Ten 10W-30 ale doporučují minerální. To je snad nějaká prdel, ne? On taky není Vtec jako Vtec. Některý hondy mají dělanou změnu časování jen kvůli nižší spotřebě a lepšímu středu otáček. CRX je ale stavěná pouze na výkonEddie píše:.. tak opravuju.. honda doporučuje dokonce 15w-40 a nebo 10w-30 a důkaz je zde ... http://www.hondaclub.cz/base/default.as ... d=6&s_id=1max.ps píše:No právě ptal jsem se v hondě - tam mi řekli, že 10W-40. Ale pak jsem mluvil se známým co "dělá" hondy a ten řikal, že jim tam jednou přijel chlápek s VTIčkem a že ve 240 mu vyletěl motor- měl tam 10W-40... a rada od něho byla 10W-60...
Takže v tom mám zmatek, každej říká něco jinýho... ale čistě teoreticky - 60tka je hustší takže to nemůže vyletět i při 8200ot a je pro závodní motory, tak myslím, že by to bylo ono
PORADTE! Olej do CRX 1.6 16V
Moderátor: Idaho
Koneckonců, honda jako hondabarbucha píše:Já jsem si nějak zafixoval to CRXmax.ps píše:2barbucha: díky moc a jen pro pořádek, mám civicaNechám tam teda ten 10W-60 navíc už tam byl i před tím...
![]()

A s tím V-TECem: třeba 1.5 VTEC a 1.6 VTI - trošku rodíl že?



Jo, VTI v civicu ´92 vejš má stejnej motor jako VTI v CRX 3.generace

Naposledy upravil(a) max.ps dne 23 lis 2004 22:39, celkem upraveno 1 x.
.. pamatuj ale, že stokrát lepší je zahřívat motor pod zátěží, pomalou jízdou, než nechat káru stát...Zemi píše:Uvazuju silne o ty 15W40... Doted jsem mel 10W40 a stejne nez vyjedu nacham olej dyl zahrat...

Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem
)

Svatá pravdaEddie píše:.. pamatuj ale, že stokrát lepší je zahřívat motor pod zátěží, pomalou jízdou, než nechat káru stát...Zemi píše:Uvazuju silne o ty 15W40... Doted jsem mel 10W40 a stejne nez vyjedu nacham olej dyl zahrat...Dobrou.. dnes už jdu domu...

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
-
- Příspěvky: 282
- Registrován: 26 kvě 2004 16:26
- Bydliště: Praha/Káraný
- Kontaktovat uživatele:
a k tomu ste dospeli jak ?Beaver píše:Svatá pravdaEddie píše:.. pamatuj ale, že stokrát lepší je zahřívat motor pod zátěží, pomalou jízdou, než nechat káru stát...Zemi píše:Uvazuju silne o ty 15W40... Doted jsem mel 10W40 a stejne nez vyjedu nacham olej dyl zahrat...Dobrou.. dnes už jdu domu...
Opel Vectra C Caravan 2.0 DTI, BMW e36 325i Coupe, BMW e30 325i Cabrio
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Jsem se zapomel zeptat... Zavodni auta se zahrivaji taky "za stoje"...TURBO_KrteK píše:a k tomu ste dospeli jak ?Beaver píše:Svatá pravdaEddie píše: .. pamatuj ale, že stokrát lepší je zahřívat motor pod zátěží, pomalou jízdou, než nechat káru stát...Dobrou.. dnes už jdu domu...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Motor se na volnoběh zahřívá mnohem delší dobu než klidnou jízdou a tím pádem se víc opotřebovává, navíc ohříváš zároveň i převodovku.TURBO_KrteK píše:Beaver píše:a k tomu ste dospeli jak ?Eddie píše: Svatá pravda
Zemi: Závodní možná, ale ty každej měsíc motor neměníš

Naposledy upravil(a) Beaver dne 24 lis 2004 11:00, celkem upraveno 1 x.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
...svatá pravdaBeaver píše:Motor se na volnoběh zahřívá mnohem delší dobu než klidnou jízdou a tím pádem se víc opotřebovává, navíc ohříváš zároveň i převodovku.TURBO_KrteK píše:a k tomu ste dospeli jak ?Beaver píše: Svatá pravda

Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem
)

- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
To se mi nejak nezdaaaaaaaaaaa..........Beaver píše:Motor se na volnoběh zahřívá mnohem delší dobu než klidnou jízdou a tím pádem se víc opotřebovává, navíc ohříváš zároveň i převodovku.TURBO_KrteK píše:a k tomu ste dospeli jak ?Beaver píše: Svatá pravda
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
-
- Příspěvky: 282
- Registrován: 26 kvě 2004 16:26
- Bydliště: Praha/Káraný
- Kontaktovat uživatele:
Nejvýš chvilku počkat aby se ustálil tlak oleje, jinak celkem není důvod.TURBO_KrteK píše:no ale kazdopadne je ted v zime urcite lepsi chvili postat, nez hned vyjet ne
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Zkusím někde vyhrabat ten článek..... rozhodně je lepší hned vyjet. V tom článku jako příklad co se rozhodně nemá dělat uváděli ohřívání auta v zimě způsobem "nastartuju motor a pak celou káru ometu a oškrábu " ,ale docela se divím, že to není obecně známo....
Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem
)

-
- Příspěvky: 282
- Registrován: 26 kvě 2004 16:26
- Bydliště: Praha/Káraný
- Kontaktovat uživatele:
heh tohle dela snad kazdyEddie píše:Zkusím někde vyhrabat ten článek..... rozhodně je lepší hned vyjet. V tom článku jako příklad co se rozhodně nemá dělat uváděli ohřívání auta v zimě způsobem "nastartuju motor a pak celou káru ometu a oškrábu " ,ale docela se divím, že to není obecně známo....

Naposledy upravil(a) TURBO_KrteK dne 24 lis 2004 11:13, celkem upraveno 1 x.
Opel Vectra C Caravan 2.0 DTI, BMW e36 325i Coupe, BMW e30 325i Cabrio
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
U nas v rodine to tak delame od jakziva (at to byl S500 V8 ci Lancia Y10) a vsechno nam funguje a jezdi...Eddie píše:Zkusím někde vyhrabat ten článek..... rozhodně je lepší hned vyjet. V tom článku jako příklad co se rozhodně nemá dělat uváděli ohřívání auta v zimě způsobem "nastartuju motor a pak celou káru ometu a oškrábu " ,ale docela se divím, že to není obecně známo....

Ale rad si ten clanek prectu a zmenim tradice, co bych pro svoji Hondicku neudelal...

(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Ruku na srdce, já to dělal taky tak, kdo má řidit s rukama přimrzlejma k volantu,ale jak jsem přečetl tenhle článek, beru si rukavice ...Zemi píše:U nas v rodine to tak delame od jakziva (at to byl S500 V8 ci Lancia Y10) a vsechno nam funguje a jezdi...Eddie píše:Zkusím někde vyhrabat ten článek..... rozhodně je lepší hned vyjet. V tom článku jako příklad co se rozhodně nemá dělat uváděli ohřívání auta v zimě způsobem "nastartuju motor a pak celou káru ometu a oškrábu " ,ale docela se divím, že to není obecně známo....![]()
Ale rad si ten clanek prectu a zmenim tradice, co bych pro svoji Hondicku neudelal...

Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem
)

To zabere tak minutu nejvíc. Mě se na Supře ustálí tlak oleje nepozději za nějakých 30 sekund a pak už jen pomalinku klesá jak se to ohřívá.I.C. píše:Jakej probuh clanek? Co to je za divny reci? Prece musim nechat olej natlakovat, nahnat do hydrostelu a do chladice, ne?
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
.. ty si to asi nečetl pořádně.. nejedná se o sekundy,ale o minuty, kdy někteří čekají,až se jim to ohřeje...I.C. píše:Jakej probuh clanek? Co to je za divny reci? Prece musim nechat olej natlakovat, nahnat do hydrostelu a do chladice, ne?
.. jinak článek stále hledám.. na 90% byl na skoda.panda.cz...
Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem
)

