proto si tady (aspoň doufám) nikdo načipovat auto od firem ala X-čip-tuning nikdo nenechá.. a ukaž ty stránky výrobce, jestli vůbec nějaké jsou teda..Orel píše:...i to je možné, ale dá se to říct i o čiptuningu nebo ne?gizmi píše:Orel: proc se ptas po necem s cim jsi spokojen? Jezdi s tim a uvidis sam, zda bude spokojen i motor Ale az ti odejde a to nebudes prvni ani posledni, tak brecet budes jen ty..
...při tom je motor taky víc namahán nebo se pletu?
Chip box,powerbox
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: Chip box,powerbox
Re: Chip box,powerbox
...stránky Ti sem hodim odkaz, ale koukám, že je asi předělavají, protože byli jiné a teď jsou rozdělané a nekompletní
http://proracing.com.pl/
http://proracing.com.pl/
Re: Chip box,powerbox
...se spotřebou paliva to nemá nic společného, ba naopak na delší úseky spotřeba lehce klesne, měl jsem na starym autě kdysi právě obyč krabičku za 500 korun a ta klamala nějaké teplotní čidlo a spotřeba byla lehce vyšší, ale tohle oblbuje počítač jak mi bylo řečeno a mění to tlak na turbu a zvyšuje krouťák a nevim co ještě všechno, ale ty jsi asi odborník tak o tom víš víceAladin píše:kabel sice stojí 500-1000... ale kolik stojí licence a program? je třeba to z něčeho zaplatit
výkon se měří na brzdě, kabel ti udělá nějaký odhad
a jak už zde bylo psáno, při použití tvojí zázračné krabičky jde do motoru paliva tolik, jako při studeném motoru...
to asi není to pravé ořechové. ale vidím, že si to rozmluvit nenecháš... na druhou stranu Tě ale musím pochválit, že chceš dělat generálku na svém motoru...
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chip box,powerbox
Nevadi ze nerozumiesh otazke... z linku co poslal Subtera som pochopil .... a dozvedel sa vsetko potrebne..
zapaja sa to medzi cidlo tlaku paliva..
teda je to len "dalsie oblbovanie" riadiacej jednotky, aj ked mozno trosku sofistikovanejsie nez ine...
fungovat to bude na vsemoznych Common-Railoch...
a tiez sa priprav na to, ze ti skor odidu vstrekovace... pokial teda netankujesh naftu bez primesy siri..
(tusim su taketo vstrekovace na to dost haklive, som teraz dva tyzdne dozadu risil 1.9CDTI a 2.0CDTI co mali volnobeh skoro na 3 valce)
tiez by som doporucoval castejsiu regeneraciu filtra pevnyvh castic (DPF) ...
zapaja sa to medzi cidlo tlaku paliva..
teda je to len "dalsie oblbovanie" riadiacej jednotky, aj ked mozno trosku sofistikovanejsie nez ine...
fungovat to bude na vsemoznych Common-Railoch...
a tiez sa priprav na to, ze ti skor odidu vstrekovace... pokial teda netankujesh naftu bez primesy siri..
(tusim su taketo vstrekovace na to dost haklive, som teraz dva tyzdne dozadu risil 1.9CDTI a 2.0CDTI co mali volnobeh skoro na 3 valce)
tiez by som doporucoval castejsiu regeneraciu filtra pevnyvh castic (DPF) ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Chip box,powerbox
....to JRD McLAREN: díky za radu, poptám se kámoše kolik stojí ten filtr ale nevim co je nafta bez tý přísady (to je nějaká lepší nafta?)
Re: Chip box,powerbox
za diagnostiku podle domluvy:)jak rikaji kluci kabel muze stat 1000kc ale soft te stoji od 30 a vejs.. a k tomu vykonu ano je to max odhad vykon kterej ta diagnostika ani nemuze poznat a to ze se s tim daj prepisovat km vi kazdej uz celkem par let to neni zadny zazrak za to programovani veci a tak je neco uplne jineho km umi prepsat kazdy
Vauxhall omega 2.5V6 ->VXR edition -> crazy omega https://www.youtube.com/watch?v=cd65a5H3yHI -> MV6
Ford Fiesta ST150
Golf VI GTI
Ford Fiesta ST150
Golf VI GTI
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chip box,powerbox
zkušenost s podobnejma oblbovákama je taková, že pokdu to není jen nějakej odpor, tak to je "něco" co pouze zvýší plnící tlak turba, resp oblbne jednotku aby pouštěla větší tlak... na palivo s evůbec nešahá, což u některejhc motorů znamená při náloži, např. na dálnici, konečnou...
