Rada s intercoolerem

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Tomáš Porsche
Příspěvky: 26
Registrován: 29 pro 2010 10:10

Rada s intercoolerem

Příspěvek od Tomáš Porsche »

Ahoj chtěl bych poprosit o radu mám atmosféru obsah 2.5L čtyřválec
a chtěl bych tam dát cooler ale chci se zeptat přívod k sání od filtru i za MAFkem je 75mm a když tam dám cooler kterej má příruby 52mm a pak se to bude rozšiřovat znovu na tych 75mm jestli tomu spíš neublížim než pomužu . Nebo jestli je to jedno ..
Nebo jestli cooler musí mít stejnej průměr přírub tedy těch 75mm
Tak dík za radu Tomas

Uživatelský avatar
tholis
Moderátor
Příspěvky: 3014
Registrován: 16 dub 2009 07:33

Re: Rada s intercoolerem

Příspěvek od tholis »

Možná teď ze sebe udělám vola, ale k čemu bude mít atmosféra intercooler? Když nemá co chladit? Na chlazení vody tam je chladič=ten se dá zvolit větší. A na sání jde vzduch atmosférický=není pod tlakem protože se nevrací jako u turbomotoru od výfuku..nemá se tedy o co ohřát :?
" www.autowerks.cz "

Tomáš Porsche
Příspěvky: 26
Registrován: 29 pro 2010 10:10

Re: Rada s intercoolerem

Příspěvek od Tomáš Porsche »

No studenej vzduch je dycky lepší tak sem myslel že by to bylo co k čemu a proto se ptám :) že by šel takhle ještě ochladit tak se ptám na to zda to muže k něčemu být a pokud ano tak na to jak je to s těma přírubama..

Uživatelský avatar
tholis
Moderátor
Příspěvky: 3014
Registrován: 16 dub 2009 07:33

Re: Rada s intercoolerem

Příspěvek od tholis »

Tomáš: Jak si to dáš na sání tak jen zvýšíš aerodynamický odpor a dostaneš tam mnohem méně vzduchu.. Motor sice má vlastnost si vzduch přisávat, ale nemá takovou sílu aby ho protlačil přes IC (jen co znám z teorie). Takže dle mého jak ho tam dáš, tak ti to chcípne. nedostaneš tam dostatečné množství vzduchu. U turbomotoru to funguje tlakově.. turbo poháněné spalinami tlačí ten vzduch do sání pot tlakem 0,8b např.. Pak to lze.

Na atmosféru je nejlepší náporové sání.. vyvést sání před nárazník a udělat tam jakýsi trychtýř..po trase dát filtr vzduchovej..
" www.autowerks.cz "

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada s intercoolerem

Příspěvek od JRD McLAREN »

ja viem potvrdit ze pri rozdelnej teplote 60 a 30stC bol cas na sprinte s mojim motorom rozdielny cca o 0.1sec..
pri teplote nad 60 samozrejme horsi, pri teplote okolo 30 lepsi..

a si myslim ze pri NA motore je pouzitie IC zbytocnost..

tiez "casta" zmena priemeru, ohybanie, lamanie nasavaneho vzduchu je na skodu veci..
(a tusim som tu niekde aj cital clanok o kontraproduktivite naporoveho sania)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Tomáš Porsche
Příspěvky: 26
Registrován: 29 pro 2010 10:10

Re: Rada s intercoolerem

Příspěvek od Tomáš Porsche »

Dobrá dobrá. Děkuju za radu kluci.

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada s intercoolerem

Příspěvek od kozorozecek »

u atmosferickeho motoru rozhodne IC nepouživat je to překažka v sani bude to mit opačny efekt
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada s intercoolerem

Příspěvek od blázen »

mě by zajímalo co tím IC chceš chladit.. když do něj půjde teplota okolí a chladila by ho taky stejná teplota :lol:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada s intercoolerem

Příspěvek od JRD McLAREN »

onoho casu mal Ivan taky hypoteticky plan ..ci napad..
pouzit na ochladenie nasavaneho vzduchu klimatizaciu..

..co je mozno z dlhodobeho pouzivania naprosta blbost..

ale kedze chlad chviku vydrzi...
tak by bolo mozno zaujimave "pred sprintom" ..
vychladit vymennik v AIR-CONDITION SYSTEMe ..za pomoci toho serioveho kompresoru
co vlastne odobera vykon motoru...
po vychladeni kompresor/klimu vypnut...
a cez vychladeny vymennik, namontovany povodne v telese kurenia, nasavat vzduch do motora..

teda takymto sposobom ochladit vzduch z atmosfery..

otazne je, ci by bol zisk vykonu po ochladeni nasavaneho vzduchu vyssi..
nez by bola strata sposobena restrikciou prudenia nasavaneho vzduchu cez dalsie "teleso"
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada s intercoolerem

Příspěvek od honza 2.0 16v »

no než klima, tak je lepší sání řádně odizolovat (kámoš měl izolace ze vzduchotechniky) a nějakou dobu před jízdou obložit odkrytá místa suchým ledem


mimochodem - teplota nasávanýho vzduchu u astmatika má spíš vliv na vznik detonací.. čím nižšší, tím větší prevence před zničením HC motoru...

proto je 0,1s nějakej vedlejší efekt mající vliv spíš v mezikusu mezi volantem a sedačkou...

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada s intercoolerem

Příspěvek od blázen »

Detonace vlivem teploty u seriového NA? To by pak mohl jezdit jen v zimě..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Re: Rada s intercoolerem

Příspěvek od Ritchma »

Mě by zajímalo jak si přišel na to, že rozdílná teplota v sání ti udělala 0,1s na sprintu.
Samozřejmě chápu že větší přísun chladnějšího vzduchu se určitě ve výsledku projeví, ale chápal bych spíš rozdíl výkonu z brzdy. Neumim si představit že dokážeš zajet dvakrát naprosto stejně aby ten rozdíl výsledků měl opravdu nějakou vypovídací hodnotu. Jak se to měřilo?
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Rada s intercoolerem

Příspěvek od Beaver »

Dávat IC na NA je blbost, o tom netřeba debatovat.
tholis píše:Motor sice má vlastnost si vzduch přisávat, ale nemá takovou sílu aby ho protlačil přes IC (jen co znám z teorie). Takže dle mého jak ho tam dáš, tak ti to chcípne.
No zas to nedramatizuj, podle této teorie by mi Supra vůbec nemohla nastartovat, protože boost mám až kolem 3k rpm :lol:
JRD McLAREN píše: co vlastne odobera vykon motoru...
po vychladeni kompresor/klimu vypnut...
Výkonový zisk by byl stejný nebo (spíš) menší než kdybys celou tu klimatizaci vymontoval a vyhodil, protože když si dáš na hromadu všechny komponenty (kompresor, výměníky, chladiče, trubky, atd.) tak to u některých aut má pěkných pár kilo.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada s intercoolerem

Příspěvek od honza 2.0 16v »

blázen píše:Detonace vlivem teploty u seriového NA? To by pak mohl jezdit jen v zimě..
ano mam tu dost fotek NA motorů ( a momentálně dva fyzicky na dílně kteýr použiju jako dárce orgánů) zničenejch detonacema díky špatně navrženýmu sáním, který bralo teplej vzduch..., nebo mělo provozní teplotu trochu vyšší...

samozřejmě u naprostý serie je nesmysl toto řešit... protože v 90% má už z fabriky předehřev sacího poturbí, ale u nějakýho ostřejšího, nebo závodního motoru kde je KP nad 10.5 (to má ale dnes kdejaká serie..) je teplota sacího potrubí, nebo hlavy dost kritickej činitel pro vzik detonací... to pak můžeš stále řešit fouklý těsnění pod palicí, zaklepaný kroužky, nebo zerodovanej spalovák a přitom máš blbě vyřešenej přívod vzduch k sacímu potrubí.... :pifko:

