Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:35, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Takže experimentálních motorů mám dostatek ;) aniž bych nějak poškodil majitele. :) nebudu prozrazovat. Takto jsem se dopracoval i ke správnému poměru při experimentech s nos a propanem(na vlastním autě s tím propanem :) ale nedávno ho ukradli :D takže se jen modlím aby si našlo nového šťastného majitelé a já si koupil nové za pojistku. Nejdřív samozřejmě začnu lehce jako ochlazení IC,paliva a vzduchu zvlášť. Jinak finální produkt samozřejmě bude potřebovat plně programovatelné řídící jednotky. Budou 3. Jedna pro běžný provoz. A další dvě. Jedna jen pro řízení předstihu a druhá pro dávkování. Mužů zatím jen prozradit že čidla teploty mám SiPt s reakcní dobou 20ms a přesností 0.01'C. Podchlazené palivo pak bude atomizovano pomocí trysek na 0.00003mm při tlaku 40Mpa. Proto nemám obavy z kondenzace paliva. Obě jednotky budou modulové mikroprocesorové 64bit možná vyšší. Jediné co mi dělá starost je zažeh. Při této teplotě se sníží při zápalu laminarní rychlost horeni přední hrany plamene asi 0.4 m/s ale rychlost celého průběhu spalování se zvýší asi na 35m/s. Tím že ze studeného vzduchu zmizí reduktor horeni a tím je vzdušná vlhkost. Nárůst tlaku bude 1.5 vyšší než normálně a to mi dělá starost. Můžu sice použít dodatečný reduktor ale chtěl bych vystačit pouze s benzínem.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:35, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Díky. Určitě budu informovat. Se Jinak sáhnout si na destrukční hranici pistoveho motoru ať turbo či n/a si lze sáhnout pouze palivem. :) Ti co staví v usa top fuel dragstery to mohou potvrdit. :) A co se ceny produktu týká nebude dražší než kit NOS ovšem s neporovnatelně nižšími náklady k provozu.

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od semysak »

nejak mi unika nutnost 3 ridicich jednotek s 64 bitu procesorem, od tehle koncepce se upustilo uz pred lety prave z duvodu pouzivani vykonnych mikroprocesoru, proste vice nez jeden na rizeni motoru neni potreba a to i v takovych dragsterech jako je octavia 1.9 tdi v metle na hlinach

vsechny deje ve spalovacim motoru sou z pohledu procesoru deje velice pomale, a neni v dnesni dobe problem mit jednu jednotku na vsechno, problem je v akcnich clenech ze proste neni mozne provest efektivni zasahy do rizeni dostatecne rychle s odpovidajici presnosti

mozna pokud budes ridici jednotky programovat ve visual basicu ci v nejakem jazyce pro PLC nebo v java tak to trochu toho vykonu porcesoru zabije.

tuhle sem si myslel ze budu pracovat v ricardo, maji tam nejakou "modularni ridici jednotku" sou tam sice 2x rychly powerpc processor propojeny 2port pameti ale je to z jineho duvodu nez by byl potreba jejich velky vykon.....

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od Libor12 »

semysak píše:nejak mi unika nutnost 3 ridicich jednotek s 64 bitu procesorem, od tehle koncepce se upustilo uz pred lety prave z duvodu pouzivani vykonnych mikroprocesoru, proste vice nez jeden na rizeni motoru neni potreba a to i v takovych dragsterech jako je octavia 1.9 tdi v metle na hlinach

vsechny deje ve spalovacim motoru sou z pohledu procesoru deje velice pomale, a neni v dnesni dobe problem mit jednu jednotku na vsechno, problem je v akcnich clenech ze proste neni mozne provest efektivni zasahy do rizeni dostatecne rychle s odpovidajici presnosti

mozna pokud budes ridici jednotky programovat ve visual basicu ci v nejakem jazyce pro PLC nebo v java tak to trochu toho vykonu porcesoru zabije.

