325í 141kW
https://www.facebook.com/n7aPower/

Jaden
Příspěvky: 14
Registrován: 26 zář 2006 21:55

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od Jaden »

Kdybych chtěl vložku do airboxu na Golf V 1.4 TSi 122 HP můžu použít tu určenou na 140/180 HP jelikož jsem na 122 HP nikde vložku nenašel. Ono ten motor je tuším stejný akorát tuším ta 180 HP má ještě kompresor. Díky za odpověď.

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od PJ »

Jaden: pokud ti sedí rozměr tak v tom nevidim problém
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Jaden
Příspěvky: 14
Registrován: 26 zář 2006 21:55

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od Jaden »

PJ píše:Jaden: pokud ti sedí rozměr tak v tom nevidim problém
No snad by to mělo sedět. Mrknu na to jak to vypadá. Děkuji.

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od PJ »

Jeden: né snad, když to bude jinej rozměr tak si to mužeš pověsit třeba na krk,mrkni třeba na kelly jestli maj stejnej origo filtr
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Cordy
Příspěvky: 49
Registrován: 16 lis 2009 14:48
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od Cordy »

čaute hoši, nepročítal jsem tady všechno, jen tak letmo.. Já měl vzducháč na Cordobě 1.9D zvuk to mělo pěknej výkon trošičku taky, akorát pak jsme se dozvěděl, že to rozhodí váhu vzduchu a řídicí jednotka je pak z toho debil...

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od PJ »

Cordy: a mužu vědět jakym způsobem by to mělo rozhodit váhu? mě to přijde jako blbost
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od elviiis »

nevim jak mohla mit cordoba 1.9d zvuk? jak vykon? to fakt nevim? neni nahodou kordoba 1.9d opravdu 1.9d tudiz bez vahy vzduchu?
jinak opravdu bavlnene folty mohou rozhodit vahu vzduchu a to kdyz se impregnacni olej usazuje na mericim clenu te vahy... ale na co do diesslea cpat jinej nez origo filtr to fakt nevim :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od PJ »

elviiis: takže jí defakto nerozhoděj filtry, ale neodborně provedená údržba filtru, oleje tam přece nedám tak aby to z toho kapalo, stříknout a nechat oschnout, jinak u 1,9D to je fakt bezpředmětný
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
LLuKKi
Příspěvky: 166
Registrován: 29 čer 2008 18:46
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od LLuKKi »

Nevíte někdo jak oblbnout váhu vzduchu? Potřebuji ju vyřadit...
Fábia TDi 4x4 - race
F11 530D M - day
E92 335i
E53 3.0i ex
AutoVELVET Autobazar Šumperk
ODTAH VOZIDEL , ND BMW 773886911

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od elviiis »

LLuKKi píše:Nevíte někdo jak oblbnout váhu vzduchu? Potřebuji ju vyřadit...
proc ji potrebujes vyradit?

Jinak vuz vzdu potrebuje zpracovavat udaje o mnozstvi vzduchu... diky tomu vyhdnoti kolik ma poslat paliva... pokud nechces maf coz je ta potvruka co mas na filtru jez meri prutok vzduchu muzes pouzit map ten bejva na firewall ten pracuje s ltakem resp potlakem v sani a teplotou a tim spocita mnozstvi vzduchu...

Ale ver mi ze neni zadnej duvod proc ji nahrazovat pokud ovsem nemas super performance masakr kdy by ti delal maf restrikci a nemel potrebnej rozsah na zmereni vzduchu jez nasaje tvuj motor... u 150ps 2.0na bych se timto vubec nezabyval...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
LLuKKi
Příspěvky: 166
Registrován: 29 čer 2008 18:46
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od LLuKKi »

Ted právě řeším 4 klapky a chci se dostat na nějakejch 200ps. Map senzor mě taky napadl,jeden doma mám ( z Opela) ale nevím jestli by se s ním poprala jednotka...A nebo dát váhu z 3.0. Ta je o cca 15-20 mm větší.
Fábia TDi 4x4 - race
F11 530D M - day
E92 335i
E53 3.0i ex
AutoVELVET Autobazar Šumperk
ODTAH VOZIDEL , ND BMW 773886911

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od elviiis »