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada s intercoolerem

Příspěvek od JRD McLAREN »

no meralo sa to asi tak ze
mam cidlo teploty umiestnene na vzduchovom filtry..
som sa potreboval dostat na 4.miesto..kvoli finalovym jazdam..
pokial bola teplota nasavaneho vzduchu nad 60stC tak som nevedel spravit cas lepsi nez 15.2
teda aby som bol presny 15.258.. (ked 4ty predomnou mal cas 15.252)

to potom zacnesh skusat vselico mozne...
a dostat chladny vzduch bola jadna z veci co ma napadla...
takze som teply motor nastartoval az na stage..
a prednu kapotu som zavrel tiez az tam...
vdaka tomu teplota nasavaneho vzduchu cca 36stC (teda teplota okolia)
a cas bol 15.165...

takto to vyzera ze to bola brnkacka..
ale v skutocnosti som sa staaaale tocil dokola, kym som sa dopracoval k takemu casu..
ANO JE TO SICE MERANIE O HOVNE, MOZE TO BYT SPOSOBENE "PORUCHOU/ODCHYLKOU MEDZIKUSU"
ALE OD TEJTO SKUSENOSTI SOM SA VDZY SNAZIL ABY MAL NASAVANY VZDUCH CO MOZNO NAJMENSIU TEPLOTU
(TEDA CO MOZNO NAVACSIU HUSTOTU)

tiez bol citelny rozdiel po omotani vyfukovych zvodov termotecom..
predtym byvala teplota vela krat cez 80st...

takze aj pri NA motoroch plati, ze cim nizsia teplota nasavaneho vzduchu, tym lepsie..
(hoci rozdiel nemude taky markantny ako pri forced)

EDITED:
BTW: kolky z vas maju tiez podobny pocit..
ked prsi, ci je chladno, vlhko, mrholi ..
tak ten motor ide lepsie...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada s intercoolerem

Příspěvek od blázen »

honza 2.0 16v píše:
blázen píše:Detonace vlivem teploty u seriového NA? To by pak mohl jezdit jen v zimě..
ano mam tu dost fotek NA motorů ( a momentálně dva fyzicky na dílně kteýr použiju jako dárce orgánů) zničenejch detonacema díky špatně navrženýmu sáním, který bralo teplej vzduch..., nebo mělo provozní teplotu trochu vyšší...

samozřejmě u naprostý serie je nesmysl toto řešit... protože v 90% má už z fabriky předehřev sacího poturbí, ale u nějakýho ostřejšího, nebo závodního motoru kde je KP nad 10.5 (to má ale dnes kdejaká serie..) je teplota sacího potrubí, nebo hlavy dost kritickej činitel pro vzik detonací... to pak můžeš stále řešit fouklý těsnění pod palicí, zaklepaný kroužky, nebo zerodovanej spalovák a přitom máš blbě vyřešenej přívod vzduch k sacímu potrubí.... :pifko:
Já se ptal na naprostou funkční serii
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Re: Rada s intercoolerem

Příspěvek od Ritchma »

Já s tim souhlasim že větší přísun chladnýho vzduchu bude mít kladnej vliv na čas na sprintu. Když jsem měl náporový sání a sundal jsem na sprint masku, taky jsem měl lepší časy, ale nějak bych se neodvážil říct o co, protože občas se prostě povede zajet lepší čas a někdy ne. I když se mi kolikrát povedlo zajet na sprintech několik jízd na setinu stejnej čas...
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Rada s intercoolerem

Příspěvek od Beaver »

JRD McLAREN píše: BTW: kolky z vas maju tiez podobny pocit..
ked prsi, ci je chladno, vlhko, mrholi ..
tak ten motor ide lepsie...
To není pocit, vlhko zvyšuje kompresi a chladný vzduch houstne a tím obsahuje v daném objemu víc kyslíku. Takže motor samozřejmě líp skutečně jde. Ale instalací IC na NA tohodle prostě nedosáhne :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada s intercoolerem

Příspěvek od Libor12 »

no a opět jsme u toho. Ochlazení vstupního vzduchu pomocí vstřiku vody do sani. ;)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“