Minimalni tloušťka stěny litinového bloku

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
MattyX
Příspěvky: 198
Registrován: 26 zář 2010 01:40
Bydliště: Bruno
Kontaktovat uživatele:

Minimalni tloušťka stěny litinového bloku

Příspěvek od MattyX »

Zdravím , mám dotaz pro zkušenější , jedná se mi o blok bmw M20B20 (320i 12V) který má vrtání 80mm a chci ho převrtat na necelých 84mm a v serii ma ten blok 5mm tlousťku stěny válce (měřeno suplerou přes otvor vodni pumpy) a tím bych se dostal na tloušťku stěny cca 3a nějaký drobny milimetru ... má někdo zkušenosti s tím jestli tadle tloušťka je dostačující pro to aby to neprasklo ?! díky
E30 325i Coupe M20 DiamantSchwarz M-technic II, BBS RS 601

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku

Příspěvek od JRD McLAREN »

myslis stenu medzi valcami ..??
alebo uz samotna stena jedneho valca je 5mm ..??

3mm hrubka steny bude malo...
pokial samozrejme nechcesh mat motor na chvilkove /jedno-sezonne/ pouzitie.. ci drag
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku

Příspěvek od blázen »

Aby ti pak nefoukalo těsnění
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku

Příspěvek od honza 2.0 16v »

3mm je málo... i když ve stříkačkách, kde je motor TAZ 1500 vrtání 72mm se používá vrtání až 82mm se zvětšeným odstupem os jednotlivejch válců.. chladit to je ale sranda, protže stačí 1 minuta na plnej plyn a voda leze nahoru, přes 60° C..

do těch cca 5mm stěna je pak pro NA aplikace OK (záleží taky na tom jak moc je kvalitní odlitek nejen mezi válci ale i směrem do vody...)..potom jsou problémy s těsněním, tvarem válců atd..

MattyX
Příspěvky: 198
Registrován: 26 zář 2010 01:40
Bydliště: Bruno
Kontaktovat uživatele:

Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku

Příspěvek od MattyX »

tloušťka mezi válci bude 6mm což je dostatečný pro těsnění pod hlavou ... tloustka steny do vody bude cca 3.1mm což řeším co je oproti origo 1.9mm ...
E30 325i Coupe M20 DiamantSchwarz M-technic II, BBS RS 601

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku

Příspěvek od tom28 »

MattyX píše:Zdravím , mám dotaz pro zkušenější , jedná se mi o blok bmw M20B20 (320i 12V) který má vrtání 80mm a chci ho převrtat na necelých 84mm a v serii ma ten blok 5mm tlousťku stěny válce (měřeno suplerou přes otvor vodni pumpy) a tím bych se dostal na tloušťku stěny cca 3a nějaký drobny milimetru ... má někdo zkušenosti s tím jestli tadle tloušťka je dostačující pro to aby to neprasklo ?! díky
Mohu znát důvod proč to děláš? Proč prostě neseženeš blok M20B25? Je jich mraky a ty mají vrtání 84......
tvoji upravou vlastně uděláš to co vlastně můžeš koupit za cenu litiny ve šrotu.......

MattyX
Příspěvky: 198
Registrován: 26 zář 2010 01:40
Bydliště: Bruno
Kontaktovat uživatele:

Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku

Příspěvek od MattyX »

tom28 píše:
MattyX píše:Zdravím , mám dotaz pro zkušenější , jedná se mi o blok bmw M20B20 (320i 12V) který má vrtání 80mm a chci ho převrtat na necelých 84mm a v serii ma ten blok 5mm tlousťku stěny válce (měřeno suplerou přes otvor vodni pumpy) a tím bych se dostal na tloušťku stěny cca 3a nějaký drobny milimetru ... má někdo zkušenosti s tím jestli tadle tloušťka je dostačující pro to aby to neprasklo ?! díky
Mohu znát důvod proč to děláš? Proč prostě neseženeš blok M20B25? Je jich mraky a ty mají vrtání 84......
tvoji upravou vlastně uděláš to co vlastně můžeš koupit za cenu litiny ve šrotu.......
to s tebou souhlasím , ale trochu ti to vysvětlím proč...

řekněme že mám písty který jsou krásně kulaty , nešišatý díky srovnání na cca řekněme 83.700mm...což do bloku kterej je šišatej , projetej , vyleštěnej jak ludra o vrtání 83.980 je moc volný :) tudíž já na ty písty potřebuju těsnější blok na kterej se hodí ten dvoulitrovej kterej má menší vrtání jinak ty bloky jsou uplně identický ... princip je takovej že budu mít "nový" písty do nově vyhonovanýho bloku... takto to dělal můj kamoš s 3.6tkou m5 , kdy se dá zase použít 3.5 blok (tam jsou nutný ještě jiný úpravy) kdy se níží objem o 20ccm ale prostě máš novej motor kterej má tlaky ... po překruhování svýho bloku se prostě nedostanu na lepší tlak 10.5 - 11 (zabroušený ventily i na hlave) tak proto to řeším ... na anglickým foru sem našel člověka , kterej udělal naproto to stejný , a už mu to hrčí 20 000mil bezproblému (2.8 m20 stroker 210hp), a zlé hlavy tvrdí že dokonce 2.5lka o vrtání 84mm má takto tenkou stěnu válce ... zitra me kamos řízne E36 m3 blok , kterej má stejnou rozteč válce (9cm) jako můj motor a má vrtání 86mm tak se nechám překvapit co inženýři vymysleli tam ...
E30 325i Coupe M20 DiamantSchwarz M-technic II, BBS RS 601

