PORADTE! Olej do CRX 1.6 16V

Máš nebo jsi měl problém s autem? Zde ti ho pomůžeme vyřešit :)

Moderátor: Idaho

Co lejete za olej do svy 7000+ rpm kary???

10W-40
10
59%
15W-40
2
12%
Neco "jinyho" (nesmysl...)
5
29%
 
Celkem hlasů: 17

Uživatelský avatar
barbucha
Příspěvky: 822
Registrován: 25 dub 2004 13:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od barbucha »

Eddie píše:
max.ps píše:No právě ptal jsem se v hondě - tam mi řekli, že 10W-40. Ale pak jsem mluvil se známým co "dělá" hondy a ten řikal, že jim tam jednou přijel chlápek s VTIčkem a že ve 240 mu vyletěl motor :shock: - měl tam 10W-40... a rada od něho byla 10W-60...

Takže v tom mám zmatek, každej říká něco jinýho... ale čistě teoreticky - 60tka je hustší takže to nemůže vyletět i při 8200ot a je pro závodní motory, tak myslím, že by to bylo ono :D
.. tak opravuju.. honda doporučuje dokonce 15w-40 a nebo 10w-30 a důkaz je zde ... http://www.hondaclub.cz/base/default.as ... d=6&s_id=1

:D
Ten 10W-30 ale doporučují minerální. To je snad nějaká prdel, ne? On taky není Vtec jako Vtec. Některý hondy mají dělanou změnu časování jen kvůli nižší spotřebě a lepšímu středu otáček. CRX je ale stavěná pouze na výkon

Uživatelský avatar
barbucha
Příspěvky: 822
Registrován: 25 dub 2004 13:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od barbucha »

max.ps píše:2barbucha: díky moc a jen pro pořádek, mám civica :D Nechám tam teda ten 10W-60 navíc už tam byl i před tím...
Já jsem si nějak zafixoval to CRX :oops: :D Ale motory to má stejný, ne?

max.ps

Příspěvek od max.ps »

barbucha píše:
max.ps píše:2barbucha: díky moc a jen pro pořádek, mám civica :D Nechám tam teda ten 10W-60 navíc už tam byl i před tím...
Já jsem si nějak zafixoval to CRX :oops: :D
Koneckonců, honda jako honda :D

A s tím V-TECem: třeba 1.5 VTEC a 1.6 VTI - trošku rodíl že? :lol: :lol: máš pravdu, není VTEC jako VTEC :wink:

Jo, VTI v civicu ´92 vejš má stejnej motor jako VTI v CRX 3.generace 8)
Naposledy upravil(a) max.ps dne 23 lis 2004 22:39, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Uvazuju silne o ty 15W40... Doted jsem mel 10W40 a stejne nez vyjedu nacham olej dyl zahrat... :?:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Eddie
Příspěvky: 335
Registrován: 09 bře 2004 16:50
Bydliště: Ústí n.L.,Rudná u Prahy,Beroun, Praha

Příspěvek od Eddie »

Zemi píše:Uvazuju silne o ty 15W40... Doted jsem mel 10W40 a stejne nez vyjedu nacham olej dyl zahrat... :?:
.. pamatuj ale, že stokrát lepší je zahřívat motor pod zátěží, pomalou jízdou, než nechat káru stát... 8) Dobrou.. dnes už jdu domu...
Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem ;-) )

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Eddie píše:
Zemi píše:Uvazuju silne o ty 15W40... Doted jsem mel 10W40 a stejne nez vyjedu nacham olej dyl zahrat... :?:
.. pamatuj ale, že stokrát lepší je zahřívat motor pod zátěží, pomalou jízdou, než nechat káru stát... 8) Dobrou.. dnes už jdu domu...
Svatá pravda 8)
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

TURBO_KrteK
Příspěvky: 282
Registrován: 26 kvě 2004 16:26
Bydliště: Praha/Káraný
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TURBO_KrteK »

Beaver píše:
Eddie píše:
Zemi píše:Uvazuju silne o ty 15W40... Doted jsem mel 10W40 a stejne nez vyjedu nacham olej dyl zahrat... :?:
.. pamatuj ale, že stokrát lepší je zahřívat motor pod zátěží, pomalou jízdou, než nechat káru stát... 8) Dobrou.. dnes už jdu domu...
Svatá pravda 8)
a k tomu ste dospeli jak ?
Opel Vectra C Caravan 2.0 DTI, BMW e36 325i Coupe, BMW e30 325i Cabrio

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

TURBO_KrteK píše:
Beaver píše:
Eddie píše: .. pamatuj ale, že stokrát lepší je zahřívat motor pod zátěží, pomalou jízdou, než nechat káru stát... 8) Dobrou.. dnes už jdu domu...
Svatá pravda 8)
a k tomu ste dospeli jak ?
Jsem se zapomel zeptat... Zavodni auta se zahrivaji taky "za stoje"...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

TURBO_KrteK píše:
Beaver píše:
Eddie píše: Svatá pravda 8)
a k tomu ste dospeli jak ?
Motor se na volnoběh zahřívá mnohem delší dobu než klidnou jízdou a tím pádem se víc opotřebovává, navíc ohříváš zároveň i převodovku.

Zemi: Závodní možná, ale ty každej měsíc motor neměníš :D
Naposledy upravil(a) Beaver dne 24 lis 2004 11:00, celkem upraveno 1 x.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Eddie
Příspěvky: 335
Registrován: 09 bře 2004 16:50
Bydliště: Ústí n.L.,Rudná u Prahy,Beroun, Praha

Příspěvek od Eddie »

Beaver píše:
TURBO_KrteK píše:
Beaver píše: Svatá pravda 8)
a k tomu ste dospeli jak ?
Motor se na volnoběh zahřívá mnohem delší dobu než klidnou jízdou a tím pádem se víc opotřebovává, navíc ohříváš zároveň i převodovku.
...svatá pravda :D
Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem ;-) )

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Beaver píše:
TURBO_KrteK píše:
Beaver píše: Svatá pravda 8)
a k tomu ste dospeli jak ?
Motor se na volnoběh zahřívá mnohem delší dobu než klidnou jízdou a tím pádem se víc opotřebovává, navíc ohříváš zároveň i převodovku.
To se mi nejak nezdaaaaaaaaaaa..........
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

TURBO_KrteK
Příspěvky: 282
Registrován: 26 kvě 2004 16:26
Bydliště: Praha/Káraný
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TURBO_KrteK »

no ale kazdopadne je ted v zime urcite lepsi chvili postat, nez hned vyjet ne
Opel Vectra C Caravan 2.0 DTI, BMW e36 325i Coupe, BMW e30 325i Cabrio

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

TURBO_KrteK píše:no ale kazdopadne je ted v zime urcite lepsi chvili postat, nez hned vyjet ne
Nejvýš chvilku počkat aby se ustálil tlak oleje, jinak celkem není důvod.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Eddie
Příspěvky: 335
Registrován: 09 bře 2004 16:50
Bydliště: Ústí n.L.,Rudná u Prahy,Beroun, Praha

Příspěvek od Eddie »

Zkusím někde vyhrabat ten článek..... rozhodně je lepší hned vyjet. V tom článku jako příklad co se rozhodně nemá dělat uváděli ohřívání auta v zimě způsobem "nastartuju motor a pak celou káru ometu a oškrábu " ,ale docela se divím, že to není obecně známo....
Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem ;-) )

TURBO_KrteK
Příspěvky: 282
Registrován: 26 kvě 2004 16:26
Bydliště: Praha/Káraný
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TURBO_KrteK »

Eddie píše:Zkusím někde vyhrabat ten článek..... rozhodně je lepší hned vyjet. V tom článku jako příklad co se rozhodně nemá dělat uváděli ohřívání auta v zimě způsobem "nastartuju motor a pak celou káru ometu a oškrábu " ,ale docela se divím, že to není obecně známo....
heh tohle dela snad kazdy :D alespon sem tedy nevidel ze by to delal nekdo jinak
Naposledy upravil(a) TURBO_KrteK dne 24 lis 2004 11:13, celkem upraveno 1 x.
Opel Vectra C Caravan 2.0 DTI, BMW e36 325i Coupe, BMW e30 325i Cabrio