tuhle sem si myslel ze budu pracovat v ricardo, maji tam nejakou "modularni ridici jednotku" sou tam sice 2x rychly powerpc processor propojeny 2port pameti ale je to z jineho duvodu nez by byl potreba jejich velky vykon.....
musí být alespoň 2. Jedna zůstane sériová. Na další se pojede při použití zařízení. Tu bych právě radši volil odděleně. Nechci používat bastl jako MSQ. Samostatné řízení směsí plus zapalování. To proto,že pro zapalování už mám zpracovaný sw,není můj ale je použitelný. Ale samozřejmě že může být i vcelku.
Naposledy upravil(a) Libor12 dne 22 črc 2008 12:05, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od semysak »

ehe to programovani ve visual basicu sem myslel spis jako vtip : - )

preju hodne stesti, treba se to podari, kazdopadne myslim si ze to neni nejsnazsi cesta, je to cesta uplne do pyce, sem totiz nucen programovat ve visual basicu v praci, radeji vse resim pres externi dll naprogramovant v c/c++ ty potom jenom volam z vb, navic si nyslim ze ta platforma na ktere bezi visual basic je dost o hovne pro pouziti v automobilu na neco vic nez navigaci

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od JRD McLAREN »

tosku ozivime...
bo to zase zacina byt aktualne...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od Libor12 »

Že by se to týkalo těch -20st IAT :) http://www.rtugroup.com/animation" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od JRD McLAREN »

presne tych sa to tyka...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od Libor12 »

asi byla zima když motor testoval :lol: já se na původní projekt ochlazení směsi vykašlal poté co jsem zničil 3 motory na klice. Ale asi mi pomalu začíná být jasné,proč mi ted ohořely ty písty a ventily a taky proč jsou občas vidět 1500hp motory s turbem jak sloní hlava a bez intercooleru s plnícím tlakem 70psi...
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od JRD McLAREN »

tez sa ti v hlave rozsvitila taka velka zarovka jak mne ..?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

(ked som ti to povedal)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od Libor12 »

to nebyla žárovka ale halogen. Ted už mi to celé sedí dohromady. A Taboo to moc dobře věděl,protože pracoval u Mitsu,které s tím experimentovalo a mlžil a mlžil :lol: Ten aš52 byl přeplnovaný přimovstřikový benzin,něco jako dnešní GDI jenže tehdy ještě neznali standalone ecu :lol: proto se v tom článku píše o použití v F1,kde sice nesmí být turbo ale zase jsou tam lahve plné CO2 z hasícího systemu. Na to aby tu jeho "intake chamber" - která na sto% funguje jako výměník mu bohatě stací na ty 2 hod 5kg CO2. Pak tam samozřejme nejsou žadné detonace.Vím ted s odstupem času,když se na to člověk dívá z jiného pohledu,kde byla chyba. Ja se tam snažil dostat co nejvíce paliva vůči obsahu kyslíku,když ale Franta vyrobil plasmový modul,použil jsem elektrody zasahující hluboko do spalovacího prostoru s délkou přeskoku jiskry 4mm a při kompresním tlaku 4Mpa ochudil směs na třetinu původní dávky pro stejný výkon,ale i s metanolem byla teplota egt vysoko nad 1100st,proto ten motor ohořel. Na původní chlazení směsi jsem ani nevzdechl.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od JRD McLAREN »

zas tu nemusis vsecko vykecat... :mrgreen:

mne zatial stale vrta hlavou, jak je ten vzduch z tej sacej komory pustany do kanala...
a jak je teda "odstraneny ten problem" s tou presnostou davkovania, ci uz vzduchu alebo paliva

EDITED:
to ze Taboo to vedel, je mi uz teraz jasne, ked v podstate v jednej vete dokazal popisat cely princip fungovania..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od Libor12 »

JRD McLAREN píše:to ze Taboo to vedel, je mi uz teraz jasne, ked v podstate v jednej vete dokazal popisat cely princip fungovania..
a věděl to už před 4 roky když si přečteš jeho posty :lol: On nic nepřepouští,proto potřebuje tak vysoký tlak aby v té komoře zůstal co nejdéle a chladil se a pak co nejdřív naplnil válec. Vsadím se že přečasoval motor na 0/0 overlap nebo -4/0 opět to co už se dávno a dávno používalo(mitsu). Moje experimenty s atmo skončily během 30s s prasklou klikou,ojnicemi ohnutýmy jak banány,rozpůleným blokem. Křivka výkonu na brzdě vypadala jak osciloskopický záznam vzrůstu napětí na indukční cívce :lol: Já samozřejmě nedisponuji laboratoří takže to byl pokus/omyl
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od JRD McLAREN »

no neviem..
mne sa skorej zda..
ze cele to "Sanie" je vysokotlaka komora, a nizkotlaka komora

EDITED:
alebo este ma napadla aj ina moznost...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od JRD McLAREN »

ozaj a Idaho nema k tomu co povedat.. ..??
kedze on to tu cele zacal ....
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od Libor12 »

JRD McLAREN píše:no neviem..
mne sa skorej zda..
ze cele to "Sanie" je vysokotlaka komora, a nizkotlaka komora
vyzkoušeno. Do jedné tlakové nádoby natlakován vzduch 3bar ,druha nádoba odsáta na cca 0.9 bar víc kompresor nezvládl ale odpovídá to rozdílu tlaků v motoru,pokud by tam byla v sání nejaka H/L komora. Nádoby spojeny kulovým kohoutem 1" takže to i odpovídá průřezu kanalu. Pomocí isobarické konstanty jsem spočítal že při expanzi stlačeného vzduchu do vakua by teplota měla poklesnout o nějakých 5st C. Teplota stlačeného vzduchu byla cca 18st,při přepuštění do vakua teplota klesla o pouhé 3st C. Tudy tedy cesta nevede. Na to aby měl v sání -20 potřebuje externí zdroj chladu. Viděl bych to bud na kapalný dusík,CO2 nebo nějaký výměník hnaný klimatizací ... další nápady?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od LJay »

Taky bych to viděl na nějaký tepelný výměníky uvnitř sací komory. Ono když se koukneš na tu komoru, tak jsou na ní ze dvou stran mřížky a ty tam podle mně nebudou kvůli designu.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od Libor12 »

Podle historických informací a svědectví pilotů,začali nacistum dávat ve všech leteckych bitvach na prdel,protože poslední serie lavoček měla skoro dvojnásobný dolet se stejným motorem a vahou,a zatímco protivník musel na zem oni letěli. Tudíž jediná možná cesta je snížení spotřeby paliva. A jsme na začátku... rusové museli přijít pravděpodobně na adiabaticky proces nebo něco jiného využívajíc k tomu okolní prostředí...bohužel z poslední série se nezachoval ani jeden kus. Baví mne celkem nynější "boom" přímovstřikovych TSI,GDI,D4S a jiných a ona už je to technoologie stara skoro 70let :lol: 8)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:36, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od Krosmen »

Taboo píše:
Libor12 píše:Na to aby měl v sání -20 potřebuje externí zdroj chladu.
Mozna se jedna o nejakou nahodne objevenou technologii z konce 20ych anebo zacatku 30ych let, ktera nevyzaduje zadne chladici medium, nema naprosto zadne pohyblive komponenty a je zalozena pouze na zakonech thermodynamiky. Mozne je vse. :wink:
hm že by nejjednodušší řešení bylo tím nejlepším....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od kentoya »

Taboo píše:
Libor12 píše:Na to aby měl v sání -20 potřebuje externí zdroj chladu.
Mozna se jedna o nejakou nahodne objevenou technologii z konce 20ych anebo zacatku 30ych let, ktera nevyzaduje zadne chladici medium, nema naprosto zadne pohyblive komponenty a je zalozena pouze na zakonech thermodynamiky. Mozne je vse. :wink:
tak tady je pointa toho co mi chybí že?
ted ji jen najít
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od JRD McLAREN »

Tepelna Trubica ...
sa to vola .. u nas...

predpokladam, ze to je to co nam neako chyba do skladacky....

..a mozno sa mylim.... :roll:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od kentoya »

JRD McLAREN píše:Tepelna Trubica ...
sa to vola .. u nas...

predpokladam, ze to je to co nam neako chyba do skladacky....

..a mozno sa mylim.... :roll:
nejsem si jist, protože co je mi zatím známo, tak tepelná trubice obsahuje nějaké vhladící médium, at již kapalný dusík, nebo helium, či vodík, dokonce by se dalo použít i jako chladící medium palivo, které by obtékalo, okolo té trubice, kde by nám vyšší teplota paliva až tak nevadila, protože by se ho použilo méně, ovšem nemyslím si že by to palivo ochladilo vzduch o tolik kolik potřebujeme
jenže taboo psal že nepotřebujeme žádné chladící medium

protože když jsme u chladícího media, tak zase můžeme vycházet z tohohle
vstřik vody ve třech místech sání
1, před kompresor - ochladí nám výborně vzduch, který díky vyšší hustotě, má ve výsledku vyšší mass, tudíž je ho více, než dojde k pístu je z něj pára
2, mezi kompresorem a ventilem - zde již ochlazuje stlačený vzduch tudíž teoreticky stejným množstvím vody dosáhneme o něco nižší účinnosti ochlazení, díky větší mase v tomto bodě a málo času
3, přímo na ventil - zde již neochlazujeme tolik směs, protože se nám kapénky dostanou až do válce, a tento způsob vstřiku, spíše ochlazuje stěny válce a zpomaluje hoření

takže první myšlenka u mne byla bod 3, jenže my nepotřebujeme zpomalit hoření, i když rychlost hoření se dá ovlivnit více svíčkami, či plazmovým zapalováním a navíc není potřeba žádné medium jak psal taboo

z toho zase plyne, že by se dalo použít palivo (některé druhy vstřikování to už mají) které by se vstříklo do válce přímo, jenže v tomhle bodě je zase potřeba ideálně promísit palivo se směsí, aby došlo k adiabatickému ději, a tím pádem by to palivo neochladilo válce, ale opět směs, v podstatě by došlo k termošoku, který by zase mohl ten adiabatický děj vytvořit

jsem z toho jeseterec jelenec
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od JRD McLAREN »

ja co som obkukal, tak ide do "toho sacieho bazmegu" hadicka od vody - e.g. z chladiaceho obehu..

neviem ci Taboo nemyslel to "chladiace medium" ako nieco co je pouzite z extreneho zdroja..
(CO2, dusik a pod.)

princip absorbcnej chladnicky by nam monzo aj vyhovoval, kedze tu nemame ziadnu pohyblyvu suciastku,
na zohrievanie chladiacho media, by sa dala pouzit "ta tepla voda" ...
(defakto by sme chladili teplom)

a porom ma fakt napada uz len ta tepelna trubica...

ale ako by to bolo z ucinnostou.... /vykonnostou/
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od kentoya »

já položím otázku, trošku odbočím, třeba někdo odpoví
dejme tomu že máme kovový válec (řekněme tlouštka 1mm a řekněme materiál nechám na počtáři ideál asi litina)
dejme tomu průměr 86 a výšku taky 86
tudíž jeho objem je cca 0,5 litru
dejme tomu že ten válec má teplotu 100 stupnů celsia
dejme tomu že je v něm vakuum (tedy nic) a nahoře jeden ventil o velikosti 40mm
dejme tomu že ten ventil otevřeme na 0,5ms 1ms 2ms a řekněme výška otevření 10mm
dejme tomu že okolo tohoto válce, nebo k tomuto válci bude přívod vzduchu (dostatečné množství) o tlaku 1bar (myslím přetlak 1bar)
a dejme tomu že ten vzduch bude mít teplotu 20 stupnů celsia
co se stane
1, kolik vzduchu dostanu do toho válce za tu uvedenou dobu 0,5....1.....2ms
2, jaká bude výsledná teplota toho vzduchu v každém případě
3. jaká bude teplota toho válce taky v každém případě
4, jak velký vliv bude mít vlhkost
5, jak moc velkej debil jsem
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od kentoya »

a další otázka je možné stlačit vzduch řekněme z atmo tlaku řekněme na 10 nebo 20 bar, aniž by se nám zvedla teplota toho vzduchu ? jakým principem dosáhnu toho, aby měl vzduch větší tlak, tudíž vysokou vnitřní energii, minimální objem a přitom mu nestoupla teplota?

je snad možné aby nám teplota při stačování klesala?

jsem totální debil?
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od Libor12 »

Taboo,dekuji za tvoje napovedy. Opet jsi mne osobne donutil procist nekolik stovek stran textu ruznych teorii a faktu. V archivech NASA jsem kazdodennim navstevnikem pri hledani informaci. Diky hot vapor cycle Smokey Yunick jsem pochopil princip toho co v 80 letech zlate ery turba v f1 pouzivala ve svych motorech toyota,kde vyfukovymi plyny ohrivala sani na stovky stupnu a vstrikovali palivo tak aby z nej byl plyn,ktery je samozrejme odolnejsi na vyssi stlaceni,samozapal a detonace. Ale u tohoto jsem u konce s vedomostmi. Asi nejsem schopen mysleni "out of box" a tak mi asi princip fungovani zustane utajen dokud ho nekdo nezverejni.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od kentoya »

a ted zpět
po celou dobu jsem si říkal o možnosti klasické klimatizace, která je na autě, že by šla použít jako medium chlazení oné tepelné trubice
ještě lepší je použití řekněme běžně dostupného CO2, ale co když dojde? nedá se běžně natankovat

takže tím že směs podchladíme a dostaneme do válce, v co nejkratší možné době, s co nejdokonalejším promísením směsi, s co nejdokonalejším, řekněme co nejpozdějším zapálením, a zároven s co nejrychlejším hořením a také s co nejrychlejším výplachem, dosáhneme adiabatického jevu nebo ksakru ještě něco chybí
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“