Uživatelský avatar
boboradik
Příspěvky: 77
Registrován: 17 pro 2006 21:09
Kontaktovat uživatele:

Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku

Příspěvek od boboradik »

u hliníkovýho bloku stačí 3mm, mín jak 2mm je pak problém s praskáním
ex:Suzuki Swift ala Gti, Fiat Brava TDs, BMW e36 sedan tjuning, BMW e36 318IS Mpaket Dakar gelb kanárek prostě, MB w210 290TD, BMW e46 320d Titan silver Mpaket
pracovní auto: Audi 80 Avant tdi
project: je to tu: vykuchaná e30 :)

MattyX
Příspěvky: 198
Registrován: 26 zář 2010 01:40
Bydliště: Bruno
Kontaktovat uživatele:

Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku

Příspěvek od MattyX »

takže u litiny , ktera by mela 3mm tak ok ?
E30 325i Coupe M20 DiamantSchwarz M-technic II, BBS RS 601

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku

Příspěvek od tom28 »

o zlých jazycích bych si nechal vyprávět...... že má 2.5 má slabou stěnu a bývá s tím problém?
Ty motory mají za sebou obvykle 200- 400tis km ale o tomto problému s tenkou stěnou jsem nic neslyšel a ty určitě ne....... navíc nespočet uspěšných přestaveb na turbo jsou jasným důvodem že blok je prostě ok.....co do trvanlivosti.....

jinak teď mi tvá uprava dává smysl..... Já stavím z m20B25 M20B28 a nakonec jsem zkočil na honování a sadou nových pístu..... pak ještě přidělám k výfuku "ten železnej nesmysl s těma lopatkama uvnitř" :mrgreen:

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku

Příspěvek od JRD McLAREN »

tom28 píše:... pak ještě přidělám k výfuku "ten železnej nesmysl s těma lopatkama uvnitř" :mrgreen:
Míšačku ... :lol: :lol: :lol:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

MattyX
Příspěvky: 198
Registrován: 26 zář 2010 01:40
Bydliště: Bruno
Kontaktovat uživatele:

Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku

Příspěvek od MattyX »

no právě to je to čemu bych se já chtěl vyhnout že bych musel kupovat sadu nových pístů :roll: jako dvacku za sadu to je jako uaaaaa :| no nejlepsi by bylo kdyby nekdo rizl 84mm blok a zmeril kolik je to tam :)
E30 325i Coupe M20 DiamantSchwarz M-technic II, BBS RS 601

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku

Příspěvek od tom28 »

no pokud jsi měl nové písty, tak to smysl má..... já neměl, takže to bylo jasné....
Myslím si že ty bloky budou z jedné formy.....přijde mi zbytečne složité aby konstruktéři takhle plytvaly svým časem a dělali blok extra pro 2-2,3 litr a pro 2,5 litr......

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku

Příspěvek od tom28 »

tady je zřejmě odpoveď...... http://www.metricmechanic.com/pdfs/metr ... ooklet.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

zabývají se upravou motorů M20 na top urovni....... pokud to chápu dobře, mění zdvih klikou a vrtání pro písty na 89.6mm a dosahují 3,2 litru na téhle "malé" šestce.... :wink:

MattyX
Příspěvky: 198
Registrován: 26 zář 2010 01:40
Bydliště: Bruno
Kontaktovat uživatele:

Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku

Příspěvek od MattyX »

no u stránek metricmechanics se dá onanovat celej den , ale do doby než se podíváš do ceníku :) :D oni převrtávaj na 86mm , stím že vychází z84... kdyby ty bloky byli uplně identický tak už jim vyjde tloušťka stěny 2mm a to je už kurva malo :mad: takže asi se ty bloky budou lišit ... btw: za kolik se ti podařilo sehnat tu novou sadu pístů ??
E30 325i Coupe M20 DiamantSchwarz M-technic II, BBS RS 601

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku

Příspěvek od blázen »

obyčejné písty na R6 nestojí určitě 20.. bude to někde 10-12 odhad
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Minimalni tloušťka stěny litinového bloku

Příspěvek od tom28 »

stálo to kolem 14 tis
zhruba...... měl jsem tam honování, nové písty, pístní čepy kroužky, rovnání hlavy, bloku, uhlování ojnic a honování bloku...... celkem asi 17,5 tisíce

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“