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Eddie píše:Zkusím někde vyhrabat ten článek..... rozhodně je lepší hned vyjet. V tom článku jako příklad co se rozhodně nemá dělat uváděli ohřívání auta v zimě způsobem "nastartuju motor a pak celou káru ometu a oškrábu " ,ale docela se divím, že to není obecně známo....
U nas v rodine to tak delame od jakziva (at to byl S500 V8 ci Lancia Y10) a vsechno nam funguje a jezdi... :D

Ale rad si ten clanek prectu a zmenim tradice, co bych pro svoji Hondicku neudelal... :lol:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Eddie
Příspěvky: 335
Registrován: 09 bře 2004 16:50
Bydliště: Ústí n.L.,Rudná u Prahy,Beroun, Praha

Příspěvek od Eddie »

Zemi píše:
Eddie píše:Zkusím někde vyhrabat ten článek..... rozhodně je lepší hned vyjet. V tom článku jako příklad co se rozhodně nemá dělat uváděli ohřívání auta v zimě způsobem "nastartuju motor a pak celou káru ometu a oškrábu " ,ale docela se divím, že to není obecně známo....
U nas v rodine to tak delame od jakziva (at to byl S500 V8 ci Lancia Y10) a vsechno nam funguje a jezdi... :D

Ale rad si ten clanek prectu a zmenim tradice, co bych pro svoji Hondicku neudelal... :lol:
Ruku na srdce, já to dělal taky tak, kdo má řidit s rukama přimrzlejma k volantu,ale jak jsem přečetl tenhle článek, beru si rukavice ... :D
Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem ;-) )

Uživatelský avatar
I.C.
Příspěvky: 1006
Registrován: 04 úno 2004 12:52
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od I.C. »

Jakej probuh clanek? Co to je za divny reci? Prece musim nechat olej natlakovat, nahnat do hydrostelu a do chladice, ne?

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

I.C. píše:Jakej probuh clanek? Co to je za divny reci? Prece musim nechat olej natlakovat, nahnat do hydrostelu a do chladice, ne?
To zabere tak minutu nejvíc. Mě se na Supře ustálí tlak oleje nepozději za nějakých 30 sekund a pak už jen pomalinku klesá jak se to ohřívá.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Eddie
Příspěvky: 335
Registrován: 09 bře 2004 16:50
Bydliště: Ústí n.L.,Rudná u Prahy,Beroun, Praha

Příspěvek od Eddie »

I.C. píše:Jakej probuh clanek? Co to je za divny reci? Prece musim nechat olej natlakovat, nahnat do hydrostelu a do chladice, ne?
.. ty si to asi nečetl pořádně.. nejedná se o sekundy,ale o minuty, kdy někteří čekají,až se jim to ohřeje...


.. jinak článek stále hledám.. na 90% byl na skoda.panda.cz...
Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem ;-) )

Uživatelský avatar
I.C.
Příspěvky: 1006
Registrován: 04 úno 2004 12:52
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od I.C. »

Tak jsem to nasel, ale tam se pise jenom toto:
Provoz se studeným motorem (platí pro všechny typy a druhy olejů, včetně syntetických):

Motorový olej má svoje nejlepší mazací a další vlastnosti při teplotě blízké 100° C. Za provozu teplota oleje silně kolísá od cca 40° C do 120 – 130° C, zaleží na zatížení motoru (olejový okruh nemůže mít již z principu žádný termostat). Po nastartování studeného motoru dochází vlivem vzdušné vlhkosti, vody v oleji, spalin a teploty k vytváření různých kyselin na těch částech motorů, kde jsou pro to podmínky nejpříznivější, a to je spodní část válce. Začnou se vytvářet různé kyseliny, nejvíce kyselina sírová (obsah síry v oleji a palivu je vždy nějaký), pohybem pístu tam a zpět se tyto kyseliny roztírají po povrchu válce, kyseliny znehodnocují olejový film, který se začne trhat a kromě přímého působení kyselin na povrch kovů dochází také k nadměrnému opotřebení z nedostatečného mazání. Tento stav je nejvýraznější do teploty stěny válce 60° C (ve spodní části válce teplota většinou odpovídá teplotě chladící kapaliny, vzduchem chlazené motory jsou na tom z důvodu vyšší teploty válců a rychlejšího prohřátí motoru o něco lépe). Pokud se motor prohřívá pomalu, nepříznivý stav trvá o to déle a motor se opotřebuje více, než odpovídá najetým kilometrům. Kyseliny znehodnocují celou olejovou náplň, která se musí také dříve vyměnit. Další z důvodů, proč je nutné v městském provozu měnit olej dříve.
Také stav chladící soustavy motoru, hlavně činnost termostatu, se podílí na uvedeném jevu. Pokud se nám zdá, že se motor prohřívá dlouho a teplota za provozu nedosahuje předepsané hodnoty, je nutné zjednat okamžitou nápravu. Podle výše uvedeného si již můžeme odvodit, proč se udává až 8x vyšší opotřebení při provozu se studeným motorem.
Ale to nic nerika o tom, jestli cekat, nebo jet. Ja osobne mam do minuty olej zahratej, tak nevim nevim. Kdyz bych jel, tak by se mi naopak ochlazoval pres chladic, takze by to melo opacnej ucinek.

