Fugo píše:ne, nejde o překlep ale o fuel cut defender
citace
jo mělo by to mít fuwl cut defender stejně ajko třeba daihatsu 200sx apd poku se tedy do to někdo nerejpal... Jednotka by to měla típnout jakmile se dostaneš nad mez nastavení map... já to zkoušel a funguje to
-----------------------------------------------------------------------------------
Z toho já vyrozumím že daihatsu nebo 200sx mají fuel cut defender pokud se v tom někdo nerejpal (tím je asi myšleno že FCD někdo neodstranil) a ECu by to měla típnout....
z čehož mě tedy vyplívá totální nesmysl.
Protože FCD se montuje právě proto aby to ECU Fuel Cutem neutípla, při zvýšení plnícího tlaku na víc než jsou třeba mapy v ecu.
rychleji myslím než píšu sorry ano je to jak píšeš myslel jsem to tak že tam od serie je fuel cut pokud ovšem někdo neupraví jednotku nebo nepřipojí na MAP fuel cut defender...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Zajima me jedna vec, jestli tohle jde napasovat na turbo T25 v roveru 620ti.?NEchapu jak to funguje kdyz z toho vede jen jedna hadice??
***Tento model poskytuje rychlý náběh se dvěma nastaveními. Ideální pro vozy s Turbem bez sériového BOOST spínače. Plně nastavitelný náběh. Vnitřní systém pro snadnější nastavení správného tlaku. Klapkový systém pro rychlejší nástup plnícího tlaku. Dodáváno s kompletním montážním materiálem.***
na roveru je originalne solenid jez prepousti vzduch vedouci do WG zpet do sani a tim reguluje tlak... tento MBC funguje uplne stejne jen mnozstvi toho vzduchu kterej upustis si regulujes sam a primo u tohoto modelu muzes mit dve nastaveni... v tvem pripade je instalace tohot MBC velice jednoducha jen zapojis tu 3cestnou kostku misto toho solenidu a mezi sani kde byl pripojen solenid a tu kostku das ty jehlaky...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
seba píše:Zajima me jedna vec, jestli tohle jde napasovat na turbo T25 v roveru 620ti.?NEchapu jak to funguje kdyz z toho vede jen jedna hadice??
***Tento model poskytuje rychlý náběh se dvěma nastaveními. Ideální pro vozy s Turbem bez sériového BOOST spínače. Plně nastavitelný náběh. Vnitřní systém pro snadnější nastavení správného tlaku. Klapkový systém pro rychlejší nástup plnícího tlaku. Dodáváno s kompletním montážním materiálem.***
Takovej batoh za nej. Me prijde par tehle http://highperformanceparts.cz/manualni ... -style.611" onclick="window.open(this.href);return false; ... 850,- vc. postovnyho a funguje uplne stejne - jen si neprepinas mezi dvema stupni jako ve Fast & Furious...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
to prepinani mezi dvema stupni ma neco do sobe kdyz trapis turbo na max a na normlani jezdeni abys to turbo netrapil a kdyz chces sadu prepnes... nic mene da se to udelat mnohem levneji ze jo... a mimo jine tenhle mbc neni ball nad spring pro upresneni sice v te kostce kulicka respektive koule je a je tam tez pruzinka resp pruzinecka ale nema regulacni charakter...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
seba píše:Zajima me jedna vec, jestli tohle jde napasovat na turbo T25 v roveru 620ti.?NEchapu jak to funguje kdyz z toho vede jen jedna hadice??
***Tento model poskytuje rychlý náběh se dvěma nastaveními. Ideální pro vozy s Turbem bez sériového BOOST spínače. Plně nastavitelný náběh. Vnitřní systém pro snadnější nastavení správného tlaku. Klapkový systém pro rychlejší nástup plnícího tlaku. Dodáváno s kompletním montážním materiálem.***
Takovej batoh za nej. Me prijde par tehle http://highperformanceparts.cz/manualni ... -style.611" onclick="window.open(this.href);return false; ... 850,- vc. postovnyho a funguje uplne stejne - jen si neprepinas mezi dvema stupni jako ve Fast & Furious...