Tak jsem to nasel, ale tam se pise jenom toto:
A v tom clanku jsem nasel neco pro Zemiho, vlastne odpoved na jeho otazku ...
Ale to nic nerika o tom, jestli cekat, nebo jet. Ja osobne mam do minuty olej zahratej, tak nevim nevim. Kdyz bych jel, tak by se mi naopak ochlazoval pres chladic, takze by to melo opacnej ucinek.Provoz se studeným motorem (platí pro všechny typy a druhy olejů, včetně syntetických):
Motorový olej má svoje nejlepší mazací a další vlastnosti při teplotě blízké 100° C. Za provozu teplota oleje silně kolísá od cca 40° C do 120 – 130° C, zaleží na zatížení motoru (olejový okruh nemůže mít již z principu žádný termostat). Po nastartování studeného motoru dochází vlivem vzdušné vlhkosti, vody v oleji, spalin a teploty k vytváření různých kyselin na těch částech motorů, kde jsou pro to podmínky nejpříznivější, a to je spodní část válce. Začnou se vytvářet různé kyseliny, nejvíce kyselina sírová (obsah síry v oleji a palivu je vždy nějaký), pohybem pístu tam a zpět se tyto kyseliny roztírají po povrchu válce, kyseliny znehodnocují olejový film, který se začne trhat a kromě přímého působení kyselin na povrch kovů dochází také k nadměrnému opotřebení z nedostatečného mazání. Tento stav je nejvýraznější do teploty stěny válce 60° C (ve spodní části válce teplota většinou odpovídá teplotě chladící kapaliny, vzduchem chlazené motory jsou na tom z důvodu vyšší teploty válců a rychlejšího prohřátí motoru o něco lépe). Pokud se motor prohřívá pomalu, nepříznivý stav trvá o to déle a motor se opotřebuje více, než odpovídá najetým kilometrům. Kyseliny znehodnocují celou olejovou náplň, která se musí také dříve vyměnit. Další z důvodů, proč je nutné v městském provozu měnit olej dříve.
Také stav chladící soustavy motoru, hlavně činnost termostatu, se podílí na uvedeném jevu. Pokud se nám zdá, že se motor prohřívá dlouho a teplota za provozu nedosahuje předepsané hodnoty, je nutné zjednat okamžitou nápravu. Podle výše uvedeného si již můžeme odvodit, proč se udává až 8x vyšší opotřebení při provozu se studeným motorem.
A v tom clanku jsem nasel neco pro Zemiho, vlastne odpoved na jeho otazku ...
Kazdopadne celej clanek je zde: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=406Tuning:
Každého jistě zajímá, jaký olej použít v případě, kdy pomocí různých úprav dostanu ze svého miláčka nějaký ten koník navíc. Zde je nutné rozlišovat dvě věci: měrný výkon motoru před úpravou a jestli je motor přeplňovaný. Motory dnešní konstrukce se vyznačují vyššími hodnotami měrného výkonu a bývají již z výroby plněny syntetickými, nebo polosyntetickými oleji. Tyto oleje mají značnou výkonnostní rezervu. Jestliže dosáhnu zvýšení výkonu asi o 30 – 40%, není zvláštní důvod používat olej jiný než předepsaný, případně je možné použít olej o jeden výkonnostní stupeň vyšší, nebo místo polosyntetiky použít syntetiku plnou. Takového zvýšení se většinou nedosahuje na úkor přílišného zvýšení spalovacích tlaků, většinou se sníží mechanické ztráty a zbytek se dohoní otáčkami. Při větším nárůstu výkonu je vhodné přejít na oleje 0W/40 API SL nebo Racing, které jsou určené pro závodní motory. Motory starší konstrukce, kde se používal olej minerální, bohatě namaže olej polosyntetický bez zvláštního ohledu na výši nárůstu výkonu. U přeplňovaných motorů je problém jinde, zde se zvýšeného výkonu dosahuje téměř vždy zvýšením plnícího tlaku a z toho vyplývající vyšší spalovací tlaky více namáhají olejový film. Je tedy vhodné přejít na výkonnější oleje již při menším nárůstu výkonu, pokud je používána plná syntetika 0W/30 nebo 5W/40, vyhoví do hodnoty + 15% zcela jistě. Další nárůst výkonu již bude požadovat olej 0W/40, 10W/60 nebo 5W/60. Oleje 0W/30 jsou většinou schváleny pro provoz s prodlouženým servisním intervalem, pokud se použije olej odlišný, není možné prodlouženého intervalu využít. Každopádně funkci oleje prospěje montáž chladiče oleje, jeho teplota se lépe udrží v přijatelných mezích.
Ač olej působí kromě mazání taky jako chladící médium, hlavní je pro chlazení motoru chladící kapalina a ta do chladiče nejde, dokud se neotevře termostat. A odpověď máš přímo v tom textu, protože jak jsem říkal, jízdou motor ohřeješ dřív než když ho necháš blafat na volnoběh.I.C. píše:Tak jsem to nasel, ale tam se pise jenom toto:Ale to nic nerika o tom, jestli cekat, nebo jet. Ja osobne mam do minuty olej zahratej, tak nevim nevim. Kdyz bych jel, tak by se mi naopak ochlazoval pres chladic, takze by to melo opacnej ucinek.Provoz se studeným motorem (platí pro všechny typy a druhy olejů, včetně syntetických):
Motorový olej má svoje nejlepší mazací a další vlastnosti při teplotě blízké 100° C. Za provozu teplota oleje silně kolísá od cca 40° C do 120 – 130° C, zaleží na zatížení motoru (olejový okruh nemůže mít již z principu žádný termostat). Po nastartování studeného motoru dochází vlivem vzdušné vlhkosti, vody v oleji, spalin a teploty k vytváření různých kyselin na těch částech motorů, kde jsou pro to podmínky nejpříznivější, a to je spodní část válce. Začnou se vytvářet různé kyseliny, nejvíce kyselina sírová (obsah síry v oleji a palivu je vždy nějaký), pohybem pístu tam a zpět se tyto kyseliny roztírají po povrchu válce, kyseliny znehodnocují olejový film, který se začne trhat a kromě přímého působení kyselin na povrch kovů dochází také k nadměrnému opotřebení z nedostatečného mazání. Tento stav je nejvýraznější do teploty stěny válce 60° C (ve spodní části válce teplota většinou odpovídá teplotě chladící kapaliny, vzduchem chlazené motory jsou na tom z důvodu vyšší teploty válců a rychlejšího prohřátí motoru o něco lépe). Pokud se motor prohřívá pomalu, nepříznivý stav trvá o to déle a motor se opotřebuje více, než odpovídá najetým kilometrům. Kyseliny znehodnocují celou olejovou náplň, která se musí také dříve vyměnit. Další z důvodů, proč je nutné v městském provozu měnit olej dříve.
Také stav chladící soustavy motoru, hlavně činnost termostatu, se podílí na uvedeném jevu. Pokud se nám zdá, že se motor prohřívá dlouho a teplota za provozu nedosahuje předepsané hodnoty, je nutné zjednat okamžitou nápravu. Podle výše uvedeného si již můžeme odvodit, proč se udává až 8x vyšší opotřebení při provozu se studeným motorem.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
No ja si nevyberu snad...
Vzdy jsem pouzival olej 10W40. Vykonem jsem od serie 131PS asi tak o 15PS. Na presrok tam bude neco mezi 155-160 (planuju uz tu brzdu spinavou abych vedel kolik tam toho pribylo)...
Motoru davam zabrat a zvuk (klepajici ventily, klika atd.) je stale stejny - nic neklepe!
Zustanu u 10W40... Nebo jeste moznost 15W40 (Doporucuje Honda)... Plna syntetika mi vytece usima...
Jo a olej i po cca 8000 neni uplne cernej a taky kdyz si ho vezmu mezi prsty tak necitim zadne castecky (z opotrebeni)... Taky mi nezustava ten hnusnej povlak na vicku od vika ventilu...