Re: Chip box,powerbox
ať to oblbuje co to oblbuje... především to oblbuje lidi, křeří na to skočí a koupí si takový nesmysl. jen je mi líto toho motoru pak...
Rapid 130 --> 110r --> Favorit --> 1000MB --> E34 525iA --> Swišť GTi MK III (125,8dB ) --> Golf 1.9 GTI TDI 20 jahre
felďoška 1,3 combi ethanol - prodáno, Astra caravan 1,7 Dti - prodáno, Passat variant AFN
https://www.facebook.com/RadimRemiasFoto
felďoška 1,3 combi ethanol - prodáno, Astra caravan 1,7 Dti - prodáno, Passat variant AFN
https://www.facebook.com/RadimRemiasFoto
Re: Chip box,powerbox
No nevim no, lide tu obcas ruzne uchcavaji z ruznych piggy back's od renomovanych vyrobcu, ktere nedelaji v podstate nic jinyho nez obbnou nejake senzory v ecu, a proc se vam nelibi tento, ktery nema display?
ty power box s jednim odporem uz dnes nefrci, podle vseho se preslo uz i u tehle cidel na pwm nebo vysilani udaje pomoci frekvence, takze s jednim odporem to nejde
sam sem sem si pred nekolika lety neco podobneho udelal na turbobenzin a nejak sem nepocitoval nejake vytkle pisty, auto podle me jezdi dodnes (u hiphoperu na cernym moste)
take sem videl jak nejaky majitel subaru wrx byl vyndanej ze specialni tuningove krabicky, kterou mel v interieru s vypinacem, od nemecke firmy co dela subaru a za 20 000 tam mel vypinac, pperacni zesilovac a nekolik soucastek a taky byl/je spokojenej jiz radu let
ty power box s jednim odporem uz dnes nefrci, podle vseho se preslo uz i u tehle cidel na pwm nebo vysilani udaje pomoci frekvence, takze s jednim odporem to nejde
sam sem sem si pred nekolika lety neco podobneho udelal na turbobenzin a nejak sem nepocitoval nejake vytkle pisty, auto podle me jezdi dodnes (u hiphoperu na cernym moste)
take sem videl jak nejaky majitel subaru wrx byl vyndanej ze specialni tuningove krabicky, kterou mel v interieru s vypinacem, od nemecke firmy co dela subaru a za 20 000 tam mel vypinac, pperacni zesilovac a nekolik soucastek a taky byl/je spokojenej jiz radu let
Re: Chip box,powerbox
semysak: piggy back tuner je dobrý na ladění poměru vzduch/palivo, není to jen nějaké oblbování ale má to svoji funkci.
Kdyby ty magické krabičky byli přednastavené na každé auto zvlášť tak budíž.. Je 100 stejných aut ale každé se chový jinak a to si tím piggy back tuner co tu zmiňuješ sám doladíš. Tím, že jebneš takovou mrdku plastovou pod kapotu se kterou nemůžeš nic dělat a ani nevíš na co je to přesně nastavené je riziko jak prase.
Já bych si tu krabičku dal do auta možná tehdy, když to bude přesně podle mých parametrů na autě odladěné a bude to stát 1000 Kč.
Kdyby ty magické krabičky byli přednastavené na každé auto zvlášť tak budíž.. Je 100 stejných aut ale každé se chový jinak a to si tím piggy back tuner co tu zmiňuješ sám doladíš. Tím, že jebneš takovou mrdku plastovou pod kapotu se kterou nemůžeš nic dělat a ani nevíš na co je to přesně nastavené je riziko jak prase.
Já bych si tu krabičku dal do auta možná tehdy, když to bude přesně podle mých parametrů na autě odladěné a bude to stát 1000 Kč.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chip box,powerbox
no ono zase na druhu stranu to je vyrobene tak..
aby motor nesel za 5tkm do 3.14ci..
a tiez moderne ecu nejsu blbeee a vedia, kde su "mantinely", kym ti rozsvietia tu milu oranzovu kontrolku "CHECK"
cize to co tato skatulka urobi, je to, ze ta posune na maximalnu pripustnu hranicu/toleranciu hodnot v ecu.
a u Dieslu je to o to jednoduksie, kedze ti jaksik nehrozia detonacie a podobne neduhy..