A v tom clanku jsem nasel neco pro Zemiho, vlastne odpoved na jeho otazku ...
Tuning:

Každého jistě zajímá, jaký olej použít v případě, kdy pomocí různých úprav dostanu ze svého miláčka nějaký ten koník navíc. Zde je nutné rozlišovat dvě věci: měrný výkon motoru před úpravou a jestli je motor přeplňovaný. Motory dnešní konstrukce se vyznačují vyššími hodnotami měrného výkonu a bývají již z výroby plněny syntetickými, nebo polosyntetickými oleji. Tyto oleje mají značnou výkonnostní rezervu. Jestliže dosáhnu zvýšení výkonu asi o 30 – 40%, není zvláštní důvod používat olej jiný než předepsaný, případně je možné použít olej o jeden výkonnostní stupeň vyšší, nebo místo polosyntetiky použít syntetiku plnou. Takového zvýšení se většinou nedosahuje na úkor přílišného zvýšení spalovacích tlaků, většinou se sníží mechanické ztráty a zbytek se dohoní otáčkami. Při větším nárůstu výkonu je vhodné přejít na oleje 0W/40 API SL nebo Racing, které jsou určené pro závodní motory. Motory starší konstrukce, kde se používal olej minerální, bohatě namaže olej polosyntetický bez zvláštního ohledu na výši nárůstu výkonu. U přeplňovaných motorů je problém jinde, zde se zvýšeného výkonu dosahuje téměř vždy zvýšením plnícího tlaku a z toho vyplývající vyšší spalovací tlaky více namáhají olejový film. Je tedy vhodné přejít na výkonnější oleje již při menším nárůstu výkonu, pokud je používána plná syntetika 0W/30 nebo 5W/40, vyhoví do hodnoty + 15% zcela jistě. Další nárůst výkonu již bude požadovat olej 0W/40, 10W/60 nebo 5W/60. Oleje 0W/30 jsou většinou schváleny pro provoz s prodlouženým servisním intervalem, pokud se použije olej odlišný, není možné prodlouženého intervalu využít. Každopádně funkci oleje prospěje montáž chladiče oleje, jeho teplota se lépe udrží v přijatelných mezích.
Kazdopadne celej clanek je zde: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=406

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

I.C. píše:Tak jsem to nasel, ale tam se pise jenom toto:
Provoz se studeným motorem (platí pro všechny typy a druhy olejů, včetně syntetických):

Motorový olej má svoje nejlepší mazací a další vlastnosti při teplotě blízké 100° C. Za provozu teplota oleje silně kolísá od cca 40° C do 120 – 130° C, zaleží na zatížení motoru (olejový okruh nemůže mít již z principu žádný termostat). Po nastartování studeného motoru dochází vlivem vzdušné vlhkosti, vody v oleji, spalin a teploty k vytváření různých kyselin na těch částech motorů, kde jsou pro to podmínky nejpříznivější, a to je spodní část válce. Začnou se vytvářet různé kyseliny, nejvíce kyselina sírová (obsah síry v oleji a palivu je vždy nějaký), pohybem pístu tam a zpět se tyto kyseliny roztírají po povrchu válce, kyseliny znehodnocují olejový film, který se začne trhat a kromě přímého působení kyselin na povrch kovů dochází také k nadměrnému opotřebení z nedostatečného mazání. Tento stav je nejvýraznější do teploty stěny válce 60° C (ve spodní části válce teplota většinou odpovídá teplotě chladící kapaliny, vzduchem chlazené motory jsou na tom z důvodu vyšší teploty válců a rychlejšího prohřátí motoru o něco lépe). Pokud se motor prohřívá pomalu, nepříznivý stav trvá o to déle a motor se opotřebuje více, než odpovídá najetým kilometrům. Kyseliny znehodnocují celou olejovou náplň, která se musí také dříve vyměnit. Další z důvodů, proč je nutné v městském provozu měnit olej dříve.
Také stav chladící soustavy motoru, hlavně činnost termostatu, se podílí na uvedeném jevu. Pokud se nám zdá, že se motor prohřívá dlouho a teplota za provozu nedosahuje předepsané hodnoty, je nutné zjednat okamžitou nápravu. Podle výše uvedeného si již můžeme odvodit, proč se udává až 8x vyšší opotřebení při provozu se studeným motorem.
Ale to nic nerika o tom, jestli cekat, nebo jet. Ja osobne mam do minuty olej zahratej, tak nevim nevim. Kdyz bych jel, tak by se mi naopak ochlazoval pres chladic, takze by to melo opacnej ucinek.
Ač olej působí kromě mazání taky jako chladící médium, hlavní je pro chlazení motoru chladící kapalina a ta do chladiče nejde, dokud se neotevře termostat. A odpověď máš přímo v tom textu, protože jak jsem říkal, jízdou motor ohřeješ dřív než když ho necháš blafat na volnoběh.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

No ja si nevyberu snad... :?

Vzdy jsem pouzival olej 10W40. Vykonem jsem od serie 131PS asi tak o 15PS. Na presrok tam bude neco mezi 155-160 (planuju uz tu brzdu spinavou abych vedel kolik tam toho pribylo)...

Motoru davam zabrat a zvuk (klepajici ventily, klika atd.) je stale stejny - nic neklepe!

Zustanu u 10W40... Nebo jeste moznost 15W40 (Doporucuje Honda)... Plna syntetika mi vytece usima...

Jo a olej i po cca 8000 neni uplne cernej a taky kdyz si ho vezmu mezi prsty tak necitim zadne castecky (z opotrebeni)... Taky mi nezustava ten hnusnej povlak na vicku od vika ventilu...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
I.C.
Příspěvky: 1006
Registrován: 04 úno 2004 12:52
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od I.C. »

Beaver píše:Ač olej působí kromě mazání taky jako chladící médium, hlavní je pro chlazení motoru chladící kapalina a ta do chladiče nejde, dokud se neotevře termostat. A odpověď máš přímo v tom textu, protože jak jsem říkal, jízdou motor ohřeješ dřív než když ho necháš blafat na volnoběh.
No ja mel samozrejme na mysli chladic oleje, ne vody ;-) Ono je tohleto trochu sporny, protoze napriklad me se motor vic zahriva kdyz stojim, nez kdyz jedu normalne (natoz kdyz bych mel jet s malo otackama pri studenym motoru).

BTW, jak je to s prevodovkou, to resit nechci, ta v pripade Opelu zase tak problemova neni.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Zemi píše: Jo a olej i po cca 8000 neni uplne cernej a taky kdyz si ho vezmu mezi prsty tak necitim zadne castecky (z opotrebeni)... Taky mi nezustava ten hnusnej povlak na vicku od vika ventilu...
Až budeš měnit olej, tak strč prst do té díry po vypouštěcím šroubu a zašmátrej kolem něj a pokus se setřít zevnitř co je na dně vany :)
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

No jinak pokud je to motor s okruhem pro chlazení oleje,tak většinou(nechci říct vždy) olejový termostat mít bude a myslím že rozdím mezi ohřátím při stání a při jízdě je při normálním užívání úplně mizivý(zdůrazňuju normálním,2 extrémní příklady následují).Např. já:nastartuju,oškrábu a pokud možno nechám chvíly stát(momentálně jezdím dieslem,ale ani benzín netejrám za studena)Můj soused:Nastartuje a jede na dvojku téměř do plnejch na nejbližší téčko,jak pokračuje dál nevím a ani snad nechci.(taky diesel)A přesto mu to pořád jezdí(patnáctiletá 205)Já naproti tomu auta celkem střídám,ale tohle bych nedokázal,ten zvuk....