Vzdy jsem pouzival olej 10W40. Vykonem jsem od serie 131PS asi tak o 15PS. Na presrok tam bude neco mezi 155-160 (planuju uz tu brzdu spinavou abych vedel kolik tam toho pribylo)...
Motoru davam zabrat a zvuk (klepajici ventily, klika atd.) je stale stejny - nic neklepe!
Zustanu u 10W40... Nebo jeste moznost 15W40 (Doporucuje Honda)... Plna syntetika mi vytece usima...
Jo a olej i po cca 8000 neni uplne cernej a taky kdyz si ho vezmu mezi prsty tak necitim zadne castecky (z opotrebeni)... Taky mi nezustava ten hnusnej povlak na vicku od vika ventilu...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
No ja mel samozrejme na mysli chladic oleje, ne vodyBeaver píše:Ač olej působí kromě mazání taky jako chladící médium, hlavní je pro chlazení motoru chladící kapalina a ta do chladiče nejde, dokud se neotevře termostat. A odpověď máš přímo v tom textu, protože jak jsem říkal, jízdou motor ohřeješ dřív než když ho necháš blafat na volnoběh.

BTW, jak je to s prevodovkou, to resit nechci, ta v pripade Opelu zase tak problemova neni.
Až budeš měnit olej, tak strč prst do té díry po vypouštěcím šroubu a zašmátrej kolem něj a pokus se setřít zevnitř co je na dně vanyZemi píše: Jo a olej i po cca 8000 neni uplne cernej a taky kdyz si ho vezmu mezi prsty tak necitim zadne castecky (z opotrebeni)... Taky mi nezustava ten hnusnej povlak na vicku od vika ventilu...

