Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Zdravím , mám dotaz pro zkušenější , jedná se mi o blok bmw M20B20 (320i 12V) který má vrtání 80mm a chci ho převrtat na necelých 84mm a v serii ma ten blok 5mm tlousťku stěny válce (měřeno suplerou přes otvor vodni pumpy) a tím bych se dostal na tloušťku stěny cca 3a nějaký drobny milimetru ... má někdo zkušenosti s tím jestli tadle tloušťka je dostačující pro to aby to neprasklo ?! díky
E30 325i Coupe M20 DiamantSchwarz M-technic II, BBS RS 601
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
myslis stenu medzi valcami ..??
alebo uz samotna stena jedneho valca je 5mm ..??
3mm hrubka steny bude malo...
pokial samozrejme nechcesh mat motor na chvilkove /jedno-sezonne/ pouzitie.. ci drag
alebo uz samotna stena jedneho valca je 5mm ..??
3mm hrubka steny bude malo...
pokial samozrejme nechcesh mat motor na chvilkove /jedno-sezonne/ pouzitie.. ci drag
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Aby ti pak nefoukalo těsnění
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
3mm je málo... i když ve stříkačkách, kde je motor TAZ 1500 vrtání 72mm se používá vrtání až 82mm se zvětšeným odstupem os jednotlivejch válců.. chladit to je ale sranda, protže stačí 1 minuta na plnej plyn a voda leze nahoru, přes 60° C..
do těch cca 5mm stěna je pak pro NA aplikace OK (záleží taky na tom jak moc je kvalitní odlitek nejen mezi válci ale i směrem do vody...)..potom jsou problémy s těsněním, tvarem válců atd..
do těch cca 5mm stěna je pak pro NA aplikace OK (záleží taky na tom jak moc je kvalitní odlitek nejen mezi válci ale i směrem do vody...)..potom jsou problémy s těsněním, tvarem válců atd..
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
tloušťka mezi válci bude 6mm což je dostatečný pro těsnění pod hlavou ... tloustka steny do vody bude cca 3.1mm což řeším co je oproti origo 1.9mm ...
E30 325i Coupe M20 DiamantSchwarz M-technic II, BBS RS 601
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Mohu znát důvod proč to děláš? Proč prostě neseženeš blok M20B25? Je jich mraky a ty mají vrtání 84......MattyX píše:Zdravím , mám dotaz pro zkušenější , jedná se mi o blok bmw M20B20 (320i 12V) který má vrtání 80mm a chci ho převrtat na necelých 84mm a v serii ma ten blok 5mm tlousťku stěny válce (měřeno suplerou přes otvor vodni pumpy) a tím bych se dostal na tloušťku stěny cca 3a nějaký drobny milimetru ... má někdo zkušenosti s tím jestli tadle tloušťka je dostačující pro to aby to neprasklo ?! díky
tvoji upravou vlastně uděláš to co vlastně můžeš koupit za cenu litiny ve šrotu.......
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
to s tebou souhlasím , ale trochu ti to vysvětlím proč...tom28 píše:Mohu znát důvod proč to děláš? Proč prostě neseženeš blok M20B25? Je jich mraky a ty mají vrtání 84......MattyX píše:Zdravím , mám dotaz pro zkušenější , jedná se mi o blok bmw M20B20 (320i 12V) který má vrtání 80mm a chci ho převrtat na necelých 84mm a v serii ma ten blok 5mm tlousťku stěny válce (měřeno suplerou přes otvor vodni pumpy) a tím bych se dostal na tloušťku stěny cca 3a nějaký drobny milimetru ... má někdo zkušenosti s tím jestli tadle tloušťka je dostačující pro to aby to neprasklo ?! díky
tvoji upravou vlastně uděláš to co vlastně můžeš koupit za cenu litiny ve šrotu.......
řekněme že mám písty který jsou krásně kulaty , nešišatý díky srovnání na cca řekněme 83.700mm...což do bloku kterej je šišatej , projetej , vyleštěnej jak ludra o vrtání 83.980 je moc volný

E30 325i Coupe M20 DiamantSchwarz M-technic II, BBS RS 601
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
u hliníkovýho bloku stačí 3mm, mín jak 2mm je pak problém s praskáním
ex:Suzuki Swift ala Gti, Fiat Brava TDs, BMW e36 sedan tjuning, BMW e36 318IS Mpaket Dakar gelb kanárek prostě, MB w210 290TD, BMW e46 320d Titan silver Mpaket
pracovní auto: Audi 80 Avant tdi
project: je to tu: vykuchaná e30
pracovní auto: Audi 80 Avant tdi
project: je to tu: vykuchaná e30

Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
takže u litiny , ktera by mela 3mm tak ok ?
E30 325i Coupe M20 DiamantSchwarz M-technic II, BBS RS 601
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
o zlých jazycích bych si nechal vyprávět...... že má 2.5 má slabou stěnu a bývá s tím problém?
Ty motory mají za sebou obvykle 200- 400tis km ale o tomto problému s tenkou stěnou jsem nic neslyšel a ty určitě ne....... navíc nespočet uspěšných přestaveb na turbo jsou jasným důvodem že blok je prostě ok.....co do trvanlivosti.....
jinak teď mi tvá uprava dává smysl..... Já stavím z m20B25 M20B28 a nakonec jsem zkočil na honování a sadou nových pístu..... pak ještě přidělám k výfuku "ten železnej nesmysl s těma lopatkama uvnitř"
Ty motory mají za sebou obvykle 200- 400tis km ale o tomto problému s tenkou stěnou jsem nic neslyšel a ty určitě ne....... navíc nespočet uspěšných přestaveb na turbo jsou jasným důvodem že blok je prostě ok.....co do trvanlivosti.....
jinak teď mi tvá uprava dává smysl..... Já stavím z m20B25 M20B28 a nakonec jsem zkočil na honování a sadou nových pístu..... pak ještě přidělám k výfuku "ten železnej nesmysl s těma lopatkama uvnitř"

- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
Míšačku ...tom28 píše:... pak ještě přidělám k výfuku "ten železnej nesmysl s těma lopatkama uvnitř"



Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
no právě to je to čemu bych se já chtěl vyhnout že bych musel kupovat sadu nových pístů
jako dvacku za sadu to je jako uaaaaa
no nejlepsi by bylo kdyby nekdo rizl 84mm blok a zmeril kolik je to tam 



E30 325i Coupe M20 DiamantSchwarz M-technic II, BBS RS 601
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
no pokud jsi měl nové písty, tak to smysl má..... já neměl, takže to bylo jasné....
Myslím si že ty bloky budou z jedné formy.....přijde mi zbytečne složité aby konstruktéři takhle plytvaly svým časem a dělali blok extra pro 2-2,3 litr a pro 2,5 litr......
Myslím si že ty bloky budou z jedné formy.....přijde mi zbytečne složité aby konstruktéři takhle plytvaly svým časem a dělali blok extra pro 2-2,3 litr a pro 2,5 litr......
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
tady je zřejmě odpoveď...... http://www.metricmechanic.com/pdfs/metr ... ooklet.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
zabývají se upravou motorů M20 na top urovni....... pokud to chápu dobře, mění zdvih klikou a vrtání pro písty na 89.6mm a dosahují 3,2 litru na téhle "malé" šestce....
zabývají se upravou motorů M20 na top urovni....... pokud to chápu dobře, mění zdvih klikou a vrtání pro písty na 89.6mm a dosahují 3,2 litru na téhle "malé" šestce....

Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
no u stránek metricmechanics se dá onanovat celej den , ale do doby než se podíváš do ceníku
oni převrtávaj na 86mm , stím že vychází z84... kdyby ty bloky byli uplně identický tak už jim vyjde tloušťka stěny 2mm a to je už kurva malo
takže asi se ty bloky budou lišit ... btw: za kolik se ti podařilo sehnat tu novou sadu pístů ??



E30 325i Coupe M20 DiamantSchwarz M-technic II, BBS RS 601
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
obyčejné písty na R6 nestojí určitě 20.. bude to někde 10-12 odhad
Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku
stálo to kolem 14 tis
zhruba...... měl jsem tam honování, nové písty, pístní čepy kroužky, rovnání hlavy, bloku, uhlování ojnic a honování bloku...... celkem asi 17,5 tisíce
zhruba...... měl jsem tam honování, nové písty, pístní čepy kroužky, rovnání hlavy, bloku, uhlování ojnic a honování bloku...... celkem asi 17,5 tisíce