ono hlavne výroba takovýhleho přepínatelnýho E/MBC te v domácích podmínkách vyjde do 500-1000czk jen pole toho jak "luxusní" bueš kupovat ten přepínač
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
je pravda že mne nenapadlo zapojit ho mezi dva MBC ale troska kapilární fyziky a cloveku dojde že MBC na to ani potřebvoat nebude takže ta reálná cena je slutečne na hranici 500,-czk..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
zdar mám dotaz na audině mají turba tlakovat cca 0.8b ale tlakuje to 0.5b (důvod je že tam je velký IC takže poklesl tlak) http://www.highperformanceparts.cz/kata ... nualni-mbc" onclick="window.open(this.href);return false; pomůže mi tohle ho naladit aby to tlakovalo cca zase těch 0.8 nebo třeba až 1b
jen mi jde o to jestli to něco neposere..a jestli mi to pomůže abych to nekoupil na hovno..jestli se tahle věc jako uprava tlaku nemusí řešit vyloženě chipem.
dík za info
Eisman píše:zdar mám dotaz na audině mají turba tlakovat cca 0.8b ale tlakuje to 0.5b (důvod je že tam je velký IC takže poklesl tlak) http://www.highperformanceparts.cz/kata ... nualni-mbc" onclick="window.open(this.href);return false; pomůže mi tohle ho naladit aby to tlakovalo cca zase těch 0.8 nebo třeba až 1b
jen mi jde o to jestli to něco neposere..a jestli mi to pomůže abych to nekoupil na hovno..jestli se tahle věc jako uprava tlaku nemusí řešit vyloženě chipem.
dík za info
Tvůj problém neni regulace tlaku ale ten čínský intercooler co máš na autě. Kdyby byl velký tak se změní doba reakce na plyn tzv turbolag. Déle trvá než se objem ic náplní. Už jsem to tu nedávno psal,ty čínské srače mají odpor jádra i 0.4bar. Což ve finále "popravi" turbo a někdy i motor. A to se těch ušetřených pár stovek opravdu vyplatí. Druhá možnost je,že ic je tak velké že ty turba co jsou na autě to nedokáží naplnit - nepravděpodobné - viděl jsem několik sérii skoro k 380hp. Sice ty turba dostávají za uši,jsi na 150% jejich možnosti a taky toho moc potom nevydrží. Nákupem mbc sice docílís zvýšení tlaku,ale bude to vypadat následovně (vycházím z současného stavu) - požadovaný tlak na motoru za ic 0.8bar,tlak který musí turbo vyvinout 1.1bar. Požadovaný tlak za ic 1bar - turbo 1.3. Hodně rychle budeš shánět dvě nové.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
zvláštní je,že ty biturba s tím výkonem co jsem viděl,měly sériové ic. Podle velikosti toho tvého co jsem viděl v projektech,odhaduji,že se chystás na nějakou opravdu super stavbu motoru o výkonu alespoň 1000hp. Držím palec!! Už se těším,až se potkáme někde na čáře nebo semaforu. Žlutá suzuki nejde přehlédnout.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Libor: čekal jsem kdy to vytáhneš.... Kámoš mel tu S4 chiplou s origo IC na 310hp a ten výkon to melo jenom když bylo chladno Jakmile šly teploty nad 25°C tak to bylo zdechlé jak cyp, takže asi tak...
Keep /-/atin'
Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook
na to mám jedinou odpověď. Špatně naladěné. Sériové turbo nadoraz,vstřik na doraz atd. Místo ic investuj třeba 20usd do knihy turbochargers od hugh machinnes a podobně. Taboo vám tu 8let tyto informace dával v češtině na zlatem podnose a zdarma. Jak vidím tak se jeho činnost nesetkala s žádnou odezvou. Já jeho trpělivost na psaní slohových práci nemám. Kdo viděl jeho 1000hp 4g63t tak ví že jeho ic bylo zhruba stejně velikosti jako na tom audi. Víš že třeba někteří stavitele aut na čtvrt mile ani ic nepoužívají... A to jezdí časy pod 9s. Nesnáším přímo úpravy typu "dělají to tak všichni" a argumentace typu "oni to přeci vyrábí" nebo je malé a schované za nárazníkém u mne neobstojí. Kdo z těch měniču ic kdy logoval tu nejjednodušší věc a to teplotu před a za. Nikdo. Neni potřeba. Větší ic víc účinnější. Hmm nemám tlak. Koupím mbc. Škoda slov..
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Já neříkám, že větší IC je dycky dobře, ale u té Audiny to prostě bylo krásně poznat, že někdy to třeba je. A moc nevěřím tomu, že od digitun.pl to bylo špatně naladěné A na max to taky nebylo.... Ale nechcu flejmovat, jenom prostě moje zkušenost
Na druhé straně kamoš co přestvoval jinou S4 dal tendle velký IC, kvalitní a tlak zůstal stejný, akorát se mi zvětšila turbodíra, o dost.
Keep /-/atin'
Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook
libore mozna opravdu rozvrtam naraznik a vyztuhu,naraznik na punto je za par korun. Protoze kdyz spocitam plochu serioveho ic a riziko ztraty tlaku v cinskym sraci tak mi vyjde ze se to nejvic vyplati:-)
Volvo V40 2.0 T4 yellow Faketaxi
Go HARD or Go Home!!!
no od digitun jsem kdysi viděl nějaké mapy a nestaly za moc,ale to už je doba,takže předpokládám že teď už to bude lepší. Nicméně ale jsou stále omezení architekturou a možnostmi sériové ecu. Můžeš být sebelepší ladíč,pokud jsi omezen v tom co ecu umí,musíš vždy hledat kompromis. Měřit teplotu před a za ic u motoru který stojí na místě postrádá smysl. chci znát hodnoty z jízdy v zátěží,bez zátěže atd. Většinou stačí zefektivnit přívod a odvod vzduchu použitím nějakého vhodného scoopu... F1 v éře turba ale i dnes. Podívej vzhledem k rychlosti na rozměry jejich chladičů....několik málo centimetrů čtverečních... O výkonech asi mluvit nebudeme.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
nemáš moc reálnou představu o tom kolik Tě bude stát postavit motor 500hp+ že? To neni o tom koupit lak za 150kč,zatmavit světla a zhoršit tak už v sérii mizerně svítící čočky.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Libor12 píše:nemáš moc reálnou představu o tom kolik Tě bude stát postavit motor 500hp+ že? To neni o tom koupit lak za 150kč,zatmavit světla a zhoršit tak už v sérii mizerně svítící čočky.
Už jsem mu to psal do SZ nechtěl jsem to tu dal zasírat
Keep /-/atin'
Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook
Strašně se mi líbí, jak lidé mluví o boost drop u intercooleru
Chápe někdo o co jde ? Vždyť je to jasný jak facka. Pokud zapojím turbo bez IC tak při stlačování ohřeje vzduchu na 200°C a tlak 1BAR. Když to projde IC tak logicky dojde ke snížení teploty, dejme tomu na 50°C a tedy logicky i ke snížení tlaku, i když množství kyslíku je pořád stejné.......... rozumíme ?
Ta termodynamika to je svině co ?
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false; http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Škoda,škoda,věčná škoda,že tady Taboo smazal ty svoje příspěvky. Na téma ic a boost drop tady vypracoval slohovou práci a na jejím základě ti budu oponovat. Teď nevím jestli to budu správně interpretovat ale ten pokles tlaku se snížením teploty i o několik desítek stupňů se pohybuje na 2-4%,tedy skoro zanedbatelná hodnota pokud turbo není provozováno na jeho limitu a stačí dodávat vzduch,je správně dimenzované potrubí atd atd. Já jsem trošku liný počítat,ne že bych to neuměl,ale nebaví mne to. A tak si vždy raději vše ověřím v praxi. Třeba na motoru mám 8 +2 teplotní čidla a 8 tlakovych,takže už jsem si několikrát ověřil,že to co tehdy napsal je skutečně tak,a že daleko větší ztráty vznikají nedostatečnou propustnosti ic,různými ohyby,délkou, objemem potrubí,jeho nepřesným spojením,kdy takto může dojít i ke ztrátám až 10%. Podtrženo,sečteno - když se tohle vše sejde může to způsobit velkou tlakovou,výkonovou ztrátu a velké namáhaní turba.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Problém všech teorií je v tom, že se ti nikdy nepodaří zanést do teorie vše co tebou sledovaný jev ovlivňuje. A to nemluvím o tom, že ne všechny teorie mají pravdivý základ.
Proto je mnohdy jednodušší sledovat jak se to v reálu chová. Já osobně bych u InterCooleru řešil jen dvě věci. Jednak jak moc brání průtoku vzduchu, tedy aby se nestalo, že před IC jsou 3 BARy a za už jen 0,5BAR protože to nechce prolézt, a pak jakou má účinnost při chlazení...... jo a ještě něco, aby se vůbec vešel do auta
Abych pravdu řek, tak zatím jsem se snad nesetkal s případem, kdy bychom si řekli, že je už moc velký. Zatím nás vždy limitoval prostor. Prostě použili jsme chladič tak velký jak velký jsme byli schopni na určené místo dostat.... smutné ale je to tak. Až třeba někdy budu stavět auto od rámu a budu ho obalovat agregáty a až nakonec karoserií tak to třeba dopadne jinak....
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false; http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
leon: nemyslim ze by tvoja termodynamicka teoria bola spravna.... tlak je v celom systeme rovnaky, s teplotou za IC sa meni hustota vzduchu, nie jeho tlak-tym teraz myslim situaciu s medzichladicom v sani. Rozdiel v tlaku medzi vstupom a vystupom IC je dany restrikciou IC a je konstantny nezavisle od teploty, resp. rozdielu teplot medzi vstupom a vystupom IC. Teoreticky (ale aj prakticky) nie je problem predstavit si tak poddimenzovany IC ze vobec neznizi teplotu vzduchu, napriek tomu ostava tlakovy pokles rovnaky a je dany cisto konstrukciou IC versus hodnota prietoku (alebo spravnejsie masy) vzduchu. Kludne si mozeme predstavit IC prakticky bez odporu, napr. trubka iba ponorena v chladiacom mediu, v takomto pripade nebude ziadny rozdiel tlaku medzi vstupom a vystupom, napriek tomu ze rozdiel v teplote moze byt velmi velky... Je to uz davno co sa toto preberalo na fyzike 8.tr. zakladky, moc som sa pomylil?
Naposledy upravil(a) raddy dne 29 lis 2013 13:33, celkem upraveno 1 x.
Tlak není v celém systému stejný. Ano jedna z pouček říká, že tlak je v kapalině všude stejný, ale to platí jen když se nic nehýbe. Stejně tak jako R=U/I ale jen u stejnosměrného proudu, jinak musíš přidat krát cosinus Fí......
S teplotou se samozřejmě mění tlak nebo objem. Jednoduchý test. Vezmi prázdnou lahev od Coly a doma v teple cca 22°C ji zavři. Pak s ní jdi ven kde je teď kolem 2°C. Co se stane ? Vzduch se ochladí, je ho tam pořád stejně, jen už je chladnejší tedy sníží se v lahvi tlak. Bohužel však lahev neudrží v takovém případě tlak a proto se propadne. Naopak to jde také a trochu jinak. Zavřeš venku studený vzduch, přineseš dovnitř a necháš ohřát. Tentokrát lahev odolává zvýšenému tlaku, protože je na to stavěná aby udržela nápoj i když s ním zatřepeš. A až se ohřeje otevřeš víčko a zasyčí to... protože tam byl přetlak vzniklý rozdílem teplot..........
Každý slušný tuner ti potvrdí, že nejen u vzduchu ale i u paliva dochází k dropu tlaku v průběhu vedení, například i na palivové liště, kde tlak na posledním vstřikovači je menší než na prvním u vstupu...... také by to tak ve statickém případě neplatilo, ale když se to hýbe tak to tak je.
Ale nic si z toho nedělej, já tě nepotřebuji přesvědčit a jestli tomu věříš nebo ne, je mi tak trochu jedno.... promiň.
Jak už jsem řekl, do našich teorií musíme brát v potaz : nadmořskou výšku, atmosferický tlak, aktuální vlhkost vzduchu, rychlost proudění, účinnost prostupu tepla materiálem, rozdíl teplot chladiva a chlazeného media, průtok, styčnou plochu atd atd ....... takže toho je tolik že spočítat to je téměř nadlidský úkol. Proto často přijde na řadu metoda : "Franta říkal že to měl tak a tak a fungovalo mu to tak a tak" nebo jiná metoda "pokus omyl" a kombinací obou metod člověk získá hodně zkušeností, které je dobré si zapisovat do své znalostní databáze. Není ani hloupý nápad dívat se jaké řešení používá výrobce vozidel a sledovat jak se jeho řešení chová a jak následně reaguje systém na tvé změny.... tak jsem se naučil já osobně nejvíc. Proto také při stavění aut miluji metodu evoluce místo revoluce.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false; http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
myslim ze priklad s flasou alebo s palivom nie je to o co tu ide....ok, vysvetli mi toto:
ako medzichladic zoberieme len trubku rovnakeho priemeru ako zvysok vedenia (cele vedenie bude mat taky priemer a dlzku, ze nebude vnasat ziadne prakticky meratelny odpor prudeniu vzduchu, takze tlakovy pokles z tohoto dovodu bude prakticky nulovy). Trubku-IC ponorime do napr. tekuteho dusiku, cim sa vzduch cez nu prechadzajuci ochladi. Vysvetli mi prosim, aky bude rozdiel tlaku pred a za IC v tomto pripade. Ja si myslim ze ziadny, rozdiel bude len v hustote vzduchu, ale necham si to vysvetlit ako je to naozaj...prosim vysvetlit na realnom priklade tlakoveho systemu turbo-sanie, nie na plastovej flasi....