Středová díra
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Středová díra
posero, já se vztekat nebudu. Jenom o tom vím svoje. Jestli si jezdíš bez kroužků, je to tvůj boj.
Mimochodem, zajímalo by mě kolik lidí tady na foru přesně dotahuje kola na moment a utahuje to přesně křížem po odstupňovaných momentech..... aby se kolo dobře vystředilo.
Mimochodem, zajímalo by mě kolik lidí tady na foru přesně dotahuje kola na moment a utahuje to přesně křížem po odstupňovaných momentech..... aby se kolo dobře vystředilo.
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Středová díra
Nedalo mi to a přemýšlel jsem o těch kolech. Možná jsem se trošku unáhlil a ty středící kroužky opravdu nebudou potřeba. Pokud ovšem dokážete vystředit kolo bez nich
pokud to opravdu tak je, tak se omlouvám za nesprávné informace.

Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Re: Středová díra
zaprvní: radši budu víkend sedět na prdeli s tím že si kroužky koupím a budu to mět ok než natankovat za 400benzínu s tím že se půjdu někam proletět. Navíc, pochybuju že až(já bych to neudělal
) pučíš auto přítuli a ta nedejbože pichne kolo, tak chci vidět jak to bez toho středí
za druhé: mám auto na kterém občas něco vezu takže nechcu aby to kolo odpadlo(tím neříkám že silám rozumím, ale pro sichr
)



za druhé: mám auto na kterém občas něco vezu takže nechcu aby to kolo odpadlo(tím neříkám že silám rozumím, ale pro sichr

Re: Středová díra
Já souhlasím s tím, že v prvé řadě je potřeba mít správný šrouby/matky
.. na tom kuželu bude právě záviset nejvíc..
Každopádně díky za info, příště budu chytřejší, staroušku

Každopádně díky za info, příště budu chytřejší, staroušku

EXPRESNÍ PŘEPRAVA KUSOVÝCH ZÁSILEK NA TRASE BRNO - PRAHA - BRNO TÝŽ DEN OD PODÁNÍ - INFO: 608 771 206
Re: Středová díra
m.artty píše:posero, já se vztekat nebudu. Jenom o tom vím svoje. Jestli si jezdíš bez kroužků, je to tvůj boj.
Mimochodem, zajímalo by mě kolik lidí tady na foru přesně dotahuje kola na moment a utahuje to přesně křížem po odstupňovaných momentech..... aby se kolo dobře vystředilo.
ze srandy když se mi pdo ruku dostane nějaký auto tak vezmu momenťák a zkouším jak má utažený kola (cvaká mi i zpátky) vetšina aut 200Nm+

jinak auto které půjčuju a nechám v něm jezdit lidi mam uvedený do stavu kdy si to půjčování mohu dovolit tzn. seriová kola, podvozek, všechno v lati aby nemusel nikdo nic řešit

abych nebyl takovej odpůrce, tak klidně řeknu že chápu nekoho kdo má kola R18+ s pětidírou a šroubama že si ty podložky koupí jen na to nasazení protože to fakt usnadní práci
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: Středová díra
jako místo 19mm hlav 17mm? to neva, důležitý je aby jsi měl správný dosedací plochy. máš teda matky nebo šrouby? na kolik závitů to chytíš?
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: Středová díra
To je zas diskuze ty voe....
Slysel nekdo o dotahovani kol krizem? Jak se asi kolo s vetsi stredovou dirou muze spatne vycentrovat kdyz dotahnes lehce 4matky/srouby krizem az na dosedaci plochu disku? Pokud ma clovek spravny srouby/matky tak ti to ani neumozni dosednout do rafku krive.
Bezte si radsi vymenit tampony ....
Slysel nekdo o dotahovani kol krizem? Jak se asi kolo s vetsi stredovou dirou muze spatne vycentrovat kdyz dotahnes lehce 4matky/srouby krizem az na dosedaci plochu disku? Pokud ma clovek spravny srouby/matky tak ti to ani neumozni dosednout do rafku krive.
Bezte si radsi vymenit tampony ....
Re: Středová díra
tak či tak je to otázka cca 3-4stovek ty kroužky. Máš klid při nasazování a klid při jízdě. Tak proč se s tím zbytečně srát při nasazování nebo když ti náhodou začnou vybrovat kolem 110+?
VW - Very Wonderful
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
Re: Středová díra
Rudi píše:tak či tak je to otázka cca 3-4stovek ty kroužky. Máš klid při nasazování a klid při jízdě. Tak proč se s tím zbytečně srát při nasazování nebo když ti náhodou začnou vybrovat kolem 110+?
když máš levý pracky zaplať si radši servis a nesahej na to

Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: Středová díra
ještě bych jen dodal pro ty co to neví ,že na alu kola je jiná dosedací plocha než na plechy.Asi to ví všichni ,ale přece jenom
Nemáte někdo link kde se dá ten momentový klíč objednat?K té kratší matce pokud je uzavřená tak pozor ať není krátká moc a dá se dotáhnout ,aby jsi nestrhl při utahování začátek závitu 


Re: Středová díra
jj, manzelka takhle strihla srouby na kombikovi, kdyby tam byli stredici krouzky, tak na ty srouby pusobi uplne jiny sily a nestalo by se tomaRkus píše:taky muzes trefit diru jako prase a muzes ustipnout srouby..bez toho bych vubec nejezdil, strach by mi to nedovolil..
cabrio bukvice
Re: Středová díra
"ty jsi mi teda teoretik"X-Ray píše:vy jste teda teoretici. Na ten šroub působí hlavně síla která přenáší výkon motoru z náboje na disk. Zkuste si představit, jaká síla je potřeba k protočení kola na suchém asfaltu. když je normálně zatížené autem. Je určitě velká. A přesto sposta lidí dá plnej plyn při rozjezdu a prohrábne kolama. Přitom na ty šrouby působí mnohem větší síla než když projedete díru. Při každém rozjetí, nebo brždění jsou tak šrouby velice silně namáhané na střih a přesto vydrží déle než zbytek auta. Ty kroužky tam nehrajou žádnou roly. Jsou jen pro jednoduší nasazení a vystředění kola.
Ten závodník, co mu ulítlo kolo ho buď špatně (málo) dotáhnul a kolo během jízdy povolilo, nebo měl špatné šrouby, který nebyly od výrobce, ale nějaké samodoma.


Re: Středová díra
Chtěl jsem napsat, že jsi kokot, ale nebudu sprostejSimmy píše:"ty jsi mi teda teoretik"X-Ray píše:vy jste teda teoretici. Na ten šroub působí hlavně síla která přenáší výkon motoru z náboje na disk. Zkuste si představit, jaká síla je potřeba k protočení kola na suchém asfaltu. když je normálně zatížené autem. Je určitě velká. A přesto sposta lidí dá plnej plyn při rozjezdu a prohrábne kolama. Přitom na ty šrouby působí mnohem větší síla než když projedete díru. Při každém rozjetí, nebo brždění jsou tak šrouby velice silně namáhané na střih a přesto vydrží déle než zbytek auta. Ty kroužky tam nehrajou žádnou roly. Jsou jen pro jednoduší nasazení a vystředění kola.
Ten závodník, co mu ulítlo kolo ho buď špatně (málo) dotáhnul a kolo během jízdy povolilo, nebo měl špatné šrouby, který nebyly od výrobce, ale nějaké samodoma.a já si doted myslel, že kolo drží na náboji pomocí tření .. a ono ne, to tam drží šrouby na střih

Nikde nepíšu že je drží "šrouby na střih", ale že ty šrouby jsou namáhány na střih. Ale pokud si myslíš, že ti kola na autě udrží tření i bez šroubů, tak to zkus

Re: Středová díra
raději bys měl napsat, že ty jsi kokot ... šrouby na autě nejsou namáhané na střih, ale na tah
to jen pro tvou informaci ... šrouby tohoto typu nejsou konstruované pro namáhání na střih, k těmto účelům se používají lícované šrouby a lícované otvory, což na náboji ani na kolech nejsou ani náhodou
já snad píšu, že třením udrží kola bez šroubů? proto tam ty šrouby asi jsou einsteine, aby vyvodily patřičné tření a kola ti po náboji necestovaly
a právě z toho důvodu jsou namáhané na tah a ne na střih ... tak nevím kdo je tu pak kokot

já snad píšu, že třením udrží kola bez šroubů? proto tam ty šrouby asi jsou einsteine, aby vyvodily patřičné tření a kola ti po náboji necestovaly

