


Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
zalezi kteje jatro ti delalo... vyse zminenejsou oki... motor nema duvod odejit spise se odporouci turbo...baldamw píše:Tak diky no ja zase slysel o Chiptuningu, ze je to pry dost nebezpečný a snižuje to životnosti motoru na 20 - 30 tis km.
i chiptuning je nebezpečnej, kor od "ladičů", který ti nahrajou soft na benzínce a řeknou si za to 2-3tis., u firem, který sem postoval aleš ti změřej výkon před a po chipu a sám si můžeš na dieselpower najít "recenze" ohledně spokojenosti zákazníků...baldamw píše:Tak diky no ja zase slysel o Chiptuningu, ze je to pry dost nebezpečný a snižuje to životnosti motoru na 20 - 30 tis km.
elviiis píše:zalezi kteje jatro ti delalo... vyse zminenejsou oki... motor nema duvod odejit spise se odporouci turbo...baldamw píše:Tak diky no ja zase slysel o Chiptuningu, ze je to pry dost nebezpečný a snižuje to životnosti motoru na 20 - 30 tis km.
a nevis, jestli by mi sla ocipovat LCD televize na vetsi rozliseni?Rudi píše:u těch 15-20% je navíc právě rezerva od samotnýho výrobce.
Mali by ste vediet ze motory sa vyrabaju az s 30% rezervou vykonu.Takze ked tam on prida 15-20%,tak ten motor o tom pomaly ani nevie.Samozrejme ze dobry cip vyjde od 8-12 tis.
opravdu si myslíš, že výrobce nastavuje výkon auta na samotný maximum? To by byl výrobce asi blázen, kdyby na todle přistoupil, musí dělat univerzál bo zrovna neví, jakej člověk s tím pojede. Možná u hyundaie to tak je, ale u VW je rezerva zcela běžná( jediná výjimka je možná TDI 125kW, je to téměř vyhnaný na maximum) a pevně věřim, že i u ostatních.SubTera píše:a nevis, jestli by mi sla ocipovat LCD televize na vetsi rozliseni?Rudi píše:u těch 15-20% je navíc právě rezerva od samotnýho výrobce.
Sry Rudi, ale tohle je IMHO nesmysl. Mas nejaky dukaz nebo jsi to vycetl na Alfa clubu popr. na strankach chiparu?
Z Alfa:Mali by ste vediet ze motory sa vyrabaju az s 30% rezervou vykonu.Takze ked tam on prida 15-20%,tak ten motor o tom pomaly ani nevie.Samozrejme ze dobry cip vyjde od 8-12 tis.
On je ten vyrobce auta vlastne takovej dobrak, nechava domacim kutilum rovnou 30% rezervu na homemade pridani vykonu, aniz by bylo potreba menit komponenty za silnejsi/vetsi....ty jo a nebo o tom nevedi a prisel na to Franta z Horni Polni.
no jestli je pro tebe 20 let starý TDI 77kW, 125kW atd., tak je vážně s tebou zbytečný se bavit. Porovnej si třeba Caddy TDI 55kW vs 77kW a pak řekni, jakej je mezi nima rozdíl...SubTera píše:Rudi: ne, nastavujou to optimalne, navic nektere komponenty jsou i poddimenzovane a tuplem by to nedaly - hlavne u novejsich aut, kde se pri vyrobe evidentne setri, jsem se setkal s tim, ze i origo spojka ma co delat, aby pracovala s tovarne nastavenym vozem...to si fakt myslis, ze brzdy, turbo, spojka, vstriky atd. jsou do jednoho pripraveni na to, az to jakoze naladis podle svyho gusta? Davas tady zase za priklad koncepcne 20 let stare TDI, to na silnici jina auta nejezdi? Ty jsi fakt jak ten Franta z Horni Polni, privezes si auto domu, napichnes ho na notas, jednim kliknutim to nastavis na honevikon a myslis si, jak jsi s tim vyjebal...
Dokud neprineses jasnej dukaz, ze auta z vyroby jsou nastaveny o 10,15,20,25 nebo snad o 30% vykonu min jak tvrdi Alfisti, nevnucuj nekomu, ze to tak je...popr. zaplatis mu pripadnou opravu?
Mozna mas na mysli umele snizeny vykon napr. kvuli emisnim limitum nebo povinnemu ruceni, jak to maji nektera auta v Nemecku pridanim restriktoru do sani. Ale tolik tech aut neni.