Uživatelský avatar
david
Příspěvky: 524
Registrován: 19 srp 2004 21:02
Bydliště: Praha 10 - Hostivař,
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od david »

jestli můžu doporučit tak Valvoline Racing 10W60,je to olej pro starší výkonný motory.

Uživatelský avatar
david
Příspěvky: 524
Registrován: 19 srp 2004 21:02
Bydliště: Praha 10 - Hostivař,
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od david »

jestli můžu doporučit tak Valvoline Racing 10W60,je to olej pro starší výkonný motory.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

sem těsně pod limitem,točim 6750 omezovač zasahuje cca v 7000 pak je to vždy lehce staženo řj,abys to nemoh tavit 7000 na pětku pořád,ale pustí jen do těch 6500......
TAhle tematika je docela zvláštní,já sem před výměnou motor ploplách a co z toho teklo za sračky ste v životě neviděli z osobáku týct a to se tam celou dobu lila plná syntetika.Než sem vyměnil volej,tak si to vzalo litřík voleje na deset tisíc km,pak sem propláchnul,nalil novej volej shell helix ultra a ještě používám aditivum do oleje,teď mám najeto 4000 po výměně a olej neni na rysce vidět,je pořád jak novej!!!!!!
řekl bych,že se i chod motoru trochu stišil,ale to je asi můj subjektivní pocit.
Jinak co se týče kvality oleje hodnoty SAE nejsou moc přesný,mnohem hodnotnější sou API.
Hlavní je dodržovat pravidelný výměny a je zkoro jedno jakej volej se používá....
U kurýrní služby sme měli rekort v počtu kiláků,favorit měl necelejch 500 000 když ho vybourali a do tý doby pořád jezdil bez problémů!!!A felicie diesel 1500000!!!!!!!!KM.Pak už nešla nastartovat,bez komprese,vystřídala dvě čerpadla a pět startérů.Všechny auta jezsdily na shell 15W-50 mineral.

Uživatelský avatar
Eddie
Příspěvky: 335
Registrován: 09 bře 2004 16:50
Bydliště: Ústí n.L.,Rudná u Prahy,Beroun, Praha

Příspěvek od Eddie »

Krosmen píše:sem těsně pod limitem,točim 6750 omezovač zasahuje cca v 7000 pak je to vždy lehce staženo řj,abys to nemoh tavit 7000 na pětku pořád,ale pustí jen do těch 6500......
TAhle tematika je docela zvláštní,já sem před výměnou motor ploplách a co z toho teklo za sračky ste v životě neviděli z osobáku týct a to se tam celou dobu lila plná syntetika.Než sem vyměnil volej,tak si to vzalo litřík voleje na deset tisíc km,pak sem propláchnul,nalil novej volej shell helix ultra a ještě používám aditivum do oleje,teď mám najeto 4000 po výměně a olej neni na rysce vidět,je pořád jak novej!!!!!!
řekl bych,že se i chod motoru trochu stišil,ale to je asi můj subjektivní pocit.
Jinak co se týče kvality oleje hodnoty SAE nejsou moc přesný,mnohem hodnotnější sou API.
Hlavní je dodržovat pravidelný výměny a je zkoro jedno jakej volej se používá....
U kurýrní služby sme měli rekort v počtu kiláků,favorit měl necelejch 500 000 když ho vybourali a do tý doby pořád jezdil bez problémů!!!A felicie diesel 1500000!!!!!!!!KM.Pak už nešla nastartovat,bez komprese,vystřídala dvě čerpadla a pět startérů.Všechny auta jezsdily na shell 15W-50 mineral.
..proč ten olej mrvíš nějakým aditivem ? :?
Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem ;-) )

Odpovědět

Zpět na „Poruchy, závady, rady, tipy“