LLuKKi píše:Ted právě řeším 4 klapky a chci se dostat na nějakejch 200ps. Map senzor mě taky napadl,jeden doma mám ( z Opela) ale nevím jestli by se s ním poprala jednotka...A nebo dát váhu z 3.0. Ta je o cca 15-20 mm větší.
jine reseni nez map nemas a jednotka te zajimat nemusi pac stejne musis dat nejakou programovatelnou myslim ale ze megasquirt postaci... 4klapka je tak velkej zasah ze pochybuju ze by normlani jednotka jez je naladena na bezne sani vedela co se deje...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
LLuKKi
Příspěvky: 166
Registrován: 29 čer 2008 18:46
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od LLuKKi »

Elvis: máš SZ at to tu nezasíráme..
Fábia TDi 4x4 - race
F11 530D M - day
E92 335i
E53 3.0i ex
AutoVELVET Autobazar Šumperk
ODTAH VOZIDEL , ND BMW 773886911

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od honza 2.0 16v »

přímo na oplácký motory existuje vstřikování Weber alpha .. za cca 50000,- odstaneš 4 klapku, progrmovatelnou řj a vškerou kabeláž, čidla atd..+ mapu na oživení..


jinak 4 klapku ladit a přitom snímat množství vzduchu, nebo tlak v sání nejde..resp. jde, ale lepší to rovnou překopat na A-N... předpokládám, že nemáš turbomotor, a tak využívat mapy založený na tlaku v sání je blbost -obzvláště v případě pokud máš i vačky a motor má mizernej podtlak i na volnoběh omezí tě to na výkonu a budeš z toho mít těžkou hlavu..
(můj motor má např. na volnoběh minimální podtlak, navíc silně pulzující... nějakejch 700-850kPa absolutního tlaku v sání a to je pro standartní S-D řízení nesmysl )...

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od Libor12 »

honza 2.0 16v píše: (můj motor má např. na volnoběh minimální podtlak, navíc silně pulzující... nějakejch 700-850kPa absolutního tlaku v sání a to je pro standartní S-D řízení nesmysl )...
nespletl jsi se?? Při plně otevřené klapce máš v sani v podstatě atmosférický tlak podle nadmořské výšky tedy 98-101kPa a u všech motoru které jsem dělal se pohyboval mezi 37-43kPa na volnoběh dle objemu motoru. Proč by jsi na čtyřklapce používal zastaralé alfa N řízení? Úplně zbytečně přicházíš o koně. U 4klapky jsem vždy monitoroval jen jeden z válců a pokud máš citlivý map senzor (GM) není problém motor řídit.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od honza 2.0 16v »

aj sem se upsal.. přebejvá mi tam 0:) to bych měl tlaky v sání stejný jak v duši u tatry :lol:

s těma tlakama to tak je - nikde nemám žádnou netěsnost, natáčení vaček v bezpečným rozsahu nepomáhá -víc si nedovolím, pak by kolidoval píst s ventilem, vebo ventily o sebe na vzájem..

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od Libor12 »

stejně je to na volnoběh nějak moc,ten podtlak v podstatě opovídá na 50% otevřené klapce,bud je tam netěsnost nebo špatně změřené
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Libor12 píše:stejně je to na volnoběh nějak moc,ten podtlak v podstatě opovídá na 50% otevřené klapce,bud je tam netěsnost nebo špatně změřené

netěsnost tam nemůže bejt.. to je kontrolovaný - nejdřív blbě dosedal vstřik, ale teď je to po výměně lišty za tu, která k tomuhle sání patří OK..

Měřeno to mám jak mechanickým budíkem VDO, tak i takovou elektronickou fíčurou pro sledování délky vstřiku, (pod)tlaku v sání, předstihu, TPS, napětí na LS, teploty vody a vdzuchu atd.. takže to chybu vylučuje...

Kulisek
Příspěvky: 366
Registrován: 29 bře 2008 22:29
Bydliště: F-M
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od Kulisek »

Jinak na tom 2,0 je oddechový filtřík použit na odvětrání z motoru respektivě klikové skříně a ten druhý jako sytič respektivě pro volnoběžný chod a u toho turbo motoru je taktéž pro odvětrání z motoru.Odsávání (mlhoviny) z motoru vždy odpojuji jak u turba jde ten sajrajt zpět na rotor turbíny a zasírá ji zbytečně a u atmosféry zbytečně zasíra klapku a zbytek sání .
G3-Lower píše:Jen tak pro zajimavost. Z golfa II. (ne z meho). Je videt mirne odstineni ale ne privod vzduchu.
No paráda moje autí se ukázalo :D jinak to bylo spíš performance takže no extrem sport,ale to odstínění na 2,0 fungovalo dobře měl jsem to ověřené při jízdě a po zastavení bylo studené až po klapu a pak se to nahřívalo od motoru.A přívod vzduchu stačil bohatě u GII je kolem masky dost prostoru a pak jak vedla ta zástěna k chladiči tak tam byl dost velký prstor mezi chladičem a pravým světlem jen jsem odmontoval krytku a přívod byl dostatečnej.Jo kde jste to fotili?Jinak přikládám jak to vypadalo s prvně s motorem 2,0 16V 118kw a pak 1,8T 20V 153kw :D
Přílohy
foták 008.jpg
foták 008.jpg (133.68 KiB) Zobrazeno 4168 x
IMG_0293.JPG
IMG_0293.JPG (149.58 KiB) Zobrazeno 4168 x
Zakázková výroba na CNC strojích výroba různých držáků adaptérů podložek a provádím různé úpravy dílů mrkněte na foto