(jak vela je tych vyrobcov co vyraba cidla, ventily a ostatne elektro-mechanicke suciastky ?? traja ..?? )
zase na druhu stranu vyssi tlak v palivovej liste, sposobi vyssie namahanie vstrekovaca, ..
zvysenie plniaceho tlaku, znizi zivotnost turba, zvysenim krutiaceho momentu su kladene
vyssie naroky na kvalitu oleja, loziska, piesty a pod..
skratka sa nam skrati zivotnost motora,
co ale pri kostruovani motorov, je planovana zivotnost 300tkm+
poznam par pomaly 15rokov starych Oktavii 1.9TDI, co si spokojne hrkocu s pol milionom kilometrov na krku...
tiez nejake Peu 405GRD, ktore je po starte pocut cez celu ulicu, a stale jazdia...
.."s krabickou" to trochu viac dymi, nez normalne..
..a ked sa nekomu po<>re motor na 10rokov starom aute, tak to asi opravovat nebude..
..preda auto, kupi si druhe, premontuje krabicku ...etc...
aby motor nesel za 5tkm do 3.14ci..
a tiez moderne ecu nejsu blbeee a vedia, kde su "mantinely", kym ti rozsvietia tu milu oranzovu kontrolku "CHECK"
cize to co tato skatulka urobi, je to, ze ta posune na maximalnu pripustnu hranicu/toleranciu hodnot v ecu.
a u Dieslu je to o to jednoduksie, kedze ti jaksik nehrozia detonacie a podobne neduhy..
(jak vela je tych vyrobcov co vyraba cidla, ventily a ostatne elektro-mechanicke suciastky ?? traja ..?? )
zase na druhu stranu vyssi tlak v palivovej liste, sposobi vyssie namahanie vstrekovaca, ..
zvysenie plniaceho tlaku, znizi zivotnost turba, zvysenim krutiaceho momentu su kladene
vyssie naroky na kvalitu oleja, loziska, piesty a pod..
skratka sa nam skrati zivotnost motora,
co ale pri kostruovani motorov, je planovana zivotnost 300tkm+
poznam par pomaly 15rokov starych Oktavii 1.9TDI, co si spokojne hrkocu s pol milionom kilometrov na krku...
tiez nejake Peu 405GRD, ktore je po starte pocut cez celu ulicu, a stale jazdia...
.."s krabickou" to trochu viac dymi, nez normalne..
..a ked sa nekomu po<>re motor na 10rokov starom aute, tak to asi opravovat nebude..
..preda auto, kupi si druhe, premontuje krabicku ...etc...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- lisky
- Příspěvky: 1816
- Registrován: 15 srp 2006 21:59
- Bydliště: Praha, Český Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chip box,powerbox
buď v klidu, zas tak horký to nebude, já jsem s powerboxem najel v oktávě 150000km, nic se nestalo, jen bych teda do kopců nedráždil tu šestku, páš si odděláš spojku. musíš jezdit s rozumem, do kopců i naftovej motor chce otáčky aspoň 2500ot/min, mysli na setrvák, dostává v nižších otáčkách u nafty hrozný štosy, páš tam má špičku krouťák.
Leon FR TDi, EGR off, soft by JohnyFlat
OII TDi, EGR off, soft by tdifun
Fiesta Courier 1.8D
http://www.jetepneu.com
OII TDi, EGR off, soft by tdifun
Fiesta Courier 1.8D
http://www.jetepneu.com
Re: Chip box,powerbox
JRD McLAREN: jak říkáš a hlavně to nemá smysl řešit teď hned. Motor jistě pár let vydrží a hlavně za dva,tři roky budu mít stejně jiné auto tak proč bych si to tam teď neměl dát?
Re: Chip box,powerbox
lisky: souhlasím s tebou, ptal jsem se tady u nás v Děčíně kluka co dělá čipování, mimochodem taky není odvázanej z powerboxu, ale říkal mi, že za ty peníze to je dobrý a že to rozhodně auto nezabije jak to tady jiní píšou
...koukal na ten můj a potvrdil mi že to není žádnej odpor, že už je to docela promakaný
...já najezdím ročně 10 000km takže myslím, že dřív prodám auto než klekne a i tak nevěřím, že by mělo odejít
...koukal na ten můj a potvrdil mi že to není žádnej odpor, že už je to docela promakaný
...já najezdím ročně 10 000km takže myslím, že dřív prodám auto než klekne a i tak nevěřím, že by mělo odejít
Re: Chip box,powerbox
piggy back prece "ladi" pomer palivo vzduch tim, ze obelze ECU a jeji senzory na vstupu, tim ecu prida/ubere palivo (lepsi pripad) pak je druha moznost ze piggy back zkracuje nebo prodluzuje vystupni impulsy z ECU nebo meni napeti do akcnich clenu(horsi pripad)StanleyV6 píše:semysak: piggy back tuner je dobrý na ladění poměru vzduch/palivo, není to jen nějaké oblbování ale má to svoji funkci.
