Karbonove potrubi motor->IC->motor

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mirek-200sx
Příspěvky: 858
Registrován: 18 kvě 2006 16:42
Bydliště: Brno

Karbonove potrubi motor->IC->motor

Příspěvek od Mirek-200sx »

Potreboval bych se poradit, mam teoreticky moznost nejake vyroby z karbonu. Budu v nejblizsi dobe delat potrubi k IC. Chtel jsem to resit nakupem UNI Alu piping kitu z ebay a svareni v pozadovany tvar. Ted mam moznost ale nechat udelat karbonove, ktere by vysly na cca stejnou cenu jak ty hlinikove ve finale (nakup+doprava+svarovani). Jen je problem ze osoba ktera by to delala nema zkusenosti s necim takovym, dela kapotaze na motorky atd. Tak nevime jakou hrubost pouzit, popripade jak silnou stenu udelat. Je mi jasny ze tady nikdo nebude mit zkusenosti primo s timhle, ale jestli treba nekdo nekdy nedelal nejaky vyrobek z lamina, ktery byl pak vystavovan tlaku nad 1bar. Popripade jestli nemate nekdo zkusenosti, ktery pomuzou pri vyrobe neceho takoveho....Predem diky
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Karbonove potrubi motor->IC->motor

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 bře 2012 18:27, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Smayk
Příspěvky: 356
Registrován: 29 úno 2008 20:57
Bydliště: Jihlava

Re: Karbonove potrubi motor->IC->motor

Příspěvek od Smayk »

Zkus se zeptat u Havla,jestli nemaji už hotové trubky, ty budeš potřebovat něco kolem 70mm průměr ne? Kdyby měli tak stačí dát hliníkový kolena a je to, vyrábět trubky i s ohybem z uhlíku,to bude hodinařina,to ti povím
I live in SUPRA World
Celý život bychom měli žít tak, že jednou, až se za ním otočíme, si budem moci říct: Hmm nice smoke-screen...

Simmy
Příspěvky: 597
Registrován: 29 črc 2009 20:28

Re: Karbonove potrubi motor->IC->motor

Příspěvek od Simmy »

jen tak teoreticky ... chtělo by to něco, co v tuhém stavu je opravdu tuhé a pevné, ale zároveň se dá jen za mírně zvýšených teplot zkapalnit ... nenapadá mě nic jiného než vosk. Nevím jestli např na odlitky se používá nějaký speciální vosk, např. nějaký technický, ale to je jedno, šlo by to snadno obrobit do požadovaného tvaru (teoreticky při nahřátí by měly jít ohýbat i kolena) klidně na soustruhu, jde ho recyklovat a podle mě by to bylo ideální jak pro práci, tak pro výsledná kvalitu povrchu uvnitř trubek

pesterio
Příspěvky: 247
Registrován: 09 dub 2008 21:07
Bydliště: Usti nad Orlici

Re: Karbonove potrubi motor->IC->motor

Příspěvek od pesterio »

taboo ty jsi vazne chytrak :?:

Uživatelský avatar
Mirek-200sx
Příspěvky: 858
Registrován: 18 kvě 2006 16:42
Bydliště: Brno

Re: Karbonove potrubi motor->IC->motor

Příspěvek od Mirek-200sx »

dekuju za nazory a rady...resil jsem to i na sx foru, byla tam i pripominka na pevnost, ze by bylo dobre pouzit kombinaci karbon a kevlar
Je pravda ze to bude asi pomerne dost krehke, tak to musim jeste probrat s tim clovekem co by to delal. Ze by se pouzily pripadne nejaky vrstvy kevlaru, a do koncu by se zalaminovaly hlinikove krouzky( kvuli stahovani spon ).
Tim se to ale cele komplikuje, takze jeste musim poradne popremyslet a zvazit vsechny pro a proti mezi ALU potrubim a touto karbon-kevlarovou variantou.
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Karbonove potrubi motor->IC->motor

Příspěvek od Taboo »

Smazano
IQ stylingem nenahradis.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“