Help: E36/M40 Vyřešeno,díky
Moderátor: T-O-M
Help: E36/M40 Vyřešeno,díky
Ahoj,potřeboval bych poradit od někoho kdo se v motorech vrtá a M40 konkrétně zná... začalo to houpat otáčkami při volnoběhu,postupně to bylo horší a horší až došlo na výměnu všech hadic,váhy a přetěsnění komplet celého systému sání od filtru až k hlavě válců. Motor ale houpe dál a teď nově se k tomu přidalo to,že jak se ohřeje (zastudena to nikdy neudělá) tak při jízdě najednou začne cukat a ztrácet otáčky,pomáhá jen dát plyn až na podlahu,jinak po celé jeho "dráze" auto na přidávání nereaguje. Nevíte co by to mohlo být? Pořád mám tušení že vzduch nebo váha... Ale že by dvě váhy měly stejnou vadu se mi nezdá.
Naposledy upravil(a) Conscious dne 13 lis 2010 16:18, celkem upraveno 1 x.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: Help: E36/M40
Ta poloha klapky se mi nezdá,to by dělalo pořád a ne jen po zahřátí ne? Nemá třeba M40 nějaký teplotní čidlo na bloku nebo... nemůže to dělat lambda? Je to prostě jako když mi v sedmě dojde benzín... na volnoběh jde dobře ale když se přidá tak místo nahoru jdou otáčky dolů. On ten starej čtyřváleček je defacto spíš o mechanice ale hlavní problém je v tom,že nevím co kde u něj je. Jinak jsem udělal: novej vzduchovej filtr,jiná váha,koupeny a namontovány nový hadice,non-return ventil,přetěsněno,vyčištěn rozdělovač,nový svíčky,nová indučka,vyčištěn a zkontrolován ventil volnoběžných otáček přeměřeny čidla na bloku a hlavě a víc mě nenapadá. Jedině snad ty teplotní čidla jak píšeš,jen nevím kde je hledat. Ale asi bude záser v nějaký oxidaci konektoru,je jich zelenejch (jeden drát ze tří třeba) plný auto. Myslel jsem že je chyba v non-return ventilu kterej je mezi hadicema ze sání a posilovače brzd. Má tvar písmene L a na kratší straně má nápis motor a šipku směrem do ventilu,tato strana byla právě na straně posilovače tak jsem to pokusně otočil nápisem motor k motoru ale zase to nebrzdí a pedál je jak kamennej takže to asi bylo správně.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: Help: E36/M40
tipl bych lambdu pripadne hall na klice...
vaha je nova, nebo zanovni? delali jste po vymene reset ridici jednotky?
vaha je nova, nebo zanovni? delali jste po vymene reset ridici jednotky?
Rapid 130 --> 110r --> Favorit --> 1000MB --> E34 525iA --> Swišť GTi MK III (125,8dB ) --> Golf 1.9 GTI TDI 20 jahre
felďoška 1,3 combi ethanol - prodáno, Astra caravan 1,7 Dti - prodáno, Passat variant AFN
https://www.facebook.com/RadimRemiasFoto
felďoška 1,3 combi ethanol - prodáno, Astra caravan 1,7 Dti - prodáno, Passat variant AFN
https://www.facebook.com/RadimRemiasFoto
Re: Help: E36/M40
Váha je zánovní (doslova). Reset spočíval v odpojení baterky cca na hodinu. No... právě jsem byl přemontovat ten ventil nazpátek a čuměl do toho jak péro hledaje ty čidla která by měla být (jedno určitě) na termostatu nebo pumpě. Ale niiic... Buď to nemá termostat nebo je schovanej pod deklem rozvodů protože tam nic není. Našel jsem pod váhou takovej černej plastovej válec do kterýho vede modrá hadička a pod ním je jakási obdoba toho 3bar ventilu na liště vstřiků,ale vede do toho i konektor. To jsou věci který vůbec nevím na co jsou. Dále jsem prostříknul takovou menší obdobu 20pin konektoru pro diagnostiku umístěnou pod pojistkovkou a druhou obdobu umístěnou vedle pojistkovky. Oba tyto konektory byly luxusně zoxidovaný. Takže to je nutno projet a uvidíme. Ale kde je čidlo teploty vody... to by mě teda zajímalo.
EDIT: Podle ETK jediná podobná věc teplotnímu čidlu je zboku nad pravou lampou na chladiči. Jakýsi dvojitý teplotní bazmek.
EDIT: Podle ETK jediná podobná věc teplotnímu čidlu je zboku nad pravou lampou na chladiči. Jakýsi dvojitý teplotní bazmek.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: Help: E36/M40
lambda ti to neudela, vicemene krom spotreby nepoznas, ze je KO, cidlo polohy kliky urcite ne, pac bez nej ani nenastartujes, u bmw se nemusi delat reset a nastaveni jako treba u vwAladin píše:tipl bych lambdu pripadne hall na klice...
vaha je nova, nebo zanovni? delali jste po vymene reset ridici jednotky?
cidlo teploty vody je v hlave
a u M50 jsem resil podobny problem a bylo to to cidlo polohy klapky, ten potenciometr muze v urcitych mistech blbnout
a vsechno to jsou veci co jdou bez problemu promerit
R6 twin turbo + V10 + V12
Re: Help: E36/M40
No asi to Radku bude ten hajzl pod klapkou,když přidávám plyn zvolna tak to prostě nejede,ale jak ho prostě ostře narazím na podlahu jako u kickdownu na sedmě tak se to chytí a normálně to jede. Pak chvíli stačí zase lechtat plyn,je to OK a jak potřebuješ zase přidat tak to zase začne blbnout. Taky jsem ho měl v pytli na E34,tam teda jen houpaly volnoběžný otáčky a auto nejelo ani v zimě na sytič. Stačilo ten snímač povolit a pootočit a utáhnout aby bylo slyšet to cvaknutí mikrospínače když se začala klapka otvírat.. To zkusím zítra.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: Help: E36/M40
Tak je to vyřešeno - lambda kaput. Jsem ji ustřihnul a jede to jak drak. Akorát se to prozměnu potkalo trochu s autobusem,ale to je drobnost.
- Přílohy
-
- SNC00095-1.jpg (201.33 KiB) Zobrazeno 2082 x
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: Help: E36/M40 Vyřešeno,díky
"opraveno" za 10 minut... No... dočasně to jde,aspoň to jezdí a i když to blbě vypadá... Blikač věnovala E38,trochu se ohýbaly plechy a na závěr akce musela posloužit izolepa. Ke klempíři to mělo jít dnes,ale nestalo se tak. Zatím sháním díly a asi to opravím pořádně sám.
- Přílohy
-
- SNC00099-1.jpg (197.76 KiB) Zobrazeno 2081 x
-
- SNC00097-1.jpg (211.15 KiB) Zobrazeno 2081 x
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01