Re: Středová díra
to je jako by jsi napsal, že auto nebrzí díky brzdám, ale díky tření. Vyzní to tak, že ty brzdy jsou tam vlastně na nic. A takhle jsi to napsal s těma šroubama. Kolo nedrží šrouby, ale tření 

Re: Středová díra
X-Ray píše:to je jako by jsi napsal, že auto nebrzí díky brzdám, ale díky tření. Vyzní to tak, že ty brzdy jsou tam vlastně na nic. A takhle jsi to napsal s těma šroubama. Kolo nedrží šrouby, ale tření
pořádně se na to podívej, koukni se na šroub, díru v kole a musí bejt jasný kdo má pravdu

Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: Středová díra
achjo, ty jsi tak jednoduchý, když ti dojdou argumenty
my se tu snad bavíme o tom, jak kolo drží na náboji? bavíme se o tom, co zabraňuje kolu se v náboji protočit ... a to se ti snažím vysvětlit, že to není šroub, který by se stříhal, ale třecí síla
a ano, auto opravdu brzdí díky tření ... i kdyby tam žádné brzdy nebyly, tak díky tření ti auto jednou zastaví
když už chceš slovíčkařit a jít do detailu 


a ano, auto opravdu brzdí díky tření ... i kdyby tam žádné brzdy nebyly, tak díky tření ti auto jednou zastaví


- AR166
- Příspěvky: 5538
- Registrován: 01 bře 2009 19:36
- Bydliště: Sokolov-Svatava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Středová díra
i pouhy 3 zavity by mely na tenhle prumer pevnostne stacit. dlouhych zavitu neni treba, protoze pak se driv sroub pretrhne, nez vytrhne zavit.. to je duvod, proc se taky dlouhy, nepruchozi zavity odlehcujou- odvrtavaji vetsim prumerem.
www.ar166.galerie.cz..........................................................................................................................................Mattig SSF (Sokolov-Svatava-Felgen) 

Re: Středová díra
Takže bez obav do toho můžu jít jo? Už jsem se bál abych nemusel kupovat delší šrouby
Díky za radu, v tom případě vezmu i ty 12mm malé matky. Při nejhorším mi někde uletí kolo
... Ještě jednou díky



- AR166
- Příspěvky: 5538
- Registrován: 01 bře 2009 19:36
- Bydliště: Sokolov-Svatava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Středová díra
dej si ale pozor, kde zavit v dire zacina, aby nebyl utopenej. to by pocet cinnych zavitu byl jinej, nez kolik jich kouka skrz disk.
www.ar166.galerie.cz..........................................................................................................................................Mattig SSF (Sokolov-Svatava-Felgen) 

Re: Středová díra
To Stanley: co koupit matice s vnitrnim imbusem? nebo jsou pro tebe moc dlouhe?

Jinak k stredicim krouzkum, to co se tu pise za nesmysly snad ani neni mozny
Uz vidim jak hlinikovy nebo plastovy krouzek prenasi nejakou silu
Ten je tam opravdu jen pro pomoc pri nasazovani kola.
Srouby josu namahane predevsim na tah a neco malo na krut (ne strih
). Ohybovy moment je vyvolany nesouososti pusobeni sily zatizeni kola a bodem kontaktu macice s kolem (v kuzelu/kulove plose). Pusobeni tohoto ohybu je nezadouci. Tahova sila vyvolava treci silu mezi dosedaci plochou kola a nabojem. Ta je rovna sile v sroubu ( x pocet sroubu) ktera je prenasobena koeficientem treni mezi dvema plochami. Tohle se snad pocita uz na stredni skole. Z toho vyplyva, ze zalezi na materialu sroubu a matice, jejich chemicke uprave, dosedaci plose a take na spravnem utahovacim momentu 

Jinak k stredicim krouzkum, to co se tu pise za nesmysly snad ani neni mozny


Srouby josu namahane predevsim na tah a neco malo na krut (ne strih