pak si povaz, ze existuji i piggy back, ktere meni predstih! tam uz musis mit displeje dva jenden na predstih a druhej na palivo : - )
si ji postav za dve stovky, navic proc by meli byt krabicky odladene na konkretni auto, od toho je prece dlouhodoba adaptace v ECU, v automobilkach prece neladi kazdou vyrobenou vranu individualne taky.StanleyV6 píše: Kdyby ty magické krabičky byli přednastavené na každé auto zvlášť tak budíž.. Je 100 stejných aut ale každé se chový jinak a to si tím piggy back tuner co tu zmiňuješ sám doladíš. Tím, že jebneš takovou mrdku plastovou pod kapotu se kterou nemůžeš nic dělat a ani nevíš na co je to přesně nastavené je riziko jak prase.
Já bych si tu krabičku dal do auta možná tehdy, když to bude přesně podle mých parametrů na autě odladěné a bude to stát 1000 Kč.
vstrikovani common rail je sice individualni pro kazdy typ motoru ale vsechny z jednoho systemu pouzivaji stejne komponenty, takze bojovka je max na urovni konektoru - pokud ches modifikovat teplotu vstrikovane nafty a tlak v liste tak rozhodne nemusis mit nejake velke povedomi do jakeho auta je tvoje krabicka pripojena, staci se pohybovat v mezich,ktere povoli ecu - (obvykle u vstupu 25% od nejake nominalni hodnoty)
je to uplne stejny system jako manual boost controller - kohoutek z hobbymarketu, pruzinka, kulicka, sroubek, dve hadice proti tomu tu nikdo nic nenamita
Re: Chip box,powerbox
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:47, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Chip box,powerbox
to je jak bys srovnával idiota se vzdělancem.. oba to jsou lidé ale nemají se sebou nic moc společného když jde o funkci.StanleyV6 píše:.......není to jen nějaké oblbování ale má to svoji funkci.....
Re: Chip box,powerbox
...já si myslím, že lidi si na to udělali špatnej názor, když před lety někdo vymyslel kouzelnou krabičku s blbym odporem akorát je třeba si uvědomit, že za ty leta se technologie změnila
Re: Chip box,powerbox
urcite ano, otazkou je taky kolik lidi s tema "propalenyma pistama" je v pomeru s lidma co to pouzivaji bez nejakych mechanickych efektu,
dalsi je taky kolik "napalenych" lidi dela humbuk okolo toho ze si za X tisic koupili vec, kterou si mohli udelat doma, kdyby ale vedeli jak
muzes si treba rozebrat nejakou vec koupenou za 10 tisic, opsat seznam soucastek a nakoupit je na internetu za 1/10 ceny, to ovsem neznamena ze to co s nich sestavis bude fungovat stejne, jako vec kterou si koupil, obzvlaste pokud je tam nejaka programovatelna soucastka : - )
dalsi je taky kolik "napalenych" lidi dela humbuk okolo toho ze si za X tisic koupili vec, kterou si mohli udelat doma, kdyby ale vedeli jak
muzes si treba rozebrat nejakou vec koupenou za 10 tisic, opsat seznam soucastek a nakoupit je na internetu za 1/10 ceny, to ovsem neznamena ze to co s nich sestavis bude fungovat stejne, jako vec kterou si koupil, obzvlaste pokud je tam nejaka programovatelna soucastka : - )
Re: Chip box,powerbox
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 11:47, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chip box,powerbox
Moj pripad...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Chip box,powerbox
Mam fiat stilo combi 1.9JTD 85KW mam powerbox od rakouske firmy jezdim snim pet let tenkrat me prisel na 20tisic ale na brzde mi to vycetlo 107kw na spotrebe bych rek ze je to na stejno jak pred tim ale autu to nijak neublizilo a mam stimto boxem najeto pres 70tisic km a vse slape jak ma zadna spotreba oleje zadne podivne zvuky nic takoveho jedine co se od te doby zmenilo bylo to ze nekteri ridici v silnych autech nechapou jak je mozne ze nalozeny combik zbozim jim dava na prdel
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 28 čer 2011 14:06
Re: Chip box,powerbox
Tahle krabička na common rail je funkční a není to většinou už jen jeden odpor. V podstatě ten jeden odpor, potenciometr nebo trimr upravuje signál, ale je zavěšený na více součástkách. Jsou tam zpožďovací obvody - pro start, různé ochrany atd.
Rozhodně je to fungující člen a řeči že nepřidá ani jednoho koně je blábol. Přidá, o kolik to už je věc nastavení krabičky, kondice motoru atd. V podstatě se používá většinou zvýšení tlaku v liště, což za stejný čas vstříkne logicky více paliva. Pokud je dost vzduchu nevidím důvod proč by to nemělo fungovat - z principu dieselového motoru. Ty dražší se připojují přímo na vstřiky, princip bude trochu jiný. To jsem ještě neměl tu čest zkoumat.
Chod motoru je druhá věc, bude možná hrubější..
Beru to z pozice elektrotechnika a taky už jsem jeden měl možnost rozdělat a mrknout na to. Osobně mám upravené mapy v ŘJ - klasický "čiptuning", pouze vyvracím různé fámy o této krabičce. Nebudu se vyjadřovat k tomu co to udělá s motorem po nějaké době apd.
Tohle všechno je pouze pro diesel - common rail aby mě někdo nekamenoval.
Rozhodně je to fungující člen a řeči že nepřidá ani jednoho koně je blábol. Přidá, o kolik to už je věc nastavení krabičky, kondice motoru atd. V podstatě se používá většinou zvýšení tlaku v liště, což za stejný čas vstříkne logicky více paliva. Pokud je dost vzduchu nevidím důvod proč by to nemělo fungovat - z principu dieselového motoru. Ty dražší se připojují přímo na vstřiky, princip bude trochu jiný. To jsem ještě neměl tu čest zkoumat.
Chod motoru je druhá věc, bude možná hrubější..
Beru to z pozice elektrotechnika a taky už jsem jeden měl možnost rozdělat a mrknout na to. Osobně mám upravené mapy v ŘJ - klasický "čiptuning", pouze vyvracím různé fámy o této krabičce. Nebudu se vyjadřovat k tomu co to udělá s motorem po nějaké době apd.
Tohle všechno je pouze pro diesel - common rail aby mě někdo nekamenoval.
Re: Chip box,powerbox
Tak jsem si to tady z nudy pročítal a nevydržel jsem a pro prdel to objednal, příští tejden to vrazim do svý E60 525d a těšim se na výsledek. Jestli to bude stát za hovno tak to hodim do kamen a jede se dál
Re: Chip box,powerbox
Orel, zalozis si tady topic abys zjistil nazory lidi a kdyz uz ti nekdo odpovi tak zacnes jejich odpovedi urazet slovy typu "vy ste vsichni pesimisti", "vsichni to tady hanite a pritom tom nic nevite" a nemluve o tom, ze asi v tvym 5. prispevku pises jak je ti vlastne stejne jedno, ze jejich nazor znat nepotrebujes protoze uz to mas a ses s tim spokojenej atd..
Btw. jeste bys mohl hodit fotku auta at vime az tady treba jednou bude Vectra rv.05 s najetyma 50k km na prodej o co se jedna.. (protoze diagnostika dokaze zazraky ze..)
Btw. jeste bys mohl hodit fotku auta at vime az tady treba jednou bude Vectra rv.05 s najetyma 50k km na prodej o co se jedna.. (protoze diagnostika dokaze zazraky ze..)
Ibiza mk3 TDI - ?ps/?Nm
BMW 330D - 150kw/410Nm
BMW 330D - 150kw/410Nm
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chip box,powerbox
Daj potom hned vedet, co to robii ..mari5456 píše:Tak jsem si to tady z nudy pročítal a nevydržel jsem a pro prdel to objednal, příští tejden to vrazim do svý E60 525d a těšim se na výsledek. Jestli to bude stát za hovno tak to hodim do kamen a jede se dál
(hoci to tusim... )
prip. si ochotny ist na brzdu pred a po ..??
pripadne aj nejaky protokol diagnostiky, nech je istota ze motor je bez zavad..
(teda bez tych detekovatelnych ECU)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Chip box,powerbox
Jestli to nebude evidentně nic dělat tak je zbytečný vyhazovat dvojku za válce. Pokud to ale bude znát tak budu chtít sám vědět kolik koní a NM to přesně udělalo.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chip box,powerbox
jasne ...opravim sa..
na brzdu s a bez..
na brzdu s a bez..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/