progrese tlaku ve válcích

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od Libor12 »

ale není po legraci Taboo. :) já se tomu sponzorovi nedivím že stopnul peníze. :) hlava po GO která pouští olej přes gufera ventilu je špatná hlava a není to rozhodně způsobeno tím jak motor neskutečně saje :lol:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od Beaver »

Ve smyslu "it sucks" ? :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Dolfa 325i
Příspěvky: 9
Registrován: 16 dub 2009 13:22
Bydliště: Blansko

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od Dolfa 325i »

Sranda byla, je a bude :D

Stop stav od sponzora byl v době krize kdy jeho vlastní firma byla na pokraji krachu...to už byl nachystaný motor z Yamahy R6 a bylo to ve fázy výroby jiné hlavy..
S těma guferama jsem měl prvně stejnou reakci...to bylo na motoru kde zkoušel..bádal..(bez sponzora)..
Nutno dodat, že společně s panem Šenkýřem který už nežije (otcem R. Šenkýře), pracoval na prototypových motorech Š 130rs....

Ale já nejsem kompetentní, ani neznám celou problematiku, abych mohl mluvit konkrétně... jen jsem se už i dříve snažil pomoct s realizací jeho šíleností...

Takže to klidně pusťte z hlavy 8)

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od kentoya »

Dolfa 325i píše:Sranda byla, je a bude :D

Stop stav od sponzora byl v době krize kdy jeho vlastní firma byla na pokraji krachu...to už byl nachystaný motor z Yamahy R6 a bylo to ve fázy výroby jiné hlavy..
S těma guferama jsem měl prvně stejnou reakci...to bylo na motoru kde zkoušel..bádal..(bez sponzora)..
Nutno dodat, že společně s panem Šenkýřem který už nežije (otcem R. Šenkýře), pracoval na prototypových motorech Š 130rs....

Ale já nejsem kompetentní, ani neznám celou problematiku, abych mohl mluvit konkrétně... jen jsem se už i dříve snažil pomoct s realizací jeho šíleností...

Takže to klidně pusťte z hlavy 8)
odkud je ten člověk?
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:52, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

RedX
Příspěvky: 48
Registrován: 16 kvě 2010 12:43

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od RedX »

mají tyhle ultra-hi-comp motory přímý vstřik?

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:53, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

RedX
Příspěvky: 48
Registrován: 16 kvě 2010 12:43

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od RedX »

/ehm, už jsi to vlastně psal... "nemusí být EFI"... chjo, ta nepozornost/

next one:
má spalovací prostor v pístu?

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:53, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

RedX
Příspěvky: 48
Registrován: 16 kvě 2010 12:43

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od RedX »

no, myslel jsem v pístu asi tak podobně jako to mají některé motory s DI nebo diesely, jasně že 100% spalovacího prostoru v pístu být asi nemůže.
Jsou hodnoty AFR u těchto motorů spíše vysoké?
Je hodnota surface-area-to-volume ratio spalovací komory nadprůměrně vysoká?

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:53, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od Libor12 »

me pořad vrtá hlavou tohle :) http://www.grailengine.com/tech.php" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:54, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od Libor12 »

asi tak jak říkáš :) nemůžu si vzpomenout kdo,ale dvoudobý motor s rozvodem pistem sani a ventil na výfuk už někdo kdysi vyráběl a i to jezdilo,ale ten výrobce už neexistuje.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od JonnY »

Taboo píše:
Libor12 píše:me pořad vrtá hlavou tohle :) http://www.grailengine.com/tech.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Ono se zda, ze posledni roky s tema 100+ MPG zazraky prichazi doslova kazdy, ale z nejakych duvodu pouze v PC animacich. :lol:
to ja uz som videl zazrak ktory dosahoval 99% ucinnost
teda animaciu.... :lol:

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od kozorozecek »

tak jsem si to přečetl po nekolikate a dnes nebudu spat
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od kentoya »

kozorozecek píše:tak jsem si to přečetl po nekolikate a dnes nebudu spat
tak dobrou noc, já taky dvě noci nespal
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od kozorozecek »

taboo vždy jsem tve texty hltal do posledniho slova tak doufam že si ted nedelaš jen srandu jelikož aprila je až přišti mesic.
jinak docilit vubec takoveho pomeru to už musi pist hodne přesne kopirovat hlavu s ventilama a nejak nevidim kam by se ješte dokazal schovat spalovaci prostor.k rychlemu opušteni by se asi dal použit silne podčtvercovy motor a možna dřiveji se otvyrajici vyfukovy ventyl a k dokonalemu spalovani třeba použit vice zapalovacich sviček
no jsem z toho daněk
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od kentoya »

ono to tu opravdu vše je napsané, jen nejsou nákresy některých klasických dílů jak upravit, v podstatě se nechce věřit že je to tak jednoduché, a stále přemýšlíš co ještě, ale ono nic co ještě není, jen protože máme celý život zaslepený tím, že motor nesnese vysokokou statickou kompresi a chudou směs, tak to prostě do hlavy nechce vlézt, ale snese vysokou statickou kompresi a snese i chudou směs, vše ostatní tomu musíš přizpůsobit, ale já zatím takový motor neposkládal, funkční jsem ho neviděl, a v rusku jsem taky ještě nebyl, ale postavit ho hodlám
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od kozorozecek »

mě připada podezřele kdyby to bylo tak jednoduche a tak učinne že by to už nekdo nevyrabel
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od kentoya »

kozorozecek píše:mě připada podezřele kdyby to bylo tak jednoduche a tak učinne že by to už nekdo nevyrabel
protože se to vymyká zaběhnutému myšlení, nějaké pokusy o něco podobného byly, ale ne nikdy s touhle kompresí, prostě nikdo nevěří, že to může při téhle kompresi fungovat, až to jeden blázen zkusil a ejhle, funguje to, je to jako hledat jehlu v kupce sena, ale ona tam je, jen najít ten správný magnet, ale nechci dělat chytrého, já o tom jen dříve slyšel, a staršně dlouho hledám cestu, už jsem si chtěl nechat vyrobit písty na 16/1 a zkusit něco, ale díky tomuto tématu jsem našel odpověd a jedno info jsem musel z jednoho člověka vydolovat, ostatní je precizní spasování, v podstatě na každém motoru stačí změnit dvě věci a bude to fungovat, ale fakt nechci vypadat jako vševěd nebo chytrák, i pro mě je to nové, a musím to nejdřív postavit, hlavně jsem rád že to už někde funguje, že už to nemám jen z doslechu, že si můžu pár věcí ošahat, že vím kdo mi nějaké materiály dodá a že to prostě jde, zbytek je na mě a těším se až se mi to podaří, ale prototyp bude drahej, tak to nebude za chvilku, ale mít mega pod polštářem, tak to za dva měsíce mám pojízdné
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od Krosmen »

Jen pozor na termín,jedná se 20:1 o dynamický poměr nikoliv statický,který bude pořád někde okolo 10:1 .... dynamický kompresní poměr se dá docílit různejma kombinacema otevírání ventilů- 4AGE silver top s jeho pětiventilovou technikou kdy se jeden ventil otevírá v jinou dobu a dochází tam k takovému efektu že dochází k přetlaku v sání díky spětným vlnám přes nesouměrně otevřené ventily které se odráží od specificky tvarovaného deflektoru v sání (něco jako zrcadlo) tím potom dosahovali výkonu okolo 160PS bez variabilního časování vačky-jen konstrukcí sání a postupného otevírání ventilů....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od kentoya »

a nenapsal jsi to náhodou obráceně, když mezi pístem a hlavou je cca 0,5 mm?
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od Krosmen »

že by???? :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
vysoká statická komprese která se "upravuje" delším otevřením ventilů(nebo větším překrytím otevření ventilů) ????
tak v tom mám maglajz......
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od kentoya »

pokud se nepletu, tak jsi se spletl, ale je to v podstatě jedno, akorát je poodhalen další kousek skládačky, pokud se nepletu tak v tom je ten princip, že to nedetonuje, že díky malé dynamické, se i chudá směs dokáže zapálit tak že nedetonuje a když dosáhne detonačního limitu, tak už je píst v řiti, navíc je té směsi méně a vykoná stejnou práci, není nutný tak velký výplach přes výfukové ventily, čiže téměř žádný protitlak proti klice, krouták jde nahoru a navíc může jít plyn pryč přes výfukové ventily, a protože to horší kratší dobu navíc chudá směs, tak se to nepřehřívá, ale zbytek je stejně dúležitej jako tohle, takže sice se odkryl kousek skládačky, ale celý princip ještě ne

ale stejně je to borec ten texasan, že na to přišel, já tu teorii tak nějak slyšel, četl, ale až taková komprese se dá použít, mi vyrazilo dech, a že to má takový nárůst kroutáku to jsem taky nečekal, ale v podstatě si myslím, že až tohle někdo naimplementuje do vozů pro le mans, tak ty audichrochty skončí
Naposledy upravil(a) kentoya dne 23 bře 2011 20:25, celkem upraveno 1 x.
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od JRD McLAREN »

..kua ja som si aj zacal myslet, ze sa tu jedna o spalovanie chudobnej zmesy...
..skratenie casu otvorenia sacieho ventilu.. a "nacpanie" nasanej zmesy do co mozno najmensieho priestoru..

by som sa aj rad k niekomu pridal..az by sa volakto do takehoto cohosi pustil..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od kentoya »

JRD McLAREN píše:..kua ja som si aj zacal myslet, ze sa tu jedna o spalovanie chudobnej zmesy...
..skratenie casu otvorenia sacieho ventilu.. a "nacpanie" nasanej zmesy do co mozno najmensieho priestoru..

by som sa aj rad k niekomu pridal..az by sa volakto do takehoto cohosi pustil..
ale ona je opravdu chudá, s normální to už je vyzkoušené (jen ne při takových kompresích) a úspora jen cca 10 procent paliva a nárůst výkonu cca 5 procent čistě teoreticky, alespon tak jsem slyšel četl tušil odhadoval
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od JRD McLAREN »

jj...
mne to je jasne..
a Taboov prispevok - "Ceho je mene, to kompletne shori rychleji a co rychle kompletne shori pote uz nemuze detonovat anebo nadale vytvaret teplo." - mi to potvrdil...

proste nebudem do valca povedzme o objeme 0.5l nasavat zmes o objeme 0.5l pomer 14:1 - pri idealnom VE, a atmosferickom tlaku...
stlacat to pri statickej kompresii 10:1 ..

ale nasajem do 0.5l valca len 0.3l zmesy pomer 18-20:1 (a tym padom budem mensia hustota plynov)
stlacim do mensieho priestoru, povedzme pri statickej kompresii 20:1...

podstatne bude spravne a vcasne zapalenie takto stlacenej zmesy ..
skor nez by mohla zacat samovolne detonovat...
a kezde chudobnu zmes je problem zapalit, je podstatne tuto zmes dostat co mozno najblizssie k svicke/iskristu..
(pripadne mat tych iskrist viac..alebo mat v hlave iba jeden pol elektrody/ viac bodov/polov z vysokym napatim)
(a ako druhy pol pouzit piest, na tom by vsak musel byt "odolnejsi povrch" proti opalovaniu el. oblukom)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od kentoya »

JRD McLAREN píše:jj...
mne to je jasne..
a Taboov prispevok - "Ceho je mene, to kompletne shori rychleji a co rychle kompletne shori pote uz nemuze detonovat anebo nadale vytvaret teplo." - mi to potvrdil...

proste nebudem do valca povedzme o objeme 0.5l nasavat zmes o objeme 0.5l pomer 14:1 - pri idealnom VE, a atmosferickom tlaku...
stlacat to pri statickej kompresii 10:1 ..

ale nasajem do 0.5l valca len 0.3l zmesy pomer 18-20:1 (a tym padom budem mensia hustota plynov)
stlacim do mensieho priestoru, povedzme pri statickej kompresii 20:1...

podstatne bude spravne a vcasne zapalenie takto stlacenej zmesy ..
skor nez by mohla zacat samovolne detonovat...
a kezde chudobnu zmes je problem zapalit, je podstatne tuto zmes dostat co mozno najblizssie k svicke/iskristu..
(pripadne mat tych iskrist viac..alebo mat v hlave iba jeden pol elektrody/ viac bodov/polov z vysokym napatim)
(a ako druhy pol pouzit piest, na tom by vsak musel byt "odolnejsi povrch" proti opalovaniu el. oblukom)
upřímně já taky nemám zdroj informací a dedukuji, a jen jsem se dvakrát na něco zeptal a docvaklo mi to, chápu princip, přibližně vím o čem to je, ale mám v tom mezery, ale třeba u tohohle ale nasajem do 0.5l valca len 0.3l zmesy pomer 18-20:1 (a tym padom budem mensia hustota plynov) jsem se doslechl že až 30-35:1¨, dále nevím jen předpokládám, že se budou muset použít plazmové svíce, ale nejsem kompetentní odpovídat, jen jsem si dal dvě a dvě dohromady + dvě přesně mířené otázky a to je vše, takže to co píšu, nemusí být zcela pravda, musím se to naučit, možná je tu ode mě blábol, ale tak nějak to funguje, a když se nad tím zamyslím, není to nemožné (ta teorie) a když se zamyslím nad tím co jsem chtěl stvořit, bez tohoto tématu, tak bych stejně asi detonoval, jen jsem předtím slyšel že je to možné, je to funkčí, něco málo jsem načetl, ale stjně jsem byl o metr vedle, ted ještě půl metru a přiblížím se tomu abych to stvořil, ale třeba tam mám stále nějakou chybu nebo mezeru a nepřísluší mi psát něco co neznám do detailů
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: progrese tlaku ve válcích

Příspěvek od JRD McLAREN »

no ono tym ze nasajem 0.3l plynu a zvysne 0.2l objemu musim "natahnout" ..
aby som mal dohromady 0.5l ..
tak az si to dobre pamatam z fyziky (a ze som z nej mal 4ku),..
tak tymto odoberiem vnutornu energiu plynu, tym padom sa znizi jeho tepolta...
a vysoka teplota zmesy, je tiez jedna z pricin detonacii..

(to tu zase nekdo pisal ze, az jednou prijde Honda s motorem bez vodniho chlazeni)

..ale to ja tiez len polemizujem...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“