http://petjess.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Butcher
Příspěvky: 3186
Registrován: 15 říj 2006 23:48
Bydliště: Sodom and Gomorrah
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od Butcher »

Libor12 píše:
honza 2.0 16v píše: (můj motor má např. na volnoběh minimální podtlak, navíc silně pulzující... nějakejch 700-850kPa absolutního tlaku v sání a to je pro standartní S-D řízení nesmysl )...
nespletl jsi se?? Při plně otevřené klapce máš v sani v podstatě atmosférický tlak podle nadmořské výšky tedy 98-101kPa a u všech motoru které jsem dělal se pohyboval mezi 37-43kPa na volnoběh dle objemu motoru. Proč by jsi na čtyřklapce používal zastaralé alfa N řízení? Úplně zbytečně přicházíš o koně. U 4klapky jsem vždy monitoroval jen jeden z válců a pokud máš citlivý map senzor (GM) není problém motor řídit.
Tohle jde uplne mimo me, takze to mozna vyzni hloupe, ale proc je Aplha-N zastarale reseni?Mam ho na BMW s carbon airboxem a pouzivaj to tak i zavodni M3.Jde o to ze je pak v jednotce ulozena jen jedna hodnota hmotnosti vzduchu a je to pro jistotu o neco bohatsi?Samozrejme ze treba s programovatelnou ECU by se z toho dalo vymacknout o neco vic, ale na kolik to tak vyjde?Kdyztak SZ :wink:

A kdyz uz jsem tady, tak potrebuju vzduch. filtr a chci se zeptat, jakej je rozdil mezi tema bavlnenejma(K&N, Green, atd.) a tema s molitanovym "prevlekem" jako treba Pipercross a tak?Ktery jsou nejlepsi? :lol:
KEHO rennsport

Uživatelský avatar
Butcher
Příspěvky: 3186
Registrován: 15 říj 2006 23:48
Bydliště: Sodom and Gomorrah
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od Butcher »

Docela to specha a nemam rad, kdyz pak zjistim ze sem udelal blbost :D Takze jeste jednou...znate nekdo rozdil bavlna vs. molitan?

EDIT: Tady jsem neco nasel, ale jestli se tomu da verit?Resp.nejvic se mi zamlouva Pipercross, ale jestli jsou jeho filtracni schopnosti treba jako u HKS(podle testu)...
http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/

...taky je z r.99
KEHO rennsport

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od Libor12 »

Používám Apexi a spokojenost.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Butcher
Příspěvky: 3186
Registrován: 15 říj 2006 23:48
Bydliště: Sodom and Gomorrah
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od Butcher »

I v tom testu dopadl nejlip, ale kdo je k nam dovazi?Zkusit Kageki?
KEHO rennsport

Uživatelský avatar
Butcher
Příspěvky: 3186
Registrován: 15 říj 2006 23:48
Bydliště: Sodom and Gomorrah
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od Butcher »

Butcher píše:I v tom testu dopadl nejlip, ale kdo je k nam dovazi?Zkusit Kageki?
Nikdo nevi?
KEHO rennsport

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od Libor12 »

apexi univerzál konus mam normalne skladem za 2990,- přiruba 75-85mm
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Butcher
Příspěvky: 3186
Registrován: 15 říj 2006 23:48
Bydliště: Sodom and Gomorrah
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od Butcher »

Potrebuju 100mm
KEHO rennsport

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od Libor12 »

vstup 100mm?? 85mm se používá do objemu 6l
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Butcher
Příspěvky: 3186
Registrován: 15 říj 2006 23:48
Bydliště: Sodom and Gomorrah
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchové filtry

Příspěvek od Butcher »

Libor12 píše:vstup 100mm?? 85mm se používá do objemu 6l
SZ
KEHO rennsport

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“