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
No jinak pokud je to motor s okruhem pro chlazení oleje,tak většinou(nechci říct vždy) olejový termostat mít bude a myslím že rozdím mezi ohřátím při stání a při jízdě je při normálním užívání úplně mizivý(zdůrazňuju normálním,2 extrémní příklady následují).Např. já:nastartuju,oškrábu a pokud možno nechám chvíly stát(momentálně jezdím dieslem,ale ani benzín netejrám za studena)Můj soused:Nastartuje a jede na dvojku téměř do plnejch na nejbližší téčko,jak pokračuje dál nevím a ani snad nechci.(taky diesel)A přesto mu to pořád jezdí(patnáctiletá 205)Já naproti tomu auta celkem střídám,ale tohle bych nedokázal,ten zvuk....
sem těsně pod limitem,točim 6750 omezovač zasahuje cca v 7000 pak je to vždy lehce staženo řj,abys to nemoh tavit 7000 na pětku pořád,ale pustí jen do těch 6500......
TAhle tematika je docela zvláštní,já sem před výměnou motor ploplách a co z toho teklo za sračky ste v životě neviděli z osobáku týct a to se tam celou dobu lila plná syntetika.Než sem vyměnil volej,tak si to vzalo litřík voleje na deset tisíc km,pak sem propláchnul,nalil novej volej shell helix ultra a ještě používám aditivum do oleje,teď mám najeto 4000 po výměně a olej neni na rysce vidět,je pořád jak novej!!!!!!
řekl bych,že se i chod motoru trochu stišil,ale to je asi můj subjektivní pocit.
Jinak co se týče kvality oleje hodnoty SAE nejsou moc přesný,mnohem hodnotnější sou API.
Hlavní je dodržovat pravidelný výměny a je zkoro jedno jakej volej se používá....
U kurýrní služby sme měli rekort v počtu kiláků,favorit měl necelejch 500 000 když ho vybourali a do tý doby pořád jezdil bez problémů!!!A felicie diesel 1500000!!!!!!!!KM.Pak už nešla nastartovat,bez komprese,vystřídala dvě čerpadla a pět startérů.Všechny auta jezsdily na shell 15W-50 mineral.
TAhle tematika je docela zvláštní,já sem před výměnou motor ploplách a co z toho teklo za sračky ste v životě neviděli z osobáku týct a to se tam celou dobu lila plná syntetika.Než sem vyměnil volej,tak si to vzalo litřík voleje na deset tisíc km,pak sem propláchnul,nalil novej volej shell helix ultra a ještě používám aditivum do oleje,teď mám najeto 4000 po výměně a olej neni na rysce vidět,je pořád jak novej!!!!!!
řekl bych,že se i chod motoru trochu stišil,ale to je asi můj subjektivní pocit.
Jinak co se týče kvality oleje hodnoty SAE nejsou moc přesný,mnohem hodnotnější sou API.
Hlavní je dodržovat pravidelný výměny a je zkoro jedno jakej volej se používá....
U kurýrní služby sme měli rekort v počtu kiláků,favorit měl necelejch 500 000 když ho vybourali a do tý doby pořád jezdil bez problémů!!!A felicie diesel 1500000!!!!!!!!KM.Pak už nešla nastartovat,bez komprese,vystřídala dvě čerpadla a pět startérů.Všechny auta jezsdily na shell 15W-50 mineral.
..proč ten olej mrvíš nějakým aditivem ?Krosmen píše:sem těsně pod limitem,točim 6750 omezovač zasahuje cca v 7000 pak je to vždy lehce staženo řj,abys to nemoh tavit 7000 na pětku pořád,ale pustí jen do těch 6500......
TAhle tematika je docela zvláštní,já sem před výměnou motor ploplách a co z toho teklo za sračky ste v životě neviděli z osobáku týct a to se tam celou dobu lila plná syntetika.Než sem vyměnil volej,tak si to vzalo litřík voleje na deset tisíc km,pak sem propláchnul,nalil novej volej shell helix ultra a ještě používám aditivum do oleje,teď mám najeto 4000 po výměně a olej neni na rysce vidět,je pořád jak novej!!!!!!
řekl bych,že se i chod motoru trochu stišil,ale to je asi můj subjektivní pocit.
Jinak co se týče kvality oleje hodnoty SAE nejsou moc přesný,mnohem hodnotnější sou API.
Hlavní je dodržovat pravidelný výměny a je zkoro jedno jakej volej se používá....
U kurýrní služby sme měli rekort v počtu kiláků,favorit měl necelejch 500 000 když ho vybourali a do tý doby pořád jezdil bez problémů!!!A felicie diesel 1500000!!!!!!!!KM.Pak už nešla nastartovat,bez komprese,vystřídala dvě čerpadla a pět startérů.Všechny auta jezsdily na shell 15W-50 mineral.

Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem
)