Trhyy: mam kolem sebe hodne aut po chipu a o nektere se i v rodine staram - S-Max TDCi, pred úar lety G.Espace 3.0 dci...na Espacu par tydnu po chipu za 14 tisic odesel EGR ventil a auto nebylo schopny dojet, pak prisla spojka a do 15tkm odeslo turbo. V 70tkm se auto prodalo na vykup do Esa K cemu Ti bude nazor toho, kdo auta chipuje, kdyz Ti jasne rekne, ze chip snizi spotrebu nafty na 2litry za mesic a jeste to vyrazne prospeje motoru, pac ma vetsi vykon na tahani ty velky vahy? Myslis, ze ten, co neco prodava, to bude hanit? To by za chvili nemel co zrat.
rofl si vazne dal 30k za turbo do 81kW TDI?baldamw píše:No tak se na to asi vyprdnu, nemá to cenu rejpat zase do motoru, radši si koupím Angel Eyes a budu se věnovat vzhledovému tuningu. Jede to stejně max. 190 km což si myslím, že na našich skvělých silnicích stačí a jezdím běžně tak max 120km/h. Díval jsem se, že tady na netu prodávají Toyotu Supru s 254 kW a pár šupů tak to už bude asi lepší si koupit tohle vozítko. A když ještě odpovím na předcházející odkaz, tak turbu už jsem si taky vyměnil a stálo mě 30 000 Kč a to jsem jezdil úplně normálně max do 3 tis. otáček. Nevím jestli jsou tyto motory TDi to pravé ořechové no.......A to tam mám najeto "jen" na celým autě 108000 km a už se měnil jednou motor a na tom motoru turbo. No nenasralo by Vás to?
Jo jinak kdyby někdo chtěl fanfary a houkačky na auto pěkné prodávám různé druhy.
název tématu je ale: Bezpečné zvýšení výkonu u motoru 1,9 TDi. Tak proč taháš jiné? a tazatel má také 1.9TDI....SubTera píše:Rudi: 125kW je 1.9 TDI? To je snad novej CR2.0, ne? Ja se bavim o 1.9ce...a to je koncepcne hodne stary motor. Na druhou stranu nutno rict, ze obecne velmi spolehlivy, dokud se v nem nikdo nezacne vrtat. Na baldamw aute jasne vidis to, ze i udajne nechipovany TDI muze taky jit srat dosti brzo.. Ale vahy vzduchu, turba, vstriky u PDecek, to chipem jen uspisis, kdy to prijde.
Jo, mezi 55kW a 77kW je urcite rozdil ten, ze na brane ve Wolfsburgu to napichli na kompa o ochipovali, jasnypochop to, ze jsou i jina auta, ktera nemaji tolik vykonnostnich verzi jako 1.9 TDI, ale treba jen jednu.
Mno nic, marne diskutovat.
marně se s tebou hádat, když tu se chytíš toho, pak támdle toho slovíčka a už ti nejde ani o původní otázku. Profík ti udělá chip na míru, viz alešův post, pokud chceš extrém, udělá ti extrém, kde pak může jít všecho rychle do kopru nebo normální aniž by se hnedka všechno pokazilo. Stejně tak ti to může nalejt někdo u benzínky a budeš na tom hůř než v sérii a ještě se to celý zesere. Jde hlavně o kvalitu práce, taky mi stavěli auto na plyn a posrali, co mohli( ikdyž se z referencí jednalo o nejlepší firmu z okolí s cca 14letým provozem, ale hald to tam dělali učni) a jinej s tím samým systémem jezdí do dneška bez jedinýho problémůSubTera píše:Rudi: 125kW je 1.9 TDI? To je snad novej CR2.0, ne? Ja se bavim o 1.9ce...a to je koncepcne hodne stary motor. Na druhou stranu nutno rict, ze obecne velmi spolehlivy, dokud se v nem nikdo nezacne vrtat. Na baldamw aute jasne vidis to, ze i udajne nechipovany TDI muze taky jit srat dosti brzo.. Ale vahy vzduchu, turba, vstriky u PDecek, to chipem jen uspisis, kdy to prijde.
Jo, mezi 55kW a 77kW je urcite rozdil ten, ze na brane ve Wolfsburgu to napichli na kompa o ochipovali, jasnypochop to, ze jsou i jina auta, ktera nemaji tolik vykonnostnich verzi jako 1.9 TDI, ale treba jen jednu.
Mno nic, marne diskutovat.