Přestavby N/A na turbo
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
zdravim potřebuji trošku ujasnit jednu info kterou jsem nedavno vyslechl jedna se oto že přeplnovany motor nepotřebuje ostre vačky pro honeni vykonu ba naopak co si otom myslite?jelikož jsem byl rozhodnut vačky nechat upravit tak me to trošku překvapilo.dal me zajima na mem motoru se nastavuje vačka sacich ventylu tlakem oleje u dosti motoru vidam pevne svavitelna kola je lepši nastavovani vyřadit??
a dale hlavne jak postupovat při uprave te vačky na muj motor jsem nenašl nikoho kdo by je nabizel tak ani nevim s jakou ostrosti začit nebo od čeho se opichnout.
a dale hlavne jak postupovat při uprave te vačky na muj motor jsem nenašl nikoho kdo by je nabizel tak ani nevim s jakou ostrosti začit nebo od čeho se opichnout.
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
no je pravda, ze na preplnovavanom motore tu vacku moc ostru nepotrebujes,...
jedna sa teda o prekrytie ventilov..
stavitelne kolo vacky (vanos) casom mozes kludne uviest do provozu..
ale viac ti hadam poradia ludia, co tu maju vysavace...
jedna sa teda o prekrytie ventilov..
stavitelne kolo vacky (vanos) casom mozes kludne uviest do provozu..
ale viac ti hadam poradia ludia, co tu maju vysavace...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Přestavby N/A na turbo
někde okolo 270 stupnú je max pro turbo, pak je problém s překrytím, ale 240- 264stupnů celkem ideál
u turba je důležitější zdvih, pevnější pružiny, a dobrá volumetrikam a samo že vhodné turbo
u turba je důležitější zdvih, pevnější pružiny, a dobrá volumetrikam a samo že vhodné turbo
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
takže neco pravdy natom je že pokud jsou hodne ostre vačky tak turbo to tlači vic do vejfuku než do valcu no když se nadtim zamyslim tak je to i logicke.ma tedy cenu vubec neco delat s vačkama?a nebo zkusim nechat udelat obe 270 a vyzkoušim přebrušovat na ostřejši pak mužu když už bude navařeno .a co ta stavitelna rozvodova kola?ume by to bylo dosti naročne mam rozvod řetezem takže to neni tak jedoduche na rozebirku.
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
- Alfoun
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 12 říj 2005 11:53
- Bydliště: now Smethwick,B-ham
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
Jak velky intercooler si mam na R32(VR6) poridit? Nechce se mi kupovat zbytecne velky neb to z mistem kam by se dal namontit u Corrada neni vubec snadne.
Da se to nakym zpusobem odhadnout a nebo spocitat?
V planu mam tlacit neco kolem 0.4-0.6bar.
Da se to nakym zpusobem odhadnout a nebo spocitat?
V planu mam tlacit neco kolem 0.4-0.6bar.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
Re: Přestavby N/A na turbo
na 0,5 bar snad ani není potřeba, nebo přesněji, pokud tlačím jen 0,5 bar, tak IC nepoužívám
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
- Alfoun
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 12 říj 2005 11:53
- Bydliště: now Smethwick,B-ham
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
Nebudu snizovat kompresi tak nechci moc riskovat.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
vzorec pro výpočet velikosti neznám,ale třeba toyota používá pro2.0 motor 0.6bar ic o velikosti plochy 30x30cm,takze 15x60 nebo podobný bude pro tebe dostačující. Myslím že nepoužit žádný je kontraproduktivní. I při nízkém tlaku a vyšší venkovní teplotě je turbo schopné ohřát vzduch i na 160st,proč se tedy připravovat o výkonový zisk v podobě nízké hustoty vzduchu??
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Přestavby N/A na turbo
IC si urcite dat musis i kdyz tlacis treba jen 0,5b protoze doufam ze nechces riskovat zbytecne motor.. nejde jen o vykon ale i o bezpecnost. Stavet na seriovych strevech muzes i do vyssich levelu jen je treba to poradne promyslet a pouzivat spravne komponenty.
Re: Přestavby N/A na turbo
netrvrdím že to je či není kontraproduktivní, a ani netvrdím že se dávat nemusí, jen číkám že do 0,5 bar ho nedávám, a na mě 1,8 s vyšší kompresí jsem na cca180 - 200hp a u předokolky kde je horší podvozek a nic moc trakce mi tento výkon stačí a nepotřebuji ho dále navyšovat, ale vše je víceméně o tom co od auta požaduje a potom se dá říct, je to pro tebe či není kontraproduktivní, či musíš, nebo nemusíš, já nemusím a přestože je to kontraproduktivní, není to potřeba u mě
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
vačky na turbo(přeplňovanej motor) klidně...
na sací stranu můžeš dát prakticky cokoliv, na vejfukovou spíš trochu mírnější, zde je rozhodující zdvih kolem HU- neměl by bejt moc velkej (u NA motorů je zdvih v HU i 5mm) u turbomotoru na výfukový straně do těch 1,5mm (časteji spíš do 1mm)... laicky popsáno-malej zdvih zamezuje vyfouknutí čerstvý směsy do vejfuku...což je jeden z více efektů menší vačky na vejfuku u turbíny...
co tu třeba laděj kluci na una T tak jsou vačky s časováním kolem 290, ale zdvih na sání 11mm na vejfuku 10, spíš méně. o zdvizích v HU ale nemám info,..
na sací stranu můžeš dát prakticky cokoliv, na vejfukovou spíš trochu mírnější, zde je rozhodující zdvih kolem HU- neměl by bejt moc velkej (u NA motorů je zdvih v HU i 5mm) u turbomotoru na výfukový straně do těch 1,5mm (časteji spíš do 1mm)... laicky popsáno-malej zdvih zamezuje vyfouknutí čerstvý směsy do vejfuku...což je jeden z více efektů menší vačky na vejfuku u turbíny...
co tu třeba laděj kluci na una T tak jsou vačky s časováním kolem 290, ale zdvih na sání 11mm na vejfuku 10, spíš méně. o zdvizích v HU ale nemám info,..
Re: Přestavby N/A na turbo
Téma promazáno od OT.Jestli to chcete ještě někdo řešit tak můžete zde : http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=20&t=106488" onclick="window.open(this.href);return false;
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
pustil jsem se do stavby turbosvodu jen pro ujišteni vstup do dmichadla je rozdelen do dvou komor
jaka dvojice ma do jake komory přijit??ma to byt jako je to na obrazku??
jaka dvojice ma do jake komory přijit??ma to byt jako je to na obrazku??
- Přílohy
-
- turbo2.JPG (9.6 KiB) Zobrazeno 3909 x
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
no podla mna.. zalezi na "fire-order" ..
teda aby do komor isli plyny na striedacku..
ak palish 1342 tak by to mohlo byt I.-1;4 II.-2;3
EDITED:
ale na nejsom jeden stych, co by mal vysavac..
takze to ber s rezervou, neviem o ake turbo sa jedna
a mozno je to jedno...
teda aby do komor isli plyny na striedacku..
ak palish 1342 tak by to mohlo byt I.-1;4 II.-2;3
EDITED:
ale na nejsom jeden stych, co by mal vysavac..
takze to ber s rezervou, neviem o ake turbo sa jedna
a mozno je to jedno...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
jj maš pravdu je to tak stačilo se jen nadtim zamyslet
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: Přestavby N/A na turbo
Já to napálil jak to vyšlo(hlavně vešlo) a foukám 300PS
- Přílohy
-
- svody.jpg (111.16 KiB) Zobrazeno 3868 x
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
no doufam že me se to povede trošku profesionalneji ale hlavne že to plni učel:-D
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
jak už psal JRD... podle pořadí zapalování 1-4 a 2-3
to na fotce je dobrej kolchoz... na rozchození nějaký stavby určitě dobrý,ale s tímhle pod kapotou bych žít nemohl..
to na fotce je dobrej kolchoz... na rozchození nějaký stavby určitě dobrý,ale s tímhle pod kapotou bych žít nemohl..
Re: Přestavby N/A na turbo
hlavně toho tepla co se ztratí,než to doletí k turbu ..tohle je hrozný
Re: Přestavby N/A na turbo
Tak jsou i delší varianty...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Přestavby N/A na turbo
tak tohle byla varianta před 4 rokama a taky to fungovalo.Ono v P205 moc místa neni,tam něco vymejšlet se moc nedá,hlavně hlava má na výfuku 8 samostatných kanálů ještě na tom jsou dvě vrstvy termoizolační pásky jinak by se mi to propálilo až k botám
Re: Přestavby N/A na turbo
necemu podobnemu jsem se docela divil, kdyz jsem nekde koukal na IS-F predelany na twinturbo, ze maj taky turba az pred koncovkama... a pak jsem koukal, ze to uz udelalo docela dost tuneru, tak mě napadá, jak hodně znatelný to má vlastně nevýhody? když uvažuju ztrátu energie odevzdanym teplem, než to k těm turbům dojde, potom to, že potrubí musí být dokonale těsné a turboefekt způsobený dlouhou vzdáleností (výfuku i sání) mezi motorem a turby...? hadice na mazíní a vodu už jsou jenom taková třeštička na dortu.. spíš by mě zajímal vliv na funkčnost, protože podle mě to musí mít docela znatelnej vliv..?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
Re: Přestavby N/A na turbo
mně by zajímalo co říká to turbo na rozžhavení a pak náhle schlazení třeba v kaluži..... měl sem v ruce jedno kompletně rezavé a přesto funčni turbo - odpadávali z něj kusy zrezleho železa ... dojelo na to že zarezl čep obtokové klapky...a taky bylo umístěno dost dole bez naležiteho krytí...
Re: Přestavby N/A na turbo
popraská,co jinýho.. takovýhle řešení ,co je na fotce,patří do sekce styling,protože mi přijde asi nejhorší vůbec možný..
termopásky měl už asi málo,tak to omotal tam,kde už to přijde studený.. protože dál pod autem,už by to nebylo vidět
termopásky měl už asi málo,tak to omotal tam,kde už to přijde studený.. protože dál pod autem,už by to nebylo vidět
Re: Přestavby N/A na turbo
Mimochodem, vodou chlazeny turba se tam nedavaji, takze se tahne "jenom" olej a vzduch, citlive na spinu to je samozrejme mimoradne a lag taky velkej, vetsinou se to osazuje na velke motory, ktere objemem kompenzuji tu prodlevu, nez turba nafouka cele vedeni. Mirnou kompenzaci je, ze to uz nepotrebuje zadne IC Ale ze by to bylo nejak dobry reseni, to samozrejme neplati.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Přestavby N/A na turbo
chlape nevím, v serii u turbomotorů většinou vídávám sací vačku s nižším zdvihem a méně ostrou, důležitější je výplach, turbo směs natlačí, a u turbín je důležitější než ostrost právě zdvih (ono v podstatě u všech motorů, ale stále je otázka kompromisů..............................honza 2.0 16v píše:vačky na turbo(přeplňovanej motor) klidně...
na sací stranu můžeš dát prakticky cokoliv, na vejfukovou spíš trochu mírnější, zde je rozhodující zdvih kolem HU- neměl by bejt moc velkej (u NA motorů je zdvih v HU i 5mm) u turbomotoru na výfukový straně do těch 1,5mm (časteji spíš do 1mm)... laicky popsáno-malej zdvih zamezuje vyfouknutí čerstvý směsy do vejfuku...což je jeden z více efektů menší vačky na vejfuku u turbíny...
co tu třeba laděj kluci na una T tak jsou vačky s časováním kolem 290, ale zdvih na sání 11mm na vejfuku 10, spíš méně. o zdvizích v HU ale nemám info,..
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
vídávám sací vačku s nižším zdvihem a méně ostrou,
v porovnání s čím?
s atmosferickou verzí motoru to v 99% případů platí ( to krom 5válce ve fiatu coupe, kde je zdvih o 1mm větší - běžně to je spíš naopak, o 1mm menší zdvih a o cca 10-20°kratší doba otevření ), ale u turbomotorů a tomu co nabízej výrobci vaček to Tvoje tvrzení dost silně odporuje...
většina low cost úprav navíc spočívá v použití amosferický vačky na sání a ponechání seriového výfuku... zvětšíš dobu otevření, a zvih, čímš zlepšíš plnící účinnost...
opravdu to funguje, i při seriovým plnícím tlaku maximálně lehké korekci tlaku paliva se běžně dá získat příjemnejch 15PS navíc a hlavně ten motor ožije na vršku...
ten malej zdvih na vejfuku a hlavně kolem HU (atmosferický motory maj v serii kolem 1-1,5 mmm upravený i 6mm v HU, přičemž turbomotory maj zdvih na vejfuku v HU do 1,5mm , hlavně kvůli tomu aby ti všechno co tan postíš sací stranou nevyletělo hned do vejfuku)
jediný auta kdy sem zažil menší vačku na sání než na vejfuku jsou VW 16V atmosférický 1.8my se 129PS... a tady to bylo jen a jen kvůli emisím... protože původní 137PS varianta nesplňovala nový emisní normy.. tak se tam prdla jiná vačka, elektronika a katík...
v porovnání s čím?
s atmosferickou verzí motoru to v 99% případů platí ( to krom 5válce ve fiatu coupe, kde je zdvih o 1mm větší - běžně to je spíš naopak, o 1mm menší zdvih a o cca 10-20°kratší doba otevření ), ale u turbomotorů a tomu co nabízej výrobci vaček to Tvoje tvrzení dost silně odporuje...
většina low cost úprav navíc spočívá v použití amosferický vačky na sání a ponechání seriového výfuku... zvětšíš dobu otevření, a zvih, čímš zlepšíš plnící účinnost...
opravdu to funguje, i při seriovým plnícím tlaku maximálně lehké korekci tlaku paliva se běžně dá získat příjemnejch 15PS navíc a hlavně ten motor ožije na vršku...
ten malej zdvih na vejfuku a hlavně kolem HU (atmosferický motory maj v serii kolem 1-1,5 mmm upravený i 6mm v HU, přičemž turbomotory maj zdvih na vejfuku v HU do 1,5mm , hlavně kvůli tomu aby ti všechno co tan postíš sací stranou nevyletělo hned do vejfuku)
jediný auta kdy sem zažil menší vačku na sání než na vejfuku jsou VW 16V atmosférický 1.8my se 129PS... a tady to bylo jen a jen kvůli emisím... protože původní 137PS varianta nesplňovala nový emisní normy.. tak se tam prdla jiná vačka, elektronika a katík...
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
možna začatečnicka otazka ale stupne na vačce jak se ma meřit ?na samotne vačce kdy pozoruji kdy se my začne sdvyhat vačka nebo
na hlave kdy mi začne otevirat ventyl??co je lepši nebo dle čeho se řidit??
na hlave kdy mi začne otevirat ventyl??co je lepši nebo dle čeho se řidit??
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
v prizmatu, nebo mezi hroty a hodinky, palec vačky natočíš někam mimo hrot hodinek, palec hodinek dáš na záklandí kružnici, na úhloměru si nastavíš 0 a otáčíš vačkou+ měříš zdvih a zapisuješ hodnoty... ideální kroky jsou kolem 5°....
To změříš úhel od 0 k 0 (myšleno zdvih) , můžeš ale měřit i od 1mm k 1mm což je to co udávají někteří výrobci vaček, mnoho výrobců, protože na této hodnotě už není vliv náběhových ramp
- některý civilní vačky -třeba z fiatu tipo 2.0 16v 107kw má od 0,8mm po 0,8mm dobu otevření 240°... jakmile ale jedeš od 0mm k 0mm naměříš 300° na 300° .. což máš náběhovou rampu dlouhou 30°... ano jako prevence hluku z rozvodů to je dobrý.. pro soutěžní účely nepoužitelný, tam se používaj rampy kolem 15°...
sám mám vačky 300/288 od 0 k 0 na 1mm maj ale parametry 260/254 což je oproti serii nahoře uvedený cca +20°... ale maj o dost kratší rampy...
bavím se teda o mechanicky vymezovanejch vůlích, ne o hydroštelech...
To změříš úhel od 0 k 0 (myšleno zdvih) , můžeš ale měřit i od 1mm k 1mm což je to co udávají někteří výrobci vaček, mnoho výrobců, protože na této hodnotě už není vliv náběhových ramp
- některý civilní vačky -třeba z fiatu tipo 2.0 16v 107kw má od 0,8mm po 0,8mm dobu otevření 240°... jakmile ale jedeš od 0mm k 0mm naměříš 300° na 300° .. což máš náběhovou rampu dlouhou 30°... ano jako prevence hluku z rozvodů to je dobrý.. pro soutěžní účely nepoužitelný, tam se používaj rampy kolem 15°...
sám mám vačky 300/288 od 0 k 0 na 1mm maj ale parametry 260/254 což je oproti serii nahoře uvedený cca +20°... ale maj o dost kratší rampy...
bavím se teda o mechanicky vymezovanejch vůlích, ne o hydroštelech...
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavby N/A na turbo
jak meřit vim ten postup znam ale nevim prave čim se teda řidit jestli čistou mirou z vačky nebo mirou jak ty řikaš od 1mm (což zřejme simuluje ventilovou vuli) zjednodušene když pujdu do kramu řeknu že chci vačky 270° tak jestli chci vačku stema stupnema přimo na vačce nebo na ventylu .přiznam se doposud jsem to neřešil vzal jsem doporučenou vačku a šel jsem.takže ted ani nevim jakou jsem veskutečnosti použival vačku
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje