Rada s intercoolerem
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: 29 pro 2010 10:10
Rada s intercoolerem
Ahoj chtěl bych poprosit o radu mám atmosféru obsah 2.5L čtyřválec
a chtěl bych tam dát cooler ale chci se zeptat přívod k sání od filtru i za MAFkem je 75mm a když tam dám cooler kterej má příruby 52mm a pak se to bude rozšiřovat znovu na tych 75mm jestli tomu spíš neublížim než pomužu . Nebo jestli je to jedno ..
Nebo jestli cooler musí mít stejnej průměr přírub tedy těch 75mm
Tak dík za radu Tomas
a chtěl bych tam dát cooler ale chci se zeptat přívod k sání od filtru i za MAFkem je 75mm a když tam dám cooler kterej má příruby 52mm a pak se to bude rozšiřovat znovu na tych 75mm jestli tomu spíš neublížim než pomužu . Nebo jestli je to jedno ..
Nebo jestli cooler musí mít stejnej průměr přírub tedy těch 75mm
Tak dík za radu Tomas
Re: Rada s intercoolerem
Možná teď ze sebe udělám vola, ale k čemu bude mít atmosféra intercooler? Když nemá co chladit? Na chlazení vody tam je chladič=ten se dá zvolit větší. A na sání jde vzduch atmosférický=není pod tlakem protože se nevrací jako u turbomotoru od výfuku..nemá se tedy o co ohřát 

" www.autowerks.cz "
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: 29 pro 2010 10:10
Re: Rada s intercoolerem
No studenej vzduch je dycky lepší tak sem myslel že by to bylo co k čemu a proto se ptám
že by šel takhle ještě ochladit tak se ptám na to zda to muže k něčemu být a pokud ano tak na to jak je to s těma přírubama..

Re: Rada s intercoolerem
Tomáš: Jak si to dáš na sání tak jen zvýšíš aerodynamický odpor a dostaneš tam mnohem méně vzduchu.. Motor sice má vlastnost si vzduch přisávat, ale nemá takovou sílu aby ho protlačil přes IC (jen co znám z teorie). Takže dle mého jak ho tam dáš, tak ti to chcípne. nedostaneš tam dostatečné množství vzduchu. U turbomotoru to funguje tlakově.. turbo poháněné spalinami tlačí ten vzduch do sání pot tlakem 0,8b např.. Pak to lze.
Na atmosféru je nejlepší náporové sání.. vyvést sání před nárazník a udělat tam jakýsi trychtýř..po trase dát filtr vzduchovej..
Na atmosféru je nejlepší náporové sání.. vyvést sání před nárazník a udělat tam jakýsi trychtýř..po trase dát filtr vzduchovej..
" www.autowerks.cz "
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada s intercoolerem
ja viem potvrdit ze pri rozdelnej teplote 60 a 30stC bol cas na sprinte s mojim motorom rozdielny cca o 0.1sec..
pri teplote nad 60 samozrejme horsi, pri teplote okolo 30 lepsi..
a si myslim ze pri NA motore je pouzitie IC zbytocnost..
tiez "casta" zmena priemeru, ohybanie, lamanie nasavaneho vzduchu je na skodu veci..
(a tusim som tu niekde aj cital clanok o kontraproduktivite naporoveho sania)
pri teplote nad 60 samozrejme horsi, pri teplote okolo 30 lepsi..
a si myslim ze pri NA motore je pouzitie IC zbytocnost..
tiez "casta" zmena priemeru, ohybanie, lamanie nasavaneho vzduchu je na skodu veci..
(a tusim som tu niekde aj cital clanok o kontraproduktivite naporoveho sania)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: 29 pro 2010 10:10
Re: Rada s intercoolerem
Dobrá dobrá. Děkuju za radu kluci.
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada s intercoolerem
u atmosferickeho motoru rozhodne IC nepouživat je to překažka v sani bude to mit opačny efekt
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: Rada s intercoolerem
mě by zajímalo co tím IC chceš chladit.. když do něj půjde teplota okolí a chladila by ho taky stejná teplota 

- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada s intercoolerem
onoho casu mal Ivan taky hypoteticky plan ..ci napad..
pouzit na ochladenie nasavaneho vzduchu klimatizaciu..
..co je mozno z dlhodobeho pouzivania naprosta blbost..
ale kedze chlad chviku vydrzi...
tak by bolo mozno zaujimave "pred sprintom" ..
vychladit vymennik v AIR-CONDITION SYSTEMe ..za pomoci toho serioveho kompresoru
co vlastne odobera vykon motoru...
po vychladeni kompresor/klimu vypnut...
a cez vychladeny vymennik, namontovany povodne v telese kurenia, nasavat vzduch do motora..
teda takymto sposobom ochladit vzduch z atmosfery..
otazne je, ci by bol zisk vykonu po ochladeni nasavaneho vzduchu vyssi..
nez by bola strata sposobena restrikciou prudenia nasavaneho vzduchu cez dalsie "teleso"
pouzit na ochladenie nasavaneho vzduchu klimatizaciu..
..co je mozno z dlhodobeho pouzivania naprosta blbost..
ale kedze chlad chviku vydrzi...
tak by bolo mozno zaujimave "pred sprintom" ..
vychladit vymennik v AIR-CONDITION SYSTEMe ..za pomoci toho serioveho kompresoru
co vlastne odobera vykon motoru...
po vychladeni kompresor/klimu vypnut...
a cez vychladeny vymennik, namontovany povodne v telese kurenia, nasavat vzduch do motora..
teda takymto sposobom ochladit vzduch z atmosfery..
otazne je, ci by bol zisk vykonu po ochladeni nasavaneho vzduchu vyssi..
nez by bola strata sposobena restrikciou prudenia nasavaneho vzduchu cez dalsie "teleso"
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada s intercoolerem
no než klima, tak je lepší sání řádně odizolovat (kámoš měl izolace ze vzduchotechniky) a nějakou dobu před jízdou obložit odkrytá místa suchým ledem
mimochodem - teplota nasávanýho vzduchu u astmatika má spíš vliv na vznik detonací.. čím nižšší, tím větší prevence před zničením HC motoru...
proto je 0,1s nějakej vedlejší efekt mající vliv spíš v mezikusu mezi volantem a sedačkou...
mimochodem - teplota nasávanýho vzduchu u astmatika má spíš vliv na vznik detonací.. čím nižšší, tím větší prevence před zničením HC motoru...
proto je 0,1s nějakej vedlejší efekt mající vliv spíš v mezikusu mezi volantem a sedačkou...
Re: Rada s intercoolerem
Detonace vlivem teploty u seriového NA? To by pak mohl jezdit jen v zimě..
Re: Rada s intercoolerem
Mě by zajímalo jak si přišel na to, že rozdílná teplota v sání ti udělala 0,1s na sprintu.
Samozřejmě chápu že větší přísun chladnějšího vzduchu se určitě ve výsledku projeví, ale chápal bych spíš rozdíl výkonu z brzdy. Neumim si představit že dokážeš zajet dvakrát naprosto stejně aby ten rozdíl výsledků měl opravdu nějakou vypovídací hodnotu. Jak se to měřilo?
Samozřejmě chápu že větší přísun chladnějšího vzduchu se určitě ve výsledku projeví, ale chápal bych spíš rozdíl výkonu z brzdy. Neumim si představit že dokážeš zajet dvakrát naprosto stejně aby ten rozdíl výsledků měl opravdu nějakou vypovídací hodnotu. Jak se to měřilo?
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
Re: Rada s intercoolerem
Dávat IC na NA je blbost, o tom netřeba debatovat.
No zas to nedramatizuj, podle této teorie by mi Supra vůbec nemohla nastartovat, protože boost mám až kolem 3k rpmtholis píše:Motor sice má vlastnost si vzduch přisávat, ale nemá takovou sílu aby ho protlačil přes IC (jen co znám z teorie). Takže dle mého jak ho tam dáš, tak ti to chcípne.

Výkonový zisk by byl stejný nebo (spíš) menší než kdybys celou tu klimatizaci vymontoval a vyhodil, protože když si dáš na hromadu všechny komponenty (kompresor, výměníky, chladiče, trubky, atd.) tak to u některých aut má pěkných pár kilo.JRD McLAREN píše: co vlastne odobera vykon motoru...
po vychladeni kompresor/klimu vypnut...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada s intercoolerem
ano mam tu dost fotek NA motorů ( a momentálně dva fyzicky na dílně kteýr použiju jako dárce orgánů) zničenejch detonacema díky špatně navrženýmu sáním, který bralo teplej vzduch..., nebo mělo provozní teplotu trochu vyšší...blázen píše:Detonace vlivem teploty u seriového NA? To by pak mohl jezdit jen v zimě..
samozřejmě u naprostý serie je nesmysl toto řešit... protože v 90% má už z fabriky předehřev sacího poturbí, ale u nějakýho ostřejšího, nebo závodního motoru kde je KP nad 10.5 (to má ale dnes kdejaká serie..) je teplota sacího potrubí, nebo hlavy dost kritickej činitel pro vzik detonací... to pak můžeš stále řešit fouklý těsnění pod palicí, zaklepaný kroužky, nebo zerodovanej spalovák a přitom máš blbě vyřešenej přívod vzduch k sacímu potrubí....

- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada s intercoolerem
no meralo sa to asi tak ze
mam cidlo teploty umiestnene na vzduchovom filtry..
som sa potreboval dostat na 4.miesto..kvoli finalovym jazdam..
pokial bola teplota nasavaneho vzduchu nad 60stC tak som nevedel spravit cas lepsi nez 15.2
teda aby som bol presny 15.258.. (ked 4ty predomnou mal cas 15.252)
to potom zacnesh skusat vselico mozne...
a dostat chladny vzduch bola jadna z veci co ma napadla...
takze som teply motor nastartoval az na stage..
a prednu kapotu som zavrel tiez az tam...
vdaka tomu teplota nasavaneho vzduchu cca 36stC (teda teplota okolia)
a cas bol 15.165...
takto to vyzera ze to bola brnkacka..
ale v skutocnosti som sa staaaale tocil dokola, kym som sa dopracoval k takemu casu..
ANO JE TO SICE MERANIE O HOVNE, MOZE TO BYT SPOSOBENE "PORUCHOU/ODCHYLKOU MEDZIKUSU"
ALE OD TEJTO SKUSENOSTI SOM SA VDZY SNAZIL ABY MAL NASAVANY VZDUCH CO MOZNO NAJMENSIU TEPLOTU
(TEDA CO MOZNO NAVACSIU HUSTOTU)
tiez bol citelny rozdiel po omotani vyfukovych zvodov termotecom..
predtym byvala teplota vela krat cez 80st...
takze aj pri NA motoroch plati, ze cim nizsia teplota nasavaneho vzduchu, tym lepsie..
(hoci rozdiel nemude taky markantny ako pri forced)
EDITED:
BTW: kolky z vas maju tiez podobny pocit..
ked prsi, ci je chladno, vlhko, mrholi ..
tak ten motor ide lepsie...
mam cidlo teploty umiestnene na vzduchovom filtry..
som sa potreboval dostat na 4.miesto..kvoli finalovym jazdam..
pokial bola teplota nasavaneho vzduchu nad 60stC tak som nevedel spravit cas lepsi nez 15.2
teda aby som bol presny 15.258.. (ked 4ty predomnou mal cas 15.252)
to potom zacnesh skusat vselico mozne...
a dostat chladny vzduch bola jadna z veci co ma napadla...
takze som teply motor nastartoval az na stage..
a prednu kapotu som zavrel tiez az tam...
vdaka tomu teplota nasavaneho vzduchu cca 36stC (teda teplota okolia)
a cas bol 15.165...
takto to vyzera ze to bola brnkacka..
ale v skutocnosti som sa staaaale tocil dokola, kym som sa dopracoval k takemu casu..
ANO JE TO SICE MERANIE O HOVNE, MOZE TO BYT SPOSOBENE "PORUCHOU/ODCHYLKOU MEDZIKUSU"
ALE OD TEJTO SKUSENOSTI SOM SA VDZY SNAZIL ABY MAL NASAVANY VZDUCH CO MOZNO NAJMENSIU TEPLOTU
(TEDA CO MOZNO NAVACSIU HUSTOTU)
tiez bol citelny rozdiel po omotani vyfukovych zvodov termotecom..
predtym byvala teplota vela krat cez 80st...
takze aj pri NA motoroch plati, ze cim nizsia teplota nasavaneho vzduchu, tym lepsie..
(hoci rozdiel nemude taky markantny ako pri forced)
EDITED:
BTW: kolky z vas maju tiez podobny pocit..
ked prsi, ci je chladno, vlhko, mrholi ..
tak ten motor ide lepsie...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Rada s intercoolerem
Já se ptal na naprostou funkční seriihonza 2.0 16v píše:ano mam tu dost fotek NA motorů ( a momentálně dva fyzicky na dílně kteýr použiju jako dárce orgánů) zničenejch detonacema díky špatně navrženýmu sáním, který bralo teplej vzduch..., nebo mělo provozní teplotu trochu vyšší...blázen píše:Detonace vlivem teploty u seriového NA? To by pak mohl jezdit jen v zimě..
samozřejmě u naprostý serie je nesmysl toto řešit... protože v 90% má už z fabriky předehřev sacího poturbí, ale u nějakýho ostřejšího, nebo závodního motoru kde je KP nad 10.5 (to má ale dnes kdejaká serie..) je teplota sacího potrubí, nebo hlavy dost kritickej činitel pro vzik detonací... to pak můžeš stále řešit fouklý těsnění pod palicí, zaklepaný kroužky, nebo zerodovanej spalovák a přitom máš blbě vyřešenej přívod vzduch k sacímu potrubí....
Re: Rada s intercoolerem
Já s tim souhlasim že větší přísun chladnýho vzduchu bude mít kladnej vliv na čas na sprintu. Když jsem měl náporový sání a sundal jsem na sprint masku, taky jsem měl lepší časy, ale nějak bych se neodvážil říct o co, protože občas se prostě povede zajet lepší čas a někdy ne. I když se mi kolikrát povedlo zajet na sprintech několik jízd na setinu stejnej čas...
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
Re: Rada s intercoolerem
To není pocit, vlhko zvyšuje kompresi a chladný vzduch houstne a tím obsahuje v daném objemu víc kyslíku. Takže motor samozřejmě líp skutečně jde. Ale instalací IC na NA tohodle prostě nedosáhneJRD McLAREN píše: BTW: kolky z vas maju tiez podobny pocit..
ked prsi, ci je chladno, vlhko, mrholi ..
tak ten motor ide lepsie...

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada s intercoolerem
no a opět jsme u toho. Ochlazení vstupního vzduchu pomocí vstřiku vody do sani. 

toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP