kámoš má několik tater, 2unc traktorbagr a 8tunovej pásák, váleček a malýho sráče kterýho může tahat na místoakce třeba za feldou na menší vejkopy kdekoliv.
moc vyskakovat si nemůže a dělá cokoliv -klidně i cihlomrda(rozuměj menší zednický práce), dmeolice objektů (demolovali jsme kravím kterýmu spadla při kyriloj střecha... tahat trámy a třídit to z půl metroový vrstvy kravskejch hoven - chuťovka:)
Protože jakožto soukromník s pár stálejma zaměstnancema + na sezónu brigádnící sice práci má,ale těžko se schání.. velký zakázky za miliony sežerou velký firmy (a ty svejm lidme taky moc nedej..)...přes zimu nebejt u nás sníh nevydělal by ani korunu..takhle alespoňvyhrnuje a odváží z místních podniků..
ano hodinová sazba je 300-1200kč/hod.. ale za práci stroje.. odečti sinaftu, dopravu na místo, servis techniky a nějaký ty ND (gumy nejsou nejlevnější) , silniční daň a moc ti toho nezbyde...přes léto jseš navíc od nevidim do nevidím v práci, protože kopeše dokud to jde... pak ti jednou lopaťák blbě ukáže a děláš zadarmo... plyn je nejmenší sranda za 50000,- , optika už je dost drahá...
chvíli jsem u něj byl než sme sehnal práci, za tejden (rozuměj po až ne od 6 do 6) vyděláno 10 čistá ruka...
já momentálně dělám co mě baví (vývojovej konstruktér v automobilovým průmyslu).
Na poměry v tomto kraji mam moc dobrej plat (něco prožeru, projezdím v autě, nakoupím nějaký hadry a chujoviny do auta nebo na kolo+fitko a spinning+knajpy+příspěvek na mamahotel a zbejvá mi cca 12-15tkč czk)
Popravdě, to co sem si řekl to mám - oblezl jsem pár pohovorů, kde si mě důkladně proklepli/ a na základě toho co jsem předvedl+ dosavadní praxe a vzdělání mi dali tabulkovej plat.. tak sem tuto částku občas použil na jinejch pohovorech vč. fabriky kde momentálně jsem
+ samozřejmě mam každoroční navýšení o 4%+nějaký mimořádný bonusy podle ekonomickýho výsledku závodu + 13 a 14 plat (a samozřejmě 25+12 dní dovolený), výuku němčiny v pracovní době zdarma..., teď mi šéf zvedl základ o 2800,- takže už to je zajímavý číslo... jen je blbý udělat nějakej průser (to znamená zastavit naši, nebo linku u zákazníka vinou konstrukční chyby.. to člověk buď rovnou jde, nebo se rozloučí s bonusama na pár měsíců..)
Jediný co můžu říct, tak v mým oboru spíš rozhoduje to co umíš, ne jakej máš titul...
